Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 190w bestva LED 4x sour diesel wietzaadjes huismerk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    BioBloom en Top max is de voeding die ik gebruik. ik geef ze ongeveer 1 maal per week voeding zoals beschreven staat op de site van biobizz. Alle planten krijgen uit dezelfde gieter de voeding dus het verbaast mij dat er zulke grote verschillen zijn tussen de planten. Wel is het zo dat de 2 planten met stress zijn gefimd en dus ook meer grote toppen hebben. zal ik deze dan meer voeding moeten geven? Ook kan ik niet precies vinden welke voedingstoffen in deze voeding zit. Wel ik heb ik een lachen bloom van plagron gekregen van een vriend waar kalium inzit mocht dit het probleem zijn.

    Comment


      #17
      Voila.
      Lees het schema van Biobizz nog eens goed ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        uhm dan mis ik toch iets? In het schema staat per week een hoeveelheid voeding maar niet dat je dit over verschillende keren moet verdelen. dit probeer ik ook ongeveer aan te houden. Dus misschien kun je mij vertellen wat ik precies mis?

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ze kunnen elke dag wel wat gebruiken als je zuinig aan wil doen doe je het om en om

      #18
      Ook bij bio dagelijks wat voer ja afhankelijk van je methode, om en om kan, maar ik geef graag het maximum, kwestie van vetmesten.

      Voedsel voorzichtig opbouwen en wachten op.gele puntjes en dan weer een beetje afbouwen.

      Comment


      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip! Klopt het dat je minder snel overvoed met biologische voeding?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Nee, maar het duurt een paar dagen eer je dat ziet, en het gaat minder plotsklaps in vergelijk met minerale voeding.

      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        Oke goed om te weten!

      #19
      Bij Biobizz is het de bedoeling dat je ook de Grow blijft geven tijdens de bloei.
      Dat staat in alle bb schema's.

      Ik gebruik ook biobizz. Als je wil zien hoe dat hier gaat staan er onderaan mijn post linkjes naar m'n kweekverslagen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        misschien moet ik toch maar weer even terug naar de basisschool voor een lesje begrijpend lezen.... Ik was inderdaad in de veronderstelling dat je geen groei voeding meer gaf tijdens de bloei maar dat is dus toch wat anders met de biobizz voeding. Ik heb ook even jouw verslag van 2019 bestudeerd (top verslag trouwens) en ik zie er een mooi voeding schemaatje in staan, die gaan we de volgende kweek zeker even erbij houden. Is de lightmix die jij gebruikt ook van biobizz? en maakt dat veel verschil met Lightmix van een ander merk? Bedankt voor de hulp en de zeer bruikbare en leerzame verslagen
        edit: nog een vraagje, is er een reden dat je de fishmix alleen als bladvoeding gebruikt en niet als normale voeding?
        Last edited by sndr5; 22 January 2021, 15:14.

      #20
      Oke hier weer even wat foto's. De bladproblemen zijn helaas erger geworden maar dat was te verwachten als je niet de juiste voeding geeft De toppen zien er wel mooi uit en zwellen nog goed op. Deze week maar wat meer voeding gegeven en wat groeivoeding om de problemen wat tegen te gaan. (kleurverschil op de foto's is de flitser)
      Attached Files

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Voila, trekt wel recht.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Zijn verbrandde bladpuntjes juist geen tekenen van ovetvoeding?

      #21
      hier nog even een paar foto's. deze zijn van 2 dagen geleden en de bladeren zien er nu al een stukje geler uit. Ik denk dat ze volgende week ongeveer klaar zijn om te oogsten.
      Attached Files

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Enkel water zo der voeding nog even. Ziet er al smakelijk uit.

      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        Ik ben inderdaad van de week gestopt met het geven van de voeding. Het ziet er zeker smakelijk uit en het ruikt ook nog eens heerlijk

      #22
      nou hier is weer even een update. De planten krijgen prachtige herfstkleuren! Alleen kan ik helaas met mijn goedkope microscoop niet zo goed beoordelen hoe het ervoor staat met de trichomes. als ik hierdoor kijk zie ik voornamelijk witte trichomes, maar ik heb het gevoel dat dit voornamelijk komt door het witte licht dat de lampjes van dit zakmicroscoopje heeft. Als ik de kleuren van de planten zo zie denk ik toch dat het wel tijd wordt om de dames deze week te gaan knippen. Maar het is wel pas 11 weken geleden dat ik ben overgeschakeld op 12/12 en hebben de planten een bloei tijd van 9-10 weken (volgens de site). Hierdoor twijfel ik dus toch een beetje. iemand tips?
      Attached Files

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik was gaan knippen maar echt verstand heb ik er niet van

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou er al es van snoepen mss , maar nog niet knippen. Ik denk dat je onder gelijk welk licht amber zal herkennen, dat er mss nog weinig amber is voor het moment? Ik zou een weekje extra nemen, tot je amber ziet...

      #23
      Wachten. Op je handen gaan zitten. En wachten.

      En als je dan denkt echt lang genoeg gewacht te hebben. Nog een weekje wachten.

      Comment


        #24
        hmmm oke toch nog even geduld hebben dus..... blijft lastig!

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Is het ook zit zelf in week 8 begint net aan wit te worden, her en der geef beetje voeding om de dag. Tot ze echt wit zijn. Dan over op volledig water geven. Tot ze amberkleurige zijn.

        • sndr5
          sndr5 commented
          Editing a comment
          top bedankt voor de tip!! Ik ben inderdaad wel al gestopt met het geven van voeding en dat is te zien aan de bladeren

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dan gaat het langzaam de goede kant uit om ze om te halen. Heb ook al wat blad verkleuring en die al af gestorven zijn. Geduld

        #25
        De planten zagen er oogstrijp uit met een goed aantal bruine trichomes dus heb ik de eerste 2 planten geoogst. De andere 2 laat ik nog even staan tot zaterdag of zondag als ik weer wat tijd heb om te knippen
        op de foto's staan apart de oogst van de 1e en 2e plant . Het lijkt erop dat de plant die ik gefimd heb meer opleverd dan de plant waar niks mee is gedaan, al was dit vanaf het begin een wat zwakkere plant.
        Attached Files

        Comment


          #26
          Ziet lekr uit smooke ze

          Comment


            #27
            Ik heb 1 top die een beetje bruin oogt. Ik het idee dat dit geen toprot is maar voornamelijk komt door de bruine bladeren. Wel even apart gehouden natuurlijk.
            Attached Files

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Maar even goed inde gaten houden die toppen

              Laat het je smaken als het klaar is

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Als het gemakkelijk los komt is het rot, als alles goed vast zit is het ok denk ik..

            • sndr5
              sndr5 commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de tip! Dat is een van de redenen inderdaad waardoor ik vermoed dat het geen rot is maar voornamelijk verkleuri g van het blad

            #28
            Nou de plantjes zijn gedroogd en zitten in potten. De eindstand is 103 gram droge wiet, daar ben ik zeker tevreden mee voor een eerste kweek met een 190w lampje van aliexpress. nu weer op naar de volgende kweek! iemand nog leuke suggesties voor zaadjes?
            Attached Files

            Comment


              #29
              Ik zou eens kijken bij de california collection van barneysfarm. Een iets betere lamp voor mooiere toppen en dan je planten nog wat lst. Dan is je volgende kweek nog beter. Goed bezig daaro

              Comment


                #30
                Laat het smaken !

                Comment

                Bezig...
                X