Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Haze, 2x Critical, 2x Green, 2x Northern Light Afjes (15-05-2021) LST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 2x Haze, 2x Critical, 2x Green, 2x Northern Light Afjes (15-05-2021) LST

    Korting op 420shop
    Bij gebrek aan tijd geen uitgebreid verslag, maar ook deze 4e ronde wil ik toch graag met jullie delen.

    De Setup in de schuur:
    Tent: 150x150x200 cm
    Lamp: HPS
    Afzuiging: GT 125 Controller 420m3
    Filter: PK-K2601-flat 480m3
    Stroomaansluiting: Timerbox van G-Tools
    Aanvoer lucht: Via openstaande invoergaten van de tent.
    Afvoer lucht: Via afzuiger met koolstoffilter naar buiten.

    Medium/voeding/meten:
    Grond: Pokon potgrond Welkoop
    Voeding groei: Plagron terra grow
    Voeding bloei: Plagron terra bloom
    Voeding bloei: Green Sensations vanaf 4e week bloei.
    Plagron PH min
    Meten: PH meter van Konjac
    Meten: TDS & EC meter van Konjac

    Zaden van Royal Queens Seeds:
    2x Green Crack Punch (25 liter)
    2x Amnesia Haze (25 liter)
    2x Critical (25 liter)
    2x Northern Light autoflowers (5 liter)

    Klimaat:
    20 tot 24 graden met lampen uit.
    27 tot 31 graden met lampen aan.
    RV: 60-75% met lampen uit
    RV: 48-60% met lampen aan.

    Ondanks dat ik een poosje rust van het kweken zou nemen en nog een berg voorraad had liggen kon ik de verleiding niet weerstaan om de zaden die ik nog had liggen te laten kiemen.

    ai...gelijk alweer strekkende zaailingen.
    Foto 25-05-2021

    Screenshot_20210813-144842_Gallery.jpg
    Last edited by RickTerboeg; 13 August 2021, 14:18.

    #2
    25-06-2021 omzetting 18/6 naar 12,5/11,5

    Een maandje later en we kunnen met LST de planten nog mooi laag houden.
    Zoals is te zien staan er inmiddels 2 potjes van 5 liter bij...dit zijn 2 autoflowers (Northern Light)

    20210625_101608.jpg


    06-07-2021: Start van de bloei.
    20210706_200519.jpg

    Comment


      #3
      19-07-2021 Een mooi egaal veldje in bloei.

      De 2 AFjes heb ik bewust laten strekken om op gelijke hoogte te komen met de 6 feminized zaden.
      20210719_201909.jpg

      Tot dit moment nog geen ernstige problemen op een wat hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid na.

      De weken erna bleven de toppen lekker aandikken. Op 5 augustus heb ik ze een forse slok water gegeven wegens een weekendje weg van 6 tot 9 augustus.
      Op dinsdag 10 augustus heb ik vervolgens iedere plant uit de tent gehaald om ze grondig te inspecteren.

      Ohow maak ik weer de fout om die potten op te tillen waarna vervolgens enkele toppen omvallen door te dunne steeltjes met een te zware top.

      20210810_114455.jpg

      Comment


        #4
        Helaas tijdens de grondige inspectie op 10 augustus toprot in de dikste toppen van Green Crack Punch geconstateerd. Heb ik die dan toch veel te veel water gegeven voor ik een weekend wegging?
        2 Ventilatoren, afzuiger vol vermogen, kleine ontvochtiger in de tent heeft het niet kunnen voorkomen.
        Wellicht weer te enthousiast geweest waardoor de tent bomvol staat en de RV constant te hoog is met de lampen uit.
        Dat wordt onbedoeld weer dagelijks op schimmel checken.

        Jawel op donderdag 12 augustus wederom toprot in dezelfde plant. Pittig besluit genomen door alle dikkere toppen toch alvast te oogsten ongeacht dat de wiet nog niet potent genoeg is.

        Dat geeft onbedoeld ruim voor de oogstdatum al deze tussenstand;
        190,5 nat geknipt en te drogen gelegd.
        130,0 nat geknipt met rot ertussen. Ik heb dit erg ruim weggeknipt en dus weggegooid.

        Comment


          #5
          Vandaag toch maar eens de afzuiginstallatie aan de andere kant van de tent opgehangen, zodat de afgezogen lucht dichter bij de schuurdeur wordt uitgeblazen. Hiermee hoop ik de RV toch nog wat te kunnen laten zakken.

          Startdatum 25-05-2021
          Omzetting lamp 25-06-2021
          1e bloei 05-07-2021
          Bloeidag 39

          Verder treffen jullie nog wat foto's van vandaag

          20210813_140026.jpg

          20210813_140236.jpg

          20210813_140256.jpg

          20210813_140314.jpg

          20210813_140319.jpg

          20210813_140327.jpg

          Comment


            #6
            Water geven blijf ik toch lastig vinden.
            Zeker nu er alweer rot is geconstateerd probeer ik zo zuinig mogelijk water te geven.

            Het is pas bloeidag 39 en toch zie ik bij de snelle bloeiers Critical en Green alweer flink wat Milky trichomen. Dit terwijl ze 7 tot 9 weken 49 tot 63 dagen moeten bloeien aldus RQS.

            Meer mensen het is weleens meegemaakt dat een plant eerder klaar is dan de aangegeven tijdsduur van de leverancier?

            Ik heb van 25 juni tot 12 augustus wel 12.5 uur licht en 11.5u donker gewerkt. En sinds vandaag 12/12.

            Ohja en ik ben toch alvast gaan spoelen vanaf 9 augustus aangezien de 1e planten over een paar weken al klaar kunnen zijn.

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Check je de trichomen met een loep je of microscoop?

            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Met een loep 30x vergroot. 60 milky/40 clear schat ik voor de "snelste" planten

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Volle bloeiers, mooi! Nog niet meegemaakt, nee. Zou wel tof zijn

            #7
            Inmiddels bloeidag 43 tijd voor wat foto's.

            Vandaag extra aandacht voor deze Critical plant.
            Met kunst en vliegwerk kan ik de toppen van deze plant overeind houden.
            Gelukkig geen rot gevonden en deze Critical kan weleens richting 200+ gaan produceren.
            20210817_135510.jpg

            Goed te zien dat deze plant al in een vroeg stadium is getraind met LST.
            Geen gezicht met al dat binddraad en een paar regenmeter houders maar ach uiteindelijk gaat het om de toppen.
            20210817_135525.jpg

            Van bovenaf genomen duidelijk doorzakkende toppen te zien ondanks de hulp van binddraad.
            20210817_135734.jpg


            Hier nog een foto van de gehele tent.
            2x critical, 2x amnesia Haze, 2x green crack punch (25 liters) en er staan nog 2 autoflowers in 5 liters northern lights.
            De amnesia Haze blijft toch een net wat lastiger soort (links achterin en in het midden vooraan met de meeste verschroeide bladeren wat komt door een fractie teveel voeding en warmte.
            20210817_140119(0).jpg

            Comment


              #8
              Oja voor ik het vergeet heb ik buiten ook nog 3 autoflowers staan.

              Ik begon met een setje van 5 zaadjes, maar helaas zijn er 2 plantjes door slakken opgegeten.
              Ook werden de zaadjes destijds geleverd door RQS zonder aan te geven wat nou welke soort is.
              Bij nader inzien had ik het met behulp van onderstaande afbeelding kunnen weten.

              Auto mix 5.jpg
              Nu heb ik dus 3 plantjes staan waarvan ik niet weet wat wat is.
              Hier de foto's van de 3 soortjes die de slakken hebben overleefd.

              Gemiddeld zit er tot dusverre een gram of 20 aan per soort.
              Iemand nog een goede tip hoe ik er nog achter kan komen welke 3 van de 5 soorten deze plantjes kunnen zijn?
              20210817_142047.jpg

              20210817_142131.jpg


              Attached Files

              Comment


                #9
                Mischien aan de geur van de plant, uiterlijk zit vaak niet veel verschil in, indica wat bredere bladeren, sativa wat smallere bladeren, ik heb twee widows staan, de ene heeft brede bladeren en de andere smalle bladeren, twee zaden uit hetzelfde zakje. Suc6 met je ontdekkingstocht, het zal niet makkelijk zijn
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Ja zit weinig anders op om na het afronden van de kweek, het drogen en curen om aan de hand van de smaak er proberen achter te komen. Extra goede check op trichomen is ook nodig aangezien ik de 1e dag bloei ben vergeten

                #10
                Ah nog steeds in de RQS zaden aan het graaien,
                de bedenkingen over hun zaden zijn alleen maar toegenomen na ballen en bananen festijn zoals bij je NoorderthunderFucks

                Nochtans altijd ferme opbrengsten hier
                Mooi halverwege de bloei kijk ik nog even mee hoe je dat doet

                Succes verder gozer

                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Ahh das balen ik heb er wel goede ervaringen mee. Ik zal je verslag straks even lezen.

                  Mwah ben al wel over de helft qua bloei Critical en Green zijn snelle bloeiers. Haze zal wel halverwege zijn.

                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Ik heb je verslag inmiddels gelezen dat was een flink karwei.

                  Zonde zeg van die North Thunderfucks. Ik weet nog dat je ze had aangeschaft n.a.v. die monstertop die het bij mij produceerde.

                  Was je destijds wel heel zeker van die ballen en bananen? Onze kweekomstandigheden waren in ieder geval totaal niet te vergelijken. Op die monstertop stond ook 1200 watt. Ik heb die soort ook niet meer aangeschaft redelijk fluffy toppen buiten die hele grote en uiteindelijk vond ik Critical, Haze en Green Crack een stuk beter vandaar dat ze er weer staan.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Die ballen heel zeker, staat ook duidelijk op de foto als je aandachtig hebt gelezentrossen banaantjes begonnen n waren te zien op de 2 ander NtF maar ook op ander plantjes uiteindelijk.
                  Die oorzaak kan een lichtlek zijn waar ik iets op heb gevonden denk ik ofwel heeft de ene de ander aangestoken? Ik weet er nog te weinig van, mss toch maar es een welliswaar meer bescheiden verslagje starten.
                  Nee je had me overtuigd, de moeite die je deed met je uitvoerige beschrijving vd plant en diens drogerende eigenschappen

                #11
                De beschrijving was een kleine moeite en rechtstreeks van hun site. Zadenleveranciers zijn natuurlijk altijd extra positief. Je zult geen soortje vinden met iets negatiefs ja matige opbrengst heb ik weleens bij Sherbet zaden gelezen.

                Ik heb die foto's gezien maar kon het nog lastig zien. Ik heb bij Amnesia Haze ook al eens bananen gespot maar twijfel nog steeds of het niet gewoon nieuwe topgroei was.

                Verder kon ik het dus niet laten om weer een ronde te plaatsen nadat de kilo niet was behaald.
                Nu moet het hopelijk lukken.

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Veel succes

                #12
                Sorry mensen geen update meer van mijn kant.

                De enige update die ik nog geven:
                Alles is weg politie inval gehad.

                Mijn buurvrouw waar ik al 9 jaar enorm goed mee kon opschieten wist dat ik wat planten had staan en indien ze overlast ervaarde dan zou ze mij erop aanspreken.

                Staat gister de politie op de stoep en wat denk je? De buurvrouw steekt haar hoofd over de schutting om te kijken dus ik zeg ik ben gesnapt...of heb jij soms de politie gebeld?

                Bleef even stil...ja dat klopt heb ik gedaan (waar politie bij stond) ik kon er niet meer tegen zei ze. Nou je had mijn vrouw moeten horen die werd zo boos....uit MIJN OGEN schreeuwde ze. (Ik kweek voor mijn vrouw op medicinale basis)

                Gevolg alle planten weg, alle apparatuur weg en de tent hebben ze kapot gescheurd. 9 uur op bureau vastgezeten voor een verklaring.

                Bedankt allemaal voor het volgen van mijn verslagen.

                Comment


                • Nirvana
                  Nirvana commented
                  Editing a comment
                  Damn !! Zeer jammer man .. ik zou haar zelfs geen blik meer gunnen.

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Jammer man, wat een landverrader, ik heb mijn buren ook geinformeerd en maak olie voor mijn zenuwpijnen, hopelijk maak ik niet hetzelfde mee, mijne staan nu buiten in volle bloei en als er nu niemand komt komen ze nooit meer want je ruikt ze best wel buiten, tot nu vertrouw ik mijn buren nog wel we gaan het zien

                #13
                Hier om medekwekers te waarschuwen
                Vertrouw niemand! Hieronder een app gesprek met mijn buurvrouw van 17 januari 2021.

                Screenshot_20210823-142055_WhatsApp.jpg
                Screenshot_20210823-142128_WhatsApp.jpg

                Zo zie je maar je vertrouwd je buurvrouw al 9 jaar en deelt lief en leed en helpt elkaar wanneer nodig en dan belt ze toch de politie zonder mij aan te spreken.

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Wat een stomme muts, nu ben ik nog huiverig er om binnen een kweekje te starten. Maar hadden ze een huiszoekingsbevel of heb je ze zelf binnen gelaten. Hier komt elke zomer de wijk agent op bezoek zonder bevel, ik laat hem natuurlijk altijd netjes binnen en zeg ja hier staan de plantjes op balkon. Laat je ze niet binnen tja dan komen. Ze terug met bevel. Wat ik hiermee probeer te zeggen is wellicht hebben ze een vormfout gemaakt door binnentreden zonder bevel. Ik hoop dat je een beetje bent bekomen van de schrik. En om de buurvrouw te kennen zou ik gewoon andere stinkplanten neerzetten die wel legaal zijn. Kaal scheren die muts

                #14
                Ai hopelijk hebben ze niks gevonden ?
                buiten hier op JD vertel ik er niemand over net om zo wat te vermijden

                Comment


                  #15
                  Nog nieuws ?

                  Comment

                  Bezig...
                  X