Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
En weer door. Kon de planten vandaag nog niet verhuizen omdat de afzuiger die bij dit tentje zat stuk blijkt. 20251009_150849.jpg20251009_151111.jpg
Dit kleine tentje heb ik op de zijkant gelegd zodat ik 2x zoveel oppervlakte heb. Beperkte hoogte is geen punt
Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.
Na lang peinzen heb ik de potgrootte bepaald voor mijn doorlopend systeem en de kratten maken een comeback. 20251010_171448.jpg
Hiervan zullen er 6 op de kweektafel komen, dus 6 x 12 = 72 stekken. Let wel, in verschillende fases van de bloei. 20251008_164705.jpg
Ook heb ik weer gekozen voor witmerk steenwol stekblokken omdat die domweg praktisch en goedkoop zijn. Zo'n 100 euro voor 1300 stuks.
Heb de kleine tent bij de grote gezet en die daar middels een slang op aangesloten zodat ik geen extra afzuiger met filter hoef. Het doorlopend systeem is nu klaar om in gebruik te gaan.
Valt mee Minigrowcase staat op 50% en zo weet ik dat er geen luchtjes ontsnappen.
Takketoelli die straalkachel gaat inderdaad alleen ff een kwartier voordat de lamp aangaat aan en blijft verder uit. Hij staat op budget stand (1000watt) zodat ik niet nog meer aan warmte spendeer. De cv staat ook al aan en gas is duurder dan elektra. Het is maar de vraag wat goedkoper is eigenlijk.
De eerste 2 kratten zijn gevuld. Nummer 1 met 12x S.O.G. en nummer 2 met 12x Ammie fem, gekregen van mijn maat.
20251012_112600.jpg
Heb ze direct in de p9 potjes met steenwol en nootjes gezaaid. Geen gedoe met voorkiemen enzo.... 20251012_113009.jpg
Nike AF1 van echt slangenleer daarom ben ik ook een Hork en menigeen zwijgt die eerst tegenstribbelen! 20251012_111502.jpg
De s.o.g's in the bloom place! Zie ik nou beessies op die kleinen? Ga ze nader checken.
Dit was de boosdoener die losschoot en het vat op de vloer leegpompte. 20251012_114638.jpg
Ben nog nuet helemaal gewend aan het doorlopend systeem. Die kleine potjes zinnen me niet. Zoveel stekken maken valt ook tegen. De luchtvochtigheid in de kweekbak werd zo hoog dat veel stekken rot kregen. Dus ga ik met grotere potten werken zodat ik niet zoveel stekken hoef te maken. 20251106_114538.jpg20251106_114545.jpg
Is een mooi formaat maar heb nog 6 liters liggen, eerst eens zien of ik daar de tafel mee kan vullen. Het gewicht per top is gehaald maar helaas geen 72 stuks... Maar het kan wel.
βββββββHoe vreemd het ook klinkt, mijn eigen planten hebben mij overtuigd toch door te gaan met de 0,5 literpotten. β β
Niet langer werk ik met precies 12 stuks per krat stijf tegen elkaar aan, maar ik zet zoveel als mogelijk potten in de boodschappenkistjes zonder dat ze elkaar het licht ontnemen.
Nieuwe poging met zaad van een maat niet in de mond of naad maar gewoon in water inderdaad. 20251111_150124.jpg The real Amnesia van GC. Vorige keer direct in medium was de opkomst 0.
Sinds gisteren heb ik de klok van de 12/12 tent op 23u -11u gezet, zeg maar op kweekwintertijd. Dit omdat ik meestal mijn nachtrust pak in die uren en de lamp dan mooi in de uren brandt wanneer de kachel zachter staat. Praktisch gezien vind ik het makkelijker om de lamp overdag te laten branden maar op deze manier hoeft de straalkachel niet aan om de tent te verwarmen voordat de lamp aangaat. Want dat heeft de cv genoeg gedaan. Met de lamp aan was het vanochtend 26 graden dus prima.
Comment