Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateuristisch zolderkamer gepriegel met 1 Green Crack en 1 Northern Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Die bloeistand hoef je echt pas 2 weken nadat je de klok op 12/12 hebt gezet aan te zetten.

    Je hebt wel een verdomd mooie ruimte trouwens, wauw! En dan ook nog gratis gymnastiek, elke keer met die vlizotrap

    Zou trouwens wel opletten met de geur, zo zonder filter. Ik heb nog nooit een plant gehad die weinig ruikt in de bloei.

    leuke titel ook. Succes!

    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #17
      Laatste update is van 5 dagen terug, dus even een tussenstand.

      Zaadjes zijn 31 dagen geleden ontkiemd. Magere kweekomstandigheden hebben vrij dunne, gestrekte en ielige plantjes opgeleverd tot dusver.
      Dagtemperatuur is nu, met kacheltje, ca 20 graden en ‘s nachts ca 15 graden. Lv onbekend, maar ik schat in aan de droge kant.

      Op onderstaande foto is het derde plantje rechtsboven trouwens een tomaat. Die telt niet mee in dit verhaal.
      De Green Crack Auto staat links, de Northern Light Auto rechts.

      B2D92EB5-1566-4BCB-AEA8-BE4B84863E00.jpegC4BC1D33-44AB-4559-9075-69A024C0A49B.jpeg
      Last edited by Pieremegoggel; 21 November 2020, 10:29.

      Comment


        #18
        Tijd voor een update.

        Het is vandaag exact 7 weken geleden dat de auto green crack ontkiemde. En nu eindelijk is de bloei begonnen. De plant is nog redelijk ielig, maar ziet er verder gezond uit. Ik zal morgen wat meer foto’s plaatsen.

        5B65ED0B-9E0C-491A-B1BC-4E57BB4B1119.jpeg

        De auto northern light geeft nog steeds geen teken van een beginnend pruikje. Zal eerdaags ook wel volgen.

        Beide planten staan onder de lamp die nu zowel de groei- als de bloeistand aan heeft staan. Ze krijgen dagelijks een klein plensje afgezuurd leidingwater met bloeivoeding van Greenhouse en wat bloomstimulator van B’cuzz.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Het is alleszins nog groen.

        #19
        En, nog nieuws?

        Comment


          #20
          Het kabbelt hier pielerig voort
          8AE60664-52BF-4BBE-A834-690D73B3C44B.jpeg

          De green crack is aardig gegroeid en bloeit.
          6F0AAD95-6400-4EC4-924C-E343648CA845.jpeg


          De northern light is van zichzelf al wat kleiner, maar van bloeien heeft ie nog geen kaas gegeten. Ik heb nog eens gechecked of het wel een autoflower was, en volgens bestelling en verpakking is het dat. Hij is bijna 9 weken geleden ontkiemd nu. Maar ik heb geduld....

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ja met zo weinig of slecht licht zal het hele proces trager verlopen. Je mag blij zijn als je dadelijk een klein 1vloeiertje krijgt gevuld. Heel rap een andere lamp halen voor de volgende. Succes verder
            Last edited by Kunichika; 20 December 2020, 19:11.

          • Pieremegoggel
            Pieremegoggel commented
            Editing a comment
            Ja, alles zoals verwacht. Maar ik maak het gewoon af, daar vind ik het te leuk voor. En ben uiteindelijk wel benieuwd naar die green crack (niet eerder gerookt) en wat ik aan opbrengst overhou (behalve deze leerzame ervaring haha).

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Toegegeven dat ze er ondanks alles erg levenskrachtig eruitzien

          #21
          gebeurt hier nog iets ben er eigenlijk best benieuwd naar!

          Comment


          • Pieremegoggel
            Pieremegoggel commented
            Editing a comment
            Terechte opmerking. Ik zal morgen een update plaatsen, beloofd.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            top ben benieuwd!

          #22
          Goedemorgen!
          Tijd voor de beloofde update

          CD5B8BC2-D38C-4679-88D3-28A37DF37CCA.jpeg

          Even kort wat hieraan vooraf ging: 18 oktober een Green Crack auto gezaaid, gevolgd op 21 oktober door een Northern Light auto. Boven deze 2 plantjes hangt een chinese kermis ledbak van 150 watt (18 uur aan, 6 uur uit). Temperatuur is steeds tussen de 13 en 20 graden geweest.
          Voeding tijdens groei: Greenhouse Powderfeeding Grow. Tijdens bloei (vanaf eerste week december): Greenhouse Powderfeeding Long Flower en Atami B’Cuzz Bloomstimulator. Dit krijgen ze opgelost in afgezuurd water.

          Dus geen kweektent, geen afzuiging, geen perfect licht, geen optimale temperatuur, geen co2 toevoeging en ook geen andere grappen en grollen . Waarom niet? Geen geld en geen kennis. Vandaar de titel van dit topic hahaha. Het is meer bestrijding van de coronaverveling.

          Green Crack Auto
          Doet het boven verwachting, althans mijn verwachting. Ze is weinig compact en een beetje ielig, maar bloeit al bijna 6 weken en gaat vrolijk haar gangetje. Geur valt erg mee.

          2DFBE15D-A6EE-4E93-B706-C51B43016963.jpeg

          317E6162-7178-42F5-89F8-CA5A0B096563.jpeg

          49E13E67-97E8-473D-BFFE-0B27D7B32C16.jpeg

          Northern Light Auto
          Ze blijft hangen in een soort voorbloei fase. Er is al meer dan een maand geen enkele ontwikkeling te zien. Jammer, maar helaas. Ik heb het met foto voorgelegd aan Zamnesia, waar het zaad vandaan komt. Hun conclusie was dat een defect is in het zaadje en ik kreeg een voucher (ja, vouchers zijn niet alleen populair in de reiswereld) om naar wens te besteden. Goed geregeld.

          013E30DF-19B4-44E7-BD2D-93CFDBA9105E.jpeg

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kijk effe naar de cosmorrow lampen van secret jardin, eventueel.

          • Pieremegoggel
            Pieremegoggel commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam: goede tip. Kende ik nog niet. Maar als je met dat systeem de kosten van een hele kale basic uitvoering bij elkaar optelt valt het best tegen. Dan heb ik liever voor anderhalf keer dat bedrag een Mars Hydro TS600. Denk ik.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Voor E110 heb je 1 gbar 50 watt, is dat sj systeem al stuk goedkoper.

          #23
          Laatste eind-update van het “amateuristische zolderkamer gepriegel”.

          De Northern Light die in de voorbloeifase bleef steken heb ik geruimd.
          De Green Crack is geoogst en hangt te drogen. Ik schat in dat ik met de uiteindelijke opbrengst een 5 a 6 wietpijpjes kan roken .
          Natuurlijk is het veel gaver als je dikke succesvolle toppen kan showen....maar dit was een bewust eigenwijs probeersel (met navenant resultaat).

          E43FB79A-E4CD-4DC6-AA62-DF0BE2E682B1.jpeg

          17D78B17-DE5B-4B3C-8AB7-86D9EACE9C9C.jpeg

          Lesson learned is dat vooral de chinese discobak veruit onder de maat is. In combinatie met de relatief lage temperaturen is het resultaat dan ook echt 3x niks.
          Wat me erg meeviel was dat die Green Crack nauwelijk geurde. Dus vlpg nog geen tentje voor Pier. En daarmee zit ik dan wel gelijk vast aan autoflowers, maar dat is dan maar zo.

          Maar...een Mars Hydro TS1000 is al besteld. Dus ik ga door naar het volgende gepriegel op zolder haha.
          Ik zal een nieuw kweekverslag aanmaken, want kritisch advies en goede raad kan ik best gebruiken.




          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Links en rechts ( best ook ervoor en erachter) ernaast een muurtje met witte folie, of iets dergelijks dan heb je extra licht gevangen door reflektie.

          #24

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Jahaa, kan je je alvast inlezen hoe hij het heeft gedaan.

          • Pieremegoggel
            Pieremegoggel commented
            Editing a comment
            Lmao

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet doen!

            Die heb je nog nodig.
        Bezig...
        X