Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek aliexpress LED 4x amnesia lemon - barneys farm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Tweede kweek aliexpress LED 4x amnesia lemon - barneys farm

    Korting op 420shop
    Nou de eerste kweek is al een paar weken geleden geoogst en het wordt weer hoog tijd om de tent weer vol te zetten. Mijn eerste binnenkweek was aardig gelukt met 103 gram onder een lamp van 190w. (die wiet begint trouwens erg lekker te ruiken). Nou voor mijn 2de kweek wil ik een experimentje doen door verschillende substraten te testen. Ik heb vorige keer op de Plagron growmix gegroeid en wil nu enkele verschillende testen om te zien of er verschil in resultaat zit. Ik heb een zak met biobizz lightmix en een zak met biobizz all mix. nu is het idee: 1 bak light mix, 1 bak all mix, 1 bak plagron growmix en een bak zelf menging maken. Ook heb ik even wat meer voeding ingeslagen van biobizz(ik zag dat Q dit gebruikt dus dan kan het geen rotzooi zijn). Ook heb ik van plagron algabloom en algagrow gekregen van een vriend. Ik wil de biobizz voeding gebruiken (vrij logisch) voor de biobizz substraten en de eigen menging en de algen voeding voor de plagron pot. In deze 4 potten gaan allemaal een zaadje van barneysfarm: amnesia lemon. Dan heb ik nog 2 zaadjes over, 1 ny diesel en een amnesia lemon, daarover twijfel ik een beetje of ik ze ook in de tent zet of het bij 4 planten ga houden(tips zijn welkom!).
    Mijn setup:

    Tent: Secret Jardin hydro shoot 80x80x180
    Lamp: Bestva 190w Led lamp
    Afzuiging: Proline fan 15W + koolstoffilter can-lite 300m3
    Lucht: 2 ventilatoren 15W
    Grond: Plagron growmix, biobizz lightmix en allmix
    Voeding: BioBizz: bio-grow, bio-bloom, topmax, fishmix, bio-heaven, alg-a-mic, acti-vera en calmag
    Plagron: algabloom algagrow
    Zaadjes: 5x barneys farm - amnesia lemon
    1x nl seeds - ny diesel

    Als het goed is komt ergens deze dagen een pakket met de voeding en het substraat dus dan kan ik beginnen met de 2de kweek. Ik wil de zaden deze keer laten ontkiemen direct in de grond. Nou dat was het voor nu denk ik zo

    #2
    Ben benieuwd, leuk experiment ga je zeker volgen!
    Plagron vs. Biobizz.

    Hier ook all mix gebruikt in combinatie met alle biobizz voedingsflessen (inclusief algamic, daar waar deze niet terug komt in het all mix voedingsscheme van biobizz zelf) heb er pas 2 prachtige dames door mogen oogsten, dik tevreden mee dus.

    Als ik een tip uit eigen ervaring mee mag geven. Ontkiemen in de all mix is mogelijk, maar zeker niet aan te raden. Zaailingen hebben amper voeding nodig, waardoor ze al snel overvoed raken in voorbemeste grond.


    Succes man

    Comment


    • sndr5
      sndr5 commented
      Editing a comment
      Ja altijd leuk om een beetje te kijken wat (voor mij) het beste werkt! De plagron had ik toch al en ik was wel enthousiast over biobizz. Dus fijn om te horen dat er nog een tevreden biobizz kweker is!

      Inderdaad een goeie tip om niet te ontkiemen in de allmix, daar had ik even niet aan gedacht. Nog even bedenken hoe we dat gaan doen.

    #3
    Veel plezier!

    Comment


      #4
      Succes! Klein vraagje, had je de vorige ronde ook 5 dames?

      Comment


      • sndr5
        sndr5 commented
        Editing a comment
        Vorige ronde had ik 4 dames staan! Maar volgens mij is het aantal planten voornamelijk van invloed op hoelang je de planten laat groeien

      #5
      Nou er was wat vertraging door een late levering en wat tijd tekort maar de plantjes zijn ontkiemt. Althans de 5 amnesia lemon zijn ontkiemd maar de ny diesel laat zich nog niet zien. Ik heb alle planten in light mix laten ontkiemen. Vrijdagmiddag in de grond gedaan en vanochtend waren de plantjes alweer te zien. Ondertussen staan er nog 10 plantjes in de tent om te ontkiemen die straks naar buiten gaan als het weer een wat beter is. Ow en een cashew om te ontkiemen maar geen idee of dat wat gaat worden.

      Edit: sorry voor de slechte foto ik zal morgen even een nieuwe maken
      Attached Files

      Comment

      Bezig...
      X