Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e binnenkweek 5x cookies gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 1e binnenkweek 5x cookies gelato

    Korting op 420shop
    Hee mede growers,

    Daar gaan we dan,
    Afgelopen voorjaar wat autoflowers op t balkon gezet en dit resulteerde in fluffy toppen. Totaalgewicht zo’n 20 a 25gr droge wiet wat opsich niet eens heel slecht te roken was. Toch was er een flinke teleurstelling, ik wilde natuurlijk die dikke vette thc rijke toppen die de verpakking beloofde! Inmiddels had ik al 4 nieuwe autoflowers groeiende onder een 2x55w t-neon armatuur. (De bedoeling was om deze buiten te zetten wanneer de plantjes op het balkon klaar waren)
    de verpakking beloofde mij dat de AF plantjes zo’n 8 tot 10 weken nodig hadden om mij die mooie toppen te bezorgen. En daar was probleem nr2 de plantjes deden er ruim 14 weken over waardoor de plantjes onder het t-neon armatuur begonnen te geuren in huis zonder tentje of afzuiging in de buurt......

    Op dit moment vond ik het wel mooi geweest met het gekloot en heb ik een week lang dit forum uit zitten pluizen. Opzoek naar de (veilige) benodigheden voor een compleet tentje.
    De voorkeur ging uit naar led maar na veel voors en tegens lezen toch besloten om maar is te starten met HPS.
    De hele mik besteld en 2 dagen later kon ik lekker gaan bouwen.
    Het tentje staat en de 4 geurende AF plantjes konden dan eindelijk genieten van de kunstzon en mijn vriendin klaagde niet meer over de geur, WINWIN!
    Resultaat (Hou je vast) 160gr droge wiet van 4 plantjes
    redelijk compacte toppen en een heerlijke smaak!
    Het dagenlang rondsnuffelen op internet naar hoe en wat begon eindelijk te belonen!

    Inmiddels heb ik het helemaal te pakken dat kweekvirus en dus was de keus snel gemaakt, tijd voor ‘echte’ plantjes.

    Dit is de setup geworden:

    mammoth pro 90
    400w lumatek dualspectrum
    dimbare evsa 250w, 250w SL, 400w en 400w SL
    simpele hamerslagkap
    dimbare afzuiging 420m3/u
    koolstoffilter 500m3/u
    kleine monkeyfan zwenkbaar
    inlaat passief

    De 5 zaden zijn inmiddels ontkiemd tussen een koffiefilter en in de grond gestopt!
    Ze zijn nu de eerste blaadjes aan het ontwikkelen, 3zaden kwamen perfect boven de grond. 1 heeft wat achterstand omdat de zaadhoes na 2 dagen nog niet van het plantje was gevallen. Deze heb ik voorzichtig kunnen kraken en verwijderen, de zaadlobjes waren erg geel en het leek even spannend. Nu een dag later zijn ze groen en zijn ook hier de ontwikkelingen van de eerste kartelblaadjes te zien. Het 5e zaadje heeft het minder naar zn zin, het zaadje is ongeveer een halve cm boven de grond gedrukt en daar stopte het. Het stukje net boven de grond is zwart geworden dus ik verwacht niet dat deze nog wat gaat doen.
    Het plan is om met een scrog netje te gaan werken dus met 4 plantjes Moet het ook goed komen!

    De plantjes staan nu onder de 2x 55w tneo en ze lijken het goed naar hun zin te hebben.
    temp 22graden
    luchtvochtigheid 55%

    Ik hoop door middel van dit verslag veel kennis op te doen en hoop ook dat mijn nog prille kennis voor andere beginnend kwekers mischien wat kan betekenen.

    Dit was hem wel even voor nu denk ik, volgende update volgt snel!

    Tot de volgende!


    Attached Files

    #2
    Ze strekken he....die tneon moet dichterbij zodat ze geen spaghettistengels krijgen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Idd wat QnQ zegt. Heb ook zo eentje om voor te groeien en die mag wel tot op 5 cm boven het plantje. Zelfs iets korter maar dan moet je ze in het oog houden dat ze er niet tegen groeien (dagelijks of 2x daags)

    • KweekLeek010
      KweekLeek010 commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tip! Ik had de lamp iets opgetrokken om de foto te kunnen maken. De afstand normaal is ongeveer 7cm, deze heb ik nu nog iets omlaag gebracht naar 5cm. Zelf dacht ik dat 5 a 6 cm strekken vrij normaal was. Als je t perfect uitvoerd, hoe kort boven de grond zou je hem dan kunnen houden?

    #3
    ik heb ook 2 van die staan gaan lekker bij mij

    Comment


    • KweekLeek010
      KweekLeek010 commented
      Editing a comment
      De zoete beschrijving van deze soort sprak mij erg aan! Ik hou wel van een zoet wietje. Ben benieuwd hoe die gaat smaken maar dat word nog even geduld hebben.

    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      idd staan nu 10 dagen op 12 12 zie nog niks

    #4
    Andere lamp er boven hangen, op 250 zetten.

    Comment


    • KweekLeek010
      KweekLeek010 commented
      Editing a comment
      Heb ik ook aan gedacht. De reden dat ik dit niet heb gedaan is dat ik ergens gelezen heb dat ze dan juist gaan strekken omdat je de lamp hoger moet hangen omdat de nieuwe blaadjes dit nog niet goed kunnen verdragen. Maar dit zou dus gewoon moeten kunnen?

    #5
    Je moet natuurlijk niet direct op 25 centimeter beginnen, kijk of ze strekken op 50 cm, zo ja iets verlagen tot het strekken stopt.

    Comment


      #6
      Heb zojuist plantje nr5 verwijderd. Geen teken meer van leven. De andere 4 lijken het goed naar hun zin te hebben.
      net op advies de t-neon er uit gehaald en de hps op 250w er boven gehangen. Nu even aankijken wat dit gaat doen tegen t strekken. Heb de lamp er nu zo’n 45cm boven gehangen, de ventilator blaast tussen de plantjes en de lamp door. Heb ook de afzuiging erbij aangezet om warmte af te voeren. Nu alleen even de vraag of dit niet zorgt voor een te lage luchtvochtigheid.

      Attached Files

      Comment


        #7
        Hee forumers,

        Daar zijn we weer, laaste update is een weekje geleden dus t word onderhand wel weer tijd voor een nieuwe!

        6 dagen geleden zijn de plantjes onder de hps gegaan op 250w.
        Het strekken stopte meteen en ze groeien (volgens mij) redelijk sinds dat moment.

        in deze 6 dagen hebben ze 1 keer een beetje kraanwater gehad met een paar druppels power roots van plagron. Het kraanwater wat bij mij uit de kraan komt heeft een vrij hoge ph, dit heb ik dan ook terug gebracht naar een ph van 6.5
        Ik probeer de grond aan de droge kant te houden want ik heb met mn eerder gekweekte autoflowers wel geleerd dat teveel water niet word gewaardeerd door de dames!

        Nu twijfel ik een beetje of ze niet te droog staan, de eerste 2 kartel blaadjes begonnen wat te vervormen onder de hps. Temp op dat moment 26graden met een briesje door de haren.

        De eerste 3 vingerige blaadjes die nu gevormd worden zien er daar in tegen weer prima uit al zeg ik het zelf, zou dit anders moeten zijn als ze te droog staan, of gaan ze pas na een paar dagen wat vervormen?

        Het volgende wat sinds vandaag aan de orde is.
        De wortels beginnen aan de onderkant uit het potje te schieten. Volgens mij een prima teken dat er onder de grond hard gewerkt word alleen zou ik de plantjes nu al over moeten potten? Ik ben namelijk bang dat ik anders wortels ga afbreken bij het overpotten en dat zal denk ik niet heel erg gewaardeerd worden door de dames.

        Dit was hem voor nu wel weer even!
        Attached Files

        Comment


        • Mizzaa
          Mizzaa commented
          Editing a comment
          Beter je potjes uit die bak met aarde halen kunnen ze in de potjes wortelen ,
          En daar kunnen ze nog wel een tijdje instaan
          En t lijkt dat ze wel een slokje kunnen gebruiken maar dat weet jezelf beter hoeveel je ze hebt gegeven ,
          Anders potje met droog grond maken en die wegen zodat je weet of ze weer wat nodig zijn

        • KweekLeek010
          KweekLeek010 commented
          Editing a comment
          Klinkt logisch! Zo had ik het nog niet bekeken. Ga ik gelijk even doen. Dankje!
      Bezig...
      X