Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moederplant Medusa

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant Medusa

    Korting op 420shop
    Medusa moederplant



    Deze moederplant is nu circa 9 weken oud en zal een dezer dagen overgeplant worden van zijn 4 liter potje naar zijn tussentijdse 20 liter pot om te eindigen in een 30 liter pot.
    Als de plant in de 20 liter pot een drietal dagen staat, zodat hij wat aangepast is, zal ik de eerste klonen maken.
    Dit zullen maar een paar testklonen zijn die bij het wortelen mij een indicatie zullen geven van de worteltijd.
    Plus dat ik hier en daar een kopje uitnijp (zoals men tomaten dieft) dit zal mij meerdere groeipunten bezorgen en met gevolg na verloop van tijd meerdere klonen.
    Voor ieder kloon dat je neemt krijg je er twee in de plaats.

    Mijn systeem met een moederplant is als volgende ik hou de moederplant een zes maand in leven onder een hps 400w sodium lamp op een medium van coco's en een lichtcyclus van 24/24.
    Twee maand voor dat de dan al vier maand oude moederplant vervangen zal worden, zorg ik dat er een nieuwe moederplant in een 4 liter pot staat te groeien (ofwel een kloon van deze moederplant of uit zaad).

    Grtz

    #2
    Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

    nice, ziet er mooi uit .
    Medusa, nog nooit van gehoord.
    na zoveel stekken te hebben genomen zal dat moederplantje wel erg breed zijn en dan in bloei. gaat wat worden .

    peace!

    Comment


      #3
      Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

      De gepaste tijd is het begin van het buiten siezoen om mijn moederplant te vervangen.
      Deze oude moederplant gaat dan de volle grond in en is geen plant meer, maar lijkt al meer op een boom tegen het einde toe.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

        Waarom zet je de plant eerst in een 20 liter pot en daarna in een 30 liter pot?
        Waarom niet gelijk in een 30 liter pot?
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

          Het medium van de plant is coco en voedingsarm, Wat wil zeggen dat ik alle voedings elementen zelf mee geef met het water, maandelijks spoel ik de plant dan ook door met enzymen. Dit om de vervuilende voedingszouten uit de coco te halen en terug een cleane start kan maken.

          De 4l liter potten zijn makkelijk door te spoelen en met de 20l gaat dat ook nog redelijk, maar de 30l zou ik al met 60l water door moeten spoelen en omdat de laatse 2 maand niet meer doorgespoeld word, ga ik in maand 4 naar de 30l pot om de wortels en plant nog eens extra ruimte te geven en me hun laatste klonen kan geven voor ze haar plaats buiten krijgt.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

            5 dagen verder nu en een probleem doet zich voor, de bladeren worden iets te rap geel en hangen lusteloos naar beneden.



            Mijn potten doorgespoeld en de waarde van mijn PH en EC gecontroleerd en heb een heel sterke afwijking in ph waarde 10.2, nog nooit geziene waarde. Dus iets aan de hand met ph-meter.

            Eerst en vooral PH meter geeikt en daarna nog eens gecontroleerd waarde kwam al beter overeen maar toch een te hoge PH waarde in mijn medium.
            Heb nu dus mijn potten doorgespoeld met PH en EC waarde 5.8 en 1.2 tot de drain(water dat weer uit de potten loopt onderaan)dezelde waarden heeft die ik erin giet.

            We zien wel verder of het probleem zich hiermee opgelost heeft, binnen dag of twee moet ik toch wel iets merken anders moet ik verder zoeken want zou toch heel graag deze plant houden.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

              hoop dat het goed komt met de bladeren.
              van die PH en EC weet ik niet echt zoveel af dusja.
              laat iets weten als het betert

              peace

              Comment


                #8
                Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

                De plant is al iets beter, maar ga toch voor de laatste kans van deze soort, ik ga ze overpotten in 20l batmix en zien wel of ze erdoor komt.

                Indien niet, zal dit een kort verslag zijn, maar zo zie je maar iedere soort heeft zijn eigen behoeften en als je voor de eerste maal een soortje zet die je nog niet kent, kan het ook omslaan naar negatieve uitkomst.

                Heb uit goede bron dat die batmix mijn moedertje normaal weer in orde zal brengen, ben benieuwd.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Moederplant Medusa verslag met foto's

                  Laten we het hopen he, ze ziet er toch mooi uit behalve dan de gele bladeren maar dat zal binekort wel betere.


                  peace

                  Comment


                    #10
                    Re: Moederplant Medusa

                    Gelukt, de batmix heeft voor mij zijn dienst bewezen.

                    Ik had de plant ten dode op geschreven maar na een 12 dagen in deze batmix sta ik verstomd van het resultaat, niet alleen is de plant er door gekomen maar is ze ondertussen al zo'n halve meter hoog geworden.
                    En heb ik voor de eerste keer een twaalf vingerig blad gezien op deze medusa als dit blad wat groter is ga ik er een foto van posten.



                    Ik denk bij deze dat ik voor moederplanten zal overstappen naar batmix in plaats van mijn Coco subtraat, ook al omdat in de batmix heel veel voeding aanwezig is en de PH waarde heel stabiel is.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Moederplant Medusa

                      Mooie plant, foto ziet er goed uit en heeft me op een ideetje gebracht!

                      Lees hier even verder viewtopic.php?f=13&t=126
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: Moederplant Medusa

                        Ik ga deze plant moeten uittoppen wil ik een mooie moederplant hebben binnen een maand, dus ga ik van de gelegenheid gebruik maken om klonen te nemen en zal daar een appart tread aan wijden in de gepaste topic.



                        Ik vind wel dat ze lange vingers aanmaakt en dus meer een sativa in zich heeft.



                        Voor de rest gaat dit wel ok, de batmix als medium voor moederplant is voor mij de beste manier om ze een poos te kunnen bewaren zonder dat er voedsel achterstand optreedt.
                        Wetende waar de plant van komt, ze was bijna ten dode op gegeven.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Moederplant Medusa

                          Goed om te zien dat de Batmix haar heeft gered.
                          Mooie vingers trouwens, kan je goed aan zien dat het meerendeels Sativa is.
                          Hoe oud is ze nu ongeveer?

                          peace

                          Comment


                            #14
                            Re: Moederplant Medusa

                            ze loopt nu toch tegen de twee maand aan en ga voor de eerste keer klonen nemen had wel al eens de plant hier en daar getopt.

                            Ik ben benieuwd hoelang het zal duren voor ze wortelen en hoe ze zich gedragen tijdens het wortel proces.

                            Dus als moederplant geef ik medusa nu al op goede grond een 9/10. Maar zou ze zeker niet langer of zes maanden houden.

                            Verdere ontwikkelingen worden op de voet gevolgd. (lol)

                            Trouwens mag ook vernoemd worden is zaad van nirvana en daar ben ik heel tevreden over, heb nog nooit problemen gehad met nirvana.

                            Heb de volgende soort al klaar liggen om te testen dit maal geschonken door growshop alien
                            Dus zodra deze medusa zijn dienst bewezen heeft gaat hij in bloei en ga ik naar de volgende test op, maar is nog een tijdje (dedju).

                            hashplant en een kruising tussen buddha x amnesia zijn de volgende tester in welke volgorde valt nog te zien.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Moederplant Medusa

                              6 Maanden,een half jaar amai. zal meer een struik zijn tegen dan .

                              en Amnesia, deze moet ook 12 tot 16 weken staan zeker?
                              Amnesia vind ik echt een lekker weedje dus dat verslagje zal ik al zeker volgen.


                              Peace

                              PS: van Nirvana hoor ik ook altijd veel goeds, zelf nog niet iets bestelt maar dat zal nog wel komen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X