Auto Green Gelato 300W led

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jason456
    Senior Stoner
    Member
    • Nov 2020
    • 43

    #1

    Auto Green Gelato 300W led

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    4 dagen geleden de 2e ronde geplant. Vorige (eerste kweek) 325g onder 600w hps geoogst. Toppen waren niet zo compact. Veel foxtailing vanwegen hitte en lichtstress. Om deze reden overgestapt naar led.

    Setup:
    300W marshydro tsw 2000
    4x 19L favric pots
    1.2x1.2 tent
    Plagron light mix als soil
    plagron tera lijn als voeding
    koolstoffilter + fan (425L p/u) (draait nu op 25% ivm luchtvochtigheid)
    2 ventilatoren
    1x humidifier
    1x natte handdoek

    Waardes:
    20-23 graden
    50%-80% lv
    lamphoogte: 60cm 100%

    Eerste plantjes beginnen zichtbaar te worden. Echter bij 1 plantje is het ene blad groter dan de andere. Weet iemand hoe dit komt?

    Alle andere tips mbt setup waardes etc zijn welkom!

    Groetjes


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • Jason456
    Senior Stoner
    Member
    • Nov 2020
    • 43

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment

    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5462

      #3
      Succes!

      Blaadjes doen soms gewoon wat raar in het begin.

      Comment

      • Corleone1933
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2020
        • 916

        #4
        Zou de afzuiger nog even niet aanzetten als je een luchtvochtigheid hebt van 80% anders werkt dadelijk je luchtfilter niet meer, die kleine plantjes hebben nog geen luchtfilter nodig. Suc6 met je kweek.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Ik zou de toplaag wat vochtiger houden als je die niet afdekt.
          Blaadjes krommen een beetje, droge omgeving.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Donboe
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • Aug 2019
            • 332

            #6
            Ben ook aangeschoven. Leuke setje heb je staan.

            Heel veel succes

            Comment

            • Jason456
              Senior Stoner
              Member
              • Nov 2020
              • 43

              #7
              Dankjewel voor de tips!
              Ik zal jullie up to date houden.

              Comment

              • Jason456
                Senior Stoner
                Member
                • Nov 2020
                • 43

                #8
                Dag 5:
                Gisteren geen water gehad, hierdoor waren ze vandaag erg droog. Vandaag voor het eerst veel water gegeven. 5L per plant (ph 6.5) aan de zijkanten ingegoten en een beetje rondom de plantjes gesooten. Nu een paar dagen aankijken. Hopelijk niet te veel water gegeven haha. Maar als de grond helemaal droog is kan je hem toch niet overwateren?

                Groetjes!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Gaan ze wel voor een paar weken genoeg hebben

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Is dat niet een beetje veel kerel. Of had je de potten niet voorbewatert( weer een nieuwe met voor, voorbloeien voorverwarmen voorverkennen allemaal onnodig maar toch haha)
              • Jason456
                Senior Stoner
                Member
                • Nov 2020
                • 43

                #9
                Nee niet voorbewaterd idd. Was al erg vochtig toen ik de grond erin deed. Droogde wel snel uit onder de lamp

                Comment

                • Jason456
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Nov 2020
                  • 43

                  #10
                  Update:
                  Dag 6: Plantjes zien er gezond uit. Geen water meer gegeven. Net even de plantjes gesprayed op de bladeren. Bladeren hangen niet dus vgm geen overwatering! Licht verlaagd van 70 naar 60cm. Dit is de aanbevolen afstand volgens de beschrijving. Wat gebruiken jullie als hoogte?

                  Groetjes!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Dooler
                    Dooler commented
                    Editing a comment
                    Leuk lampje heb 'm zelf ook! Ik had ze als zaailingen op 25% staan en dan afstand van ongeveer 50 cm en naarmate ze groeien elke week de met 10 a 20 % wat opeschroefen tot dat ik 'm op 75 had staan en na weekje of 6a7 gooide ik 'm om na 12/12 en 100% maarja me eerste ronde ooit binnen dus geen idee of dat beetje goed is ze zien er nu wel lekker uit in iedergeval

                  • Jason456
                    Jason456 commented
                    Editing a comment
                    Nice. Hoeveel had je geoogst?

                  • Dooler
                    Dooler commented
                    Editing a comment
                    Geen idee nog wachtende denk dat ik nog 2a3 weekjes moet
                • Tsjara
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2019
                  • 318

                  #11
                  Succes!

                  Comment

                  • Jason456
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Nov 2020
                    • 43

                    #12
                    Update:
                    Dag 10
                    Plantjes zien er gezond uit.
                    Vandaag lamp van 60cm naar 45cm laten zakken. Dit is volgens de beschrijving van de lamp de juiste hoogte in de veg fase. Wat vinden jullie hiervan? Lijkt erg dicht bij de plantjes.
                    5L water geven was idd te veel haha. Het zal nog wel ff duren voordat ik ze hun eerste voeding mag geven.
                    Blaadjes lijken een beetje te hangen. Weet niet of dit met te veel/weinig water te maken heeft. Alle tips zijn welkom.
                    Groetjes!
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Je zit nog in de zaailingfase.

                    • Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Sateprikker erin voor tien minuten, verkleurd donker geen water blijft licht water geven

                    • Jason456
                      Jason456 commented
                      Editing a comment
                      Goede tips, Dankjewel! Heb hem op 55cm gezet
                      Last edited by Jason456; 29 March 2021, 19:09.
                  • Donboe
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2019
                    • 332

                    #13
                    Laat die lamp gewoon hangen en zet 'm op 50%. In groei op 75% en in bloei gooi em vol open.

                    Edit: Dan kun je 'm op 35cm houden.

                    Comment

                    • Jason456
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Nov 2020
                      • 43

                      #14
                      Update:
                      Dag 13
                      Plantjes zien er gezond uit. Nog steeds geen 2de keer water gegeven haha. Af en toe gesprayed. Blaadjes lijken een beetje te krullen/ verschrompelen aan de buitenkanten. Iemand een idee hoe dat komt? Vermoed zelf hitte/licht stress. Temp is echter oke tussen 20 en 24 graden met 60% lv.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Jason456
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Nov 2020
                        • 43

                        #15
                        Dag 17:
                        Vandaag begonnen met lst. Op dag 15 eindelijk eerste voeding kunnen geven. Weer 5L per plantje. Blaadjes lijken wat verschrompeld. Temp is goed, vermoed te veel licht?
                        Hebben jullie nog tips mbt lst? Had vorige keer de plantjes van het licht af omlaag gebonden en nu juist ernaartoe om licht te maximaliseren, tips? Ook heb ik de grote bladeren naar buiten laten wijzen ipv de onderste kleinere bladeren. Wat denken jullie hiervan?
                        groetjessss
                        Attached Files

                        Comment


                        • Kunichika
                          Kunichika commented
                          Editing a comment
                          Eerder in je verslag was 5liter al teveel, nu doe je weer 5liter per plant. Ik hoop niet dat je ook 5x de max hoeveelheid aangegeven ml voeding erbij hebt gedaan. Ze zien er nog gezond uit.

                        • Jason456
                          Jason456 commented
                          Editing a comment
                          Nee het probleem was dat je hierdoor lang moest wachten totdat ze voeding konden krijgen. Gebruik plagron terra. Per 10L 10ml grow, 5ml pure zym en 5ml power roots. Dit is iets minder dan de helft van hoeveelheid die word aanbevolen.
                      Bezig...