Blueberry automatic in Minigrowbox

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • de nollin
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2020
    • 39

    #1

    LED: Blueberry automatic in Minigrowbox

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Na mijn eerste mislukte poging met de Blueberry Automatic (wegens teveel water en voeding), ben ik opnieuw begonnen.
    Omdat ik op een appartement woon, samen met mijn vriendin in het midden van de stad, ben ik gegaan voor een Minigrowbox. Een kweektent was echt geen optie, ook omdat ik regelmatig mijn ouders/schoonouders over de vloer krijg.
    (voor meer info over de minigrowbox: https://minigrowbox.com/ )

    Heb het zaadje gisterenavond geplant in universele potgrond en heb het ongeveer 20cl water gegeven met een paar druppels seedbooster plus van Plagron.

    Fijne zondag iedereen
    Attached Files
    Last edited by de nollin; 10 February 2021, 11:31.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    De grond mag tot bovenaan he...zodat het er net wel/niet overheen valt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • de nollin
      de nollin commented
      Editing a comment
      Ik wou de pot later nog wat bijvullen in het geval ik de plant wat zou willen verstevigen
  • Pieremegoggel
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2020
    • 198

    #3
    Ben benieuwd hoe dat gaat in die growbox, ik ga je volgen.
    Met € 1200,00 is die wel aan de prijs vind ik, maar hij ziet er top uit.

    Comment

    • de nollin
      Senior Stoner
      Member
      • Dec 2020
      • 39

      #4
      Korte update

      Het plantje is gisteren boven de grond gekomen en ziet er (denk ik) gezond uit. Ik geef de zaailing ongeveer om de 2 dagen een klein beetje water (ongeveer 1/6 van een liter) als ik zie dat de grond wat opgedroogd is.

      Attached Files

      Comment

      • Pieremegoggel
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2020
        • 198

        #5
        Plantje ziet er gelukkig uit
        Misschien wel beter na een weekje verspenen en gelijk de bak opvullen met aarde.

        Comment


        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Klopt inderdaad, maar dan gaan ze wel gelijk in voldoende aarde. Ik ben bang dat dat laagje van jou nu te magertjes is.
          Even voorzichtig 1x verspenen kunnen ze prima hebben (ik ontkiem s’zomers AF-jes altijd in een propagator en verspeen ze dan na ca een week. Is geen enkel probleem. Ik schat in dat je dan echt veel dikkere planten krijgt, maar ik ben benieuwd wat anderen je adviseren.

        • Waldpiek
          Waldpiek commented
          Editing a comment
          Verspenen? Hoe zou je willen verspenen terwijl je maar 1 zaadje zaait? Verspenen is wanneer na het opkomen van de zaden, de plantjes te dicht op elkaar staan en je ze dan ruimer van elkaar plant.

        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Dicht op elkaar staan is meestal een reden voor verspenen. Ik bedoel daarmee niets anders dan een zaailing verplaatsen.
          Maar waar het hier om gaat, zoals je had kunnen lezen, is of de huidige hoeveel aarde voldoende zou zijn....
      • de nollin
        Senior Stoner
        Member
        • Dec 2020
        • 39

        #6
        Nog een reden dat ik de pot niet volledig vol had gedaan, is omdat de minigrowbox niet zo hoog is. (ongeveer 1,15m) Ik wou wat speling hebben en dat is ook waarom ik de pot niet volledig vol heb gedaan.
        Ik denk dat er zo wel voldoende aarde in zit. Ik heb de pot gevuld tot aan de streep ongeveer zoals je op de foto kunt zien, en dat zou 11,5 liter moeten zijn

        Comment

        • FrenchCulture
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2019
          • 81

          #7
          hoi, de zaailingen hebben in het begin echt een minimum aan water nodig en daarom bij voorkeur in kleine potten beginnen en dat dan verpotten en veel gemakkelijker voor het beheer van de watergift Ik zou liever elke dag een beetje water geven voor een week alleen maar om te begeleiden hem vriendelijk en kijk hoe het met hem gaat. als ik spreek over een minimum aan water voor de zaailingen, is het in het begin erg laag en neemt het beetje bij beetje toe. Ik heb me nooit zorgen gemaakt over zaad of snijden.

          Comment

          • Donboe
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Aug 2019
            • 332

            #8
            Drie dagen later. En nu?

            Comment

            • de nollin
              Senior Stoner
              Member
              • Dec 2020
              • 39

              #9
              Weekje later zijn de eerste set gekartelde blaadjes wat gegroeid. de volgende set blaadjes lijkt er net aan te komen. Loopt wel wat aan de trage kant lijkt het...
              Moet ik me zorgen maken?
              Attached Files

              Comment

              • Pieremegoggel
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Nov 2020
                • 198

                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door de nollin
                Moet ik me zorgen maken?
                Één week oud? Dan vind ik ‘m er niet ernstig vertraagd uitzien.

                Comment


                • de nollin
                  de nollin commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de geruststelling
              • de nollin
                Senior Stoner
                Member
                • Dec 2020
                • 39

                #11
                Ik denk dat er iets mis met de zaailing. Ondertussen 2 weken oud en groeit bijna niet meer. Vandaag zijn er ook bruine vlekken op de bladeren verschenen. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ik ben heel zuinig geweest met het water geven en heb geen voeding gegeven, behalve de seedbooster in het begin.
                Attached Files

                Comment


                • Jamzieman
                  Jamzieman commented
                  Editing a comment
                  te nat geweest wortelrot is mijn mening

                • Penny123
                  Penny123 commented
                  Editing a comment
                  20cl is best veel voor zo een kleintje

                • de nollin
                  de nollin commented
                  Editing a comment
                  Zou het ook kunnen liggen aan de genetica? Heb de zaden besteld op zamnesia. heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
              • Jamzieman
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2019
                • 1039

                #12
                Kijk eens rond in kweekverslagen zamnesia kweekjes genoeg alle perfect
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment

                • de nollin
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Dec 2020
                  • 39

                  #13
                  Het plantje lijkt gestorven te zijn. Ik denk dat het ook te maken zou kunnen hebben met de potgrond die niet genoeg zuurstof doorliet. Ik heb nu 3 zaadjes Runtz besteld van Zamnesia. Ook heb ik een batmix aangeschaft van Plagron. Ik ga dit kweekverslag hier dan ook afronden en begin een nieuw als de zaden aangekomen zijn.
                  Bedankt voor de tips en hulp!

                  Comment


                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Geen perliet neen het kan er wel mee te maken hebben, een overweging voor je ronde

                  • Pieremegoggel
                    Pieremegoggel commented
                    Editing a comment
                    Das wel balen
                    Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
                • Jamzieman
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2019
                  • 1039

                  #14
                  volhouder wint
                  The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                  5 lekkere grieten onder de zon

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    De aanhouder ook haha

                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    haha da wast
                Bezig...