Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x RQS Critical Fem SCROG onder Spectrabox BB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Onder de 0.6l potten zijn alweer wat wortels zichtbaar, eerdaags maar weer verpotten dus.

    Ik tel bij alle dames zeker een 6 nodes nu, moet ik nu toppen en dan laten rusten en vervolgens tegen het weekend weer overpotten of wachten tot het overpotten de dames rust gunnen en dan toppen?

    En voor de 4x 18l.potten zal ik 1x toppen en moet ik voor 2x gaan ?

    foto is van net na licht aan, ze krijgen zometeen water.
    Attached Files

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik zou nu toppen, weekend verpotten, denk dat je wel twee keer kunt toppen, je mag ook de onderste node verwijderen want dat wordt meestal toch niet veel, suc6

    #17
    Vanwege tijdgebrek vorige week niet getopt maar vanochtend na t overpotten naar 5l potten alle dames getopt ! Onderste node verwijderd en de bovenste 2 ook.

    Over een weekje of 2 naar de eindpot verhuizen.

    Temp lijkt goed te gaan met 31/23, lampen branden op On 60/70%

    Lv 55/40
    Attached Files

    Comment


    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      4 van de 5 kleinere dames zijn dat ook de andere 3 zijn wel mooi groen, zal door het licht komen of mijn slechte telefoon.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe calmag geven.

    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Thanks voor de tip ! Begin er morgen direct mee met de volgende watergifte.

    #18
    Vanwege drukte de dames slecht onderhouden

    Paar dagen alleen maar kraanwater gehad maar de avond weer afgezuurd met enzym en cal mag

    Temp 31/20 niet optimaal en lv 62/47

    Wat gele bladeren her en der maar ze leven nog
    Attached Files

    Comment


      #19
      Schade valt zo te zien mee.
      Nu wel even tijdje goed blijven voeden

      Heb je het Scrog net al klaar?
      Zo niet dan heb ik misschien nog een tip.
      Er zijn ook van die gaaspanelen te krijgen bij denk ik wel elke bouwmarkt.
      Maaswijdte 5 x 5 cm van geplastificeerd staaldraad.
      Is ook stevig van zichzelf.
      Kan je zo op maat knippen en ophangen.
      Zelf ook gebruikt tijdens de eerste ronde.

      https://www.karwei.nl/assortiment/ha...0-cm/p/B536774
      ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

      Comment


      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Voeden gaan we zometeen weer doen

        Bedoeling was om dit weekend de bouwmarkten bij langs te gaan maar jouwn tip lijkt goedkoper dan de rest van de bouwmarkten ! Thanks! Op naar de karwei

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan de mazen beter wat groter nemen Sykes, 5/10 cm.

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        @ Rreppellsteeltjam,

        Was t alweer vergeten ja, dit weekend 100/50 halen !

      #20
      Vandaag overgepot, de 4 mooiste dames zijn in de grote potten gegaan en zijn besproeid tegen de trips waarvan er toch alweer een paar rondliepen.

      300ml afgezuurd water van 6.4 met enzym en calmag gegeven per dame.

      Temp 31/20 lv 74/54, beetje hoge piek geweest.

      Valt me wel op dat je echt geduld moet hebben met het langer voorgroeien en laat ik dat nou net niet hebben haha.

      Over een weekje beginnen met het scroggen ?
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, suc6

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je hebt je ruimte bijna halfvol, zonder scrog, dus bijna over op 12/12.

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        @ rreppellsteeltjam, dat maakt een hoop goed met m'n ongeduld haha, had verwacht langer te moeten wachten.

      #21
      Het gaat weer lekker

      Gister erachter gekomen dat ik maar 4 vd 7 dames kon overpotten.. verkeerd gerekend met potgrond denk ik, vervolgens de 3 dames in een ander tentje gezet om later te gaan over potten.. ja hoor timer stond op 12/12 dus een lekker begin, alsnog veranderen geeft stress lijkt me ?

      Vandaag ook maar eens gaas opgehaald! Wat me opviel is dat gaas 100/50 bijna 3x zo duur was als 50/50... stond me nogal tegen dus met een wat gerirriteerde kop 50/50 meegenomen, knip wel wat weg mocht t niet lekker passen

      Kon wel wat ontspanning gebruiken bij thuiskomst dus ben maar aan het klussen gegaan, gaas uitknippen en van pvc een frame opgebouwd, had alle koppelstukken en voetjes al binnen gekregen via Ali dus dachtnwaarom niet.. verstand op nul en lekker knippen en plakken.

      Eindresultaat hieronder, had het net nu op 30cm hoogte maar dit kan beter lager nu ik al bijna op.12/12 kan Rreppellsteeltjam ? Kleinste dames zijn 20cm en de 2 grotere 25cm
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik kijk naar het oppervlakte wat al bedekt is, als je het gaas er op legt en de takken goed uitspreid.

        En je kan nog wat snoeien van onder.

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Kan ik snoeien in de groei of moet ik wachten in de 3e week bloei zoals ik vorige ronde deed met lollypoppen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan de onderste waar je niks aan hebt weghalen, je kan toppen er uit knippen zodat ze breder gaan groeien.

        Maar je moet nu wel over op 12/12, want ze kunnen tot 3+ weken doorgroeien.

        Gaas er op leggen en takken goed uitspreiden.

      #22
      Net zit erin!
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, nu is het alleen nog onder het net blijven duwen, 2/3 net vol op 12/12, suc6 verder, heb mijn planten ook al 5 dagen op 12/12 staan buiten, ik verduister dus, twee netten vol van 1 bij 1 meter en een mainline projectje, suc6 verder

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die moet echt lager hoor, je oppervlakte is nu al halfvol, dus snoeien en 12/12.

      #23
      Nou het is zover! Scherm is 10cm lager gegaan en ben wezen knuppen, ik voel me eerlijk gezegd een slager.. een martelaar.. een.. nouja jullie snappen wel hoe ik me nu voel na dit voor de eerste keer gedaan te hebben, als ik morgen vrolijke kopjes zie is het gevoel weg en kan ik weer vrolijk verder maar tot dat moment blijf ik.me raar voelen

      even wat voor en na foto's.
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Eerst alles onder het net trekken, pas als het oppervlak vol is ga je opbinden.

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Bedoelde meer zigzaggend door de gaten heen, niks vast gezet.

        Eerste fout is dan ook al gemaakt, had er gewoon onder langs gemoeten ziet ik net.

      #24
      Ik heb hier ook mijne stoel bij aan geschoven ziet er interessant uit ik volg !!!!

      Vraagske , mooi scrognet , hoe groot zijn die mazen eigenlijk ??

      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Leuk !

        50x50, wou 100x50 maar vond 't feit dat het 3x zo duur was te gek worden voor een probeersel.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Zijn die mazen maar 5op5 , lijkt me groter maar in ieder geval knap gemaakt

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Thanks !

        Toch nog iets gedaan in de corona periode met iets maken hehe.

      #25
      Voor en na !

      Is het verstandig om ook een ventilator onder het scrognet te plaatsen?
      Attached Files

      Comment


      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Het snoeien van de bladeren en takken die het net niet gaan halen ?

        Edit: wacht.. ventilator bedoel je natuurlijk, had het wel eens voorbij zien komen.
        Last edited by Sykes; 15 July 2021, 05:37.

      • Sensonic
        Sensonic commented
        Editing a comment
        Da scrognetje dat je gemaakt hebt ziet er echt wel f'in clean uit man. Some very nice craftmanship imho. Benieuwd hoe je experiment verder gaat verlopen...

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Sensonic , thanks !

      #26
      Vanavond maar op 12/12 dacht ik !

      Attached Files

      Comment


        #27
        Helaas moet ik deze ronde stoppen....

        VRM plaag is nu zo extreem dat het huis er vol mee zit, das niet t enigste want dentent zit ook weer vol trips.

        Planten lijken ook teveel stress opgelopen te hebben want de eerste kleine bloeihaartjes die eruit komen zijn al bruin.

        Volgende ronde toch meer moeite steken in preventiefe maatregelen tegen trips en de VRM.

        Ook ben ik zelf meerdere malen de fout ingegaan met water geven, meerdere malen telaat geweest waardoor alles hing.

        Volgende ronde toch weer over op kleiner potten

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik heb 2 jaar geleden 7 dingen geprobeerd , die telkens geld kostten , neemolie, kaneel noem maar op . Tot ik die pot granules had , kon ik de rest wegsmijten . Was tip van QnQ en nog altijd dankbaar ervoor. Die aarde enzo zijn zeker effectief , zonder twijfel . Maar omslachtig en onhandig bij hergebruik aarde, niet ? 1 soeplepel granules erdoor en 1 product goed tegen 10 soorten beestjes

        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Aarde hergebruiken doe ik niet dus daar heb ik geen last van

          Alles is nu onderweg voor de volgende ronde, metselzand en aquariumgrind alleen niet, moet ik nog ergens rekening hiermee houden of voldoet elke soort aquariumgrind?

          En word het water van onder ook nog steeds opgezogen met metselzand onderin ?

        • Lange77
          Lange77 commented
          Editing a comment
          Toplaag van de aarde afdekken met metselzand 1/2 cm ben je van de vrm af.! Werkt perfect
      Bezig...
      X