Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

// 2e ronde, Powerplant \\

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: // 2e ronde, Powerplant \\

    Korting op 420shop
    Ik ga het nog een keer proberen, hopelijk kan ik alle geleerde dingen goed toepassen van de vorige ronde.
    Deze ronde heb ik gekozen voor wederom 3 PowerPlant in de hoofdrol met daarbij 2masterkush en 1 N13(gratis zaadje die ik van de sensi kreeg), die heb ik laten ontkiemen. De bedoeling is om van de 4 potten er 2 met powerplant en 1 masterkush en de laatste spreekt voor zich de n13

    de opstelling is als volgt.
    tent : 60x60x1.60
    lamp : mars hydro ts1000
    Ventilatie :Garden high power inline 125. met wat geknutsel er een kastje omheen gemaakt met wat isolatie materiaal erin.
    aarde : CANNATerra Professional
    Potten : 4 vierkante potten van 18L. ik twijfel nog wle of ik het niet weer doe zoals de vorige ronde 4 ronde potten van 11L, rede het gewenste resultaat werd behaald. Maar onder het mom het kan altijd beter en net iets meer ze toch maar vast besteld.
    Voeding : de BioCANNA lijn. die beviel de vorige ronde hartstikke goed vandaar deze ronde doet die weer mee.

    we zijn inmiddels op dag 10 alweer.
    Ik had even gewacht met het beginnen aan een kweekverslag omdat het even dreigde fout te gaan(vooral in mijn hoofd), 1 zaadje begaf het net na het boven komen dus de paniek sloeg toe haha.
    Niks aan de hand natuurlijk voor zover.
    Nu verder met 2PP 2MK en 1 N13.

    Uit de vorige ronde geleerd om beter gelijk te beginnen met de CANNA terra professional maar dat is mislukt vanwege een fout in de verzending en de bezorging, ik heb de aarde 2 dagen geleden pas binnen gekregen. Dus begonnen met de premium potgrond van de Lidl de 20L zak.
    Het verpotten gebeurt wel in de CANNATerra Professional die ik dit keer wel voorspoel/bewater of hoe het heet, dat ging de vorige ronde niet helemaal lekker haha.
    Over de potten word nog getwijfeld vanwege bovenstaande reden.
    Ze zijn wel wat gestrekt maar dat komt wel goed bij het verpotten.
    qua water geven doe ik dat vooral aan de hand van de sate stokjes, en de voeding komt elke keer bij het water. voeding geven doe ik aan de hand van het bijgeleverde schema van CANNA zelf. Deze ronde wil ik ook weer gaan toppen, de ronde van Canaboid ben ik aan het volgen en lees ik nog even na, bedankt voor de goede uitleg met de plaatjes.


    Nog een kleine update van de wiet van de vorige ronde.
    Hij smaakt erg lekker en word er vooral lekker stoned van. Was er wel iets te snel van gaan roken en dat merk je nu wel per dag word die nog steeds meer zachter.



    8-4
    IMG_5196.jpg

    16-4
    IMG_5395.jpg

    18-04
    IMG_5440.jpg IMG_5395.jpg

    Attached Files

    #2
    Ik was al aan het kijken wat die N13 is, kon het niet vinden, maar die komt natuurlijk van Sensi
    (White label = Sensi)
    Mooie genetica. Hou de LV en ventilatie in de gaten tijdens de laatste weken bloei bij de twee Kush soorten.
    Heb je al een wasmachinelekbak gehaald of heb je een andere oplossing ?

    enneu......4 potten ; 5 planten ; Ik voorzie een probleem
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • djoezz
      djoezz commented
      Editing a comment
      Haha zo een uitgebreid verhaal en dan alsnog wat vergeten, volgens mij werkt mijn zelfgekweekte PP wel aardig.
      Maar ik wil het liefst 2x PP 1xMK en 1xN13.

      is z'n lek bak echt nodig in een tent?, ik heb er een bodem dingetje inzitten die geen water doorlaat.

      Bedankt voor de tip omtrent kush

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ahnee, nodig is alleen licht en water en iets om de wortels in te steken
      Als het goed is komt er nooit water, of hooguit een beetje.

      Die lekbakken heb je ook in 60x60 of andere afmetingen en het is wel handig om de bodem van je tent een beetje netjes te houden.
      Dat gelakte bodemmateriaal is de eerste paar jaar nog wel oke, maar na een jaar of 5-6 gebruik gaat dat barsten en vocht doorlaten.

      Maar zeker niet nodig om plantjes te kweken, zo'n bak kost toch weer 10-20 euro en het kan ook zonder.

    • djoezz
      djoezz commented
      Editing a comment

    #3
    Vond die eerste ronde ook heel aardig gaan eigenlijk!
    Veel succes deze ronde!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      ik volg em, good luck man!

      heb ook 3x moeten herbeginnen voor het goed zat!

      Al doende leert men

      Comment


        #5
        Leuk, word afkijken die PowerPlant, deze oude klassieker haar naam staat uiteraard ook 'on the list'
        MasterKush dan nog? Benieuwd mij evenzeer

        ja wil je een lekker rokertje;
        (ev.) 1)laat je 7-10 dagen je plant de leftovers eten,
        2)droog je 10-14 dagen,
        3)kuur je minstens 2x zolang,
        4)grind je de 5)sensimillia (met punt-ipv mesjesgrinder),
        waarna
        6)puur in een Hollandaise jasje word geknoopt, met tondel aangestoken en genuttigd.

        Dan pas (nrml gezien) echt lekker waardigeTopShelf
        Succes nu voor deze ronde
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • djoezz
          djoezz commented
          Editing a comment
          Het is niet helemaal gegaan zoals dat jij het beschrijft, maar het is een lekker rokertje.
          qua het droog proces dat ga ik nog wel merken dan over een tijdje haha.
          wat bedoel je precies met de plant de leftovers laten eten? bedoel je daarmee spoelen?

          en dank je wel ik ga me best weer doen

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Leftover is wat er nog in het blad zit als je gaat " spoelen ".

        • djoezz
          djoezz commented
          Editing a comment
          oke, bedankt voor de opheldering

        #6
        DAG 13,

        Niet heel veel te melden, het gaat zijn gangetje in de tent.

        ik denk dat ik over een weekje overpot in grotere/eind potten.


        Ik lees dat hoe groter de pot hoe groter de plant, maar staat dat dan ook ongeveer gelijk aan grotere opbrengst?


        IMG_5478.jpg

        Comment


          #7
          Yep, grotere plant = meer bladeren
          Meer bladeren = meer fotosynthese = meer energie

          Ja ze kunnen nog wel een week hierin blijven, ze doen het goed.
          Vorige ronde werden ze wel wat geler na 15-20 dagen dus misschien zou je ze alvast 1x een halve dosis BioCanna kunnen geven ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            Dag 20

            De planten overgepot, 2PP 1 N13 en 1 MK is de bezetting voor de rest van de ronde.

            QnQ ik had het van de week al gelezen maar nog geen tijd gehad voor een update. ben ermee begonnen en was idd net op tijd er werd al wat geel gespot.

            Dit keer wel ingewaterd haha.

            nu ze even laten wennen aan hun nieuwe pot en dan ga ik toppen en ze lichtelijk trainen volgens mij LST.

            nog 3 foto's

            26-04-21

            IMG_5533.jpg

            27-04-21

            net overgepot.

            IMG_5539.jpg


            28-04-21

            de potten wat gedraaid zodat de planten niet te dicht tegen elkaar gaan groeien.

            IMG_5544.jpg



            Comment


              #9
              Dag 21

              vandaag de plantjes getopt. Misschien iets te snel maar ach enthousiasme houden we het maar op.

              C2415C83-31F7-41A4-AB60-0D144015AF90.jpeg
              Attached Files

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Misschien wel te vroeg ja, ligt er aan hoe je de planten verder wil laten groeien. Na welke node heb je getopt en ga je nog een keer toppen?
            Bezig...
            X