Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x AK 48 / 1x Northern Light eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5x AK 48 / 1x Northern Light eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hellooo my growfriends.

    ik heb mijn eerste kweek met 5x AK 48 en 1x Northern Light begonnen vanuit zaad. de Northern Light is overigens wel een Autoflower. ik weet het, waarom doe je dat nou Ralphy waarom 5x normale en een autoflower? ik heb dus bij mijn bestelling een extra zaadje gekregen en het is de eenigste autoflower die ik heb dus ik dacht fuck it waarom niet, ik gooi hem er gewoon bij en zie wel wat ervan komt.(of dat een heel slim idee was van mij dat weet ik niet maar al doende leert men)

    Setup:

    HomeBox 1.2x1.2x2.2
    Lumatek 300W
    can lite Fan 4standen 370m3 (ben begonnen met een simpele "badkamer" fan 185m3)
    Cli-Mate controller 7amp
    can lite filter 300m3
    monkey fan 20W en een van 16W
    11L potten
    Plagron Batmix


    ik heb de controller en de CanLite Fan later aangeschaft en ik weet niet helemaal of ik goed heb gedaan aan de 7amp controller omdat nu een rare brom in m'n Fan hoor als ik mijn fan dim en die is er niet als ik mijn Fan rechtstreeks in het stopcontact steek. heeft iemand hier messchien tips voor? het lijkt mij een brom dat hij teweinig stroom heeft dat hij niet lekker opstart komt of hoe een vriend van me zegt een soort van campingkoelkast brom.

    voor voeding heb ik de Canna lijn gekocht. Vega/Flores/Boost/Pk1314/Rhizotonic
    ook heb ik alvast extra een pot bat guano en een zak wormenmest aangeschaft op aanrader van een vriend van me.

    ik moet zeggen dat ik al een foutje heb ontdekt van mezelf en ik ben iets te blij geweest met voeding en water geven in het begin. dat kan ik zien ik me bladeren van sommigen en ik heb eentje die heeel erg achter loopt. mijn ec uit de kraan is al 0.6 en ik heb gelezen op een website dat als het hoger dan 0.4 is dat je 0.2 moet aftrekken van de ec als je voeding hebt toegevoegd. zou iemand mij dit kunnen verrifieren dat dit correct is of hoe doen jullie dat?
    ik zorg dat mijn ec op 1 staat na de 0.2 aftrek en ph op 6.3 en temp van het water rond de 20/24graden.


    genoeg gelult hier een aantal fotos van de vorige weken en nu + wat close ups van nu


    tips etc, zijn altijd welkom!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Nederhigh; 23 April 2021, 14:39.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      tips etc, zijn altijd welkom!
      Je hoeft niet elke foto in een nieuw bericht te doen....daarmee verknoei je de "nieuwe berichten-lijst".
      Er passen 30 of meer foto's in 1 post als je het op de juiste manier doet.
      (highrider heeft een link naar een hulptopic voor je, zie ik nu)

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hmm, ik krijg om een of andere reden niet alle foto's in je beginpost. Dus dan maar zo (Bijna) alle foto's ff samengevoegd

    #3
    Mooie setup en plantjes zien er ook goed uit!

    Comment


      #4
      Leuk hoor autoflowertje ertussen, heeft wel een stuk minder voeding nodig als de fems. Kijk goed naar der en neem je ervaring mee zodat de femss nog meer zullen shinen op het einde van de bloeifase.

      Je zal er geen mega opbrengst van halen aangezien ze meer lichturen als je fems nodig heeft! Desalniettemin leuk voor het leerproces toch.

      Brommende fannen zijn nooit goed, dat betekend dat je te ver gedimd hebt pikkebaas. Snelheid omhoog van die fan totdat je niks meer hoort brommen! Gebruik zelf ook een dimmer hier en kan maar de laatste 25% gebruiken, omdat me fan daaronder dus begint te brommen.

      Goeie foto's, alleen niet echt handig kijken zo.
      klein extra tippie nog
      How to: meerdere foto's uploaden


      veel plezier gewenst hier en met je dames
      Last edited by Highrider; 4 April 2021, 20:59.

      Comment


        #5
        Variac trafodimmer kopen, wanneer het niet aan de afzuiger zelf ligt
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Is een "meerdere standen" fan dimmen met een aparte fancontroller sowieso niet foute boel?

        #6
        Thanks iedereen voor de berichtjes waardeer het enorm!

        heel raar maar als ik dus de foto's wou uploaden kreeg ik een melding dat mijn limiet van het aantal fotos dat ik kan uploaden had bereikt en ik dus alleen maar een foto per bericht kon uploaden.
        ik ga het in dit bericht nog een keer proberen met wat betere close ups.

        thanks Highrider ik heb de fan hoger gezet en idd de brom is weg, ik had het idd eerder geprobeert maar denk dat hij even nodig had om aan te passen.
        ik moet zeggen dat ik een beetje confused ben over de normal en de autoflowers ben, zoals jullie zien op de foto's die ik hierbij voeg dat aantal planten al witte haren vertonen. de planten die witte haren vertonen zijn de normale en ik dacht dat de witte haartjes pas komen als ze planten de bloei in gaan maar me lamp staat nog op 18/6. LOL
        en de autoflower vertoont nog geen witte haren.

        vandaag gaan we de 4e week in

        Boven aanz.jpg Voeding Prob.jpg
        Close up5.jpg Close up4.jpg

        Plan is om ze nog 1/2 weken op 18/6 te laten en dan over tegaan naar 12/12.

        Dit was hem weer voor vandaag. hope you guys have a great day


        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Staat je timer wel goed!?

          Of haal je de fems en autos door elkaar.

        #7
        Hele leuke setup en plantjes. Ik ben aangeschoven. Heel veel succes

        Comment


          #8
          Wel maar hopen dat je genoeg hoogte hebt, als je ze nog 2weken wil laten groeien. Ze zijn nu al aardig hoog of ligt dat aan de foto, ik kan de hele plant niet goed zien.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ow het zijn dus allemaal auto's! Dan zal het wel meevallen met de tent uit groeien.

          #9
          het is heel raar ik heb namelijk geen auto zaden gekocht en het staat ook niet op de verpakkingen vermeld dat het autos zijn dus ik ben erg in de war.
          alleen bij het gratis zaadje dat ik erbij had gekregen was het duidelijk op de verpakking vermeld.

          ik heb nog maar een keer de timer gecheckt en ja timer staat goed.

          Kunichika de plantjes zijn nu ongeveer gemiddeld 25 cm er is nog aardig wat ruimte maar ik snap wat je bedoelt, ik wil het daarom aankijken of het 1 of 2 weekjes word.

          ik begin ook wat verkleuringen te krijgen in het blad en het begint aan de puntjes van de bladeren(blad word lichter bij een foto die ik vandaag heb gedeeld kan je het wel duidelijk zien).
          ik zal aankomende dagen eens goed de temp verschillen van dag n nacht bij houden en ik zal eens de ph meten van de aarde. ik heb tot nu toe elke keer met water(voeding) geven altijd me ec en ph goed gecheckt.

          Comment


          • ralphy
            ralphy commented
            Editing a comment
            de eerste week dat ze in de grond staan alleen wortelstimulator en vanaf 2e week de groei voeding erbij en 3e week geen wortelstimulator meer.

            ze noemen me ook wel tovenaar soms inderdaad.
            had wat onduidelijkheid daar over en ik las dus over het gegoochel op een cannabis website dus heb dat aan gehouden, kortom veel te veel voeding dus.
            Thanks voor de tip!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            En hoe oud zijn de planten !?
            4?

          • ralphy
            ralphy commented
            Editing a comment
            correct 4 weken

          #10
          me lamp staat nog op 18/6
          Dat zou ik even goed controleren of eventueel de timer vervangen.
          Die laatste foto is beginnende bloei, dat zou niet moeten bij 18/6

          Als alles klopt zou ik een boze email naar de verkoper sturen dat je autozaad gehad hebt met de vraag hoe ze dat willen gaan oplossen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #11
            Nieuwe Update! Week 5.

            Excuuse dat het zo lang duurde maar had heel veel aan me hoofd met werk en relatie en toestanden dat ik me zelf er geen tijd voor heb gegeven om mijn kweekverslag te updaten.

            het is ongelovelijk maar ik heb dus met een maatje van me nog wat verder onderzoek gedaan naar de zaden die ik had gekocht en we zijn idd tot conclusie gekomen dat het dus AUTO zaden zijn!!
            ze zijn de afgelopen week erg hard gegaan! op aanrader van me maatje heb ik me lamp toch maar naar 20/4 gezet en ben sins vandaag begonnen met bloeivoeding geven.
            ook heb ik wat van de grote bladeren weg gehaald om de toppen meer aandacht en boost te geven, zie de before and after foto's ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden hoe ik het gedaan heb.

            ik heb ook canna Boost en canna PK13/14, wanneer raden jullie mij aan die erbij aan toe tevoegen?

            BEFORE :
            week5.jpg week5 bladprob.jpg

            AFTER :
            week5 cut.jpg

            ik zal idd de verkoper van de zaden een berichtje sturen dat ik niet al te blij ben ermee en vragen naar een oplossing, leuk hoor auto's maar dat was totaal niet mijn bedoeling dus vind het wel heel jammer.
            maar toch blijf ik positief en maar er nu maar het beste van

            ik heb ook gelezen dat het goed is om extra wormenmest toe tevoegen aan de aarden en wat bat guano.
            op de zak van batmix staat dat er voeding voor 6 weken in zit dus dat zou tot en met volgende week zijn. zal ik dat ook toevoegen aan de aarde of zeggen jullie de flesvoeding die je hebt is al ruim voldoende.
            ik wil natuurlijk me kindjes niet vetmesten al mogen ze wel lekker dik worden

            Tot de volgende

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Blad weghalen is niet ok bij auto's, zeker niet zoveel, licht kan ook op 22/2, voeding zijn auto's gevoelig voor, pk 13/14 in de 4e week voor de oogst.

            • ralphy
              ralphy commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam thanks voor je comment, weet ik dat ik de volgende ronden dat niet moet doen!

              ik waardeer je input a lot! Thanks

            #12
            Heel goed man. Is geen enkel probleem die bladeren eraf. Ze kunnen best wat hebben hoor die AF'jes. Wist ik eerst ook niet maar het kan best

            Comment


            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Ik zeg ook niet dat ie helemaal los moet gaan QnQ. Maar dat de fanleaves die de lichtintensiteit voor de lagergelegen toppen belemmeren best verwijderd kunnen worden.

              Ik zelf heb als test, na de vraag hier op JD of je LST op AF's kunt toepassen na een positief antwoord van LR2, een WW auto gekweekt waarbij ik dus LST (toppen, 2x verpotten maar dus ook dieven en ontbladeren) op heb toegepast. Deze is afgelopen week na iets meer dan 13 wk omgegaan en ik ben meer dan tevreden met de voorlopige uitkomst. Moet natuurlijk het droog- en cure proces nog afwachten maar ik heb 't vermoeden dat ik meer ga overhouden dan dat ik eerder aan 'n AF heb overgehouden

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              De toppen, die witte pluisjes, die doen zelf veel minder met het licht dan de bladeren.
              Ze hebben geen bladgroen, dus ze doen niet aan fotosynthese.
              De toppen groeien omdat ze energie van de bladeren krijgen.

              Mgoed, deze bloeien net, dus de bladeren gaan nog wel verder groeien.
              Zolang je ze niet kaal blijft knippen komt het wel goed.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Maar Q, hoe komen ze dan aan hun groene kleur? Calyxen zijn gemodificeerd blad en in wiet is dat blad niet heel veel anders dan de rest van het blad. Maar ze fotosynthetiseren niet erg effectief. Netto leveren ze zoveel op als dat ze kosten, en voor goede groei zal dus veel blad nodig zijn. Anders staan ze stil.

            #13
            Morgen Week 6!

            ik snap waarom planten bladeren nodig hebben en met fotosynthese. ik moet zeggen hoe ik er nu op terug kijk is dat ik niet helemaal wist hoe perfect met auto's om te gaan en te weinig had in gelezen op het moment ik wist dat het auto's waren, laatste week me zelf heel wat upgedate en eerlijk zou ik het nu heel anders doen dan dat ik nu heb gedaan. maar het is al zover en misschien wel goed want als ik de volgende ronde dan alleen lowstress toepas dat kan ik goed het verschil zien.
            ook geef ik toe dat ik wel iets teveel inderdaad eraf heb gesnoeit al moet ik zeggen dat ze lekker door drinken en lekker bezig met toppen aanmaken, ik kan het alleen met niks vergelijken aangezien het me eerste grow is.
            ik was ook niet van plan ze nog verder kaal te knippen en idd het blad is aardig wat bij gegroeit.

            ik heb een maatje die al aantal jaartjes groeit en die heeft me geadviseert dit te doen. denk dat ik het iets te letterlijk dus heb genomen want dacht dat dan meer energie juist naar de toppen zou gaan waardoor die meer volume zouden krijgen.



            voor de rest heb ik het idee dat ze lekker gaan kan enkel niet helemaal in de nacht de temp checke aangezien ik redelijk optijd in me bed lig maar overdag is de gemiddelde temp 25graden, ec 1 en ph 6.3

            the northern light begint sinds paar daagjes pas witte haartjes te ontwikkelen maar is ook niet heel veel groter dan de AK's en heb ook niet tijdens het snoeien veel van die plant afgehaald juist met de gedachten dat die nog niet zover was (northern light is op de foto rechts achter)

            hier weer 2 fototjes, Thank voor jullie comments guys heb er veel aan en waardeer de input enorm!

            Week6.2.jpg Week6.1.jpg

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Na een aantal aitoflower-kweekjes(buiten) ben ik tot de conclusie gekomen om auto's hooguit beetje voeding te geven in de bloei periode, lst misschien heel lichtjes, maar platleggen zou ik niet aan beginnen. Dan krijg je wel een egaal alle toppen maar die blijven dan erg dun en iel. Zaadje is al gemanipuleerd, kan niet meer veel hebben denk ik.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              En zo leer je steeds weer bij indd.
              De enige reden waardoor ik bladeren zou verwijderen is een te hoge lv, een veel te compact bladerdek (slechte luchtstroom), of een enkel blad dat echt veel licht blokkeert voor goeie groeipunten eronder. Helemaal niks verwijderen is dus ook niet altijd handig. Balans in vinden. verschilt per soortje weer etc..

            • ralphy
              ralphy commented
              Editing a comment
              Thanks voor de tips! appreciate it

            #14
            En? Hoe staat het er voor?

            Comment


              #15
              ​​​thanks voor de interesse Donboe

              ik moet zeggen dat ze erg lekker gaan! de kaalste heeft al de dikste toppen en de rest volgd!
              ze zijn lekker onderweg en de northern light komt er eindelijk ook rustig achter aan.

              ik geef ze canna flores en canna boost momenteel ec 1.2 / ph 6.3

              week6update2.jpg week6update3.jpg week6 update1.jpg
              Attached Files

              Comment


              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Als jij tevreden bent zal het vast goed komen. Die northern light blijf ik 'n lekker wietje vinden. Een van de favo' s van m'n vrouw en mij. Veel succes verder. Ik blijf mee kijken
            Bezig...
            X