Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het is rustig in huize hork, maar heb de hobby nog niet weer opgepakt. Heb voorlopig genoeg te roken ook dus nog geen haast.

Afgelopen ronde had ik de lamp hoger boven de Sinaasappeltjes, wat geresulteerd heeft in meer toppen die minder hard zijn, maar ook in een hele andere smaak. Voorheen met de lamp er dichter op werden het keiharde kleine golfballen her en der over de tak verdeeld en ditmaal waren de toppen meer aaneengeregen en als gezegd minder compact. Doordat de toppen meer fluffy waren zijn ze ook beter gedroogd en smaken de Sinaasappeltjes heel anders dan ik gewend ben. Lekkerder en zachter op de keel.

De eerstvolgende ronde zal ik de lamp er weer iets dichter op zetten om zo hopelijk de wiet weer iets harder af te kunnen bloeien en toch deze smaak te behouden.

De opbrengst was 650 gram en met 350 watt er boven mag ik dan niet klagen.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Was het niet gavita's Jaïr die vroeger begon met lampen hoog hangen? De halve pro wereld nam het over.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die hingen aan het plafond allemaal, naar ik meende omdat in een grote ruimte de wandreflectie beperkt is. Bij led houd ik het advies wat aan van Migro uit Canada die alle dure meetapparatuur heeft. De lamp hangt idealiter zo hoog dat je de wandreflectie volop benut.

• Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Yup, je ziet dat in al die hallen

Er glooit iets aan de horizon! De eerste sinaasappelstekjes zijn geworteld, dus spoedig start ik ook weer met een kweek!

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja voordat je vergeet wat de power van kokos is!

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ondergrond maakt me de pis niet lauw.
      Foto’s van mooie plantjes 🫶🏻

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooi zo!

Sinds vandaag zijn we weer los. Ik heb nu een extra lamp van Migro van 250 watt waarmee ik voorgroei. Deze brandt nu op de laagste stand. Zodra de dames sterk genoeg zijn haal ik deze nieuwe lamp weer uit de tent en slinger mijn lamp van maximaal 465 watt aan.

T.z.t. wil ik doorlopend gaan kweken maar aangezien ik nog onvoldoende plant materiaal heb beginnen we zo. Ik heb er nu de laatste Horktensia Haze stekken onder, een paar Ammies en een handvol Sinaasappeltjes. Lekker wat diversiteit dus.

Foto's komen later. Ik ben telefoonloos en moet mijn oude camera weer ff opzoeken.

Tot dan klik HIER.

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Met een regulier soortje kan je wel jaren mee door.@minigrowcase

Met Fem is dat wel verschillend en kan dat binnen twee jaar significant achteruit gaan.
      Het versneld bij elke nieuwe moeder die je maakt

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Oh goed om te weten!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik stekte altijd van stekken en hield voorheen nooit moeders. Qua opbrengst is het wel eens wisselend maar dat ligt zelden aan de genetica is mijn ervaring. Met female zaad stekken heb ik te weinig ervaring om de achteruitgang waar te nemen.

Goedemorgen, zo staat het erbij.
    IMG_9024.jpg
    De middelste voor zijn de ex-moeders van Amnesia Haze en de Sinaasappeltjes. De kleinste stekjes links en rechtsboven zijn allemaal kakelverse Sinaasappeltjes die ik in root sponsjes heb laten wortelen (binnen een week wortels, supersnel) en de rest zijn nog een Ammie (die het wss niet redt) en een aantal Horktensia Haze stekken.
    IMG_9026.jpgEn ik heb een extra lamp aangeschaft die dimbaar is waardoor de stekken minder moeite zullen hebben aan te slaan. Heb de oude kluiten uit de kokos uitgetrokken, de nieuwe stekken er gedaan en vervolgens een kwartier gevloed (Ec 1.0, 1ml Calmag per liter en pH 6.0) en daarna was het vat halfleeg. De kokos was kurkdroog. IMG_9025.jpgZodra de stekken goed zijn aangeslagen haal ik de Migro lamp weer uit de tent en doe de d.i.y. aan. De voeding is weer afkomstig van de enige Growshop die nog open is hier in Friesland: the Action!
    Last edited by Hork; 2 August 2025, 10:26.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niks mis met je ogen!

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Camera ready…. Action 🎬

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dit is weer mijn oude vertrouwde Canon!

Met het goed laten aanslaan van stekken is less more en dat scheelt ook weer stroom more or less.

IMG_9030.jpgEx moeders, dus oma's zou je kunnen stellen.
    IMG_9029.jpgZe leven door in dezen.
    IMG_9028.jpg IMG_9031.jpg
    Geen nageslacht, wel zusters en toch geen ex moeders.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nichten die zich vermenigvuldigen en je rookwaar bezorgen?

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Lekker.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat zenne geen nichten zenne.

Het is te zien dat de stekken zijn aangeslagen dus het wattage kan al een fractie omhoog. Echter heb ik daarnet nog een Horktensia stek vervangen met een versgewortelde Ammie. Dus ik laat het wattage nog ff op de laagste stand.

IMG_9037.jpg IMG_9034.jpg IMG_9035.jpgEn de nieuwe lichting Ammie.
    IMG_9036.jpg

Tot dan klik HIER.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dankje voor de informatie 😁

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Er zijn wel meer kwekers die niet zo van stekjes houden Takketoelli en ik houd niet zo van mensen die iets tegen stekjes hebben. Wiet is wiet.
      Last edited by Hork; 7 August 2025, 11:16.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      ???
      ......

Allemaal stekken kinders, die de grote boze broodkwekers ook gebruiken! En ook nog niet van die lekkere bio? Mea culpa!
    IMG_9042.jpg IMG_9044.jpg IMG_9041.jpg IMG_9043.jpg IMG_9046.jpg IMG_9045.jpgDit was de laatste jongens, heb er geen trek meer in.
    Ze gaan overigens lekker.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik vind die steenwolvlokken en cocos er nou ook niet echt lekker schoon uit zien dan kan je beter op aarde 🤣

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Maakt wel verschil uit als alles met hetzelfde voedingsiplossing is omdat verschillende planten verschillende noden kunnen hebben. Maar ben ook voor goed resultaat.

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Je hebt helemaal gelijk hork
      Lekker zo door gaan
      Jij weet ten minste vooraf wat de kwaliteit gaat worden
      Altijd aa klasse genetica
      Nooit variatie in 1 soort
      Geen nare verrassingen en of teleurstelling

Goedkope Action voeding, eigen gratis stekken, geen biologische aarde, geen nieuw medium. De enige kosten die ik heb zijn stroomkosten. Foto's zijn van gisteren.

IMG_9051.jpg IMG_9054.jpg IMG_9049.jpg IMG_9052.jpg

Tot dan klik HIER.

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ouwe jood 🫶👍

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Iets wat zoveel oplevert of bespaard
      Mag in mijn ogen wel wat kosten
      Maar als het niet nodig is
      Dan hoeft het ook niet
      Ik doe nu ook een ronde minimale dosering
      De headbangers zijn gevoelig
      Die krijgen al een overkill van de sugar royal
      En met mijn bloeistimulator kan ik geen basis voeding meer gebruiken
      Of ik moet weer over gaan op pk13/14
      Of greensensation
      Boven de 1.5 ec krijgen ze het al zwaar
      En zeer ph gevoelig
      Van Dat alles hebben mijn 4 haze soorten geen last
      Even kijken wat minimaal doseren met de smaak van de haze doet

We naderen 12/12 gestaag en de lamp hangt al laag.

IMG_9057.jpg IMG_9056.jpgDe middelste twee voor waren de moeders van S.O.G. en Ammie en zullen mij nogmaals met verste stekken bevoorraden wanneer ik ze terug snoei.

Tot dan klik HIER.

Comment

We draaien weer op de autopiloot. Elke dag nadat de lamp een half uur brandt schakelt de pomp aan die het water een kwartier in de lekbak pompt. Daarna stroomt het terug in de metselkuip. Op die manier hebben de dames de hele dag profijt van de maaltijd en staan ze nooit langer dan een kwartier te nat.

IMG_9062.jpg IMG_9060.jpg
      Merk op dat ik in kratten kweek. Dit is omdat ik dan lager kan werken en het water zo hoog niet opgepompt hoeft te worden. Nog een voordeel is dat de wortels zich beter in de breedte ontwikkelen. Dit is hetzelfde principe as bij slabs, waar men in de professionele tuinbouw uitsluitend op draait. Je ziet ze ook in die Albert Heijn reclame waar ze een kwekerij bezoeken.
      IMG_9061.jpg
      Wie goedkoop en nagenoeg onderhoudsloos wil kweken, maak notities want zoals ik al vermeld heb is dit mijn allerlaatste verslag.

En geen beestjes. Het favoriete argument van stekkenhaters is makkelijk te weerleggen als je mijn methode hanteert.

Tot dan klik HIER.

Comment

Goedemorgen.
      IMG_9063.jpg
      De lamp brandt op 200 watt en hangt niet hoger dan nodig. Dat is 10-15 cm maximaal vanaf de bovenste scheuten. Ik installeer het net pas over een of twee dagen zodat ik er nog wat fatsoenlijk bij kan om de nodige stekken te maken van de ouwe trouwe Ammie, S.O.G. en Horktensia Haze laat ik voor wat het is. Mij te horkerig!
      IMG_9065.jpg IMG_9064.jpg
      Verder heb ik de Ec wat opgevoerd naar 1.4 want die bleek maar op Ec 1.1 te zitten. Ik meet heel weinig dus was het me niet eerder opgevallen.
      IMG_9068.jpg
      Een vacuum is wat wenselijk is zodat je ook zeker bent dat alle lucht door het filter gaat en er geen onprettige luchtjes ontsnappen wat met hokken wel zo kan zijn als een kier niet goed is afgekit.

De nieuwe lichting Ammie stekken en a.s. moeders. Van de moeders blijft er een over dus let niet op de slechte. Want Ammie is terug vrienden en vriendinnen, terug van weggeweest.
      IMG_9067.jpg IMG_9066.jpg
      En heeft ze ingeboet aan potentie? Wie het weten wil, blijf er bij!!

Tot dan klik HIER.

Comment

Sinds vandaag brandt de lamp op 300 watt i.p.v. op 200 watt. Het wordt zo zoetjes aan tijd om het net te installeren. Maar moet ook nog stekken maken... Wat een werk!

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Locogringo ik word al moe als ik er aan denk!
          Grow Co er is sinds gister zo weinig veranderd dus even een uitstapje naar een klessebestopic!

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          "Zutjes aan", zeggen ze hier

Leuk man

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het lijkt allemaal op elkaar, thanks!

Mijn Ec meter was defect kwam ik vanochtend achter. Ik dacht dat de Ec 1.2-1.4 was maar die bleek maarliefst op 2.7 te zitten! Dus moest aan het werk.

Heb 'm teruggebracht naar Ec 1.7.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Het kan, het mag
          Deze biokwekert doet het lekker zonder

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Bodemleven zorgt daarvoor, ik regel en meet helemaal niks. Dat is nou juist waar het om gaat met deze kweek; zo min mogelijk doen en niks regelen
          Ik hoef daar helemaal niet meer mee bezig te zijn allemaal

Heel relaxed 😀

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Zo zie ik dat wel ja

Maar ben het wel eens dat juist door de biotabslijn te gebruiken ik ook de ph 'regel'. Er zullen vast buffers of ph verlagers ofzo inzitten, absoluut
          De juiste bacterien en schimmels

De planten hebben wel een knal gehad van de veel te hoge Ec en tegelijkertijd het verhogen van het wattage. Dit kost me onnodig tijd en stroom, wat altijd jammer is. Heb de lamp weer even teruggezet naar 200 watt.
        IMG_9077.jpg
        De Ec heb ik bijgesteld en zit nu op 1.8 en de pH is 6.0 en een keer extra gevloed zodat de waarden in het medium ook veranderen.
        IMG_9075.jpg
        Let wel, hoe hoog de Ec werkelijk is samengesteld uit voeding is lastig te monitoren aangezien ik ook calmag heb gegeven. Mochten de planten lichter worden van kleur, dan rest me niks anders dan het vat eenmalig te verversen. Maar denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.
        IMG_9076.jpgHet is wel te zien aan het blad onderin van de exmamma dat de voeding veel te hoog is geweest.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Scherpe foto’s 👌🏻Nieuwe camera???
          Zijn wel n mooi stukje gegroeid al

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dank je! Ja ze zijn wel wat gegroeid en de ergste klap te boven. Maar door dit ene voorval hebben ze toch wel een week zo niet langer achterstand opgelopen. Daarvan baal ik stevig gezien de prachtige start. Nou ja, we gaan weer de goeie kant op!

Neen, geen nieuwe cam maar mijn oude vertrouwde Canon die ik weer heb afgestoft sinds ik telefoonloos ben. Off the grid no stierenshit!

Goedemiddag, daar zijn we weer eens met een update!

Ik heb de twee ex-moeders uit de tent gezet en ga die weer gebruiken als moeders. Zo heb ik het hoogteverschil mooi opgelost en door de warmte zijn al mijn stekken weggerot dus is nieuw plantenmateriaal wenselijk. Twee vliegen in een klap!

IMG_9095.jpg IMG_9094.jpgEr zal nog wel ff moeten worden voorgegroeid en de lamp hoeft ook nog niet feller gezet te worden.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Locogringo
          Locogringo commented
          Editing a comment
          Hork; jou netje hangt n stuk lager dan bij mij! 😃
          Ongeveer 40 cm boven de pot.
          Denk als t de helft was geweest dat ik ze al in de bloei had kunnen zetten.😃🤣
          Maar ja, volgende x beter
          Ben wel benieuwd of t iets uit gaat halen om de stammen/takken dikker te laten worden.
          Zou in principe grotere toppen moeten produceren toch?
          Da netje komt me wel bekend voor! 🤣🤘

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De reden dat ik het net zo laag heb is omdat ik alle takken er door ga rijgen en daarvan één plantendeken vlecht. Het is mijn tweede ronde met dit net, door even terug te bladeren in mijn topic kan je zien hoe het er uit zag. Dikke stelen betekent inderdaad dikke toppen!
      Bezig...
      X