Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee plantjes met huisgenoot kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Twee plantjes met huisgenoot kweken

    Korting op 420shop
    Hoi! Ik ben samen met een huisgenoot begonnen met het kweken van twee wietplantjes. We hebben ze in een oud aquarium gedaan met een behoorlijk felle lamp van Lumeri.nl erboven, en dat gaat vooralsnog best goed, ondanks dat ik (na aankoop) overal las dat het troeplampen zijn. We geven ze zo'n 18 uur per dag licht.

    Nu heb ik een vraag: denken jullie dat het beter is om ze te verpotten? Ze groeien nog wel, maar toch benieuwd of dat misschien beter is.

    Groet!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Mooi zou het zo laten kijken wat er gebeurt
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Zijn het autoflowers?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Heey een aquarium- kweek een beetje vreemd maar daar houd ik wel van. Ik zou het aquarium aan de binnenkant bedekken met aluminiumfolie of wit verven of wat dan ook. Hebben jullie al aan afzuiging gedacht, of wonen jullie met zijn 2 en dus geen geuroverlast probleem voor de buren of buurt

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
          Zijn het autoflowers?
          nee! Amnesia haze van wietzaadjes.nl

          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Heey een aquarium- kweek een beetje vreemd maar daar houd ik wel van. Ik zou het aquarium aan de binnenkant bedekken met aluminiumfolie of wit verven of wat dan ook. Hebben jullie al aan afzuiging gedacht, of wonen jullie met zijn 2 en dus geen geuroverlast probleem voor de buren of buurt
          aquarium heb ik idd normaal met aluminiumfolie afgedekt, nu even erafgehaald om ze beter te kunnen bekijken. Geuroverlast is inderdaad een dingetje, heb je nog tips wat betreft het beperken van de geuroverlast? Ik heb ook nog andere huisgenoten, maar die zijn allemaal op de hoogte van de kweek. Kan ik ze misschien niet al vroeg laten bloeien? Het gaat ons ook niet per se om de opbrengst, maar meer om het experiment dat we gewoon leuk vinden in deze coronatijden.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            De enige tip wat ik heb is een gesloten milieu en een koolstoffilter. Of je huisgenoten de mond snoeren

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          De enige tip wat ik heb is een gesloten milieu en een koolstoffilter. Of je huisgenoten de mond snoeren
          Hoe erg is de geur meestal? Is het achter een dichte deur te ruiken? We hebben een opslagruimte waar we hem eventueel zouden kunnen plaatsen.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Dat ga je overal ruiken, beter kun je mushrooms gaan kweken zie ik al , mensen gaan rare dingen doen met deze corona-praktijken

          #7
          Zeker de amnesia haze gaat enorm stinken ja.
          Maareh, het is best wel belangrijk dat je planten volledig in het donker staan als de lamp uit is.
          Het kleinste beetje licht kan er al voor zorgen dat je bloei verstoord raakt. Herma, reveg etc..
          Gaat dat wel goed in een aquarium?

          ​​​
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #8
            zoals Nederhigh al aangeeft. Die amnesia haze kan behoorlijk gaan ruiken. Maar ventilatie in zo'n kleine ruimte hoeft toch geen probleem te zijn. Ik heb vrienden wonderen zien doen met een PC ventilator met een zelf gemaakte koolstof filter

            Comment


              #9
              Hij groeit behoorlijk snel. Wanneer zouden we het best de bloei in kunnen zetten? Hoeveel opbrengst krijg je uit een klein plantje ongeveer?
              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X