Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ThinkBig's 1e ScrOG met 2x Ghost Train Haze #1 + 2x Peyote Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: ThinkBig's 1e ScrOG met 2x Ghost Train Haze #1 + 2x Peyote Critical

    Korting op 420shop
    Goedenavond medekwekers en tuinders!

    Hier weer een nieuw kweekverslag na een minder geslaagde AF kweek. Dit is de 4e keer dat ik zelf ga kweken dus redelijk onervaren maar wel een geruime hoeveelheid informatie opgeslurpt tijdens de kweek en daarnaast al heul wat tijd verslonden hier op .

    Dit keer heb ik besloten alles biologisch te doen maar hieronder nog een keer mijn binnentuin-benodigdheden:
    Een tentje van 1.2m - 1.2m - 2m
    2x budget LED lampen met een werkelijk verbruik van 270W p/s. (staat er tijdens de groei voornamelijk 1 aan)
    Afzuiging van 248m3 en verstelbaar naar 284m3
    Kleine Clipfan
    Luchtontvochtiger tot 10m3 (pas in de bloei in gebruik)
    Homemade budgetscherm voor het "screen of green"
    2x Ghost train haze #1 van Rare Dankness
    2x Peyote critical van Barney's Farm


    20L potten
    Biologische potgrond gemixed met kokosgrond en perliet (45:45:10)
    Temperatuur is zo rond de 23-25 graden, RLV 30 - 50%

    Heb ik nog iets gemist? Volgens mij ben ik er wel zo'n beetje, zo niet let me know!

    Hier een foto van mijn binnentuin.
    20210411_193033[1].jpg
    Ik tikte m'n verslagen op de telefoon maar pc werkt een stuk prettiger, aanrader voor iedereen! Jammer dat ik niet zo mobiel meer ben daardoor...

    Afgelopen donderdag 8-4 werd mijn bestelling van Zamnesia geleverd en toen ben ik meteen aan de gang gegaan dus zaadjes in een koffiefilter, uitknijpen en in een zipperbag in de kast hangen. Van Zamnesia gratis 5x Gelato fem. ontvangen, nooit gerookt eigenlijk, anderen hier wel? Is 't wah?

    Vervolgens heb ik zondag 11-04 de Peyote Critical in de pot gedaan en gisteren 12-04 heeft mijn wederhelft de Ghost Train Haze in de pot gedaan. Tot mijn grote verbazing hebben we vandaag al de eerste tekenen van leven.
    LIFT OFF!!
    20210413_175643[1].jpg

    20210413_175702[1].jpg

    De laatst geplante GTH als eerste boven de grond, dit belooft wat!



    Ik heb het plan om binnenkort een andere lamp aan te schaffen namelijk de Marshydro FC4800 en deze dan te gebruiken in de bloeiperiode maar kunnen de planten het aan als ik zomaar ander licht ga gebruiken? Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet is het zoek... Misschien nog even beter zoeken maar als er iemand is met het verlossende woord, hoor ik dat in ieder geval graag!


    Voor nu weinig te melden dus bedankt voor het lezen en tot de volgende update!
    Last edited by ThinkBig; 18 April 2021, 17:11.

    #2
    Je hebt wel erg veel cocos door je biogrond gemengd he...doe je dat altijd zo ?

    Cocos heeft andere eigenschappen dan aarde, daarom is er verschillende voeding voor.
    Voeding voor cocos bevat meer calcium en magnesium.

    Ik lees niet welk merk voeding je gebruikt.
    Ik zou met zoveel cocos door de grond wel regelmatig wat Ca en Mg bijgeven vanaf het moment dat je ook met voeding begint.

    Succes alvast!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi QnQ, hartelijk dank voor de feedback! Ik volg je al eventjes en ben blij dat je reageert. ​​​​​​

      Dit is de 2e keer dat ik dat doe, 1e keer heb ik bio potgrond gebruikt, 2e keer mix van potgrond, kokos, perliet en de laatste keer alleen uni potgrond met perliet en daar is ook het eea verkeerd gegaan met m'n kweek. Tijdens het opruimen kwam ik erachter dat ik veul te veul perliet had gebruikt en daar zal een pittig voedingstekort uit zijn voortgekomen.

      Ik heb Guerilla Juice (5-1-5) an Bio Tabs in huis. Volgens Bio Tabs vanaf week 4 wekelijk geven. Daarnaast heb ik van Plagron Pure Zym en Green Sensation. Pure Zym bij elke waterbeurt meegeven en als ik me niet vergis de Green Sensation vanaf de bloeiperiode bij elke waterbeurt. Green Sensation heb ik niet eerder gebruikt. Is er een specifieke Calmag die jij gebruikt of adviseert?

      Comment


      • Fruttella
        Fruttella commented
        Editing a comment
        Green sensation nooit vanaf begin bloei meegeven , meer naar het einde van de bloeiperiode .
        En ook beginnen met de helft van de voorgeschreven dosering en stilletjes opbouwen .

        Anders gele plant en daardoor slechte opbrengst.

        Het wordt als supplement bovenop je gewone bio bloeivoeding gegeven .

        Pure zym heb je niet nodig in een bio kweek .

        Als je de inhoud van green sensation eens ga bekijken op de site van plagron ga je trouwens zien dat er al enzymen inzitten .

        Veel succes

      #4
      Hmm, de foto's zijn hier niet zichtbaar. Toevallig de pagina ververst na het uploaden van je foto's?

      Cocos bevat ook zo goed als geen voeding, het heeft eigenlijk alleen voordelen in hoe het water en lucht vasthoudt.
      Hoe meer cocos, moe minder voedingrijke grond in je pot, dan krijg je dus ook eerder tekorten.

      Wat het wisselen van de lamp betreft.. Gok niet dat enorm snel problemen geeft.. Tenzei, het vermogen van je nieuwe lamp veel hoger ligt.
      Als je oude lamp een blurple is schrikken je plantjes misschien ook wel ff van de verandering in spectrum? Geen idee eigenlijk


      Last edited by Nederhigh; 14 April 2021, 14:05. Reden: spelfoutjes.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • ThinkBig
        ThinkBig commented
        Editing a comment
        Hoi Nederhigh en Fruttella! Bedankt voor jullie reacties en excuus voor mijn late reactie...

        Ik heb niks veranderd in mijn 1e bericht en zelf zie ik de foto's nog.. Best vreemd. Zal een poging wagen om ze te herstellen.

        Cocos heb ik gebruikt om de grond wat vochtiger en luchtiger te houden, zal opletten op tekorten, bedankt voor jouw advies!

        Lamp gaat er hopelijk binnenkort komen en dan zal ik langzaam maar zeker de planten laten wennen!

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Inmiddels doen ze het hier ook. zie ik nu.

      • ThinkBig
        ThinkBig commented
        Editing a comment
        Heb de foto's opnieuw toegevoegd.

      #5
      Goedemiddag deze zonnige zondagmiddag,

      Hier weer een korte update; ondanks dat alle zaden ontkiemt waren heeft 1 PC het niet gehaald dus nieuw zaadje ontkiemen en deze ga ik zo als de lampen aan gaan in de pot stoppen. Vervolgens heel hard duimen dat 'ie nog een beetje meekomt met de overige dames. Anders gewoon op een verhoging zetten.

      De andere 3 dames zijn behoorlijk aan het strekken wat ik vreemd vind aangezien de lampen op zo'n 30cm er vanaf hangen. Daarnaast ben ik gewend dat het wat langer duurt voordat ze de lucht in gaan. Klein beetje ondersteunen en de clipfan er (tijdelijk) wat meer langs laten blazen zodat ze hopelijk wat sterker worden. Clipfan staat dus niet volop de plant te blazen anders waaien ze natuurlijk alsnog om.

      Ik ben nog erg zoekende naar hoe ik het beste kan scroggen, hier op het vorm wordt het dmv LST toegepast en dan geleidelijk de plant door het screen heen geleiden. Op youtube heb ik tutorials gezien waar de plant eerst weeldelijk mag groeien om vervolgens dmv supercroppen over het screen verdeeld wordt. Persoonlijk denk ik dat ik meer leer en de plant minder stress geef door gewoon de handleiding hier op JD te volgen. Die is daarnaast ook wat uitgebreider dan de filmpjes op youtube. Dus zodoende twijfel ik nog een beetje maar voorlopig laat ik ze nog even groeien zodat ik ze eerst kan gaan toppen.

      Bedankt voor het lezen en de volgende update komt weer met beeldmateriaal!

      Comment


      • Fruttella
        Fruttella commented
        Editing a comment
        Als je plantjes strekken moet je lamp nog wat zakken.

      • ThinkBig
        ThinkBig commented
        Editing a comment
        Duidelijk, dan ga ik dat doen.

      #6
      Daar ben ik weer met een kleine update; ik heb gisteren de eerste PC en GTH getopt ter voorbereiding van het scrog. Vorige week een nieuwe PC gezaaid en die stak vrij rap de kop op:
      20210425_182217.jpg

      De 2 getopte dames doen het heel aardig, de jongste PC is volgens lekker aan het wortelen en een GTH blijft behoorlijk achter maar stiekem hoop ik dat deze ook lekker aan het wortelen is. Vanaf morgen ga ik ook beginnen met bladvoeding op de getopte dames. Voor nu was dat hem wel weer denk ik. Hierbij nog een aantal foto's van de jonge dames:
      20210425_182137[1].jpg Links is jongste PC, rechts de week oudere zus.
      20210425_182144.jpg Oudste PC.
      20210425_182155.jpgDames allemaal. Zoals te zien is, is de oudere GTH (rechtsboven) bijna net zo groot als de jongste PC (linksonder).
      20210425_182229.jpg Dit is de zwakke GTH maar wat niet is kan nog komen.
      Attached Files

      Comment


        #7
        Je bent wel een beetje vroeg met je scrogrekje, maar ze groeien er wel naar toe, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment

        Bezig...
        X