Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek autoflowers indoor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    DAG 17:

    Hier ben ik weer met een kleine update, de getopte bleef goed verder groeien dus heb besloten op LST uit te voeren. Hopelijk reageert deze hier goed op. Vervolgens water gegeven en heb ik gemerkt dat ik te veel coco's heb gemixt gehad want ik zie kleine puntjes op sommige bladeren over alle planten. Ten slotte hangen de kleine plantjes redelijk fel, heb het licht hoger gehangen dus zullen zien wat te doen.

    LST 01-03.jpg

    Comment


      #17
      DAG 18:

      Heb vandaag overgepot en opnieuw water gegeven, had niet genoeg coco's dus heb bijbesteld voor de laatste te kunnen overpotten. Wortels zagen er gezond uit maar was rootbound.
      Heb ook maatbekers etc besteld om preciezer te werk kunnen te gaan met voeding geven.

      Overgepot 03-03.jpg

      Comment


      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Ze lijken toch een beetje achter te blijven in groei voor hun leeftijd.
        Verder lastig te zien op zo’n rode foto, beter eerst lamp uitzetten.

      • Casamini
        Casamini commented
        Editing a comment
        Ja ze zijn nu 2-3 weken oud, die achterste is 4 weken oud, ze hebben volgens mij achterstand opgelopen omdat ik te weinig water gaf, en te lang in die kleine pot heb gelaten. Volgende run plant ik ze direct in 11L zakken.

      #18
      DAG 21:

      Ben gewoon een beetje rond aan het klungelen met LST en het scrog net, zullen wel zien wat de toekomst brengt .

      7-03 Progress2.jpg 7-03 Progress.jpg

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Eerst lst geklungel , daarna scrogg
        Mss nog ineens zo een slecht idee niet, kunnen ze van buiten naar binnen groeien

      • Casamini
        Casamini commented
        Editing a comment
        Haha ja klopt, hopelijk komt alles goed, zijn al halverwege met de eerste

      #19
      DAG 27:

      Hier kom ik weer met een dikke update dan. Om te beginnen heb ik 1 plant weg gegooid omdat deze volgens mij gestunt was na dat de hoofdstam gebroken met met een harde LST draad, nam geen water meer op en zorgde ervoor dat de humiditeit veel te hoog was in de tent. Vanaf nu soft gebruiken dus. We blijven dus met 2 royal gorilla's en 1 white widow over. De eerste royal gorilla is net 5 weken oud en net beginnen met bloeien. Is flink wat gegroeid en dan is de nieuwe grond ook aangekomen dus heb ik die laatste ook in een 11 liter zak gestoken. Nu train ik ze gewoon en laat ik ze hun ding doen. Hier en daar wat voeding met water geven als ze dorst hebben en de rest zien we wel. Volgende run ga ik een SF1000 of SF2000 halen. Dan zal ik betere foto's posten.


      Wat denken jullie van die humiditeit zakjes voor bij het curen? De moeite om aan te schaffen??

      White Widow 13-03.jpg Royal Gorilla 13-03.jpg LST 13-03.jpg

      Comment


        #20
        Probeer eens wat foto's zonder dat paarse licht te maken. Het is allemaal 'n beetje moeilijk te onderscheiden.

        Comment


        • Casamini
          Casamini commented
          Editing a comment
          Ja mijn camera is niet een van de beste maar zal het bij de volgende foto's doen.

        #21
        Sorry Ik heb trouwens nog 'n vraag!

        Je zegt dat dit dag 27 is maar klopt dat wel? Tijdens het terug lezen zag ik dat de eerste Royal Gorilla op 5 februari het levenslicht zag. Dan ben je nu toch al op dag 36?

        Comment


        • Casamini
          Casamini commented
          Editing a comment
          ja ik ben ergens toen ik er 1 week ongeveer in zat begonnen met dit verslag, 2 van de 3 planten zitten dus wel op dag 27. De eerste heeft een dikke week voorsprong.

        #22
        Die dagen zijn toch niet zo belangrijk, het is alleen leuk om te zien hoe lang de groeiperiode per soort duurt.
        En als ze in bloei gaan kun je weer bij bloeidag 1 beginnen.

        Dat paarse ligt niet aan je camera maar aan je lamp.
        Je kunt foto's nemen een paar minuten voor de lamp aan gaat, of net nadat die uit is gegaan.
        Dan steek je er even een zaklamp, of TLbuis of ander (wit) licht bij, zodat je niet hoeft te flitsen, dan levert het de minste stress.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Casamini
          Casamini commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Die kunnen ook last van stress krijgen. Meestal uit zich dat in ballu.
          Kan het kwaad? In theorie kan alles kwaad, in de praktijk zal dat aan de zaden liggen.
          Tegenwoordig zijn er weinig goeie stabiele soorten, dus ik zou niet al te gek doen met veel flitsen enzo

        • Casamini
          Casamini commented
          Editing a comment

        #23
        UPDATE


        Hier ben ik weer met een update. De dagen tellen ben ik wat beu maar de planten doen het goed. De eerste zit nu 2 weken in zijn bloei en is enorm gegroeid. De 2 andere zijn wat kleiner doordat ze te weinig licht opvangen volgens mij, doordat de grootste alles pakt. Vervolgens heb ik last van wat insectjes en heb ik nu gele lijmvallen opgehangen. Zullen zien hoe het gaat.

        Foto's volgen nog!

        Comment


          #24
          Royal Gorilla 24-03.jpg ROyal gorilla 29-03 2.jpg Royal Gorilla 29-03.jpg

          Dit is de royal gorilla met een week tussen de eerste en dan de andere 2 foto's, de anders 2 platjes zitten verstopt onder deze :/

          Comment


            #25
            Dag iedereen, ik ben er aan aan het denken om een fatsoenlijke 100W LED te halen. Wat stellen jullie voor? Ik ben aan het twijfelen tussen het quantum board van spider farmer aangezien deze 3000k, 5000k, 660nm en IR van 760 heeft. Aan de andere kant zijn er ook goede kingbrite bars, mensen zeggen dat het licht beter verdeelt wordt. Klopt dit?
            Qua prijs is kingbrite beter voor wat je krijgt maar aan spider farmer zijn geen douanekosten verbonden. Kingbrite wel waarschijnlijk omdat het van China komt.

            groeten

            Comment


              #26
              ledstrips, 26w van secret jardin naast de sf heb gehangen. Ik heb dit in eerste instantie gedaan om 1: meer "rood" licht (3000/2100K) in de tent te krijgen (schijnen de prinsesjes lekker te vinden in de bloeifase) en 2: om de lichtspreiding dus ook te vergroten.
              Heb uiteindelijk een droog resultaat van 150gram mogen oogsten en dan is er ook nog wel het e.e.a. weg gesnoept voordat de weegschaal werd gehaald.
              setuptje heeft zich dus aardig bewezen in mijn eerste binnen ronde

              Nog een extra tip misschien de mars hydro is ook een aanradertje

              Peez


              note: nieuwe versie van de secret jardin tled lampen: groei, bloei, IR, UV versie.
              Last edited by Highrider; 1 April 2021, 02:05.

              Comment


              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                heey Highrider, thanks man! nog 2 weekjes normaal gezien.. Leuke tip wel, die strips aan de zijkant en een mooie oogst! Ik heb zelf nog wat gekeken en ik ga denk ik voor een quantum board met 3500k, 660nm ,730nm IR en UV voor in de bloeifase. Deze 2 kunnen apart worden ingeschakeld. Ook kan het licht gedimt worden dus zal wel goed komen :p Thanks voor de tips!

              #27
              De kracht van LEd zit in de spreiding van de verlichting over het oppervlak.
              En er zijn nog veel meer merken die led bars verkopen.
              Hier bij Nomercy zie je er een aantal. roy is ook lid van dit forum.

              Je planten zien er uitermate goed uit. Mooie kleur, tegen de max.
              Je bent inmiddels overgestapt naar bloeivoeding ?
              Die grote mag je best wat leiden he...daar is dat gaas voor, zodat ze de rest niet in de weg zit.
              Zorg dat de toppen niet tegen de zijkant van de kast leunen.

              Die vliegjes komen op natte grond af.
              Als je de toplaag droger houdt (of afdekt) heb je minder last.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Okidoki, oke, ja van cocosvoeding weet ik niet zoveel, ik kweek niet op cocos, maar als ik naar de kleur kijk zit je wel aan de bovengrens qua voeding.

                Toppen die tegen de wanden leunen hebben veel meer kans op toprot.
                Das meer ter voorkoming dus, dan dat je er nu iets van merkt.

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment

              #28
              Mooie gezonde planten heb je, doe je de pH regelen?

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dus nadat je de voeding in het water heb gedaan dan pas meet je de ph en zo nodig stel je die bij? Thanks voor je info

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Ja ik heb dus een maatbeker van 5L. Daar giet ik kraanwater in van bv 4 liter en zorg dat de temperatuur ook begin 20 graden is. Daarna neem ik mijn coco A + B en in het geval van vandaag heb ik dan gewoon 3ml A per liter afgemeten in een mini maatbeker (12ml in totaal), in gegoten en gemixt. Daarna hetzelfde voor coco B en gemixt. Ten slotte druppel ik ong 15 druppels ph min. Bij 3 liter eerst 10-12 en meet ik met de ph meter nadat ik gemixt heb. Standaard is de PH in de 7 bij mij, na de voeding 6.7-6.8 dus ik zorg altijd dat het tussen de 5.8-6.4 zit

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment
                Meestal druppel ik 1-3 druppels bij. Het is best dat je eerst te weinig afzuurt zodat je voeding niet te lage ph heeft. Geen dank! Ik help graag

              #29
              UPDATE
              Vandaag op 19/4 de eerste plant geknipt. De royal gorilla, deze was 73 dagen oud. Mooi wat toppen voor een eerste keer, zit nu te drogen in een klein tentje met 1 ventilator in.
              Zou ik de windrichting dagelijks veranderen of gewoon zijn ding laten doen? Ik hou jullie nog op de hoogste met de oogst!

              Zo gelijk op de foto waren het er ongeveer 4-5 en dat wat kleinere stukjes. Ik heb een mooi filmpje maar de site laat geen mp4 toe, als iemand weet hoe wel dan upload ik deze ook!

              Groetjes

              174739364_180127063843532_2557167101365247279_n.jpg

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Filmpje kun je uploaden naar: Hulu, YouTube (Long), YouTube (Short), Vimeo, Dailymotion, Metacafe, Google, Facebook (Legacy), Facebook.
                Dan plaats je de link tussen [.video] en [./video] tags (zonder punt) en voila.

              • Casamini
                Casamini commented
                Editing a comment

              #30
              Alles was al droog door de lage humiditeit ( te snel naar mijn goesting ) maar heb ze volledig getrimd en in potten gestoken. 67g voor de trim, daarna 6g trim dus afgerond een mooie 60 gram gehaald van deze. Nu weet ik niet of het goed is dat ik zo lange oranje pistels heb of als het door de soort komt? Heeft iemand hier ervaring mee?

              Comment

              Bezig...
              X