Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sweet harlem diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sweet harlem diesel

    Korting op 420shop
    Gestart met 2 sweet harlem diesel zaadjes van sumo seeds, 5 dagen na het zaadje direct in de grond gestopt te hebben is ze er al!
    Als iemand tips heeft voor een beginner binnenkweker of ervaring met deze strain hoor ik het graag!
    Attached Files
    Last edited by Spitalovic; 24 June 2021, 20:30.

    #2
    Beetje vroeg. Maar.met.licht en liefde verzorgen, dan mag ze midden mei buiten.

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Hmm,.. daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht, ik dacht het word warm hup plantje buiten. Zou ik gewoon doorzetten en in het slechtste geval bloeien in mijn tent?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Never give up! Lang voorgroeien, en dan worden ze in principe groter.

      Maar ik snap je enthousiasme. Ik heb ook al patatjes gezet.

    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Ze mag van mij zo groot worden als ze maar wenst!

    #3
    kelderkastje Hopelijk heb je de patatten goed afgedekt

    Spitalovic Is er al meer nieuws ? Update ?

    Soortje is niet echt geschikt om in Nederland buiten gewoon af te bloeien he...
    Ze hebben 11 weken bloei nodig en deze is een langzame bloeier.
    11 weken vanaf half september, dan kom je rond de Sinterklaas uit om te oogsten.
    Ik zeg niet dat het niet kan, alles kan, ik heb ook al eerder planten tot december buiten gehad, maar het moet allemaal wel een beetje meezitten dan.
    Een soortje met Diesel er in stinkt meestal flink in de bloei, dus die zijn ook niet zo geschikt voor in een woonwijk.
    Daarintegen.....als je ze een beetje vrij neer kunt zetten in de volle grond en kunt beschermen tegen slecht weer dan kun je mooie struiken van 3 meter hoog krijgen
    Stel dat je dan de helft door slecht weer enzo verliest, dan hou je nog een flinke teil wiet over.
    Bij een buitenkweek moet je altijd wel wat verlies incalculeren....dat is wat makkelijker als er genoeg aan zit
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Extra laag stro en hennepvezel. Kan misgaan of goed komen. Maar heb nog 4 soortjes liggen en die gaan pas in 2/3 weken de grond in.

    #4
    Je kan je plantjes ook eerder laten bloeien d.m.v. verduisteren, vergt wel een "ijzeren" discipline en een ruimte die absoluut donker moet zijn.

    Comment


    • Spitalovic
      Spitalovic commented
      Editing a comment
      Ik denk niet dat ik hier de dicipline voor heb, zeker niet na een toeter of 2

    #5
    Heey QnQ bedankt voor de feedback! De bedoeling was inderdaad om de planten buiten en met slecht weer in de veranda te laten groeien, maar die lange bloei leek mij inderdaad ook een probleem. Nu ben ik aan het twijfelen om ofwel mijn herma plantjes weg te zwieren en deze kweek in mijn tent verder te zetten en nieuwe auto,s te zaaien voor buiten. Ofwel buiten laten groeien en de bloei in de tent te doen (als dit mogelijk is) ik hoor het graag wat jij erover denkt! In bijlage zie je mijn herma plantjes en de 2 sweet harlem diesel zaailingen.
    Attached Files

    Comment


      #6
      Tja, dat is een keuze die je zelf moet maken eigenlijk he...
      Ik kan je alleen wat tips geven en hoe ik er over denk, en dat wijkt ongetwijfeld af van hoe iemand anders er over denkt dus wat dan de waarde is weet ik niet.
      Soortjes die volgens de verkoper/breeder 9-10-11-12 weken bloeitijd hebben kweek ik alleen binnen.
      Voor buitenkweek komen alleen soortjes die 7-8 weken bloeitijd nodig hebben, dat loopt meestal toch ook wat uit.

      Het probleem wat je hebt als je plantjes van buiten naar binnen haalt is dat er beestjes op de plantjes zitten (of in de grond ofzo)
      Zeker als je heel vroeg in het jaar begint, dan is jouw plantje bijna het enige verse groen in de tuin, dus ze komen daar allemaal op af.
      Als je plantje buiten blijft lost dat zichzelf meestal wel op, want ook de beestjes die de schadelijke beestjes eten komen op je plantje af.
      Maar stel dat je dat plantje nou binnen gaat zetten, dan blijven die schadelijke zich voortplanten, maar de nuttige insecten kunnen niet bij je plantje komen.
      Je ziet na een paar weken binnen dan ook meestal een uitbraak van thrips, spint of luis.

      Wil je toch je buiten voorgegroeide planten binnen afbloeien zul je ze goed moeten behandelen voor je ze in de tent zet.
      Dat doe je het beste door ze volledig (behalve de wortels) onder te dompelen in een emmer met anti-beestjes-middel.
      Dat gaat goed, als ze niet al te groot zijn. Met plantjes van een meter gaat dat niet meer.
      Als het even kan, na 7-10 dagen nog een keer herhalen.
      --(spuiten kan natuurlijk ook, zorg dat je geen centimeter overslaat en dek de grond af)--

      -- Hoe ik het doe (als het al gebeurd)
      Ik doop ze in een emmer vol met een middeltje met Pyrethrinen (dit is een contact-middel. Het moet de beestjes raken)
      Na 7-10 dagen doe ik dit nog een keer.
      Na 3-5 dagen spuit ik ze met Neemolie (geen contactmiddel)

      Verduisteren is een oplossing waarmee je plantjes met een langere bloeitijd toch een beetje op tijd kunt afbloeien.
      Dan kun je je plantjes de hele zomer gewoon buiten laten groeien.
      -- check de kalender en zie dat het op 25 september van 7:30 tot 19:30 buiten 12/12 is.
      Je verduistertijd gaat dan dus 19:30 tot 7:30 zijn in de weken voor 25 september, zodat je op 25 september kunt stoppen met verduisteren en je de plant weer buiten kunt laten staan.
      Op die manier kun je een beetje je oogsttijd plannen, Let's do that...
      We gaan uit van 11 weken bloei dus.
      Stel, je wil bijvoorbeeld uiterlijk begin november oogsten. Dat is een vrij normale tijd voor een buitenkweek.
      25 sept tot 6 november is 6 weken.
      De bloei zal dan dus 5 weken voor 25sept moeten beginnen = 21 augustus.
      Rekenen we nog een week voorbloei erbij, dan zul je dus op 14 augustus moeten beginnen met verduisteren.

      Even narekenen:
      14 augustus beginnen met verduisteren.
      Elke dag van 19:30 tot 7:30 donker zetten. (hoe donkerder het is hoe eerder ze bloeien)
      De tijden komen vrij precies. Je hebt ongeveer een kwartier speling, dus zet je alarm en je wekker
      21 augustus eerste bloei. (ongeveer)
      25 sept 5 weken bloei.
      Nu kun je stoppen met verduisteren en de plant buiten laten tot de oogsttijd.
      6 november 11 weken bloei

      Dat is de theorie. De praktijk kan altijd wat afwijken natuurlijk, maar dit is de gedachte.
      Verduisteren kun je bij elk soortje (niet-autoflower) toepassen om wat vroeger te oogsten.

      Heel verhaal, maar dan heb ik dat ook maar weer gehad voor dit jaar
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Spitalovic
        Spitalovic commented
        Editing a comment
        QnQ wow bedankt voor je tijd te nemen om alles zo uitgebreid uit te leggen! Maar ik denk niet dat ik mijn broer kan vertrouwen met het tijdig verduisteren elke dag, dus ga ik dit rondje in de tent groeien en auto's zaaien voor buiten. Nu heb ik een vraag totaal off topic 1 van mijn huidige indoor planten is na het toppen overal lange witte haren beginnen schieten, nu voor zover ik begrijp is dit een soort voor bloei maar het plantje is nog geen maand oud en staat nog op 16/8 de rest heeft dit niet. Ik upload een foto.

      #7
      Hier de lange witte haartjes
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Is het geen auto flower

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Elke plant toont voorbloei na 6-7 nodes. Dat is normaal.
        Ze gaan pas echt in bloei na omschakeling 12/12.

      • Spitalovic
        Spitalovic commented
        Editing a comment
        QnQ okay, ik zie wel wat het wordt

      #8
      Kleine update,
      de zaailingen lijken het goed te doen, dag 12 boven grond.
      De vroegbloeier lijkt gewoon verder te doen op 18/6 (rechts onder) dus ik neem aan dat het een auto strain is.
      Is het een probleem om een plant te floweren in de buurt van veg state planten?
      groetjes, lovic.
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Geen probleem

      #9
      Hallo jd'ers!, kleine update.

      De vroegbloeier blijft gewoon zijn ding doen en is mooie topjes aan het krijgen, haar zusje in tegenstelling zit nog steeds in veg phase, (Ga ik hoogst waarschijnlijk buiten flikkeren).
      Mijn huidige plan is de vroegbloeier te oogsten en daarna 1 diesel plantje in de tent te houden, ik ga proberen 80x80 vol te krijgen met 1 plant.
      Het 2de sweet harlem diesel stekje staat ondertussen mooi te groeien in de veranda.
      Attached Files

      Comment


      • Spitalovic
        Spitalovic commented
        Editing a comment
        Nederhigh de bedoeling was buiten, maar deze strain blijkt niet geschikt voor buiten te groeien hier.
        Als noodoplossing toch maar binnen gezet
        (Heb er ook 1tje in de veranda staan) maar die lijkt niet genoeg licht te krijgen.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Geen punt, ik heb je topic verplaatst naar Kweekverslagen binnen Dan staat het weer netjes op z'n plek.

      • Spitalovic
        Spitalovic commented
        Editing a comment
        Nederhigh thanks

      #10
      Ze zit nu 2 weken in een 18l pot.
      ze lijkt helemaal in haar nopjes (buiten de onderste bladeren)
      Mooie node spacing etc, heb haar getopt om ze wat klein te houden.
      met deze plant krijg ik mijn 90x90 wel vol denk ik.
      Attached Files

      Comment


        #11
        Ziet er netjes uit, als je die tent vol wilt hebben dan moet je flink gaan lst-en.

        Comment


          #12
          Ze ziet der net zo mooi uit als de stad Haarlem

          Comment


            #13
            Wat is zo mooi in Haarlem dan?
            Last edited by Kunichika; 16 April 2021, 14:09.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat het ver weg is ?

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Tja je bent verbonden aan je geborte stad of niet,
              Maar het Centrum hofjes steegjes. Het water rond de stad. Er is genoeg naar waar je interesse naar is.
              Maar was naar aan leiding van harlem diesel.
              Langzaam op gang maar els die gaat loopt het.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              QnQ lig er aan waar je vandaan komt.

            #14
            Ik was een beetje laat met toppen en LST'en, toch maar even aan begonnen.
            Nu in afwachting van mijn nieuwe lamp, als het ander vrouwtje geoogst is schakel ik rustig om naar 12/12..
            Attached Files

            Comment


              #15
              De sweet harlem diesel heeft eindelijk de tent voor haar alleen!
              ze staat nu 2 weken onder tsw2000 op 50% en 40cm, ongeloofelijk hoe snel het nu allemaal gaat.
              Wegens drukte op werk liep ik achter met lst, ik denk dat ik het goed heb kunnen maken?, ik heb nog super weinig ervaring.
              Over een weekje ga ik haar stilletjes op 12/12 zetten, any tips voor 1e keer photo period flippen?, Is 24u duisternis echt effectief?
              goed weekend iedereen!, groetjes lovic
              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X