Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by TeJo; 5 March 2011, 12:29. Reden: lage reso friendly gemaakt ;)

    #2
    Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

    Ik zie even niet wat voor lamp je er nu boven hebt, maar je plantjes krijgen te weinig licht.
    Ze krijgen spaghetti-stengels.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Last edited by TeJo; 5 March 2011, 14:04.

      Comment


        #4
        Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

        nice

        Comment


          #5
          Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

          Ty Liaantje

          Comment


            #6
            Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

            Vanmorgen me wekker gezet om de schakelaars om te halen
            (jah tijdschakelaar krijg vandaag terug) *PATS* Lamp stuk ><
            Dus in gebrek aan beter maar weer in de raam kozijn gezet,
            Waarop mijn kat zoiets had van ff voorproeven ><

            Maja, ik en me dames gaan gewoon weer vrolijk door want de volhouder wint.

            Iemand een idee waarom het 4e plantje zo klein blijft ???
            (ben nog niet begonnen met voedingen of dergelijke)


            Grtzzz TJ
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

              Hey daar is ik weer
              Ik heb me tijdschakelaar terug en uiteraard een nieuwe lamp voor me kassie (710 lumen, 736 is toch ideaal?)

              Binnenkort ff bezoekje brengen bij de kringloopwinkel voor een grote kledingkast en anders wordt het DIY kweekruimte

              Ik hou jullie op de hoogte


              Grtzzz TJ.

              Comment


                #8
                Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                Hier is ik alweer

                Ik heeft me temp-hygrometert binnen gekregen en na een paar uurtjes draaien
                zie ik dat a me LV rond de 20% blijft en me Temp rond de 32 is.

                Nou heb ik gisteren al een bevochtiger besteld en zou vandaag thuis geleverd worden,
                Gelukkig is het een ultrasone ipv met warm stoom anders is dat een probleem.

                Zowiezo, Is de 32 graden een probleem of is dit met nog meer afzuiging op te lossen ???

                Thank alvast


                Grtzz TJ.
                Attached Files
                Last edited by TeJo; 9 March 2011, 09:24.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                  Nou hier is ik weer.

                  Maar naar mijn mening gaat et niet zo goed met me dames ><
                  Had ze gisteren bekeken en bleek dat de grond zeikes was en heb ze dus maar snel overgepot en vanmorgen hingen ze er zo bij

                  Moet ik alvast rekening gaan houden met de begravenis of is dit puur stress en moet ik et ff aankijken.

                  En if so.
                  Welke leverancier is dan wel aan te raden kwa zaadjes want denk niet dat ik deze nog haal ><

                  Grtz TJ
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                    dit had ik ook je moet gewoon tl gaan halen als je niet zo zeker ben van de temperatuur tl is iig kouder dan hps hpi of andere (hoge wattage gloei lampen) ik had eerst een 250 watt hps in een klein hokkie met 2 pc fans nou dat kan je gelijk uit je hoofd laten
                    zet even wat dingetjes op een rij wat wil je bereiken (hoeveel)

                    in het begin heeft een klein plantje echt niet zoveel nodig en kan je onder tl in een klein hokkie lekker groeien
                    dus probeer een klein hokje uit waar je bv 5 plantjes in kan zetten stop er 1 pc fan in voor in en 1 voor uit
                    om een lang verhaal kort te maken waar ik achter ben gekomen ( het werkt )

                    - 2 x Tl COOL WHITE dat heb ik geprobeerd en dat werkt goed ik zag geen verschil met warm white.(combinatie)
                    de lengte van de tl ja die moet je af stemmen op je plantjes maar je kan natuurlijk ook gewoon meerdere tl pakken maar ik had er 2 voor 2 plantjes en dan zet je die erboven cm of 10 uit elkaar
                    dan je plantjes eronder ongeveer op 5cm vanaf je zaaiingen niet hoger anders krijg je van die hele rare slungelige dingen en geloof me die had ik ook

                    - klein kweekkastje kan je evt wit maken of bekleden met zilver papier en dan 2 gaten erin dat de lucht er uit kan voor de plaats van de pc fans bepaal je zelf denk er natuurlijk even aan 1 inlaat 1 uitlaat
                    waarom die pc fans en waarom geen grotere afzuiging ... omdat je die niet nodig heb bij tl want die worden niet heet. ze produceren naar mijn mening wel iets meer warmte dan SPlampen
                    maar houd je hokje rond de 25 graden voor je zaaiingen
                    bij zaad hoef je geen hoge lv te hebben maar ik had er een luchtbevochtiuger in gezet dan houd je hem lekker hoog wees niet te bang want je tl zal hem niet gauw verbranden alleen moet je plantje niet constant in de waterdruppels hangen dit zelf even testen
                    let op want met een lbv is je temperatuur weer lager zelf heb ik er een 75 w gloeilamp bij gehangen voor de warmte dit kan je natuurlijk ook anders op lossen

                    dan ben je zo wel klaar jonge plantjes hebben geen voeding nodig laat ze eerst maar groeien

                    wat ik hiermee wil zeggen ik had ook van die lange iele plantjes dit is een veel voorkomende fout om de lang veel te hoog te plaatsen
                    tl 5- 10 cm en dan gaan ze als een speer mooi groen en geen verbrande punten

                    hoop dat mensen er wat aan hebben

                    Grtzz..Kempi ps. hier kunnen geen rechten aan ontleend worden

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                      oja voor de bloei kan je natuurlijk andere lampen gebruiken hier bij te denken aan hps maar dit gaat niet samen met een klein hokkie zonder goede afzuiging

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                        Oorspronkelijk geplaatst door kempi View Post
                        klein kweekkastje kan je evt wit maken of bekleden met zilver papier
                        NOT DONE! Gebruik nooit te nimmer zilverpapier. Die maken Hotspots en verbanden je plantjes. Ga voor ofwel 1)witte binnenbekleding ofwel radiatorfolie.
                        Ik opteer voor radiatorfolie ten eerste omdat het isoleert en omdat het licht optimaal verspreid en weerkaatst.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn 1ste WW kweek (tijdelijk als Micro)

                          Thnx Kempi voor je reactie.

                          Ik ben alleen op dit moment aan een andere kweek begonnen aangezien de 1ste epic failed is ><
                          Heb van de 1ste nog wel 1 plantje over die het wel waanzinnig gaat (pica toegevoegd)

                          Dus deze topic ken naar mijn idee sluiten en ga ik een andere openen aangezien dat bij de 2e alles al niet meer van toepassing is
                          Maar dat zien jullie straks wel in een andere topic die ik zo open.
                          Attached Files

                          Comment

                          Bezig...
                          X