Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3X Cookies 1x Sticky Fingers(Al gestart)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 3X Cookies 1x Sticky Fingers(Al gestart)

    Korting op 420shop
    Hallo beste medekwekers

    Dit word mijn 2e keer binnen kweken. Mijn eerste run heb ik de plantjes 5 week laten groeien, daarna bloeien zonder er echt iets mee te doen. Heb alleen hier en daar wat blad gesnoeid.
    Ik was bang om te toppen, fimmen en dieven dat ik de plant zou slopen. Nu was dat op zich een prima oogst, naar nu ik de plant beter snap dacht ik, tijd voor een plan. Of terwijl ik ben van plan een scrog te doen.

    Mijn setup:

    80x80x180 tent
    4x 15l potten
    70% royal plagron en 30% light op top (royal niet gespoeld)
    clipfan
    fan+afzuiger
    Hygrometer
    Luchtbevochtiger
    Mars Hydro TS1000
    Vijvernet 50x50mm mazen


    Ik heb 4x cookies ontkiemd, maar helaas liet 1 dr helmpje niet gaan, en toen ik haar daarbij wilde helpen sloopte ik m perongeluk. Dus heb daarna 1x sticky fingers ontkiemd, maar die loopt nu dus een beetje achter. Cookies zijn van 8/11 en sticky fingers van 13/11

    de ontkiemde zaadjes zijn direct in de grote pot gegaan, aangezien ik dat gewend ben van eerdere autoflowers. Ook heb ik meteen mijn lamp er volop laten schijnen, klok op 18/6 Met een gemiddelde temp van 25 - 26 graden met lamp aan en zonder 20. Mijn LV heb ik momenteel op 60% ingesteld.



    20201119_135753.jpg 20201119_135808.jpg 20201119_135802.jpg
    20201118_234818.jpg 20201119_012412.jpg
    Deze foto's zijn van 18/11





    #2
    Zo die gaan lekker! Vanwaar die LV ontvochtiger? Dat is alleen nodig bij stek (ze zullen wel wat meer drinken net lage LV)
    onder de LV 40 hoef je je denk ik geen zorgen te maken!

    ohja over je lamp.. als je die kunt dimmen en lager kunt hangen zeker doen! Scheelt weer centjes he! (De krach van het licht blijft gelijk maar wel minder watt)

    Genoeg zitten zeuren... ga zo door gaat lekker! Zal zo nu en dan eens meegluren.
    gr,
    Ricky
    Last edited by Rickysticky; 19 November 2020, 22:05.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mooie set-up en smakelijke soortjes, ik zou de lamp niet te laag zetten en te veel dimmen. Je licht komt daar door niet voldoende naar de zijkanten lijkt me. Je bent geloof ik de eerste ledkweker hier op het forum die zijn tent moet bevochtigen, ipv ontvochtigen haha. Ik schuif aan

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Hoi Kunichika als ik zo kijk bedekt de lamp de potten volledig, en deze heeft nog een lichthoek ook he! 1ste foti

    #3
    Ik heb de luchtbevochtiger aangeschaft, omdat de LV hier in huis standaard 35 - 40 is wanneer het kouder wordt. Waardoor in de tent dus ook. Heb in het begin met bakjes water geprobeerd, maar dat werkte niet goed genoeg vond ik. :p

    Ja volgens mij kan ik mijn lamp wel dimmen. Zou dat wat uitmaken voor de groei zelf?

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ze sneller groter worden als je meer licht gebruikt

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment

    #4
    Kon je de filter ook niet van-achter-naar-voor hangen, net als de lamp ?
    Dat scheelt je een 90 graden bocht, die bocht kost 15-20% capaciteit van je afzuiger.

    Je kunt evt. de lamp ook op 20/4 of 22/2 zetten. (24/0 kan zelfs, ook de hele kweek)
    Om dat de groeiperiode van auto's erg beperkt is, zijn de eerste 5 weken cruciaal voor het totale resultaat.
    Daarom zou ik bij autoflowers zeker niet dimmen, maar vanaf begin de volle mep erop.

    btw. als je in huis een LV van 35-40 hebt is dat niet zo gezond he..krijg je dat niet hoger ?
    Een lage luchtvochtigheid kan zorgen voor geirriteerde luchtwegen of een droge huid.
    Ideaal is 50-60% (hier in huis zit het eerder rond de 70)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • b00nstrak
      b00nstrak commented
      Editing a comment
      Het zijn geen auto's. Ik ben het gewend van mijn auto's eerder om gewoon direct in een grote pot te zaaien, dus heb dat nu voor t gemak ook gedaan

      Dat van het filter ga ik even naar kijken. Daar heb ik eerlijk gezegd zelf niet bij stil gestaan. En wist ook niet dat een bocht daar zoveel impact op had. :o

      En dat klopt, ik heb ook last van mijn luchtwegen, droge strot :d heb al bakjes water aan de kachel hangen, maar helaas helpt dat niet heel veel.

    #5
    Hier nog een paar foto's van vandaag. Het lijkt er op dat sticky fingers een geel blaadje aan het krijgen is.


    20201120_172113.jpg 20201120_172053.jpg
    20201120_172050.jpg
    Attached Files

    Comment


      #6
      Hallo beste mensen, het is even geleden dat ik wat fotos heb gepost .

      Hier een update van mijn plantjes, ze worden een beetje hangerig en ik snap niet zo goed waarom. Ook lijkt het blad wat donkerder te worden. Heb cookies een paar dagen geleden getopt.
      Tips zijn welkom!


      20201129_164657.jpg 20201129_164557.jpg 20201129_164652.jpg
      20201124_194315.jpg

      Comment


      #7
      Hier weer een update. de plantjes zijn nu bijna een maand oud. En de sticky fingers ( rechts onder ) is nu 3 week oud.

      3 doen het hardstikke goed, en 1 die laat alles een beetje hangen. Hier en daar een paar gele vlekjes op de bladeren, maar die gaan er later toch af. Waarschijnlijk omdat ik de royal mix niet gespoeld heb.

      20201204_144040.jpg 20201204_144022.jpg 20201204_144017.jpg 20201204_144026.jpg En deze is dus een beetje hangerig.
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Subke , mooie plantjes, succes verder!

      #8
      Dankje, helaas gaat het plantje die zo naar beneden groeit er steeds slechter uitzien.. Kijk het nog even aan. Want zou niet weten wat ik moet veranderen, aangezien de rest wel gewoon goed gaat.

      Comment


        #9
        Die plantjes hangen in mijn ogen te droog sorry
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ik denk ook dat de plant te droog staat want de aarde is los aan het komen van de randen van de bak, dus ik denk wat meer water geven of even zo'n watermetertje kopen in een tuincentrum, geeft in ieder geval een indicatie of een plant te droog of te nat staat. Niet iedere plant heeft evenveel vocht nodig, suc6 verder

        #10
        Hey, jullie hadden gelijk. Ik heb ze daarna wat meer water gegevenen toen stonden ze er even mooi bij, op 1 plant na die al een tijdje met krullend blad naar beneden groeit. Maar er is nu ook 1 die langzaam een paar gele bladeren krijgt, dus volgens mij heb ik ze nu teveel water gegeven. Of misschien moet ik beginnen met voeding geven? Vind het een beetje eng om dat nu al te doen, aangezien ik plagron royal mix heb gebruikt en volgens beschrijving zou daar nog voor zo'n 10 dagen voeding in moeten zitten. En heb het ook niet gespoeld.

        Als iemand hier tips heeft hoor ik het graag hier een paar fotos weer

        20201211_164307.jpg 20201211_164311.jpg 20201211_164315.jpg 20201211_164254.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik gebruikte light mix ben gelijk begonnen met voeden ze werden toen mooi groen

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Hoev water geef je nu?

        • b00nstrak
          b00nstrak commented
          Editing a comment
          Ik verdeelde 1.5l water over 4 planten. ongeveer elke 24 - 36u. afhankelijk van hoe snel de eerste 5cm aarde voelde. Ben nu ook de potten op gaan tillen om te kijken ( had ik eerder moeten doen ) Want ze voelden wel enigsinds zwaar aan. Nu meet ik 1L water af en kijk wat vaker of ze dorst hebben. voeg daar sinds 2 dagen 2ml terra grow aan toe van plagron voor de cookies. De Sticky fingerz lijkt het zo goed te doen.

        #11
        interessant; je gebruikt dezelfde lamp als ik. Ik ga wat mee volgen.

        In ieder geval success!

        Comment


          #12
          Ja, het kan ook door het licht komen dat ze lichter groen lijken. Zal eens kijken of ik wat fotos kan maken als de lamp uit is met flits. Ik heb lightmix als toplaag gebruikt, en voor 70 a 75% royal mix. Ik zal wachten tot ze droog zijn en maybe dan wat alga grow geven.

          Comment


            #13
            Hier weer een update van mijn plantjes met wat foto's. Ik ben begonnen met voeding geven. terra grow van plagron. Alleen aan de plantjes die gele bladeren begonnen te krijgen. Hopelijk werkt dat en anders moet ik verder kijken naar oorzaak. Ook heb ik een plantje die lijkt een paar bladeren te hebben die van geel naar bijna wit verkleuren. en een aantal bladeren hebben witte puntjes. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken.

            Hier wat foto's van toen het licht uit was. 20201212_073321.jpg 20201212_073329.jpg 20201212_073256.jpg 20201212_073304.jpg

            En deze zijn van net. 20201214_194632.jpg 20201214_194728.jpg 20201214_194640.jpg 20201214_194656.jpg En dit plantje heeft blad met witte puntjes.
            Dit is die waar langzaam blad geel wordt

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Toch een algemene vraag tussendoor ik zie vaak dat mensen foto's maken als het licht uit is. Verbreek je niet de licht/donker cylcus en daardoor eventuele herma's?

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              In de natuur is het toch ook niet altijd pike donker denk aan lantarenpalen maan die vel schijnt verlichting van uit huis

            #14
            witte puntjes , zitten er geen beestjes ??
            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
            ​
            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
            ​

            Comment


              #15
              Toen ik mijn opleiding bij luchtmobiel genoot, waren we eens in het bos aan het oefenen met patrouilles lopen snachts en dat soort. Toen moest iemand seinen maar die pannekoek had vergeten zijn rood filter te plaatsen. Nou dat hebben we geweten om meerdere redenen. Mijn ogen moesten zeker een half uur adapteren om weer in donker te kunnen observeren. En we moesten door die cowboy-actie de rest van de nacht doorlopen met volle bepakking. Dat heeft mij toch heel wat stress opgeleverd. Wat ik daarmee wil zeggen is dat een lantaarnpaal niet in de natuur voorkomt en de maan wel. Dus ik kan me voorstellen dat een plantje daar erg veel stress van ervaart.

              P.s. nu weet ik ook ineens waardoor ik een hermafrodiet ben geworden

              Comment

              Bezig...
              X