Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Door een samenloop van omstandigheden moest ik in mijn big block tent overnieuw beginnen. Dit heb ik gedaan door de planten allemaal ongeveer voor de helft af te knippen.

    IMG_9638.jpg
    Nu staan ze een dikke week op 12/12. Er word om de dag gevloed en een metselkuip hebben ze na drie keer vloeden ongeveer leeg.

    IMG_9636.jpg
    Geen gedoe met tensiometers, geen zorgen of de planten te nat of te droog staan... Nee, dit bevalt me wel!

    IMG_9637.jpg IMG_9639.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ๐Ÿซต๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ziet er weet top uit maat
      Zoals als altijd weer mooie prachtige dames wat gaat dat toch altijd snel bij jou

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Thanks!

    Het droogijs is binnen en heb zonet wat geproefd wat smaakt naar meer! Big up naar PH donner voor de gouden tip hoe je hasj maakt!

    IMG_9646.jpg IMG_9648.jpg Na het schudden is het gesmolten en toch zie je nauwelijks water.

    Knipsel in de zak, paar scheppen droogijs er op en weer schudden.

    IMG_9650.jpg IMG_9647.jpg
    Ik heb gebruik gemaakt van de 90 en 60mc bubble bag zakken. Heb het knipsel niet eens in de vriezer bewaard en zie eens wat er van afkomt? By far meer dan elke andere methode die ik toegepast heb. Mogelijk gaat het ook met gewone ijsblokjes, die druppelen wel uiteraard maar als je het aanrecht laat opdrogen blijft de kief liggen.

    IMG_9649.jpg IMG_9652.jpg IMG_9651.jpg
    Droogijs kan je niet bewaren dus ik ga nog even door met mijn laatste knip!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Op het aanrecht? Ha kijk eens op de grond wat je gemorst hebt ๐Ÿคฃ. Ijsblokjes zou ik niet aan beginnen al je wel weer minder op de grond morst ๐Ÿซฃ

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooi opbrengst ๐Ÿ‘Œ

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zo doe je dat

    Remco ja behoorlijk wat, doordat je droogijs niet kunt bewaren heb ik nagenoeg alle knip wat ik had opgespaard verwerkt.

    Italbri dank voor de tip flip maar ik heb het laten bezorgen.

    PH donner er is wel wat op de grond gevallen maar dat is te verwaarlozen. Bovendien had ik zoveel knip dat ik schijtziek werd van het geschud. Hoe lang schud jij ongeveer?

    IMG_9656.jpg IMG_9660.jpg IMG_9661.jpg IMG_9659.jpg IMG_9657.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Wat hier op de grond valt is voor de dieren(eten)

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Met een beetje organisatie en extra emmers met een grof vergiet kan je twee dagen doen met het droogijs als je het ik de box houd . Ik schud niet ik tril en niet meer als 20sec

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Snuitje dat hoop ik ook voor Mario anders moet ie wachten tot ik het op heb!

      PH donner tril je maar 20 seconden? Dan is alles er nog lang niet uit toch?

    De opbrengst is gewogen en komt op een totaal van 82,5 gram hasj. Dat is net geen 10% van het totaal, waar ik enorm blij mee ben! Ik was schijtziek van het schudden dus heb ik op het laatst de kantjes er wat van afgelopen want anders had er nog meer in gezeten!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Geil.

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      hoeveel gram knipafval had je daarvoor gebruikt?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Flink wat, denk wel meer dan een pond in totaal. Maar ook veel fluff dat ik niet wilde knippen zat er bij. Ik kwam ongeveer op 10% hasj volgens mij.

    Hoe ouder de knip, hoe donkerder de hasj heb ik gemerkt.

    IMG_9662.jpg IMG_9663.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niet meer doen KnetterMug want dit is echte topkwaliteitshasj!

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Hoeveel droogijs heb jij deze ronde gebruikt?
      De zakken zijn onderweg
      En ik heb nog veel knipafval of laatste potresten

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Volgens mij een kilo of 5, ik rijd naar Joure tegenwoordig.

    De Afghanen leggen hun planten jaren lang in opslag voor ze er hash van maken , dat geeft echt andere hash inderdaad.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zeker, de hasj van die oude knip is beduidend donkerder van kleur.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of je een plant ophangt of recht op droogt heeft ook invloed.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja maar dit was echt stokoude knip uit 1995.

    Ben nu de hele avond al droogijs hash aan het roken en het smaakt en ruikt lekkerder dan bubble hasj als je het mij vraagt. Het doet niet onder voor de betere marok en de opbrengst is ook nog eens dikke prima! Wat ook ideaal was is dat ik gewoon mijn bubble bags kon gebruiken. Het enige dat ik nodig had was droogijs.

    Ik ga mijn knip weer opsparen en zodra ik een pond heb bestel ik weer droogijs. Mijn wasmachine om bubble hasj mee te maken wordt verkocht, dus mocht iemand daar interesse in hebben pm me gerust!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Crushen is beter.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lekkergroeien dank u! Klopt het was alleen bevroren knip dat ik niet gecrushed had omdat het al behoorlijk fijn was. Na tien tot vijftien minuten schudden deed ik het weer even een half uur in de vriezer. Blijven schudden tot het groenig wordt. Ik heb geschud met de 90mc bubble bag en dat leverde mooie bruine maroc op. Vet genoeg om te persen zonder middelen.

    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Thanks voor de uitleg!

    Als verstokte bong roker bevalt de hasj zo goed dat ik serieus overweeg om te stoppen met gedroogde toppen. Dit omdat pure wiet toch altijd behoorlijk scherp op de keel is i.t.t. hasj en hasj is ook nog eens behoorlijk wat sterker. Nee, als je wilt minderen met wiet, probeer dan hasj!

    En dit moois mis je allemaal als tabaksroker, want hash in a joint is missing the point zoals de Amerikanen zouden moeten zeggen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Dampen heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik over was. Wil nu niks anders meer, poeder of hash kruimel ik over gewone wiet heen in de verdamper, anders word het gaasje wel vies maar super lekker om te vapen..

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Vapewool. Storz & Bickel hebben ook van die brillo sponsjes waar je harsen, maar ook hasj mee kunt dampen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dabben moet ik ooit nog eens doen, nog nooit gedaan

    'Vapen is als elektrisch rijden dat is gewoon niks voor mij.'

    Aldus deze meneer desgevraagd.

    douwedabbert.jpg

    De ouwe jongeren alhier bekend als Douwe de Dabbert.

    Indien ik al gedabd had en er verknocht aan was geworden toen ik me destijds aanmeldde op jointjedraaien.be had ik me heel graag onder deze naam aangemeld. Maar ja, ik ben nog dab maagd dus dat leek me wat al te voorbarig.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Eerst de smaak er uitpersen en dan synthetisch toevoegen PH donner dat lijkt ietwat omslachtig!

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Hork lees aub รฉรฉrst de site. Dan lees je dat het absoluut gรฉรฉn synthetische therpen zijn!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal het met de tijd proberen, moet eerst nog een hydraulische pers kopen, een vlammenwerper en een dab ring voor mijn bong. Tot die tijd overleef ik op ijs hash.

    Nog even een laatste update over droogijs hasj. Ik rook het nu een paar dagen uitsluitend en ben er groot fan van geworden. Wanneer je de knip zeeft met 60 en 90mc bubble bags heb je niet eens een pers nodig om een blok van de kief te maken. Gewoon in een wietzakje doen die je in de zool van je schoen legt en lopen maar. Dit levert een mooie brok hasj op die niet verandert in poeder wanneer je het afbrokkelt om te roken maar mooi vettig blijft. Dit i.t.t. de droge zeef die ik gezeefd heb door dezelfde 90mc bubble bag. Dat kan je op dezelfde manier persen en het wordt ook een stevige blok maar brokkel je dat af verandert het wel in poeder. Het smaakt zo lekker ook niet als droog ijs hasj vind ik.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heerlijk spul, momenteel rook ik niets anders.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Wij als stoners houden wel van een extra sterke joint of bong hehehe altijd lekker

      K word er ook altijd zo knetter van ijshasj

      K ga het ook snel weer maken wiet en hasj vullen elkaar super aan dikke mix altijd lekker

    Voordat het hier verandert in Horks Hasjiesjtopic of Douwes Dabberttopic eerst maar even een tweetal kiekjes van de dames op grote steenwol blokken.

    IMG_9665.jpg IMG_9666.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Je hebt een mooie Afghaanse oase gecreรซerd, sommige zouden zeggen een fata morgana. Maar we zien het wel degelijk ๐Ÿ˜

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank je maat! Gelukkig geen fata morgana maar helaas ook geen Afghaanse dames waar ik nu toch wel erg benieuwd naar ben maar er steeds niet van komt. Na het behandelen tegen spint hebben daar zoveel het loodje van gelegd dat ik (weer) te weinig materiaal over had voor een ronde. Ik mag nog van geluk spreken dat er รผberhaupt een het heeft overleefd zo zwaar viel de behandeling.

        Lang was ik fan van pyrethrum tegen ongedierte, maar voor gewortelde stekken is het toch echt te heftig. In de toekomst zal ik toch een ander middel moeten inzetten om dit gedoe te voorkomen. Maar ook wanneer ik in een later stadium de planten behandel hebben ze erg te lijden van die pyrethrum. De planten op bovenstaande foto zijn de helft van wat ik voor de behandeling had te staan.

      IMG_9674.jpg
      Al twee weken gestopt met wiet roken!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat kan gewoon in een stevige plastic zak, zon zipplock zak gebruik ik zelf daarvoor.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Volgens mij was dit hork zโ€™n schoen hash.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Correct!

      Voor de mensen uit Noord-Nederland is het wellicht interessant dat je in Joure droogijs kunt kopen (Cryo Store) en afhalen. Dat is wat uit de richting voor mij maar alsnog goedkoper dan het online te bestellen.

      Dus Italbri nog dank voor de tip om de doos te bewaren!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Dit is 60mc droogijs hash van tamelijk verse knip.

        Heb de kief in een gripzakje gedaan. Dat vervolgens vacuum gesloten, zo strak mogelijk opgerold en in mijn schoen gelegd.
        Vervolgens de schoen aangetrokken en een stukje gelopen.

        IMG_9679.jpg

        De hasj brokkelt mooi af alsof het met een hydraulische pers was gedaan. Het blijft ook mooi vettig en kneedbaar. Wat mij betreft de fijnste van de vier soorten droog ijs die ik gemaakt heb.

        IMG_9678.jpg

        Dus in mijn optiek geeft droogijs hasj het fijnste resultaat met 60mc van vrij verse knip.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Dat ziet er echt heel goed uit. Ik heb ooit eens een blokje gekregen van een growshop die in de zaak de bladeren aan het tumblen was. Dat was de beste puf ooit stonk door het plastic zakkie heen. Neusje van de zalm

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja dit is ook van tumble knip, vrij kort gezeefd en 60mc. Het is kneedbaar van vettigheid en totaal niet scherp op de keel. A kwaliteit. Ook alweer bijna op.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ah van Noord Holland Erg nice wel, maar hoe bekom je dan dat olie achtige hars level shizzle? Maar dat was iem met 5 zakken denk ik die daarover vertelde, en emmer ijs en mixers kapothelpen. Nice tip en tricks jonge๐Ÿ‘, grtjs van down under hellholes
      Bezig...
      X