Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Royale gorilla 2x Hulk berry .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hey. Dat gaat de goeie kant op hier. Ik kom ook volgen.
    Die vlekjes krijg je ook vaak als ze te nat staan. Zou dat ook kunnen? Naja, kan niet enorm veel. Kwaad hoor, groeien ze wel overheen.
    Ik vroeg me af wat voor lamen je nou gebruikt.
    Ik zie 2 verdiepingen. 1 met tl, en die ander is een soort led? Ben wel benieuwd wat voor led enzo.

    Denk ook dat je plantjes wel wat beter licht kunnen hebben dan die tl inmiddels. Het is mooi voor de voorgroei, maar als je een goeie led hebt hangen zou ik die gaan gebruiken vanaf nu.
    ​​​​​
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Het verlichting zijn allebei de zelfde .. tl 18w /840 x4.
      Heb hier nog een led liggen .. die ga ik gebruiken als het echt nodig is .
      Maar nu wil ik zien hoe ver ik kan gaan onder die tl lampen .

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Leuk experiment. Denk dat je best ver komt. Heb hier ook wel eens kweekverslagen gezien die helemaal onder tl gedaan zijn. Maar dan wel met wat roder licht er tussen.
      Maja, als ik een led had liggen.. Ik zou het wel weten. Licht is gewicht he.. 72W aan tl haal je misschien een keer 72 grammetjes uit. Hoe eerder je begint met meer licht, hoe beter je oogst.
      Wat voor led heb je liggen?

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Heb er 2 de kind led K3 L300 en een k5 lx750 .
      De bedoeling van deze kast is alleen groei , warm licht even niet nodig ... weet ook dat de plantjes kleiner gaan zijn ..
      Experimenten is de beste leuk zo lang het goed gaat

    #17
    ​ Hey
    Vandaag een vriend langs geweest met 2 mooie licht bakken , ik super blij
    gisteren hoofd gestoten tegen de bovenste plank ! Vandaag op gelost met wat ijzerdraad en hout .
    Dus na veel prutsen aan mijn kast , zo wat de plus punten en de min punten te hebben ontdekt en ik het goed te pakken heb . Heb ik besloten deze zomer een nieuw kastje te maken , voor een paar jaar.

    Comment


    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Hey .. Waar zijn mijn foto’s naar toe ? ?

    #18
    D4232088-CED8-4387-A7EC-8A718F4584CE.jpeg Hey

    buiten dat ze heel hard strekken , doen ze het goed , vindt ik , steeltje zijn goed dik aan worden
    de meeste plantje zijn nu minimum 10dagen oud en vindt het tijd om voor wat terra grow .. ga beginnen met 2ml per liter voor een week ... als het goed gaat , dan elke week wat meer tot 4ml .

    Comment


    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Hey Remco
      Dat is een Hulk-berry , iets op gemerkt ?

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      nee niks mis mee , is alleen een pak lichter van kleur

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Vindt ik ook .
      Haar zusje staat er schuin over .. is ook lichter groen tegen over de andere ... mss normaal .
      Ze groeien lekker mee met de rest , dus even geen zorgen

    #19
    C9B8B70D-23B3-48CB-9652-8DE6827A8145.jpeg 19053F56-C77A-48FB-B3B7-B83AE0418A19.jpeg Hey
    Gisteren 2 ml grow gegeven ..
    De plantjes zijn mooi bij gekomen .. maar blijven strekken .. gisteren nog een cm van het licht , nu tegen het licht .. ben toch benieuwd hoe ver die nog zou strekken .. dus even metertje bij gehaald 9DC84B98-1784-4358-8296-E90595F06368.jpeg
    Attached Files

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Die gaat ge goed moeten ingraven bij de verpotting !!

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Was ik ook aan denken .. als dat maar goed komt .. ga wel zien dat ik er iets rond het plantje kan houden bij de verpotting , als ik er grond bij ga doen .

    #20
    Gewoon 't kuiltje wat (cm of 5 a 6) dieper maken dan het huidige potje

    Comment


    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Ja , normaal steek ik een klein potje in de grote grote pot om de juiste maat te hebben .. kan je zo het plant zonder te veel te stressen er laten in glijden ... deze keer gaan ik ook zo doen .. alleen dat ik moeten bijvullen , dat toch wat stres zou mee brengen ..

    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Wat voor stress. Gewoon kuiltje wat dieper maken. Je stressed ze zoiezo met verpotten. Daar veranderd de diepte van 't kuiltje niets aan.

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      Ha Ha .. je hebt gelijk , maak me al druk voor niks

    #21
    Hey
    heb een klein led straler 10w /700 Lumen gevonden in de action .. nog geen 4 euro .
    Ga ze een week boven een deel van mijn paprika houden en zien wat het geeft ..
    (Iemand toevallig al eens geprobeerd ? )
    Is het positief .. dan mag die boven mijn plantjes of er tussen en naar boven schijnen .

    2114D35E-FC39-4A16-B06E-61D93F86E205.jpeg 903951B1-5604-4892-8EE8-FE47BB925018.jpeg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by TheBigDudeski; 24 March 2021, 15:40.

    Comment


      #22
      Kun je die straalertjes ook verticaal ophangen?

      Edit: En is dat een actie of hebben ze het vast in het assortiment?
      Last edited by Donboe; 24 March 2021, 16:21.

      Comment


      • Driko
        Driko commented
        Editing a comment
        Ja , dat kan ook .. lijkt me echt handig omdat die best klein , goedkoop , waterdicht zijn en het is een koud licht .. zal je van de week laten weten hoe mijn paprika het er onder doet
        Ik ga er morgen toch een 5 tal halen voor in mijn tuin en veranda ..
        Ik weet niet of het een actie is ..
        Last edited by Driko; 24 March 2021, 18:41.

      #23
      F318428A-4D30-45D2-A297-AC1D2886D996.jpeg E584D01A-0E82-40D9-B14E-B087156800B1.jpeg Hey
      heb vandaag een poging gedaan om mijn ph van de potgrond te meten ..
      komtje met grond en water ( ph 7.83 ) een uurtje laten trekken .
      dan grond gemeten met zo een moestuinmeter juist over de 6 richting 5 .
      water gefilterd met koffiezakje en gemeten .. 5.90 .
      Is dat niet te zuur ?
      Attached Files

      Comment


        #24
        Mag ik vragen waarom je de potgrond hebt gemeten?

        Comment


        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Dan moet je 't blijven doen

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Driko heb ook nog zo'n meter liggen, gebruik deze zelfs niet meer want je kan er niet echt op vertrouwen. Het geeft je natuurlijk wel een indicatie.

        • Driko
          Driko commented
          Editing a comment
          Ik vindt die wel handig in de tuin .. gebruik hem ook om afstand van de lamp ( lichtsterkte )meten .. en vochtigheid in de potten .. zo als je zegt is die geen 100% ... ha Ha

        #25
        6F51E3F3-68DA-4C90-9D2B-0A2AAA2209F6.jpeg Hey
        het lampje hangt 18cm over enkel paprika’s.. ga ze 24/24 laten branden .. zien we sneller wat dat geeft

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Dat gaat ze goed doen

        • Driko
          Driko commented
          Editing a comment
          Beetje bij beetje he ..

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Idd, van mij ook zo, veel succes nog!

        #26
        503366F2-AE26-4AC3-800B-C18EABD11E5C.jpeg D9F6D2E9-BCBC-4E1D-85B3-10DFB3BBC513.jpeg 5806E013-5171-463C-8E01-FF4D42F91C9C.jpeg FF9F55B7-393B-4C5A-9E09-E47C3E0CD9D3.jpeg Hey
        Deze morgen was er eentje van de lange plantjes gewoon om gevallen juist boven de wortel .. zie een klein scheurtje .. . heb er ze dan maar verpot met nog eentje .. nu kunnen de ander plantjes dan ook dichter bij het licht en kan ik ook zie hoe dat de plantje gaan reageren in de zelf gemaakte potgrond .
        de test paprika zien er ok uit .. maar groeien niet zo hard dan de ander ( die staan weer wel in een beter omstandigheden) .
        de plantjes doen het goed .. wortels beginnen er van onder uit te komen .
        Krijgen op het moment 3ml grow , 1/2 ml power roots , 1ml pure zym per liter

        Comment


          #27
          Word langzaam tijd om ze in een grotere pot te potten. Aangezien je fanleaves al over de pot steken. Net zoals je paprika ze in betere omstandigheden zetten.

          Comment


          • Driko
            Driko commented
            Editing a comment
            Wou er nog een week mee wachten met alles te verpotten ..
            Aan de twee potjes paprika’s ga niet veel extra doen en een 4tal dagen laten staan .. heb ze wel nog wat dichter bij het lichtje gezet ..

          #28
          Ik denk dat Kunichika gelijk heeft. Mooi klusje voor morgen. Teminste als je grond niet te droog of nat is

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Yes maar probeer voor 3 april, tot dan is het nog gunstige noordelijke (ver)plant- en snoeitijd

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Toch te vroeg Q, zou zo maar goed kunnen had de stengels even niet ingecalculeerd. Normaal groeien ze compacter en dan gaat die regel geloof ik wel op.

          • Driko
            Driko commented
            Editing a comment
            Bedankt Q ..
            heb deze morgen die 2 verpot .. en zo als Q zegt : de onderste rolt er zo af als je het potje weg trok .
            Dacht ook beter wachten .. maar als er twee personen zeggen verpotten , die hier al stuk langer zijn .. denk ja mss heeft dat een rede .. zo als meer plaats voor de wortels of zo ..
            Ga dan toch nog een weekje wachten

          #29
          Hey
          Vandaag een beetje een triestige dag .. zou een deel van mijn plantjes moeten weg doen ..
          zit nu met 5pl in de tent en 8pl in de kelder ..
          vrouwtje weet alleen van de tent .. kelder dacht ze dat het tomaten en paprika’s en ander stekken zijn ..
          ja .. je kant het raden : deze morgen op matje moeten komen ..
          aangezien we ook 2 kinderen hebben .. vindt ze dit niet kunnen na ons afspraken ..
          waar ze weer gelijk in heeft
          Nu hopen dat ze nog wat bij draait ..

          Comment


          • Driko
            Driko commented
            Editing a comment
            Zors , die van de zolder blijven mooi staan .. cake bakken helpt jammer niet bij die van mij .
            Dus na lang onderhandelen mogen er 4 blijven staan
            in de kelder , dus we kunnen verder
            Nu zal ik moet zoeken waar de vier ander kan zetten ..

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Blij voor je! Ben je er voorlopig maar 4 "kwijt" :-p nog even onderhandelen en dat komt dik in orde!

          • Driko
            Driko commented
            Editing a comment
            Eentje is al weg .. een vriend komt ze halen van de week , maar vrees het ergste voor het plantje .
            Ik zou er graag 6 over houden ... ga nog even wachten tot ze wat beter gezind is ..

          #30
          ​​ ​​ ​​ Hey
          hier zijn ze nog zolang het duurt ..
          Zijn al weer goed gegroeid .. nog altijd wat pure zym , terra grow , power roots ..
          Vandaag hebben ze ook fish force gekregen .
          de twee die verpot zijn groeien minder vindt ik .
          de test met het led lamp stop gezet .. resultaat was niet naar mijn verwachtingen ..( boven LED onder TL ) .

          Comment

          Bezig...
          X