Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 190w bestva LED 4x sour diesel wietzaadjes huismerk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek 190w bestva LED 4x sour diesel wietzaadjes huismerk

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,

    Na mij voorgesteld te hebben op het forum ben ik hier alleen actief geweest om al jullie ervaringen en tips te lezen, maar het wordt nu dan toch tijd om een kweekverslagje aan te maken. Ik ben een aantal weekjes, na het drogen van mijn buitenplanten, begonnen met mijn eerste binnenkweek. Vanwege een beperkt budget is de setup misschien niet allemaal van top kwaliteit maar we gaan zien wat we ermee kunnen doen.

    Mijn setup:

    Tent: Secret Jardin hydro shoot 80x80x180
    Lamp: Bestva 190w Led lamp
    Afzuiging: Proline fan 15W + koolstoffilter can-lite 300m3
    Lucht: 2 ventilatoren 15W
    Grond: Plagron growmix
    Voeding: BioBizz trypack, met daarin BioGrow, BioBloom en Top max
    Zaadjes: 4x sour diesel van wietzaadjes huismerk


    ontkiemen: maandag 26-10
    in potje: vrijdag 30-10
    in tent: maandag 02-11
    om gepot in emmer: zondag 08-11

    eerste foto: lamp
    tweede foto: 12-11
    derde foto: 21-11
    4de foto: fout gefimde plant

    Vooralsnog heb ik het idee dat de dames het prima doen! er heeft een plantje een achterstand maar dat heeft ze al sinds het begin. Ze kwam iets later uit de grond en had moeite met het zaadje af te gooien. Nu heb ik (natuurlijk net na het planten) gelezen dat je het beste het zaadje naar beneden kan planten zodat dit niet gebeurd. Onthouden voor de volgende keer! Ik heb de 2 linker planten getopt en de 2 linker planten geprobeerd te fimmen. Ik heb hier nog geen verdere ervaring mee dus we zullen zien of dit is gelukt. Een van de gefimde planten heb ik per ongeluk iets teveel afgeknipt aan een kant ben ik bang want ze is een beetje uit verhouding, al zal dit geen probleem zijn vermoed ik.

    Hier wat foto's


    Attached Files

    #2
    Die planten zien er niet verkeerd uit man, goed bezig!

    De ventilator moet je niet op de planten richten maar tussen de lamp en de planten door laten blazen.

    Succes
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Bedankt man! Ik heb de ventilator inderdaad al wat anders opgehangen! Bedankt voor de tip

    #3
    Ik heb een vraagje, een van mijn planten heeft een aantal raar gevormde en opkrullende bladeren. Is dit een genetische afwijking of is hier iets anders aan de hand? 2 van de 4 planten lijken hier last van te hebben.
    Attached Files

    Comment


    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Ja het gaat wel voornamelijk om het 3 vingerig blad! Ook zien de nieuwe bladeren er prima uit en krullen niet op. Deze plant stond juist het verste van de ventilator dus ik denk niet dat die het probleem heeft veroorzaakt. Zal wel een beetje aparte genetica zijn gok ik

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En dit zijn de gefimde of niet ?

    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      nee juist de planten die ik getopt heb. Al hadden ze hier al last van voor het toppen. de linker planten zijn getopt en de rechter planten gefimd. Vooral de kleine plant had bij de eerste bladeren hier last van

    #4
    Uhm even een vraagje, Moet ik mijn lamp wat hoger hangen? Ik het idee dat de planten vrij klein en compact groeien. Ik had in het begin de lamp op 40 cm gehangen en toen iets verlaagd naar 35cm. Vooral omdat het een aliexpress led is, had ik zelf eerder verwacht dat de planten zouden gaan stretchen.
    Attached Files

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zijn er 2 knoppen aan en staan ze beiden aan ? Door meer rood , de bloeiknop ook aan te leggen gaat die compactheid er een beetje uit vond ik. Full spectrum zei men hier ook tegen me , altijd. Weet ni of dat het geval is bij jou hier?

    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Er zitten inderdaad 2 knoppen op de lamp ,een groei en bloei stand, maar die staan altijd aan.

    #5
    Denk dat je gewoon geduld moet hebben, je hebt ook al erg vroeg getopt.
    Als je topt, haal je precies de groei eruit om ze breder te laten groeien...en dat is nu aan het gebeuren.
    Het kost alleen een weekje extra tijd om die nieuwe nodes te laten groeien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Hmm oke dan zal daar inderdaad het probleem liggen. Volgende keer wat later toppen dus.

    #6
    Hier weer een update van de plantjes. Sommige planten hebben iets gele puntjes dus de voeding was nog niet nodig. Voor de rest lijken ze nu vrij hard te groeien. Iemand enig idee wanneer ik het beste kan overschakelen op 12/12?
    Attached Files

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      De meeste schakelen om na ongeveer 4 weken groei, sommige wachten totdat er van bovenaf geen aarde meer te zien is, ze gaan inderdaad nog flink strekken wanneer je omschakeld.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Is het wel zo slim om de planten in en uit de tent te halen en raar licht meegeven. Ik heb me laten vertellen dat je zo kans maakt op herma's.

    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Hmm ja op de site staat dat de plant voornamelijk indica genitica bevat, en nou heb ik ergens gelezen dat indica planten minder stretchen als je ze in de bloei zet, dus ik dacht ik wacht wat langer maar heb de klok nu op 12/12 gezet. Of raar licht kans geeft op herma's durf ik niet te zeggen maar het lijkt mij sterk dat deze 2min zoveel stress teweeg zou brengen bij de plantjes. Het was ook alleen even voor de foto.

    #7
    Ziet er goed uit

    Comment


    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #8
    Hier weer even een update van de plantjes! De stretch zit er inderdaad goed in! ze staan nu anderhalve week op 12/12 en ze groeien goed. Nieuwe bladeren vertonen ook niet meer de gele puntjes dus qua voeding zal het nu wel weer goed zitten. Omdat de relatieve luchtvochtigheid boven tussen de 70 en 80% bleef schommelen heb ik van de week een lucht ontvochtiger gekocht bij de Aldi. Dit ding werkt prima en de luchtvochtigheid is nu onder de 70%. Ik heb hem buiten de tent staan omdat ik simpelweg geen ruimte meer heb in de tent. Nu heb ik geen actieve inlaat en vroeg ik mij af of ik de buis op het blaasgat van de ontvochtiger kan leggen zodat de luchtvochtigheid sneller daalt in de tent? of is het de passieve inlaat te laten zoals die is en het apparaat de hele kamer laten ontvochtigen? het gaat overigens maar om een kamertje van circa 6m2.
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Die zien er inderdaad goed uit, beneden de 70 beter. Straks in de bloei is het wel beter als i rond de 50 of beter nog lager komt. En met een rigoureuze ontblader actie heb je genoeg doorstroom om schimmel of rot te voorkomen. Lekker man

    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Ja ik laat het apparaat zeker nog even aanstaan om nog wat lagere LV te krijgen! Wat is de beste tijd om te beginnen met ontbladeren? ik was van plan dit te doen als de groei uit de planten is, dus over circa 1,5 week. bedankt voor je reactie!!

    • keeshaze123
      keeshaze123 commented
      Editing a comment
      Ik heb zelf ook zo'n type ontvochtiger, het heeft wel wat invloed maar doet geen wonderen voor de lv. Zelf heb ik hem in mijn kweekruimte staan, ze zou eens kunnen experimenteren door hem voor het blaasgat te zetten. Zelf merk ik dat ventileren het beste werkt om de lv omlaag te brengen, (vooral als je de verwarming aan hebt staan.)

    #9
    Hier weer even een update! De planten groeien nog steeds goed en de eerste topjes worden zichtbaar. Wat is het beste moment om nu te gaan dieven en te beginnen met de bloeivoeding? De luchtvochtigheid komt af en toe nog in de buurt van de 70 %. Is het een idee om een zwaardere afzuiger te kopen om zo de ruimte beter te ventileren?
    Attached Files

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Nrml dieven max de 3de week bloei wil je geen te grote wonden maken en 2 weken na ander hoge stress training
      Nrml bloeivoeding geven wnr sprake van echte bloei (pruikjes) maar sommige doen ook eerder helft/helft groei/bloei

    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de hulp iedereen!! met de 3de week bloei bedoelen jullie neem ik aan daadwerkelijk de 3de week na de eerste topjes te zien zijn oen niet 3 weken nadat de lamp naar 12/12 is gezet

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De wezenlijk waarlijke bloei ja

    #10
    Hier weer even een update! De luchtvochtigheid is inmiddels al iets lager dan voorheen en zit nu rond de 50 tot 60 procent. Toch heb ik de planten wel gediefd. Zie resultaat inde foto's. De plantjes beginnen al lekker te ruiken
    Attached Files

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit ga zo door
      De geur alleen al kan ik high van worden

    #11
    Hier weer even een paar foto's. De toppen beginnen mooi dik te worden en ze ruiken ook al lekker. De luchtvochtigheid is nu rond de 50% dus daar voorzie ik niet zoveel problemen mee.
    Attached Files

    Comment


      #12
      Dat beginnen idd mooie toppen te worden,je twee rechtse beginnen wel wat bladproblemen te krijgen ik gok kalium tekort,voor de rest zien ze er mooi en gezond uit.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #13
        Ik heb even wat foto's gemaakt van de bladproblemen bij de twee rechter planten. Is dit inderdaad een kalium tekort? en hoe kan ik dit het beste oplossen?
        Attached Files

        Comment


          #14
          Ligt eraan wat ze nu krijgen he
          hoeveel en hoe vaak.
          Ik lees dat nergens.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #15
            Je hebt mooie toppen, komt wel goed, geef je genoeg voeding?

            Comment

            Bezig...
            X