Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x RQS Nothern Light, 3x random, 1x Amnesia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 1x RQS Nothern Light, 3x random, 1x Amnesia

    Korting op 420shop
    Duurt ff maar dan heb je ook wat. Hoop je dan..

    Ik heb in ieder geval een tweedehands bonanzakast aangeschaft en dat bevalt prima. Temperatuur blijft prachtig schommelen tussen de 17 en 28 graden. Luchtvochtigheid tussen 40 en 50%.

    De Northern Light zit tegen het netje aan en ik denk al een stuk of 40 topjes te kunnen tellen. De bladeren zijn wat geel van kleur en ik wil nog wat bladeren van de onderkant af halen maar al met al denk ik dat ze er prima uitziet. Ook zij is op bloeivoeding overgeschakeld.

    De Amnees die ik heb geadopteerd staat al in de laatste fase van de bloei. Daar hoop ik binnen een week of 3 van te kunnen oogsten.

    De drie zaailingen strekken flink aangezien de lamp op 600 watt staat, 60 cm boven het scrognet, wat op zichzelf al een goeie 20 centimeter boven de 11 liter potten hangt. Hopelijk tikken zij op den duur ook het net aan.

    Verder staat er een citroengeranium bij. Die heb ik gespalkt en probeer ik weer gezond te krijgen omdat die in slechte conditie verkeerde. Bijkomend voordeel kan zijn dat muggen die liever vermijden, zo heb ik begrepen.

    Tips blijven welkom. Laat me weten wat je denkt.
    Attached Files
    Last edited by Bud Marley; 1 April 2021, 14:31.

    #2
    Die amnees heeft er zin in
    Lopend Verslag

    Comment


    • Bud Marley
      Bud Marley commented
      Editing a comment
      Yes sir. Ben errrrrug benieuwd hoe ze gaat smaken. Over smaak gesproken, de Northern Light lijkt de smaak ook te pakken te hebben.
      Ik heb gelezen over "pruikjes".. volgensmij kunnen we inmiddels wel van pruikjes spreken?
      Ik heb er ondertussen ook twee potjes Chinese munt bij staan. Want.. waarom niet?
      'Ze houden van half-schaduw... blabla..' gewoon erin knallen en hopen dat ze het begin van echte kamerplanten gaan vormen. xd

    #3
    Ff wat extra pics.
    Attached Files

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Op het eerste zicht kun je al een dag of 5 v pruikjes spreken ong gok ik

    • Bud Marley
      Bud Marley commented
      Editing a comment
      Dat kan wel eens kloppen! Ergens rond de 25e schoten ze in de bloei als 't me goed bijstaat. Mooie schatting. XD

    #4
    Een kleine verandering in de opstelling. Noem het een stoelendans.
    De kleintjes groeien als kool maar ik ben benieuwd naar de invloed van het licht op iedere afzonderlijke plant, naar gelang de specifieke plaatsing.

    De amnees is zo mooi aan het worden vind ik. Dat was ze al, maar met al haar almaar uitdijende toppen (-memmen- ga ik ze noemen) is ze inmiddels echt uitgegroeid tot een struise dame.
    Ik verwijder steeds blad om d'r memmen bloot te kunnen stellen aan licht. Als iemand hierover een mening wil ventileren, wees welkom. Is het af te raden om de toppen op zich bloot te stellen aan direct licht? Is dit "te veel van het goeie?" Ik weet dat de bladeren fungeren als een soort van zonnepanelen en dat ik dus -door die te snoeien- in feite wat van de zonnepanelen, en daarmee van de energievoorziening afdoe.. maar anderzijds -denk ik dan- de toppen zelf ontwikkelen ook kleine bladeren om zich van energie te kunnen voorzien en alles wat niet naar die vijf/zevenvingerige bladeren gaat kan de plant in de ontwikkeling van de toppen steken, toch? De bladeren dicht op de top zijn de kortste lijn van energievoorziening uit fotosynthese, nietwaar?


    RRRRRETARD ALERT

    P.S. Tan lines, iemand?
    Attached Files
    Last edited by Bud Marley; 6 April 2021, 20:33.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ikzelf zou niet veel bladeren wegnemen, je kunt ze soms wel weg/onderstoppen met zo licht voor onderliggende toppen, tot een bepaald tijdstip kun je wel kansloze plukken dieven zodat andere scheuten meer naar het licht groeien al naar gelang handeling.
      Sommige leden nemen (soms in een vroeg stadium) de grote fan bladeren weg.
      Voldoende water geven is noodzakelijker

    • Bud Marley
      Bud Marley commented
      Editing a comment
Bezig...
X