Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Cookies by Growers choice - 200W LED Highbay in 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Royal Cookies by Growers choice - 200W LED Highbay in 60x60

    Korting op 420shop
    Zoals ik had beloofd, de tweede ronde gaat op papier!
    Tent Mammoth Pro 60 60x60x160
    Potten Red cups voorgroei \ 11l uiteindelijk
    Medium Voorgroei: Stekgrond \ uiteindelijk iets met 80% aarde *adviespunt
    Afzuiger 275m3/h buisventilator regelbaar met dimmer *aandacht
    Koolstoffilter Geen momenteel, 1 paraat voor eerste weken lucht \ nieuwe nodig
    Lamp NU:2x 50W 6500K LED Flood Light 80lm/w

    Later: Hoftronic 200watt 4000k LED High Bay 160lm/w dimbaar
    Voeding Plagrond Terra lijn
    PK Booster \ Root Stimulator
    Zaad Royal Cookies by Growers Choice

    Ik krijg vaak commentaar van mensen om mij heen dat ik debiele dingen bedenk, zo ook mijn eerste ronde onder 4x50W LED Floodlights 6500k. Sowieso al de verkeerde afbloeikleur maar ik heb er toch een goeie 150gr droog afgehaald. Ze waren spierwit maar ik dacht, dat zal wel wegvallen. De wiet valt echter zeer goed in de smaak bij mijn omgeving en en te toppen blijven mooi besneeuwd.

    Klein topje op de macro-foto van de vorige ronde
    IMG_20201022_192206.jpg

    M`n skihal een week voor het omleggen (zo meer)

    IMG_20201002_095405.jpg


    Problemen vorige ronde:
    Ik heb ze helaas vroegtijdig moeten omleggen vanwege toprot aan 1 plant. De geur was ineens niet te harden en m`n nachtmerrie was waar. Ik heb uiteindelijk 70gr droog mogen weggooien, tevens op andere ook nog wel een paar rotte plekjes gevonden.
    Het probleem was mijn hygrometer, die ging ik eens nakijken en week 20% naar beneden af met zijn vochtigheid. Ik denken dat ik goed bezig was met m`n 45-55% lv maar uiteindelijk veel hoger. Hier is ook mijn filter ligt door bezweken. Leermomentje, en DOOR.

    De wiet is HEERLIJK


    Neue ronde!!

    19-10 10:00 in de ochtend, met een kalmerend muziekje en de gordijnen op standje sfeer, zijn de zaadjes zorgvuldig in een vochtig koffiefilter geplaatst, KNALLEN MET DIE HANDEL!!! PENNEN WIL IK ZIEN!!
    Dat gebeurde na 48 uur voor alle 7 en het feestje kon beginnen

    IMG_20201022_124040.jpg

    Na het plaatsen in de bekers met aarde, gewoon rustig een ML of 10 water per dag, ze krijgen zo weer een klein slokje

    Stand van vandaag:
    IMG_20201028_113351.jpg


    Er gaan er uiteindelijk 4 overblijven, 3 gaan naar een vriend Wordt het te vol, gaan er nog twee weg.

    DEZE STAAN NU ONDER 2x50W 6500k op 13.000 lux.


    De nieuwe lamp is net binnen:

    IK heb gekozen om voor 150 euro deze LED High bay aan te schaffen:
    https://www.into-led.com/nl/led-high...000k-ip65.html

    IMG_20201028_115654.jpg


    De rede is als volgt, ik geloof niet in gram per watt, maar gram per lumen. Die som weet ik niet hoor daar niet van, maar mijn vorige setup had 16.000 lumen, dat was op 30cm hoogte 80000lux voor de planten, meer dan genoeg.

    Nu is deze lamp 32000 lumen op vol vermogen (dimbaar), 4000k en er komt een bak stralingswarmte vanaf. Voor de prijs van 150 euro, pik ik dat ene procentje THC en die 5 gram extra aan verlies wel. Helaas is er ZEER weinig info over mensen die dit uitvoeren, maar dat was met de floodlights ook.

    Dus ik offer mij wel op, sturen jullie mij af en toe even bij? Deze informatienerd heeft groene vingers, maar geen fijne kneepjes





    #2
    Nog 1 van de vorige ronde om het af te leren

    IMG_20201028_120951.jpg

    Comment


      #3
      Succes!

      Comment


        #4
        Zitten er gaatjes in die bekers, is de grond vantevoren ingewaterd?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
          Zitten er gaatjes in die bekers, is de grond vantevoren ingewaterd?
          Er zitten gaatjes in de onderkant

          ​​​​​​Ik durf die zaailingen niet in te wateren maar ik heb dit gedaan.

          Week de grond in de vriezer voor alle beestjes en gewoon weer eruit. Licht vochtig gemaakt in grote kuip en gehusseld en daar die potjes mee gevuld.

          Heb vorige keer een zaailing om zeep geholpen door water vandaar. Onzekerheid hoor

          Comment


          • OmeKorpo
            OmeKorpo commented
            Editing a comment
            Dan heb ik dat onbewust gedaan

            Voor het overpotten ga ik jullie adviezen in acht nemen, welke grond het wordt. 100 aarde wil ik niet meer, moet iets luchtiger.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Perliet.

          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            Cocos en perliet

          #6
          Ik zet men krukje erbij , ben vooral benieuwd of dat ze bij jou ook zo paars zullen worden op het einde.

          Succes en Have fun.

          Groet Nirvana

          Comment


            #7
            Even een update vandaag. Heb nieuwe lamp getest en kan hem hoog genoeg plaatsen om niet al teveel lux in de zaailingen te steken. Deze lamp MOET ik echt gaan dimmen als de planten omhoog komen. OPp 60x60, lamp op deze hoogte is de lichtverdeling perfect, geen hotspots of onderbelichte plekken, was beetje bang voor een hotspot in het mididen met die POMPERT van een LED schijf.

            Nu is deze lamp 4000k, hiervoor 6500k. Met die 6500k heb ik een hele kweek gedaan. Ik had mooi gedrongen plantjes maar ik gok ook dat dit later heeft bijgedragen aan de toprot. Het waren echt massieve bakstenen. Nu dus eens een ronde op 4000k proberen. Ik heb momenteel eerder teveel dan te weinig licht, ook gelijk een vraag aan mijn mede liefhebbers

            Het is een 0-10 volt dimbare LED lamp. Er komt uit het regelsignaal 12 volt \ plus en min. Ik gok dat er een potentiometer tussen moet zitten die 12v ontvangt en daarna via de plus en min een regelbaar voltage terugstuurt. Momenteel heb ik die afgedopt en draait de lamp vol vermogen maar het kan teveel gaan worden.

            Moet ik daar echt zo`n speciale led dimmer voor halen? Of kan dit ook met een simpele potmeter?

            FOTOTIJD!!
            IMG_20201030_141754.jpg
            IMG_20201030_141745.jpg


            Plantjes krijgen elke dag naar behoefte een klein slokje water

            IMG_20201030_141619.jpg

            Comment


              #8
              Ziet er leuk uit! Ik ga je volgen

              Comment


                #9
                Lumen hebben de planten niet zoveel aan, het geeft de lichtintensiteit aan.

                Je kunt beter naar de PAR of PPFD waardes kijken.
                Lumen per gram is onzin eigenlijk.

                Maar mooi kweekje en lampje! Soort van quantum board..

                Succes!

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Of lux, dat gaat ook per vierkante meter of feet.

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Lux is hetzelfde als Lumen maar die zeggen inderdaadbiets over de oppervlakte.

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Het geeft echter wel een indicatie over de intensiteit/efficientie van je lamp. Lumen zegt niks over het lichtspectrum. Maar als je weet hoe dat eruit ziet, kun je aan de hand van lumen/lux wel een mooie inschatting maken. Bijvoorbeeld hoe dichtbij je lamp moet enzo.. Ohja, en subbed .

                #10
                Ik sluit ook aan en kijk graag mee Veel succes!

                Comment


                  #11
                  Kleine update voor de kleine dames!

                  Ik ben gister begonnen met groei-voeding, ze begonnen een beetje bleekjes te zien ondanks een goed waterhuishouden. Vandaag gelijk effect te zien en ze worden steeds groener
                  Ik heb 2ml op 1liter gebruikt, dus iets minder dan de helft als voorgeschreven. Ik zal dit blijven opvoeren totdat ik gezonde groene kleur zie.

                  Nu had ik vorige ronde Trips en dit wil ik echt voorkomen. Ook van die klotemugjes maar die lijken niet al teveel schade te doen. Dit wil ik beide actief aanpakken VOORDAT de bloei begint.
                  Neemolie voor de trips is mij geleerd, maar wat doen jullie tegen VRM?

                  Mijn twijfel is als volgt, ik koop grond, vries het in en gebruik het dan pas, is dat een goede gedachtegang?

                  Foto's van de dames vandaag (De temp is in het volle licht, en de LV klopt voor geen dame van lichte zede, loopt 20 procentpunten achter)

                  IMG_20201102_094811.jpg

                  IMG_20201102_094822.jpg

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment

                  • OmeKorpo
                    OmeKorpo commented
                    Editing a comment
                    Daar noem je wat. Vorige ronde niet gebruikt en "redelijk" ok gegaan. Zal er induiken

                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    A.r.t.s. Bio-granules , tip van qnq. Had er heel veel eerste ronde zonder , alles geprobeerd, niets holp. 2 e ronde was met en nog een paar, derde ronde niks meer. Gewoon een lepeltje mengen in je aarde! Gesubbed , succes verder!

                  #12
                  Dat lijkt wel goed te komen. VRM heb ik iedere ronde en dan ook echt niet maar een klein beetje maar eerlijk gezegd maak ik me er al lang niet meer druk om. Tijdens de bloei verdwijnen ze meestal wel doordat ik dan de luchtvochtigheid omlaag gooi. Onder de 50% vinden ze echt niet leuk
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #13
                    IMG_20201104_092347.jpg
                    IMG_20201104_092327.jpg
                    IMG_20201104_092317.jpg
                    IMG_20201104_092323.jpg

                    Comment


                    • Voor het eerst
                      Voor het eerst commented
                      Editing a comment
                      Redelijk goed verkrijgbaar en redelijk betaalbaar is bio kokos potgrond van pokon. Ik ben er zeer tevreden over maar er zijn er zat die het helemaal niets vinden omdat ze de eigenschappen van kokos en potgrond niet te combineren vinden. Ik heb nu zelf kokosmix van BAC en daar ben ik tot nog toe ook tevreden over maar eerste ronde op dit substraat. Kan dus nog niets zeggen over de bloei. Maar wortelt goed, houd water voldoende lang vast maar niet te lang en is ook nog niet echt veel ingeklonken. Moet ik wel zeggen dat ik blumats als backup heb mochten ze onverhoopt toch wat droog komen te staan. Voeding geven doe ik wel handmatig

                    • Waterfall420
                      Waterfall420 commented
                      Editing a comment
                      Hoe gaat het nu met de plantjes onder de HIGHBAY led?
                      Last edited by Waterfall420; 10 December 2020, 23:12.
                  Bezig...
                  X