Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

// 1e ronde, Powerplant \\

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: // 1e ronde, Powerplant \\

    Korting op 420shop

    Nu de top2000 net van start is gegaan is het ook een goed begin om met een verslag te beginnen.

    de opstelling is als volgt.
    tent : 60x60
    lamp : mars hydro ts1000
    Ventilatie :Garden high power inline 125. Maakt best wat herrie maar met wat oude planken een soort softbox achtig idee het redelijk kunnen dempen. Wil op termijn wel wat anders maar eerst maar eens kijken of het kweken wat word.

    Ik heb 5 fem. PP zaden ontkiemd van White Label Seeds. vooral gekozen voor de PP omdat ik die altijd koop in de coffeeshop en die ook het beste werkt na lang zoeken naar de meeste geschikte soort voor mij zelf

    Ik heb ze nu in kleinere potje staan met potgrond van de gamma. en ze gaan daarna over in potten van 10L met hydro korrels en canna terra grond.

    De lamp heb ik nu ook op 25% staan leek mij logische zolang ze nog niet boven zijn.

    Voeding moet ik nog aanschaffen. ik twijfel over de starterkit van biobizz of Biocanna. En voornamelijk vanwege het PH meten. Klopt het verhaal omtrent de PH waardes dat je die niet hoeft bij te houden met deze voedingof is dat meer een verkoop praatje?

    en allemaal fijne dagen toegewenst!!


    IMG_3971.jpg



    Last edited by djoezz; 25 December 2020, 00:56. Reden: begint goed nu al in de verkeerde sectie geplaatst, zou een mod dat AUB kunnen aanpassen.

    #2
    Voeding is een persoonlijke keuze. Ze werken allemaal.
    Ik gebruik Biobizz, en een ander gebruikt Canna, Plagron of BAC.
    De pH hoef je niet aan te passen bij Biobizz.
    Dit hangt van wat meer dingen af natuurlijk. Het is vooral belangrijk zo groot mogelijke pot te gebruiken, en die ook zo vol mogelijk te doen.
    Hoe meer grond je gebruikt, hoe beter bio kweekjes werken.
    In kleine potten zul je misschien wel iets aan de pH moeten doen, maar dat ligt dus niet aan het merk (bio)voeding.

    Welke grond heb je precies ?
    Er zijn 2 soorten namelijk, Canna terra professional en Canna terra professional plus.
    De eerste is geschikt voor bio/organisch kweken, en de 2e is bevat al minerale voedingsstoffen en is dus beter geschikt voor mineraal voeden.

    -topic verplaatst-
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor het verplaatsen van mijn topic.

      Ik heb de Canna terra professional, qua merk neig ik naar canna omdat de grond daar ook van is.
      Ik lees dat hier meer biobizz gebruikt word dus verwacht daar meer hulp bij te kunnen krijgen.
      10 Liter potten is dat groot genoeg voor een biokweek ?

      Comment


        #4
        Hoi,

        Succes, ik gebruik nu de bio lijn van Plagron, volgende kweek ga ik met Bionova aan de slag.

        Meten zou vooral bij minerale voeding van belang zijn.

        Comment


          #5
          Toch voor de Mars gekozen dus.
          Lampje kan wel op 50% hoor, dan heb je in elk geval echt licht. 25% lijkt hier een beetje schemerachtig. Misschien dat ze wat sneller boven komen? Het word in elk geval ook wat warmer in je tent.

          Verder qua hoogte zodra ze boven zijn de handleiding die je erbij kreeg toepassen, die is perfect. Even met Google inch omrekenen naar cm.

          Ik ga je volgen! Mijn volgende project word ook 5x fem in dezelfde ruimte. Eens even zien hoe dat bij jou uit gaat pakken...

          Succes.

          Comment


          • djoezz
            djoezz commented
            Editing a comment
            Idd na de wat advies van jou over de lamp ben ik nog wat meer gaan uitzoeken erover en dacht al snel voor die prijs ik bestel hem gewoon en ik zie het wel.

            dat licht had ik idd wat omhoog gedaan. en nu staat die op 100%. qua hoogte had ik hem toen de lamp aanging hem verlaagt naar 15 CM omdat ik dacht dat er strek in een plantje kwam. Maar even de handleiding doorgenomen na jou reactie gelezen te hebben. nu hangt die op 45 CM. Ik zie het morgen ochtend wel wat er gebeurd is.

            Heb je al een soortje welke je wilt gaan kweken?

            bedankt ik zou het hard nodig hebben haha.

          #6
          Dag : 5


          alle zaadjes zijn boven gekomen. Ze waren al op dag 2 boven gekomen.

          de tempratuur schommelt een beetje tussen de 26 en 30 graden. Op dit moment wat meer richting de 30graden omdat ik de lamp naar beneden heb gehangen ik dacht dat de gene rechtachter wat ging strekken. Dat is ook degene die als eerste boven is gekomen. Ik maak me wel wat zorgen om het vocht gehalte die is elke keer tussen de 30 en 35 %. ik lees wel overal dat het in deze periode toch wel hoger moet zijn. ik heb er al een glas met water ingezet maar dat werkt volgens mij niet echt.
          Iemand nog wat Tips omtrent het vochtgehalte?

          Ik heb inmiddels ook voeding besteld en ben gegaan voor de BioCanna, mede omdat de aarde ook van het merk is. Ik kwam er niet uit dus dacht hup aarde ervan voeding dan maar ook. Bevalt het niet volgende ronde een andere proberen of die erna als het zover komt.

          IMG_4050.jpg IMG_4049.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Natte handdoek erin hangen maar voor die kleintjes maakt de lv niet zoveel uit, als ze dadelijk wat groter zijn en wat meer gaan verdampen gaat de lv vaneigen omhoog

          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Hoe hoog of beter hoe laag hangt die lamp nu?
            Ze zijn nog maar erg klein en ik las ook dat je hem al op 100% had staan.

          • djoezz
            djoezz commented
            Editing a comment
            De lamp heb ik nu op 45 cm. de internodes of nodes moet ik me nog even wat in verdiepen voor het toppen. maar goed hij werd wel heel compact. 2 dagen geleden de lamp op 45 cm gezet.

            de handdoek hangt erin. klein tentje dus ook een kleine handdoek erin gehangen haha.

          #7
          Succes, volg mee!
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment


            #8
            Dag 11.

            de bedoeling was om wat eerder mijn kweekverslag te updaten. maar na wat technische problemen (niet met de kast gelukkig) gaan ik verder.


            nu een week verder.

            de luchtvochtigheid is nog steeds erg laag. rond de 35% ik probeer steeds een klein nat handdoekje er in te hangen zoals Corleone1933 aangaf.
            de temperatuur is als de lamp aan staat rond de 28 graden en als de lamp uit is rond de 20 graden.
            de lamp hangt op dit moment op 45 cm en staat op 100%.

            ik heb op 30 december de plantjes watergegeven met Biocanna, volgens het bijgeleverde schema. Een halve liter gegeven met de daarvoor aangegeven hoeveelheid.
            Ik zie wel dat het om een outdoor schema gaat, dat zie ik nu pas met het maken van de foto ervan hahaha, bij de volgende bestelling maar even een lees brilletje mee bestellen.
            Van de week nog een klein beetje extra water gegeven en dat was een fout. Ik had een week moeten wachten en met wat voeding moeten geven of althans dat denk ik.

            Het is nu wachten tot ik ze kan overpotten en ze richting de 12/12 gaan. nu al erg ongeduldig en verwacht dat het alleen maar erger wordt.

            IMG_4158.jpg

            De foto's van de dames

            IMG_4157.jpg IMG_4156.jpg IMG_4155.jpg
            Attached Files

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Met kweken moet je Indd geduld hebben zekker de laaste lootjes zijn het zwaarst

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Plantjes lijken wt bescheiden toch gaan ze tegelijk erg lekker

            #9
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              #11
              Ik zit te twijfelen om me eerste ronde de planten te toppen (lees er veel goede dingen over) of het gewoon te laten groeien zoals ze gaan. Het laatste lijkt toch een kleine voorkeur te hebben in de zin dat hoe meer je gaat doen hoe meer er fout ken gaan natuurlijk.

              Als ik ga toppen heb ik nog wat vragen. Is het verstandig om ze dan van de week al te toppen of pas als ze in de grotere potten zitten en gewend zijn?

              Comment


              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                Je kan ook LST proberen .. in mijn eerste ronde heb ik getopt op twee planten en op twee alleen LST toegepast . Planten hadden ongeveer zelfde gewicht bij het oogsten .

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Best ook eerst wat research doen, de ene plant is de ander niet en kan beter overweg met bepaalde stresstrainingen dan andere

              • djoezz
                djoezz commented
                Editing a comment
                Ik heb er het een en ander over gelezen en erop uitgekomen. Dit is me eerste ronde en laat ik maar zo min mogelijk doen. De volgende ronde ga ik een techniek toepassen als dit goed gaat.

              #12
              Het dagen tellen is niet helemaal goed gegaan.

              de plantjes zijn nu 20 dagen oud.

              de eerste foto is van 24 december en op 27 december zijn ze boven gekomen zag ik op de datum van de foto’s.

              ik ga ze nu in grotere potten plaatsen. Nu heb ik 5 plantjes en 5 grote 10L potten en er passen er maar 4. Hoe maken jullie een selectie met welke je verder gaat?

              ik heb ze van de week teveel water gegeven. Dus ze zien er iets minder uit.

              het zesde potje is een beetje voor de indicatie voor het water geven.



              76339A66-DA1F-4070-9CAE-5A63F7C4E823.jpeg 6F573DA6-A593-4A04-BE8C-73AC971AA177.jpeg
              Attached Files

              Comment


              • Mizzaa
                Mizzaa commented
                Editing a comment
                Tja welke plantjes spreken je t best aan welke lijken en zien er het meest vitaal
                Verder misschien een idee om 1 tensiometer van blumat te bestellen zijn wel 30 euro maar zo ken je de water behoefte wat beter onder de knie krijgen, ( zag 10 liter pot kijk wel even hoe hoog deze is blumat tensio moet 15-18 cm de aarde in)

              • djoezz
                djoezz commented
                Editing a comment
                Daar ga ik zeker is naar kijken z’n blumat. Dank je wel voor de tip. Ik heb uiteindelijk voor degene gekozen die wat achterbleef qua groei.me potten zijn 23 cm hoog dus dat moet wel goed komen. Kan ik met 1 blumat door of toch dan aan te raden om er 4 te bestellen?

              • Mizzaa
                Mizzaa commented
                Editing a comment
                Hah sorry voor de late reactie ja 4 is 't best natuurlijk maar gelijk ook 130 Euro,
                Met 1 ga je sws al een beter beeld krijgen wat je planten nodig zijn aan de hand van de tensiometer waardes , en gewicht van de pot die daar bijhoord

              #13
              ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

              Comment


              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Heel duidelijk en leerzaam dank je daarvoor Canaboid. Dat zou ik erg op prijs stellen als je me wilt taggen.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Node 1 en 2 van onderaf groeien altijd minder goed dan node 3-4-5-6-etc.

              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Duidelijk QnQ thanx

              #14
              Die keuze is makkelijk als je 1 soort hebt staan.
              Het plantje dat het minst op de anderen lijkt gaat eruit.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • djoezz
                djoezz commented
                Editing a comment
                Heb ik even geluk dat het een en de zelfde soort is allemaal. Gekozen voor de gene die wat achter bleef in de groeide. Dank je wel

              #15
              Ik heb ze vanochtend in de nieuwe pot geplaatst.

              kast gaat om 07.00 uit en om 6.30 alles gedaan.

              ben nog niet helemaal tevreden maar misschien dat het nog met het water te maken heeft wat ik eerder teveel heb gegeven.

              nu hopen dat ze weer snel eruit zien dat het goed gaat. Word hier toch wel een beetje onrustig van haha.

              en de foto’s

              51BBAB29-3A5C-499B-9C4E-0C97784D0CE8.jpeg

              4F102401-D861-4EE5-813B-4C9A3A23BB97.jpeg
              Attached Files
              Last edited by djoezz; 16 January 2021, 18:10.

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Geef dan maar een paar liter

              • djoezz
                djoezz commented
                Editing a comment
                Gedaan nou hopen dat het goed komt. Dank je wel!!!

              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Het zijn taaie plantjes komt wel goed
            Bezig...
            X