Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3e kweek, 1e keer enkel AF's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 3e kweek, 1e keer enkel AF's

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Aanrader voor een lamp mars hydro is veel in gebruik dus makkelijk om je eigen kweek mee te vergelijken,ook een voordeel ze geven niet veel warmte af.
    Ph meter zou ik toch aanschaffen is nu ook niet echt de kost.
    Voor de rest weet je wel voldoende om je kweek tot een goed einde te brengen als ik jefotos zie,dus ik zie je nog wel eens bij je nieuw kweekverslagsubd
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • ThinkBig
      ThinkBig commented
      Editing a comment
      Bedankt voor jouw reactie! Ik heb toevallig eergisteren een ph meter ontvangen, meteen mee aan de slag gegaan en water gegeven met een PH waarde van 6.
      Ik heb inderdaad de Mars Hydro meer dan eens genoemd zien worden maar aangezien ik de eerste kweken heb bezuinigd op de verlichting wil ik dat niet nog een keer doen.. Prijs speelt mee maar is geen afknapper als de lamp top is.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      TSW 20000 is perfect voor een ruimte van 90 op 90 in bloei en dimfunctie en verbruikt op vol vermogen 300w
      of quantum boards van samsung of spider farmer lampjes genoeg

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Kijk ook eens naar deze... voor de groei duidelijk krachtig zat... bloei weten we over een paar weken. € 63,07 30% Off | 100W 200W 400W Full Spectrum LED Grow Light Sunlike Replace Quantum Hydroponic Plants Growing Lamp Lights Board
      https://star.aliexpress.com/share/sh...%3DsocialShare

    #3
    Veel succes met je ronde .
    Als je zaailing omvalt is dit ook een teken van onvoldoende licht .
    Je lamp dichter hangen kan ook helpen .

    Comment


    • ThinkBig
      ThinkBig commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip.. Zodra de zaailing ondersteunt werd en wat weerstand kreeg stond ie binnen enkele dagen vier overeind. Zal het in de gaten houden mochten deze zaailing wat instabiel ogen.

    #4
    Lekker, en welkom.
    Succes met je kweekje.

    Comment


    • ThinkBig
      ThinkBig commented
      Editing a comment
      Hartelijk dank!

    #5
    pH meten van aarde is niet zo eenvoudig, als jij misschien denkt.

    Lampen, gbars, migrolight, secret Jardin of diy ledstrips/balken.

    Autoflowers het beste op 22/2 of 20/4 zetten, vanaf het begin.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat gaat ook niet want als je op aarde kweekt hoort er geen water onderuit te komen.
      Als dat gebeurt geef je teveel.

    • ThinkBig
      ThinkBig commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tip! Ga geen water meten. De hoeveelheid water die er ook zo nu en dan onder uitkomt is verwerpelijk. Zou daarom een uitdaging worden om op te vangen maar goed dat blijft me allemaal bespaard.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zet er van die opvang bakken onder, kunnen ze dat water vanonder weer opnemen.

    #6
    Ben benieuwd naar je vorderingen. Heel veel succes gewenst. Dat je er maar heel veel af mag halen ​​​​​​

    Voor wat betreft de lamp. Ik zou net als Jamzieman al aangaf. Ik zou eens voor Mars Hydro kijken of miss Spider Farmer. Allebei nog redelijk betaalbaar met best goede resultaten

    Comment


    • ThinkBig
      ThinkBig commented
      Editing a comment
      Dankjewel en ook bedankt voor de tips mbt lampen!

    #7
    Attached Files

    Comment


      #8
      Hallo allemaal, hier weer een update van mij. We zijn inmiddels op dag 6 na zaaien.. Langzaam maar zeker komen ze omhoog. Helaas blijven er 2 nog een beetje hangen maar wie weet wat de toekomst zal brengen. Ik blijf lekker tegen de dames keuvelen en geef ze veel liefde.
      Ik ga dit keer 2 foto's van mijn set up posten zodat eenieder een idee krijgt van mijn setje. Allemaal erg basic maar het doet z'n werk!
      20210121_202922.jpg

      Ik heb op dit moment de 2e lamp ook aanstaan voor de extra energie. Om de luchtvochtigheid op orde te houden heb ik tijdelijk een vochtige/natte handdoek in de tent gelegd. Moet nog even een nieuw filter voor de luchtbevochtiger bestellen.
      ​​​​​​De grond is erg droog ondanks dat ik dagelijks water geef. Ph is zoals gebruikelijk rond de (5,9-6,1). Ik ontdekte vanavond dat de randen los kwamen vd potten dus even goed flink water door de gehele pot gespoeld. Ik hoop dat het helpt en anders zal de luchtbevochtiger volgende week z'n werk wel gaan doen.
      Temperatuur blijft rond de 24,5 graden hangen overdag en 's nachts zakt ie naar zo'n 22 graden ook een prima marge volgens mij.
      Wat ik ook ontdekte vandaag waren piepkleine fruitvliegjes in de en op de potten. Het waren er maar enkele maar zo begint het doorgaans altijd wat insecten betreft. Zijn hier huis-tuin-en-keuken middeltjes voor of kan ik beter op zoek gaan naar die andere insectjes die je kan loslaten in de tent en vervolgens de vliegjes opvreten?
      Ik hoor graag andere meningen/ervaringen hierover dus wie het weet, zegt het alstublieft?

      Ik denk dat ik inmiddels wel weer even compleet ben dus als je hier bent aangekomen; bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Onlinetopgarden voor be, in nl zijn er een paar als je googelt...

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Vrijwel iedere online growshop. Google a.r.t.s. granules, en zo'n 4 tientjes verder heb je het in huis

      • ThinkBig
        ThinkBig commented
        Editing a comment
        Ik heb ze gisteren besteld bij online top garden. Had nog wat spulletjes nodig dus meteen alles maar besteld. Ik ga vanavond weer even een update geven mbt m'n kweekje.

      #9
      20210126_201927.jpg 20210126_201932.jpg 20210126_201914.jpg
      ​​​​

      Comment


      • Fruttella
        Fruttella commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit .
        Aarde stomen in oven of magnetron.
        Alleen is het “goede” bodemleven dan ook weg .

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb nog kaneel op verschillende manieren gebruikt en de werking is minimaal, verloren geld in mijn opinie. Kan goed zijn na de drooglegging, dat wortels ferm groeien , waarna er snellere groei ontstaat? Als die boom boom spray gewone bladvoeding is kan het geen kwaad denk ik...

      #10
      Dag 13 Temperatuur overdag: 24-25 graden
      Temperatuur 's nachts: 22-23 graden
      RLV: 35-40%

      Het is eventjes een paar dagen stil geweest maarf hier wederom een update van de voortgang.

      Ik heb donderdagavond de bio granules tegen de varenrouwmug gestrooid en ik zie weinig tot geen muggen meer. Dat lijkt dus opgelost te zijn maar ik hou het nog nauw in de gaten. Dingetje voor een volgende keer; dat spul meurt een uur in de wind en ik had nog geen nieuw koolstoffilter opgehangen simpelweg omdat de dames nog niet stinken.
      Heeft een dagje geduurt met de stank maar die is nu ook weer weg. Volgende keer dus eerst het filter ophangen mochten er weer mugjes de kop opsteken.
      Ik ben tevens begonnen met het toevoegen van Plagron power roots aan het water. In plaats van 5ml per 5L ben ik begonnen 3ml per 5L. Reden hiervoor is eigenlijk ook de varenrouwmug; als de larven al waren begonnen aan de wortels konden die wel wat ondersteuning gebruiken.

      Dames hadden eventjes nodig om te wortelen denk ik want sinds enkele dagen zijn ze lekker aan het groeien. Zelfs de kleine White Choco begint mooie bladeren te ontwikkelen. Ik ben, en een plaag armer en de dames beginnen lekker te groeien. Al met al gaat het allemaal dus prima!
      Zoals ik de vorige keer al schreef heb ik donderdagavond de BoomBoom Spray over de dames heen gespoten. Ik zie hierdoor geen negatieve verandering dus ook dat lijkt succesvol te zijn.
      Voor nu denk ik wel weer compleet te zijn en zoals altijd zie hieronder voor een aantal foto's van de dames.
      20210130_211229.jpg 20210130_211219.jpg 20210130_211236.jpg

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        De volgende keer kan je de granules preventief inmengen bij je grondmix he . Mooi dat ze ook verdwijnen met het op de grondlaag te strooien !

      #11
      Ziet er goed uit!
      kan je volgende keer voor de lampen aangaan een foto trekken met wit licht?
      Dan zie je meer van de planten, of ze gebreken hebben enz.

      Comment


        #12
        Fruttella hier alle dames in normaal licht ipv LED licht. Mocht er iets opvallen, laat het me weten!

        Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Geen foto's hoor.

        • ThinkBig
          ThinkBig commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de reacties, begrijp niet waarom de een ze wel kan zien maar de ander weer niet. Iemand een idee dan wel oplossing voor dit euvel?

        • Fruttella
          Fruttella commented
          Editing a comment
          Euhm sorry , ik zag ook niks .
          Was humor , of zo en zo .

        #13
        Omdat niet iedereen de foto's kan zien, plaats ik ze hier nogmaals:
        20210202_172442.jpg 20210202_172344.jpg 20210202_172334.jpg 20210202_172448.jpg 20210202_172359.jpg

        Comment


        • ThinkBig
          ThinkBig commented
          Editing a comment
          Thanks!

        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Hoi ThinkBig, hier even een linkje voor je fotoprobleem: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen

          Wat een joekel joh, die grootste. Hopen dat die kleine wat meekomt. Misschien een schoenendoos ofzo onder die pot zetten?

        • ThinkBig
          ThinkBig commented
          Editing a comment
          Hey Dude, bedankt voor jouw reactie. Ik heb die link reeds gelezen echter schrijf ik mijn verslagen vanaf mijn telefoon, denk dat er daar gisteren iets verkeerd is gegaan. Vorige foto's waren namelijk wel allemaal zichtbaar.

          Zal nog wat foto's maken de komende tijd zodat lengte verschil duidelijker zichtbaar wordt en degene die lager zijn zal ik even verhogen, bedankt voor de tip!

        #14
        Dag 22
        Temperatuur overdag: 23-24 graden
        ​​​​​​Temperatuur 's nachts: 19-22 graden
        RLV: 25-35%

        De meer oplettende lezer zal het wellicht opvallen dat er een afwijking zit in de loop van de dagen... Ik heb ergens in het kweekverslag een rekenfoutje gemaakt wb de leeftijd van de dames. Ze zijn geplant op 16-01 wat betekent dat ze vandaag 22 dagen staan.
        De varenrouwmug lijkt wat minder te worden maar ze zijn er wel nog steeds. Ik blijf het scherp in de gaten houden en als het nodig is strooi ik nog een keer met bio granules want het lijkt wel steeds minder te worden.
        Op aanraden van Fruttella heb ik de lagere plantjes op een doos gezet in de hoop dat ze nog meekomen. Er zitten wat grotere dames tussen dus ik begin redelijk hoge verwachtingen te krijgen... Maar goed; hope for the best prepare for the worst. Ik ben er nog niet.
        De grote Blue Amnesia heeft de eerste tekenen van voorbloei gegeven waar ik ook blij mee ben. Rest blijft nog een beetje achter dus ik hoop niet dat dat nog heel lang op zich laat wachten.
        Niet geheel onbelangrijk om te melden is dat ik ivm de varenrouwmug de lampen op 24/0 heb laten staan tot afgelopen dinsdag. Vanaf dinsdag elke dag een uur lang donker en op dit moment slapen ze tussen 10:00-14:00 uur. Bij mijn eerste kweek heb ik min of meer per ongeluk de lampen de eerste 5 weken op 24/0 laten staan en dit werkte best heel aardig. Helaas werkte dit ook op de energierekening. Nu heb ik het gedaan met het idee dat de dames wel wat extra energie konden gebruiken.
        Of dit nou positief of negatief heeft uitgepakt kan ik niet inschatten. Ik heb 2x Blue Amnesia , 2x Skunk en 2x White Choco. In alle soorten is er een verschil in grootte dus 1x groot en 1x klein.
        Als ze om 14:00 uur wakker worden krijgen ze weer bladvoeding, vinden ze best fijn geloof ik.

        Ik ontdekte bij 1 plant, op 1 blad een 2-tal bruine puntjes. Ik zal een foto bijvoegen hiervan. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het is namelijk bij een blad, de rest oogt gezond en gelukkig.

        ​​​​Voor nu ben ik wel weer redelijk compleet geloof ik dus zie onderstaand voor wat foto's van de dames en wederom hartelijk dank voor het lezen!
        20210204_175123.jpg 20210204_175717.jpg 20210204_175915.jpg 20210204_175131.jpg 20210204_175201.jpg

        Comment


          #15
          Ze zien er goed uit ,
          nog niet teveel zorgen .

          Comment


          • ThinkBig
            ThinkBig commented
            Editing a comment
            Thanks!
        Bezig...
        X