Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6x Greenhouse seeds onder 420 LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 6x Greenhouse seeds onder 420 LED

    Korting op 420shop
    Halloo iedereen!

    Ik ga een kweekverslagje maken van deze ronde.

    Setup:
    - Secret jardin 90x90x180
    - buisafzuiger + koolstoffilter canlite 300m3/h
    - een 180W LED van 420 (4twenty)
    - garden highpro 20cm fan
    - Hygrometer
    - 6x 11L vierkante potten
    - potgrond --> royal mix van plagron & aveve universele mix (royal mix is lichtjes gespoeld met water voor gebruik)
    - een luchtontvochtiger voor in de kamer moest het nodig zijn tijdens de bloei.
    - Airco voor de warmere temperaturen (zal niet nodig zijn nu )

    Meerendeel van deze setup is van een kameraad, die nu niet de mogelijkheid heeft om te kweken daarom mag ik het gebruiken


    Zaden:
    - 2x banana krumble
    - 3x white widow
    - 1x holy punch (nog aan het ontkiemen)
    Al deze zaadjes zijn van greenhouse en zijn gefeminiseerd.

    Voeding:
    - Bionova roots stimulator
    - Bionova PK 13 - 14
    - Bionova autoflower supermix (deze gebruik ik in mijn autoflower tentje)
    Ik heb de mogelijkheid om een hele lijn van de plagron voeding & andere kweekbenodigdheden over te kopen van een kennis.
    Heeft er iemand een idee hoelang deze bewaard kunnen worden na opening? Vind er nergens iets over.
    Met deze plagron voedingslijn ga ik deze dames groot brengen. Tot nu toe gebruik ik enkel de wortelstimulator voor deze 6.

    De dames zijn geplant op 19/10. Enkel op de holy punch is het nog even wachten het eerste zaadje ontkiemde niet.
    Temperatuur en LV liggen tussen de 22-25 graden & 50-60%LV, dus ideaal denk ik, misschien dat de LV nog wat hoger mag in de groei.

    Ik geef ze water aan de hand van het wegen van de pot en mijn vingertop in de grond te steken.
    Voor de wortelstimulator hanteer ik 0,6ml/1L dit water wordt afgezuurd tussen de 6,1-6,5.
    De lamp hangt een 40-50cm boven de plantjes omdat ik merkte dat ze te dicht hing, blaadjes begonnen wat te krullen van 1 plantje.

    De plantjes zien er gezond uit, kan nu niet veel anders doen dan ze elke dag te checken en ze te laten groeien.
    Heb ook nog een rondje autoflowers maar deze zijn al wat groter & is wat laat om nog aan een verslagje te beginnen, daarom dit verslagje begonnen.

    Nu ben ik aan het twijfelen wanneer ik ze in de toekomst omschakel naar 12/12, om een Viparspectra r300 te hangen ter vervanging van dit 4twenty led paneel. Omdat deze ook een bloeistand heeft. Heb nog 2 lampen van viparspectra op overschot.

    Ennn.. natuurlijk wat foto's van de dames!







    Attached Files
    Last edited by highsky; 28 October 2020, 23:06.

    #2
    Is het geen 230 watt met 180 watt afgifte/echt verbruik?

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Hey!
      Weet het niet juist, is niet mijn lamp.
      Het is deze:
      https://www.kweekotheek.nl/180w-led-...PD_BwE#product
      Staat 180W verbruik bij en zou 230 geven volgens mijn kameraad.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Chill.. Ik bedoelde dat de fabrikant zegt dat de lichtafgifte gelijk zou staan aan 230w hps verlichting.
      Maar dit klopte niet jij hebt gelijk, heb het juist opgezocht op een andere website. Hebben ons vergist ze verbruikt dus idd 150W en geeft voor 180.

    #3
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je plantjes zien er gezond uit, hoe oud zijn de plantjes nu?

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Hey Kunichika!

      Thanks!

      De WW en de banana crumble staan sinds 19 oktober.
      De power plant moet nog boven komen die is vandaag in de grond gegaan.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die afloop testen werkt alleen met hydro!!

    #4
    Hallokes!

    Tijd voor een update:

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooie plantjes, subke gedaan , succes verder!

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Hey Wesley pipes, bedankt & welkom!

      Ja ze gaan goed, ben tevreden

    #5
    Halloo!

    Update:

    We zijn 24 uur verder en wat zijn ze enorm gegroeid, op foto zie je het minder persies maar in mijn ogen..
    Ze deden het al van in het begin goed, enkel die ene white widow in de aveve potgrond blijft wat achter.
    Ze zijn ook bijgekomen van het toppen lijkt, ze groeien terug dat is goed.

    De powerplant strekt wat te fel, omdat de lamp al wat hoger hangt voor de andere dames. De lamp hangt nu 60cm boven de plantjes en ik heb de power plant 15cm verhoogd, is dit goed qua hoogte met deze 180w lamp? De dimmer staat nog niet helemaal open heb die op de helft staan ongv.

    De voeding die ik vandaag heb gegeven is op 2L water: - 0,5ml sugar royal - 0,5ml alga grow
    - 1,5ml wortel booster - Ph 6,2

    EC meet ik niet want is niet goed meetbaar met organische voeding..?
    Ik heb wel terra grow en terra bloom besteld. Omdat ik graag wel zelf de ec aarde wat int oog kan houden.

    eze komen volgende week aan en dan begin ik met deze voeding heel lichtjes op te bouwen, omdat ze in de royalmix toch al goed voorbemest zijn.

    Hier nog wat foto's:





    42AED529-8111-4DCC-B21C-4ABE00CD181D_1_105_c.jpeg IMG_9129.jpeg
    IMG_9130.jpeg​​

    Attached Files

    Comment


      #6
      Hey Iedereen!

      Update:

      Ze hebben allemaal goed gereageerd op het toppen. Ze laten hun 2 vertakkingen zien.
      Vandaag ben ik begonnen met LST, de hoofdstam omplooien zodat de onderliggende begroeiing meer licht krijgt.

      Ze zijn nu 19 dagen geleden in de grond gegaan, buiten de pp natuurlijk.
      Voeding is hetzelfde als gisteren, heel weinig vooral wat wortelbooster. Ph gecontroleerd.

      De pp heb ik nog wat verhoogd want hij strekt vrij hard.

      Hier nog wat foto's:


      Attached Files

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Als je hebt getopt heb je meestal 2 toppen, dus ik neem aan dat je ze alle2 hebt omgeplooid?

      • highsky
        highsky commented
        Editing a comment
        @Kunichika
        Ja heb gewoon de hoofdtak omgeplooid. Heb ze verankerd aan de onderkant van de stam, ze plooiden heel goed sommige willen het niet zo graag, deze wel.
        Ze laten 2 nieuwe vertakkingen zien waar ze getopt zijn. Ik wil de onderste vertakkingen gelijk laten komen met de hoofdtop. Daarna geef ik ze nog even wat rust onder 18/6. 2 weekjes erna zet ik ze op 12/12 dat is zowat grofweg wat ik van plan ben.

      #7
      Halloo!!

      Update:


      Het is ondertussen een weekje geleden, de plantjes zien er goed uit. Heb ze vandaag bespoten met vita race, iedere zondag.


      De low stress training loopt goed en er worden vele budsites gevormd. Heb nu alle zijtakken die even hoog gegroeid zijn als de hoofdtak omlaag geplooid, zodat de onderste budsites meer licht kunnen krijgen. Binnenkort ga ik ze in bloei zetten.

      Ik geef ze nu enkel nog maar de power roots van plagron, gebruik hier van 1ml/l.
      De meeste staan sinds 19/10 enkel de PP niet.

      Nu gebruik ik de royalmix, moet ik dan beginnen voeden na 6 weken of moet ik kijken naar wat de plant zegt of de kleur van blad veranderd etc lijkt me meest logisch kijken wat de plant zegt..??


      Nog enkele foto's

      53E5A440-96A3-452F-BD5A-B2708DBD9B13_1_105_c.jpeg 018125E6-2148-45E4-9F70-D523D39D8AAF_1_105_c.jpeg B66DBCBC-DB14-4A43-8E55-088F0F6C91B2_1_105_c.jpeg19136EFC-5BAD-4D9C-BA5C-87B881F7C265_1_105_c.jpeg

      Comment


        #8
        Ziet er goed uit

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Hey Zeno,
          Is een van de eerste keren dat ik lst toepas en het gaat verbazend goed. Veel budsites.

        #9
        vind de lamp aan de prijs voor wat je ervoor krijgt.

        Een plant leeft, er is geen schema aan te binden, gewoon naar de planten kijken.

        Ziet er verder goed uit, hou de vochtigheid in de gaten en water langs de randen.

        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Hey mike,

          Dankje!

          De lamp is van een kameraad, als ik de dames op 12/12 ga zetten komt er een viparspectra r450 boven. Met de 2 standen aan.
          De LV zit tussen de 50-60% heb constant een luchtontvochtiger aanstaan in de kamer anders gaat die te hoog.
          Hoe bedoel je juist water langs de randen ?

          Grt

        • mike01
          mike01 commented
          Editing a comment
          water langs de rande van de pot. Wortelrot. Net name in het begin.

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tip Mike.

        #10
        Ik heb dit ook al gedaan ik was het van zin om nu ook te doen maar wegens tijd gebrek is het zo een oerwoud geworden

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Ik ga 2 plantjes enkel toppen en niet lst'n voor het verschil te zien.
          Heb je ze al in bloei gezet jou plantjes? Welke soortjes heb je staan?

        #11
        ziet er goed uit! ga je zeker even volgen om te zien hoe de LST gaat uitpakken

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Welkom sndr5!
          De LST is goed gelukt ze staan nu sinds 1 week op 12/12.

        #12
        Halloooo!

        Update:

        Het is ondertussen een dikke week geleden dat ik nog een update heb geplaatst.
        Het gaat goed met de dames. Sinds 1 week staan ze op 12/12, dit na 40 dagen groei.
        Ze zijn al een 15 centimeter gegroeid ondertussen.
        De LST lijkt ook goed gelukt. Op 1 white widow en 1 power plant heb ik geen lst toegepast.

        De twee laagste plantjes heb ik wat verhoogd zodat ze ongv gelijk staan met de rest qua hoogte.
        Momenteel geef ik ze geen voeding, enkel afgezuurd water tussen de 6-6,5.

        Als ze er om gaan vragen ga ik starten met minerale voeding van plagron, omdat ik zelf de ec in het oog wil houden.
        Ook heb ik sugar royal en green sensation klaar voor tijdens de bloei.

        Het klimaat ligt meestal tussen de 22-26 graden LV 50-60% soms pieken naar de 70% toe. Ik moet de luchtontvochtiger 24/7 laten draaien om het in deze kamer goed te houden. Mijn andere tentje met autoflowers heeft hier geen last van en ze staan in dezelfde kamer. Bij de autoflower tent blijft ie altijd onder de 60%.

        Hier nog wat foto's!



        6FF597B2-E3F0-4842-B6FD-5C97679E843C_1_105_c.jpeg 41A42337-7CBD-45F7-98FA-C92DB0917849_1_105_c.jpeg

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          @Rickysticky
          Thanks!
          Inderdaad, is goed gelukt.

        • MarcusSmokelius
          MarcusSmokelius commented
          Editing a comment
          ziet er goed uit. Hoe heb je de aan- en afvoer van de lucht geregeld? In de kamer zeg maar

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Dankje Marcus!
          Ik heb enkel een afzuiger in de tent geen inlaat. De afzuiger blaast gewoon in de kamer. Ik bekijk de planten een 2x per dag dan gaat de tent open en krijgen ze wat nieuwe lucht.
          Dagelijks zet ik de raam van die kamer op kip voor een uurtje ofzo zodat er wat frisse lucht binnenkan. De kamer naast mijn kweekkamertje daar staat de raam ook bijna altijd op kip en beide deuren staan open. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Het klimaat blijft ook vrij stabiel.

        #13
        Helloo, tijd voor een update!


        De dames staan sinds 22 november op 12/12. Ze zijn nog steeds wat aan het strekken.
        Sinds gisteren ben ik begonnen met plagron terra bloom te geven. Ik start met 1ml/l en bouw dit rustig aan op.
        Ook krijgen ze sugar royal: 0,5ml/L voorlopig dit gaat ook nog opgebouwd worden.

        Ze staan er lekker bij naar mijn inziens, hopelijk blijven ze zo floreren .
        Ook hebben de meesten korte internodes, is dit iets dat eigen is aan bepaalde soortjes?


        Ik heb ook nog een vraag ivbm de lichtcyclus. Mijn 'kattenkop' heeft een lampje met oranje licht per stopcontact. Kan dit oranje licht de cyclus verstoren? OF speelt het geen rol omdat ze dit 'van in het begin gewoon zijn' ?

        Nog enkele fotokes




        IMG_9228.jpeg IMG_9229.jpeg IMG_9231.jpeg IMG_9232.jpeg
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Afplakken die lampjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          @Wesley
          Klopt kan vanalles zijn. Veel succes verder!


          @rreppellsteeltjam
          Ga ik meteen doen, thanks!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Thx, u2 !

        #14
        Tijd voor een update

        Ik heb sinds kort tripsen ontdekt in mijn andere tentje. Die zitten nu ook in deze tent, met de greenhouse plantjes.
        Voor de rest zien de dames er goed uit! Gisteren heb ik ze gediefd, dit is mijn eerste keer en heb nog niet te veel eraf gehaald, denk ik.. al doende leert men. De trips zaten vooral op de onderste bladeren.

        Om ze te bestrijden heb ik neemolie en spirituz besteld & blauwe budscans. De neemolie wil ik nog gebruiken, ga er meteen aan beginnen als die aangekomen is. Voor in de toekomst ga ik m'n nieuwe plantjes preventief bewerken met neemolie, in de hoop dat dit bij een eenmalige ervaring blijft. Maar het lijkt iets venijnigs en omdat het al is overgeslagen op men 2 tentjes maak ik me wel wat zorgen..
        Vraag me nog steeds af hoe die beesten zijn binnengekomen.
        Heb geen andere soorten planten in mijn woning staan, wel zit ik vaak in de natuur, misschien zijn ze via daar mee binnengekomen.
        Ik heb begrepen dat ze poppen leggen op de aarde en die dan vervolgens uitkomen? Hoe kan ik dat voorkomen, de bovenste aarde wat omwoelen?

        Het klimaat schommelt tussen de 21-24 graden met een LV van meestal rond de 60%.
        Ook heb ik de lampjes van de kattenkoppen afgeplakt op jullie advies, thanks!
        Er is voorlopig ook een insecten vangrol van vaporona ingehangen.

        Voeding krijgen ze ook bij elke waterbeurt.

        - 1,5ml terra bloom/1L
        - 0,5ml sugar royal/1L

        Hier nog wat foto's, 5/6 dames zijn ondertussen 55 dagen oud. Linksachter is een powerplant die staat sinds 02/11.


        TRIPS
        IMG_9244.jpeg IMG_9245.jpeg IMG_9247.jpeg IMG_9248.jpeg IMG_9246.jpeg








        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Geen neemolie spuiten in de bloei!!!
          En ook de rode lampjes afplakken!!!

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Dan ga ik de orius wantsen overwegen als het niet in de hand te houden is.
          De brandende lampjes zijn afgeplakt.

        #15
        DE KOGEL IS DOOR DE KERK

        Heb zonet de roofwantsen besteld, 100 stuks. Dan kan ik er nog wat uitzetten op mijn AFjs in de andere tent.
        De rest wordt dan uitgezet in deze tent zodat het geen plaag wordt!

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Hopelijk! Lees er hier op het forum toch veel goeds over.
          Jij ze al eens moeten gebruiken?

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Nee ik heb nog geen beestjes gehad , buiten de VRM en een paar kleine motjes !!

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          @Remco
          Houden zo
      Bezig...
      X