Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek autoflowers indoor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek autoflowers indoor.

    Korting op 420shop
    Dag allemaal

    Ik ben op 1 februari begonnen met mijn eerste kweekje autoflowers.
    Toen heb ik 1 royal gorilla zaadje laten ontkiemen en geplant, later die week met het bestellen had ik gratis zaadjes gekregen
    genaamd white widow en northern light en had ik donderdag 04/02, 2 white widows en 1 northern light bijgeplant.

    Vrijdag 05/02 was mijn royal gorilla boven de grond gekomen en tot de dag van vandaag heb ik met klungelen 1 white widow kapot gemaakt, de andere is ook uitgekomen en northern light zit nog in de grond. Heb ze rechtstreeks in de coco's geplant en eerst de fout gemaakt met gewoon kraanwater water te geven. Ondertussen heb ik een ph meter, 1L ph-min en wat extra kennis. Nu geef ik de planten water met een ph waarde die tussen de 6 en 6.5 ligt.

    Mijn temperatuur schommelt tussen de 20-28 graden en ben een luchtbevochtiger gaan halen waarmee ik de luchtvochtigheid in de 60% probeer te houden. Met het kapotmaken van 1 white widow heb ik voor te proberen, vandaag in een glas water, 1 white widow en northern light gezet. Over 12 uur haal ik ze er uit en ga ik de wattendoekjes techniek gebruiken. Ik post nu dan ook nog even een foto van alles zodat we up to date zijn en morgen gaan we gewoon verder met het verslag. In de toekomst ga ik ook betere foto's proberen te maken.

    Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoe ik comments like want ik zie nergens een knopje staan?

    Tips zijn altijd welkom!!

    Groetjes, Casamini!
    Setup.jpg LED.jpg Planten.jpg Potje.jpg Zaadjes.jpg

    #2
    Succes.

    Waarom coco? Goesting in een Bounty?

    Comment


    • Casamini
      Casamini commented
      Editing a comment
      Dankje, een vriend heeft het mij aangeraden dus waarom niet proberen :p

    #3
    Comments kan je niet liken. Ze tellen ook niet mee in je 'totaal aantal berichten'.

    Na het voorweken in een glas water mogen ze meteen de grond in, niet eerst nog eens in een watje.

    Kijk je uit met die pH- ?
    Das erg agressief spul. Als je op je voet morst, zit er een gat in.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Casamini
      Casamini commented
      Editing a comment

    #4
    DAG 1:

    Hier ben ik weer, ookal is het in principe dag 11 voor mij sinds ik ben begonnen, ga ik er nu dag 1 van maken omdat het kan. Vandaag heb ik er niet zo veel naar omgekeken buiten water met een PH van 6.5 gegeven.

    Nu vroeg ik mij af hoe jullie het doen met de luchtvochtigheid? Ik heb voorlopig de blazer in de kleine 60x60 gezet maar deze neemt dus heel wat plaats in beslag, heeft iemand een idee hoe dit anders kan worden aangepakt? Ook zet ik een timer op zodat hij uitvalt wanneer de lamp uitgaat maar de lamp begint terug om 6u in de ochtend te draaien (18/6 schema) en als ik deze dan terug op ga zetten is het in de tent 28+ graden.
    ​​​

    De lamp hangt ongeveer op zo een 50cm van de hoogste pot en dat plantje lijkt mij ook niet meer echt te groeien. De white widow in het kleine potje doet het goed zo te zien. Ook voor de mensen die coco's gebruiken, laten jullie de grond helemaal droog worden of geven jullie regelmatiger water? Ik heb ergens gelezen dat planten in coco's beter groeien als de coco's niet helemaal uitgedroogd wordt gelijk bij gewone potgrond. Hoe zit het ook eigenlijk met de voeding? Vanaf wanneer zou ik voeding geven als iemand daar een idee van heeft want ik zit met autoflowers, geen feminized.

    ten slotte heb ik nog niet omgekeken naar die nieuwe zaadjes, deze laat ik nog een dag of 2 hun ding doen. Daarna gaan we ze in een klein potje steken.

    Alvast bedankt allemaal!

    Keep it growing!

    LED Voorkant.jpg LED Sticker.jpg LED Bovenkant.jpg Plantje 11-02.jpg Plantje 11-02.2.jpg image_395160.jpg

    Comment


      #5
      Cocos nooit uit laten drogen. Het beste is om altijd 10-20% drain te hebben. Je ph is ook veel te hoog. In de groei zou ik op ph 6 gaan zitten en in de bloei 5,8 maximaal. In cocos zot helemaal geen voeding. Zodra de eerste gekartelde blaadjes er zijn geef je al voeding

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • Casamini
        Casamini commented
        Editing a comment
        oke bedankt voor de tip, dan maak ik er werk van!

      #6
      DAG 2:

      Dag allemaal, hier zijn we dan weer. Vandaag gewoon de plantjes wat water en voeding gegeven, voor de rest zat de temperatuur tussen de 26-28 graden dus gewoon wat in de gaten gehouden maar daar blijft het ook bij.

      Vervolgens hebben de 2 zaadjes worteltjes gekregen dus heb ik ze in kleine potjes gestoken en in de tent bij gezet.

      DuoPack.jpg

      Comment


        #7
        ​​DAG 3:

        Dag allemaal, Vandaag toen ik ging kijken waren de 2 zaadjes die ik in de potjes had gestoken al uit de grond geschoten, natuurlijk leuk om te zien. Voorlopig laat ik ze daar nog enkele dagen in om daarna over te potten naar een andere pot. Ik ben ook aan het denken om de plant in de 11L zak terug naar een kleinere pot te zetten zodat de hoogte van alle potten gelijk is. Ten slotte zit ik nog altijd te sukkelen met hoge temperaturen door die 300W Led lamp.. Ik was aan het denken om nog een monkeyfan te bestellen voor wat extra koeling en airflow.

        Wat denken jullie er van?

        DAG 2.jpg DAG2.2.jpg SETUP DAG 2.jpg

        ​​​
        Attached Files

        Comment


          #8
          DAG 4:

          Dag allemaal!

          Vandaag heb ik de northern light uit de tent gehaald, deze wou maar niet uitkomen en bleek ook na meer dan een week niet eens uit een worteltje te hebben.
          Nu hebben we dus 2x royal gorilla en 2x White Widow. Voor de temperaturen heb ik een extra fan besteld en ook wat grote zakken voor achteraf een gelijke hoogte te hebben.

          Vandaag door werk niet aan foto's kunnen geraken.. Morgen post ik er!

          Fijne avond nog allemaal

          Comment


            #9
            Niet te vaak over potten als ik zo vrij mag zijn. Ken je die kleine potjes niet gewoon ergens op zetten zodat ze hoger uit komen??
            Hoe zit het met je afzuiging daar lees ik niks over?
            Koelen doe je het beste door je warme lucht af te zuigen niet door te circuleren
            Leuk zo'n eerste kweek!! Moet zelf nog 2/3 weekies voor ik me aller eerste binnen kweek mag oogsten, hoop dat je net zo gelukkig met je dames wordt als ik. Succes

            Comment


            • Casamini
              Casamini commented
              Editing a comment

            • Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Voor autotjes ligt de opbrengst sowieso lager, sorry dat had ik er even bij moeten zetten misschien. 20gram is zeker haalbaar hoor! 2jaar geleden zelf buiten in een 11L pot ook een autotje gehad, deze leverde 36gr op en heeft mij toch een hoop fouten vergeven!

            • Casamini
              Casamini commented
              Editing a comment

            #10
            DAG 5:

            Hier ben ik dan weer.. Zoals gisteren vermeld zal ik enkele foto's posten van de progress.. Om te beginnen heb ik water afgezuurd naar een PH van 6 en de plantjes wat water met coco's A+B voeding gegeven. Daarnaast heb ik de 2 kleine nieuwkomers overgepot naar een groter potje. Helaas omdat de grond van 1tje te droog was is deze uit mekaar gevallen maar hopelijk herstelt het plantje nog, zullen af wachten. Ten slotte heeft mijn eerste plantje dat nu in week 2 zit haar 2e laag gekartelde blaadjes gekregen, wat natuurlijk leuk is om te zien.

            Ik weet dat de foto's niet van de beste kwaliteit zijn maar ik doe mijn best. Peace!


            Overgepot 15-2.jpg Setup 15-2.jpg
            Afzuren 14-2.jpg

            Comment


              #11
              DAG 7:18-2 Progress.jpg 18-2 Royal Gorilla.jpg

              Comment


              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Dat gaat voorspoedig, succes.

              • Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Lekker man Disco disco, good good!!

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Bedankt allemaal!

              #12
              DAG 10:

              Hier zijn we weer hoor toppers, plantjes doen het goed! Een van de plantjes die ik beschadigd had met overpotten heeft het dus overleefd. Deze is ondertussen verder aan het groeien en ben zeer tevreden.
              Vandaag heb ik water met een PH van 6 gemixt met voeding en dus net goed water gegeven. Hoeveel hebben ze eigenlijk nodig? Voorlopig heb ik nu 1L aan de grootste en dan 1L verdeeld over de 3 kleintjes.

              Ook ben ik van plan om ik gok eind deze week beginnen te toppen en eventueel LST toe te passen. Wat denken jullie er van? Mijn eerste begint nu haar 4e internode te krijgen.

              Cheers!

              21-2 Royal Gorilla.jpg 21-2 Progress.jpg

              Comment


              • TheBigDudeski
                TheBigDudeski commented
                Editing a comment
                Geen idee hoeveel water je al geeft, maar je kunt de dames nog water geven langs de potrand ipv zo'n dikke plas om en nabij in het midden van de pot plensen. Je wortels worden hier sterker van, want ze moeten echt op zoek naar water en je voorkomt hiermee stamrot.

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                dankje, dat heb ik tot nu toe wel redelijk toegepast. Niet echt in de rand maar toch proberen zo breed mogelijk.

              #13
              DAG 12:

              Mijn schatjes zijn allemaal goed aan het groeien, voorlopig geef ik de grootste 2L om de paar dagen en dan de kleintjes 50cl-1L water. Heb vandaag afgezuurd tot 5.8 PH en dan gemixt met druppels coco's A + B.
              Wat voor materiaal gebruiken jullie eigenlijk voor water te geven etc, want ik gebruik nu gewoon drinkflesjes en dat is niet echt handig vind ik.

              Denken jullie dat de eerste ( Royal Gorilla ) bijna klaar is voor LST?

              Volgende run ga ik ook een Spider Farmer SF1000 of SF2000 halen voor wit/geel licht te hebben. Dan zullen de foto's ook beter zijn.

              Groetjes

              24-2 Progress.jpg 24-2 Progress RG.jpg

              Comment


              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment

              • Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Op de fles heb ik verschillende maatstreepjes gezet zodat ik precies de hoeveelveid water per plantje af kan lezen. 1x afmeten met een maatbeker en je weet alles 0.25l --> 0.50 --> 0.75 etc.

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Ja zoiets achtig doe ik ook, ik meet gewoon de 50cl wel af uit een emmer van 10L maar volgende run ga ik er voor zorgen dat ze allemaal even oud zijn zodat ik minder moeilijkheden heb

              #14
              Ik heb zelf gewacht met lst tot ze 3 weken oud waren. Dat ging prima op die grootte, maar blijft voorzichtig opereren.
              Je gaat lekker hoor zo te zien. Mooi man.
              Ik heb zelf de Mars Hydro ts1000 en die bevalt me tot nu toe uitstekend maar is voor 80x80 net aan de kleine kant. Is iets goedkoper dan de SF en doet er volgens mij niets voor onder. Zijn allebei prima lampen. Maar hoe groot is je tent?
              Ik ben zelf wel gecharmeerd van de EasyGrow (link) en vooral de nieuwe XS-serie van ViparSpectra (link). Ook Lumatek heeft fraaie lampen.
              Succes!

              Comment


              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Ja die eerste lijkt mij wel klaar voor LST, op foto ziet deze er kleiner uit maar zit nu aan de 4e internode en heeft al een wat dikkere stam gekregen. Nice setup heb je wel lijkt het mij en ja voor mij is het gewoon voor de warmte want deze LED die ik nu heb is ouder en produceert echt wel wat warmte. Maar heb deze gratis gekregen dus mag niet klagen . Mijn tent is 60x60x160 en ik zie tegen dan wel voor een andere LED. Hoeveel runs heb jij al achter de rug?
                Groetjes!

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Ook leuk natuurlijk, er blijft altijd veel te leren . Succes met je indoor grow man!

              #15
              DAG 16:

              Kleine update, Heb dus de eerste auto (RG) getopt en ben van plan deze week met LST te beginnen. Morgen ga ik terug water geven en dan zullen we wel zien.


              Progress 28-2.jpg

              Comment


              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                denk je dat LST goed zal zijn voor de plant of zou ik nog wachten?

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Die getopte zou ik verder gewoon met rust laten.
                Ik heb zelf wel mijn plantjes platter gebogen. Resultaat moet nog blijken. Ik kan je dus niet zeggen wat je zou moeten doen.
                Als je een experimentje wilt doen kan je er 1 platter buigen. Een getopte, een platte en een ‘gewone’....kijken wat ze doen

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                bedankt voor je tips, dat kan ik inderdaad doen. Zullen zien wat de tijd zegt.. Deze ronde is toch voor te experimenteren
            Bezig...
            X