Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x green gelato sgrog HPS 80x80x160

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    PK13/14 gebruik je het beste in week 6 van de bloei, en niet langer dan een week.
    (het is alleen een extraatje, geen vereiste. PK zit ook al in bloeivoeding)
    Zeker 10 dagen spoelen (alleen water) aan het eind van de kweek, anders ga je die PK in de wiet proeven. (is mijn persoonlijke ervaring)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Dus het betreft een "extraatje". Ik zal deze dan bestellen en bij mijn volgende kweek gebruiken. Als ik dit nu nog bestel is het hier toch niet op tijd aangezien je het maar een week mag geven.
      Nu we toch bezig zijn over voeding. Wat en wanneer voegen jullie toe om de wortels te stimuleren? Heb ik ook nog nooit gebruikt. Ik gebruik meestal altijd enkel grow, Bloom en green sensation van plagron.

      Green sensation bevat blijkbaar ook PK...
      https://www.plagron.com/nl/grow-topi...oducten-in-een
      Last edited by Zors; 14 February 2021, 16:33.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Zors View Post
        Min temp 9 max 20...net kacheltje gezet als voorlopige oplossing.
        Ik zal de kast nog verplaatsen en iets maken zodanig ik de lucht kan aanzuigen van achter de houten wand die je rechts ziet naast het kacheltje. Dit is een warmere ruimte waar ik het gemakkelijk 19 a 20 graden kan krijgen. Zo geen kacheltjes ed nodig want ik vertrouw het niet. Wij wonen in een oude huurwoning waar de elektrische installatie niet echt up tot date is dus heb in nu al redelijk moeten puzzelen om alles zoveel mogelijk op verschillende kringen om het veilig te late draaien. Lamp zit zelfs helemaal als enige verbruiker op een kring dus deze is (moet nog relais tussen tijdklok) bijna helemaal veilig. Heb nu al 5 kweken zonder problemen gedraaid met deze setup en zou het graag zo houden. Dus vaarwel kacheltje!

        Sowieso na deze kweek:

        Relais tussen tijdklok
        VSA deftig aan de muur bevestigen
        Afzuiggat opnieuw maken zodat de bocht van 90 graden eruit is, zo kan ik ook de afzuiger naast de kast hangen ipv erop en kan de filter horizontaal hangen.
        Denk ook van de kast wit te schilderen. Vorige kast was ook zo. Nu heb ik nogal haastig moeten handelen want de planten moesten erin (vorige kast moest weg).
        Nu is dit bekleed met een oude kweektent die ik in stukken heb gesneden.
        Kast moet ook nog dicht gemaakt worden met zuurvrije silicone.

        En waarschijnlijk nog een paar dingen waar ik nu niet direct op kan komen.

        Nog wat werk aan de winkel dus

        Comment


          #19
          Ook zal ik de voorgroeikast in de badkamer zetten, daar is cv en altijd hoge luchtvochtigheid. Ideaal voor de eerste weken.

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            aparte plek om neer te zetten

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Is ook wel een apparte badkamer hier...(lees: eerder een hokje dat ze vroeger naast de garage gebouwd hebben met een douche en that's it) ik heb hier reeds een kweekje gedaan. Wij leven nu eenmaal door omstandigheden in een oud huurhuis...de elektrische installatie die ik zelf gedaan heb zoals eerder vermeld was in het huis dat ik vroeger helemaal verbouwd heb. (Dit even terzijde omdat jullie niet denken van, "elektriciteit zelf nog gelegd maar in oud kot wonen"... scheiding Ed... beste stap uit mijn leven )

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment

          #20
          Dag 101: ene plant loopt Iets voor en de bladeren beginnen te vergelen dus denk ik van voorzichtig te beginnen spoelen.

          Nog enkele foto's van vandaag, grtn!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          Last edited by Zors; 15 February 2021, 20:10.

          Comment


            #21
            Dag 103: plant rechtsachter heeft wat last van gele bladeren, volgens ik gelezen heb kan dit aan de koude liggen...
            Geen water vandaag aangezien de grond nog vochtig aanvoelt.
            ​​​​​​

            Er zit ook een foto bij van het kleintje, bij deze foto vraag ik mij af of er al sprake is van "pruikjes" of zijn dit slechts de eerste bloeiharen?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 7 photos.

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ik vind ze er erg goed uit zien Zors dat geel is normaal denk ik in jouw fase... je zit al heel wat verder in bloei. Hoelang moeten ze nog?

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Waterfall420, dank U! Ben er eerlijk gezegd ook wel al aan beetje trots op. Volgens mijn telling zit ik nu aan 8 weken na de eerste bloeiharen. Normaal moeten ze 9a10 weken maar omdat ik blijkbaar te vroeg beginnen tellen ben weet ik het eigenlijk niet precies. Dag 40 van de 103 op 12/12 gezet en op dag 44 eerste bloeiharen in de oksels. Ik ben wel nog niet beginnen spoelen vandaar ik mij afvroeg als de gele bladeren normaal zijn want bij spoelen krijg je dit effect ook maar dan weet je waarom. Ik hou sowieso de trichomen in de gaten van nu af aan.

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Aan het einde van de bloeicyclus zal alles volledig geel zijn... als alle energie eruit moet gaan die bladeren pas verkleuren. Ik volg je in je telling... spoelen zal dus een beetje aftasten worden

            #22
            Dag 104: Wk8 dag 4 (vanaf eerste bloeiharen)
            temp max 25,5 min 15,8
            . LV max 70 min 40

            Voorste plant (die eerst achteraan stond) beginnen de trichomen al melkwit te worden, nog geen amberkleur en wel nog doorzichtige ook.
            Ik ga deze vandaag beginnen spoelen, de andere 2 wacht ik nog even en geef deze 3ml plagron Bloom en 1 ml green sensation.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Nee, meestal in de ruimte waar de kast staat is het rond de 40-50 LV. Is ook maar een max, wie weet hoelang of niet dit duurt? Feit is telkens ik de kast opentrek het niet boven de 55 is...als je net water gegeven hebt zal de luchtvochtigheid sowieso stijgen. Dus je zou eigenlijk een meter moeten hebben om evolutie per uur of zo te zien. Ik heb nog nooit iets gedaan aan de luchtvochtigheid en heb nog nooit schimmel of toprot gehad. Enkel in de groei heb in nog natte handdoeken gehangen om de LV op te trekken maar dat helpt ook maar tijdig. Het blijft voor mij ook een hobby dus ga ik niet investeren in dure meettoestellen en sensoren ed., al ben ik redelijk technisch aangelegd. Sowieso is de ruimte waar de kast staat redelijk stabiel (ga af en toe eens checken). Nu, de filter is ook aan vervanging toe, heb 1iggen maar wacht tot de volgende kweek om hem te vervangen. Denk dat ik niet moet blind staren op die 70%

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ik heb namelijk ook lv van 70 in de Max stand... Ben een beetje bang voor toprot ofzo

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Waterfall420 ik heb binnen nog nooit toprot gehad of andere ziektes. Enkel gele bladeren of bladpunten door verkeerd te bewateren of te voeden. 1 keer toprot gehad met een plant of 2 die ik ik mijn serre gescrogged had, serre weggewaaid en dan als noodoplossing een stuk tuindraad erover en wat plastic folie...eind november moeten oogsten wegens te koud en toprot. Is ook de enige keer dat ik hiermee mee te maken had. Is klote alleszins maar denk dat je binnen al onder heel slechte omstandigheden moet kweken om hiermee problemen te hebben.

            #23

            Comment


              #24
              Even 2 kloteweken achter de rug (job kwijt na ong. 20jaar, nieuwe job gevonden) maar hier ben ik dan nog een keer

              Dag 128: planten geoogst (eerste plant 3 dagen eerder)

              Nat zo'n 540 gr dus denk ik (:5) is ong 108 gr droog.
              Niet slecht denk ik van 3 planten.

              Ik zet zo snel mogelijk de 4 gelatos in gang en maak dan een nieuw verslag! Tot de volgende!
              Attached Files

              Comment


              • Zabuza
                Zabuza commented
                Editing a comment
                Ik wens u veel geluk in uw nieuwe job.

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Thx!
            Bezig...
            X