Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fat banana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    DA627AA4-67E2-4D2C-911B-8FC906A4C0E8.jpeg 7B55021C-1FB8-4A63-9590-44403D802710.jpeg 9F54DC85-7420-400A-A6C8-5DA9B6EBFC42.jpeg 78CF79CB-3449-497F-84BA-3E78EA985407.jpeg Hey ieder..

    de lemon kick is al vandaag geleverd , Pff heb ze met een tang moeten open , maar ze is open .. HaHa
    Gelijk eens gebruiken ..
    buiten dat enkel groten bladeren al geel zijn vindt ik dat ze het nog goed doen met alleen kraanwater ..
    0536ECAB-02CE-41AA-8542-380A3A2DC7F1.jpeg
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Met een tang moeten openen, hoe komt dat zo?

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Ja er zit een veiligheidsdop op dat je moet indrukken of dicht nijpen om te open ..
      deze zat zo goed vast dat het niet lukte met de hand .. dus de tang er maar bij gepakt

    #32
    F8488CC5-A918-435D-A85A-38F174BC8253.jpeg 65D35C62-CA86-4D95-8813-6679A2F54945.jpeg Hey vandaag een plantje willen buigen omdat die te lang begon te worden .
    nu is de stam gesplitst in 2 , zal wel stres oorzaken, maar denk wel dat die het overleeft .
    ondertussen kast in de kelder afgebroken .. was te groot .. nu ga ik voor 70 x60 en 150cm hoog ..met kind led K3 l300 .
    filter weet ik nog niet , normaal zal de kas alleen dienen voor groei .. wel met een ventilator voor
    de badkamer voor lucht toevoer .

    Comment


    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Je moet eens opzoeken hoe je wonden kan dichten .. is niet ideaal en kan stamrot veroorzaken denk ik.

    #33
    ​ Hey iedereen

    De plantjes zouden nu nog 4 weken bloeien en denk vanaf maandag pk 13 en 14 te geven .. planten zijn vrij geel .. maar rond de toppen redelijk groen ..
    als dit maar goed komt

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Pk pas 4 weken voor het oogsten geven dus als ze nog 4 weken moeten bloeien en nog 2 weken spoelen zou ik pas over 2 weken beginnen met de pk, heb je je plant nog kunnen redden? suc6

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Volgens de info , zou alles 12 weken duren .. ik reken er nog een week bij .
      Nog 4weken dan zijn die 13 weken om .. dus mss toch maandag pk geven ?

    #34
    Daar wordt niet veel meer aan gedaan , de stam rot niet .
    maar blijft achter , toppen groeien niet hard zo als de rest . Maar krijgt de zelfde verzorging , denk te veel stres .
    BB29A30B-882B-4F74-97A0-17164697C7E6.jpeg

    Comment


    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Deze plantje heeft het zo wat allemaal gehad , eerst in twee gebroken , dan te veel stikstof , te veel water , in 2 gesplitst ... ergens normaal dat die minder is .
      Bij de ander zijn de toppen stukken groter , licht zal het niet zijn .
      een kindled Lx 750 ( 430 w)

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dan ligt het in ieder geval niet aan de lamp, heb je waar hij gesplitst is weer tegen elkaar getrokken met een tyrap? Plantje heeft inderdaad wel al veel te lijden gehad.

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Heb er niks aan gedaan .. ik laat die gewoon staan tussen de rest .. en zien wat die nog gaat doen .

    #35
    4B85B97C-C596-4ECC-8939-9347E4D804CA.jpeg 53DF14E2-95B8-4666-ABEA-8549E4607AA2.jpeg BCAAD459-3B79-4180-A5A1-3CA8C79280CC.jpeg Hey
    Dus vandaag toch pk 13 en 14 gegeven .. rest van de week ook zekers

    Comment


      #36
      0FF70980-6DCF-469B-BBAB-5536FE5741D4.jpeg Hey
      heb nu een week pk 13 , 14 achter de rug .. plantjes ondertussen 10 weken .
      maar heb het idee dat nog langer gaat duren dan 3 weken .
      Heb ook gelezen dat er 2 weken tot 3 weken pk13, 14 blijven geven .. de helft van wat je normaal zou gebruiken .
      ben aan twijfelen om nog een week pk te geven, wel 1/3 van wat er op de verpakking staat .

      FDE7DCC3-46D1-404B-8896-19FE397E4D57.png

      Comment


        #37
        Beetje lastig te zien zo met dit licht haha

        Comment


          #38
          0BC15603-888C-4C5D-9866-97D608AA102F.jpeg BB320A97-03C0-4F9A-B064-A97C0E8F540F.jpeg Hey
          hier een foto met meer wit licht .

          Comment


            #39
            Volgens mij is er altijd verwarring geweest over het gebruik van PK. Ik kan helaas geen oud Plagron kweekschema meer terug vinden maar meen me te herinneren dat daarin inderdaad PK maar 1 a 2 weken werd meegegeven terwijlop de fles staat dat je het meegeeft met elke watergeef beurt in de bloeifase.

            Ik zelf gebruik ook nog steeds PK (had ik nog staan). Ben momenteel met test kweekje bezig met WW (AF). Ben momenteel in week 11 maar geef 't al ruim een week mee aan de voeding en blijf dat doen tot ik begin met spoelen. Ik geef het in combinatie met Sugar Royal.

            Green Sensation, toch een beetje de vervanger van PK 13 14, word ook tijdens de gehele bloei meegegeven (althans dat staat in het Kweekschema) dus ik neem aan dat het niet kwaad kan om PK ook tijdens de hele bloeifase mee te geven. Als ik het fout heb hoor ik het graag.

            Edit: Trouwens wanneer ik geen PK meer meegeef in de laatste weken voor het spoelen en ik de EC meet komt die bij lange na niet meer overeen met EC waarde zoals die in het Kweekschema staat.
            Last edited by Donboe; 22 March 2021, 10:29.

            Comment


            • Driko
              Driko commented
              Editing a comment
              Bedankt , Donboe
              Denk ook dat het niet veel kwaad kan .
              Ga het nog een week geven .

            #40
            3E69F346-408D-401D-B7B8-8722A384BD61.jpeg Hey
            vandaag opmerking gekregen dat mijn ventilator in de tent niet mag blazen op de planten !
            en dat de groei van mijn toppen en planten belemmerd ..
            heb nu nog een grondventilator (maar die draait niet heen en weer ) .. zou ik die niet beter in de tent boven mijn lamp hangen ? 5DA3FD03-570C-48C5-A2E5-F5ED9CE634D6.jpeg

            Comment


              #41
              Ik zie 2 ventilatoren, allebei 't zelfde. Wil je 1 van die twee boven je lamp hangen?

              Je vraag is wat onduidelijk

              Comment


              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Het is omdat ze samen staan , dat die met twee op de foto staan .
                Bedoeling is er eentje in de tent te hangen .. en die dat er nu staat weg te halen .

              #42
              Je moet de ventilator gewoon niet vol op je planten richten. Gewoon ergens in de loze ruimte tussen plant en lamp.

              Comment


              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Ok , zal morgen zien of ik die ergens in netjes boven mijn planten kan hangen .
                Zo niet zal ik die toch boven mijn lamp hangen en wat schuin naar beneden blazen .

              • TheBigDudeski
                TheBigDudeski commented
                Editing a comment
                Die grote verticale ventilatoren gebruik ik alleen in de zomer bij 25+ graden. Voor mezelf welteverstaan, niet voor plantjes. Misschien kun je dat ding op een grote doos zetten zodat ie wat hoger blaast. De mijne blaast op de laagste stand nogal aardig, dus wellicht wat overkill voor je plantjes. Als je bijvoorbeeld een monkey fan aanschaft... Daar zit een klikmechanisme aan waarmee je 'm aan de stokken van je tent kunt klikken (joh ) en dus ook makkelijk de hoogte kunt aanpassen. Die hebben een vermogen van maar 20watt. Klinkt weinig, maar dat doet en blaast genoeg.

              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Ha Ha ..
                Bedankt voor de raad en info ... ben van plan om zo een kleintje aan te kopen .. nu doe ik het met de spullen die heb ...
                heb nog een dimmer voor de ventilator ook .
                Morgen even zien wat de mogelijkheden zijn , komt wel goed ..

              #43
              Op het doek of de wand richten dan gaat 't 'n beetje rond.

              Niet direct op de planten

              Comment


              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                En als ik die nu boven mijn lamp hang en recht naar boven laat blazen .
                Dan komt de lucht langs alle wanden terug naar beneden , toch .. ?
                al vast bedankt voor de hulp en de interesse

              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Idd. Gewoon 'n beetje testen. Je ziet snel veranderingen. Gewoon op de dames letten en niet te snel verontrust zijn

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik denk dat het eerder te maken heeft met de grote en dus daarom de kracht van de ventilatoren. Er zijn kwekers die hebben 3monkeyfans op 3verschillende hoogtes hangen.

              #44
              9EF958F8-D27A-408C-A89A-BA1535758048.jpeg Hey
              Zo dit is het dan geworden .. blaast recht op mijn lamp .. en wordt zo alle kanten verspreid.. heb er een regelaar tussen gestoken om die wat dimmen F6BFAB1F-87CC-4969-AED2-07AB6C05D020.jpeg

              Comment


              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Zal je het even uitleggen ...

                De Smart Controller MK2 van SMSCOM is een compacte handmatige 6.5A plug & play fancontroller welke direct in een stopcontact gestoken kan worden. Met behulp van de linkse draaiknop kan eenvoudig de gewenste ventilator snelheid gekozen worden.
                Wanneer de SMSCOM Smartcontroller MK2 gecombineerd word met de Smart NTC sensor veranderd de MK2 in een volautomatische temperatuurgestuurde fancontroller. Met de linkse draaiknop bepaalt u nu de minimale snelheid en met de rechter draaiknop kiest u de gewenste temperatuur.
                Ik gebruik nu gewoon als ventilator controller ..

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ah wel interessant, hartelijk dank voor je uitleg!
                Was in twijfel tussen de Cli-Mate 4AMP fancontroller en de 6,5 Smart controller en wist niet goed het verschil maar klinkt erg handig en makkelijk!
                Zal ik dan ook maar de SmartControl kiezen

              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Graag gedaan

              #45
              433FEB30-D37F-4132-8F57-718C858B77BC.jpeg 4F6CA48B-5482-4484-9CC3-93E336BAC7F9.jpeg Hey
              vandaag laatste dag pk gegeven .. vanaf morgen gewoon beginnen spoelen .. normaal 2 weken ..
              Attached Files

              Comment


              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                Hoi! Hoeveel weken zijn ze nu aan het bloeien? En al eens naar de trichjes gekeken?

              • Driko
                Driko commented
                Editing a comment
                Ze staan nu een goeie 6 weken in bloei ... naar de trichjes heb ik ook nog niet gekeken, omdat ik nog niet weet naar wat ik moet kijken ..
                wou gewoon wachten tot dat meeste haartjes niet meer zo wit zijn .. om te oogsten ..
            Bezig...
            X