Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Amnesia onder 1000 W King Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 X Amnesia onder 1000 W King Led

    Korting op 420shop
    Goedenavond allen!

    Nieuw hier en ik ga mijn eerste tent kweekje doen.

    Tent is 1.20 X 1.20.
    1000 W Led van King er boven.
    5 X Amnesia Haze.

    Aarde en voeding van Plagron.
    Royal mix.
    Power roots.
    Pure zym.
    Bloom.
    Suger royal.
    Green sensation.
    PK 13 - 14.


    Ik heb lang getwijfeld om de set aan te schaffen. Ik wou er graag een, maar wel op led.
    Nu hoop ik dat ik met aanschaf van deze King een goede koop heb gedaan. Zeker omdat er een hoop rommel te koop is.

    De laatste 3 maanden heel veel verslagen gelezen, video's gekeken, adviezen gezocht en gekeken wat en welke kweek techniek ik wilde toepassen.

    Ik ben van plan om vanaf redelijk het opkomen al te beginnen met lst. Ik wil kijken of ik een mooie hoofdstam rond de rand van de pot te laten groeien en daarbij mooie zijtoppen te kunnen kweken. Dit gaat wel extra tijd kosten, maar dat heb ik er graag voor over.

    Ik zal binnenkort een aantal foto's toevoegen.


    Tips zijn altijd welkom!!!!

    Fijne avond allen...



    Dussss..... nieuw hier... aangemeld in 2013.... Ok mn eerste topic en kweek dan.
    Last edited by Sammertje; 13 January 2021, 05:40.

    #2
    Je lamp is van Kingled? Dan is het in elk geval geen echte 1000w, eerder iets van 400.

    Comment


    • Sammertje
      Sammertje commented
      Editing a comment
      Ok. Dus toch de verkeerde?

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Het kan best een prima lampje zijn hoor. Je ziet hier genoeg mensen goede resultaten halen met op het oog mindere lampen. Gewoon proberen joh, komt vast goed. En als het niet is wat je verwacht koop je bij een volgende ronde toch een andere lamp. Dat Ferrari's topauto's zijn betekend niet dat een Nissan onbetrouwbaar is

      Lang verhaal kort; ik wilde alleen maar zeggen dat je niet moet verwachten dat je lamp voor 1000w aan licht geeft. Laat je niet ontmoedigen

    #3
    Toch maar een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4

      Mooie opstelling, wat is je doel?
      er staat dat die lamp 185W geeft, is wat weinig voor die tent. Kan je wel 100 tot 150 gram vanaf halen, denk ik.

      Succes!
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Ja, je lamp is vergelijkbaar met een 400 HPS lamp (althans volgens de verkoper), maar hij trekt maar 185 uit de muur.

      • Sammertje
        Sammertje commented
        Editing a comment
        Ja die is het idd. Trekt 185 W idd.
        Opgegeven is 400 w HPS. Werkelijk zal dit wel minimaal 300 zijn toch?

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Een lamp kan niet meer watt 'maken' dan wat het uit de muur krijgt. Je hebt een 185w LED gekocht. Veel lampen tussen de €100-150 hebben allemaal een vergelijkbaar wattage.

      #5
      Het is toch deze?

      Screenshot_20210113-080842_Chrome.jpg
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Sammertje
        Sammertje commented
        Editing a comment
        Moest hier komen.

        Is idd deze lamp. Hij zal toch wel minimaal vergelijkbaar zijn met 300w hps?

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Ik ken deze lamp zelf niet. Met de beste Led lampen kan je wel tot 2 gram per watt kweken, maar of deze daartoe behoort? Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat je met 1 gram per watt al blij mag zijn, helemaal als beginner. Je kan een wattage meter kopen om het daadwerkelijke stroomverbruik te meten, kost niet veel en is wel handig.

      #6
      Goh, is wat verouderd, met dat paarsig licht, maar werkt wel. Als je een beetje groene vingers hebt, en alles zit mee, kun je met LED 2 gram per watt maken.

      Comment


      • Sammertje
        Sammertje commented
        Editing a comment
        Per uitkomende watt neem ik aan?
        Is er een manier om dit te meten eigenlijk?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ja met een verbruiksmeter.

        Kijk even in Takketoelie zijn huidige verslag, die heeft er juist een gekregen van zijn gemeente.

        Effectief verbruikte watt ja. Die cijfers 1000 en zo is marketingpraat. Zou 1000 watt HPS vervangen ...

      #7
      Daar zijn ze dan. Alle 5 boven de grond.

      Ik heb er 1 niet in het midden maar aan de zijkant van de pot geplaatst. Ik wil kijken of ik dan meer ruimte krijg voor LST.

      Luchtvochtigheid zakt snel als de tent open gaat. Zodra ik hem open doe zit hij rond de 60%

      Toch een bevochtiger erbij denk ik.

      Wachten duurt lang he..........
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      Last edited by TheBigDudeski; 14 January 2021, 21:30.

      Comment


      #8
      Als ik.jou was zou ik de bevochtiger achterwege laten, niet nodig wanneer je vanuit zaad kweekt.

      En gezien mijn persoonlijke ervaring... plof en alle stoopen eruit zou ik het ook niet aanraden.

      Comment


      • Sammertje
        Sammertje commented
        Editing a comment
        Ok. Bedankt voor het advies.

        Die stoppen eruit wil je zeker niet nee!

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Ik was juist blij dat de stoppen eruit sloegen, dat voorkomt erger.

        Kweken met stekjes heeft wel.een hoge LV nodig.

      #9
      Een goede week later. Ze strekken aardig. Lees verschillende berichten over de hoogte van de lamp. De ene zegt 40 cm. De ander zegt minimaal 70.
      Normaal zou je zeggen dat als ze strekken dat ze te weinig licht krijgen of er te ver vanaf zijn. Nu lees ik ook weer ergens anders dat als de LED er te dicht op staat dat ze ook gaan strekken. Iemand ervaring?

      Zoals gezegd wil ik LST toepassen. Ik wou hier al vroeg mee beginnen. Ik heb ze nu al een beetje omgezet met behulp van een paperclip. Ze zitten al aardig vast! Net boven de grond bewoog er niks met ombuigen. Dat is een goed teken toch?

      Attached Files

      Comment


        #10
        Deze is 2x in de prijzen gevallen, de eerste voor het beste idee ooit(lst) en de ander onder het maaiveld kweken.daar vallen me echt de schoenen van uit. Een paradox maarja
        Last edited by Kunichika; 26 January 2021, 22:33.

        Comment


        • Sammertje
          Sammertje commented
          Editing a comment
          ?
          Hoe bedoel je?

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Als ik jou was en hopelijk heb je het al gedaan haal je die paperclips onmiddelijk uit de aarde... als je zaailingetjes nog niet gestorven zijn... Lst kan je pas toepassen als je planten 3 a 4 weken ver zijn...

        #11
        Weer een paar foto's.
        Tot nu toe valt het me onder led nog niet tegen.
        Ze doen het heel goed. Ondanks de LST.
        Ergens heb ik een verhaal gelezen van iemand die het ook op deze manier deed. Het voordeel zou zijn dat je uiteindelijk meer ruimte krijgt. Dat wil ik nu testen.
        Ik zal het verhaal eens opzoeken er hierbij zetten.

        Tja, verder is het nu wachten. Water en liefde geven en wachten tot ze weer een stukje groter zijn.
        Attached Files

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Als je nog aarde over hebt kun je de de plantjes instoppen tot de eerste lobblaadjes. Hoe meer aarde hoe beter. Volgende keer de potten helemaal vol

        • Canaboid
          Canaboid commented
          Editing a comment
          Waarom ga je door met je veel te vroege LST?

          Zou die paperclips mooi weghalen.
          Hopen dat je daarna de planten weer recht kan krijgen.
          Pot vullen met veel meer aarde tot 1 cm onder de lobblaadjes (eerste kleine blaadjes).
          Daarna flink veel water geven want zo te zien staan ze best droog.
          Ze hadden al groter moeten zijn na deze tijd.

        #12
        Ik weet het, ik ben eigenwijs.
        Ik heb de LST doorgezet. De dames blijven het goed doen.
        Ik heb alleen een probleem om de temperatuur goed te houden. Ik denk dat ik er een kacheltje met een tijd schakelaar erbij zet.

        Ze krijgen inmiddels een beetje power roots bij de water beurten.

        Attached Files

        Comment


          #13
          Ik denk dat je blij moet zijn dat ze nog niet dood zijn want ze zien ze er wel heel fragiel uit.

          Niks mis met een beetje eigenwijs zijn maar ik zou, zoals Nederhigh en Canaboid je ook al hebben aangeraden, de potten verder opvullen tot net onder de lobblaadjes.

          Succes verder
          Last edited by Donboe; 4 February 2021, 06:40. Reden: Typfoutje

          Comment


            #14
            Ff tussendoor....
            Attached Files

            Comment


              #15
              Zo die zijn gegroeid in 6 dagen. Please verklap me je geheim. Ff echte foto's graag

              Comment


              • Sammertje
                Sammertje commented
                Editing a comment
                Dit zijn geen foto's uit de tent.

              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Waarom plaats je ze dan?
            Bezig...
            X