Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MeanoPheno's Kweekhoekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: MeanoPheno's Kweekhoekje

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben hier net lid geworden, en dacht met mijn eerste post direct een kweekverslag open te gooien! Ik ben hier voornamelijk om een verslag bij te houden van toekomstige kweken, en hier en daar was advies te delen, of vragen.

    Mijn setup:

    Tent: 1.20x1.20x200
    Licht: Mars Hydro TSW2000
    Medium: Aarde: -Canna Terra Professional (geen PLUS), BioBizz All-Mix, Plagron Royalmix, Perliet.
    Voedingsstoffen: HESI startersbox, Atami rootbooster, CalMag, plagron pk-13 & sugar royal, boom nutrients bloom booster.
    Het hierboven genoemde gebruik ik niet in een keer, dit is wat ik momenteel in de kast heb staan.

    Ik wil een deel op de plagron kweken zonder extra toegevoegde voeding, en een deel op andere aarde gecombineerd met HESI. Het word ook een mix van binnen en buiten, na de winter dan

    Genetica: -Gorilla Zkittlez, Kritical, Lemon Kush, Green Poison. Deze zijn ontkiemd en hebben hun kopje al boven her zand gestoken, deze zijn feminized. Aan het ontkiemen: Cherry, Purple Kush, Gelato, 3x Amnesia. Deze zijn auto's. 2 van de 3 Amnesia verhuizen over twee weken, de rest blijft hier. Ik heb ook nog een Gorilla Zkittlez en Glookies, die na een maand proberen nog niet zijn uitgekomen. Tips voor moeilijke zaadjes?

    Licht is op 18/6, met van 16:00 - 22:00 de donkere periode. Wat nu net ook de rede is dat er geen foto bij deze post zit, maar dat komt vanavond wel!

    Zijn er mensen hiero die de TSW2000 hebben? Andere die de canna terra professional (niet PLUS) gebruikt hebben?

    ​​​​​Laatste plantjes waren doodgegaan in deze canna soil. Na een maand was alles geel. Ik let op de ph (6.3), en had HESI gegeven zoals aanbevolen.

    Aaaanyways, blij hier te zijn, ik kom straks met wat foto's opdagen.


    Last edited by MeanoPheno; 6 September 2021, 23:02.
    ~MeanoPheno

    #2
    Ik ben net een ronde gestart met dezelfde maat tent
    en 2 mars hydro TSL 2000 er in

    hoe nat is je aarde ?
    voor zaadjes als je een handvol aarde neemt en je knijpt er in en er vallen enkele drupels uit is ie prima

    hoe heb je die moeilijke zaadjes ontkiemt ?
    Succes met je kweek alvast

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
      Ik ben net een ronde gestart met dezelfde maat tent
      en 2 mars hydro TSL 2000 er in

      hoe nat is je aarde ?
      voor zaadjes als je een handvol aarde neemt en je knijpt er in en er vallen enkele drupels uit is ie prima

      hoe heb je die moeilijke zaadjes ontkiemt ?
      Succes met je kweek alvast
      Dat is een iets betere setup qua lichtverdeling! Ik heb spijt dat ik niet de TSL genomen heb!

      Ik heb de zaailingen in kleine potjes staan, bewater het hele medium twee keer per week. Genoeg, maar niet te veel.

      Ik heb twee "moeilijke" zaadjes, die na een maand proberen nog steeds dicht zijn. Maw, het is me niet gelukt om deze te openen. Heb er 20 ontkiemd de afgelopen maanden, maar ik kom maar niet voorbij de 3-4 weken. Heb mn hele set sinds Mei.


      Thanks! Hoop dat het deze keer beter gaat!
      ~MeanoPheno

      Comment


        #4
        Hi!

        Succes met je kweek. Ik ga je verloop volgen. Bem benieuwd
        ​​​​​​
        ​​​​​

        Comment


          #5
          Op hoeveel % sterkte en welke hoogte heb je de lamp hangen ?
          raar dat ze elke keer na 3 a 4 weken de pijp uit gaan dan zit er toch ergens iets niet goed

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door DCKFACELVRS View Post
            Hi!

            Succes met je kweek. Ik ga je verloop volgen. Bem benieuwd
            ​​​​​​
            Thanks! Kom erbij zitten, wiet ligt op tafel, doe alsof je thuis bent!

            ~MeanoPheno

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
              Op hoeveel % sterkte en welke hoogte heb je de lamp hangen ?
              raar dat ze elke keer na 3 a 4 weken de pijp uit gaan dan zit er toch ergens iets niet goed
              Ik heb 'm op 100% staan, op 80cm hoogte. In het begin speelde ik met de percentages, 25% voor zaailing, lekker dichtbij, maar werd me afgeraden op een ander forum. Verschillende problemen gehad die ik nu herkennen kan: lightburn, nutrient burn, calcium/magnesium tekorten door slechte ph,..

              Ik kweekte de laatste keer in Canna Terra Professional, zonder extra voeding.

              Nu heb ik een mix gemaakt: Plagron Royalmix in de onderste helft van de pot, en BioBizz Allmix, gemixt met Canna Terra Professional in de bovenste helft. Perliet overal doorheen. Met deze "mix" zou het moeten lukken met alleen ph-water, en de lamp op de juiste hoogte, denk ik.
              ​​​​​​
              Hoe hoog hang jij 'm? 30" - 75-80cm?

              ​​​​​
              Last edited by MeanoPheno; 6 September 2021, 23:02.
              ~MeanoPheno

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Koop maar vast een flesje groei en bloei voeding, die ga je echt nodig hebben. Ook deze grond is gewoon leeg na een week op 6.
                Of heb je 100 liter potten staan?

              #8
              Vrij zeker dat de tsw2000 in dit geval toch gunstiger is dan de tsl hoor.
              TS(with) TS(Length). Omdat je tent 120x120 is, kom je met een vierkant lampenmodel ook veel beter uit qua lichtverdeling.
              Je hebt dus juist de goeie keuze gemaakt. Verder zijn de ts(w/l) namelijk exact dezelfde lampen.

              Een ts(length) zou dan weer beter zijn in een tent van bijvoorbeeld 90x150.

              De tsw is dus voor vierkante tenten, en de tsl voor rechthoekige tenten gemaakt.

              Maja, het is natuurlijk wel zo dat een 300W lampje op 120x120 wat karig is.
              Met een tsl kun je er mooi 2 naast elkaar hangen en ze beide op 60% draaien ofzo.


              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Haze smoker
                Haze smoker commented
                Editing a comment
                Das nou net waarom ik toch voor die 2 tsl 2000 gekozen heb op een 120 x120 tent
                2 naast elkaar lijkt toch een betere spreiding van het licht te geven als bv 1 vierkante lamp er boven
                Dat was in ieder geval mijn overweging om 2 x de tsl 2000 te doen inplaats van 1 keer de tsl 3000 bv

              • MeanoPheno
                MeanoPheno commented
                Editing a comment
                Niet uit eigen ervaring, maar ik heb gehoord dat de tsw2000 een "core coverage" van 1x1m heeft, wat dat betreft zit je met 2xtsl beter. Volledige dekking, daar kan Delta van leren.

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                De lumatek compact pro is een heel mooi lampje voor 120x120.

              #9
              Denk de combinatie van grond en voeding dat dat wat van het goede teveel is voor je jonge plantjes.

              De eerste 2 weken hebben ze alleen maar water nodig.

              Misschien volgende keer eens beginnen met bv een 3l potje zaai en stekgrond en eens ze genoeg wortels hebben overpotten in de eindpot.

              Succes
              "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
                Vrij zeker dat de tsw2000 in dit geval toch gunstiger is dan de tsl hoor.
                TS(with) TS(Length). Omdat je tent 120x120 is, kom je met een vierkant lampenmodel ook veel beter uit qua lichtverdeling.
                Je hebt dus juist de goeie keuze gemaakt. Verder zijn de ts(w/l) namelijk exact dezelfde lampen.

                Een ts(length) zou dan weer beter zijn in een tent van bijvoorbeeld 90x150.

                De tsw is dus voor vierkante tenten, en de tsl voor rechthoekige tenten gemaakt.

                Maja, het is natuurlijk wel zo dat een 300W lampje op 120x120 wat karig is.
                Met een tsl kun je er mooi 2 naast elkaar hangen en ze beide op 60% draaien ofzo.

                Ik heb voeding. Startersbox van HESI, PK13 + sugar royal Plagron, bloomboosters rootboosters etc van atami en andere bedrijven.

                Ja dat wel, de lamp hangt mooi in het midden in deze tent!

                Nee.. geen 100 liter potten, heb er wel 2 van 50 voor na de winter
                Last edited by MeanoPheno; 3 September 2021, 21:16.
                ~MeanoPheno

                Comment


                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door Krisdc View Post
                  Denk de combinatie van grond en voeding dat dat wat van het goede teveel is voor je jonge plantjes.

                  De eerste 2 weken hebben ze alleen maar water nodig.

                  Misschien volgende keer eens beginnen met bv een 3l potje zaai en stekgrond en eens ze genoeg wortels hebben overpotten in de eindpot.

                  Succes
                  Canna terra professional zou perfect moeten zijn voor de eerste levensfase van de plant, aldus Canna. Ik geef de eerste weken rootbooster, en een minimale hoeveelheid groeispul van HESI 2.5ml/1L. Ik start in kleine potjes! Kleiner dan 3L zelfs. Tenzij ik een autoflower in de grond steek, dan is overpotten niet goed, heb ik me laten vertellen!

                  De eerste weken gaan goed, het is rond de vierde week dat dingen foutgaan elke keer.

                  Thanks! Met jullie expertise zal het vast wel lukken deze keer!
                  Last edited by MeanoPheno; 6 September 2021, 23:03.
                  ~MeanoPheno

                  Comment


                    #12
                    HESI startersbox, PLAGRON Pk13 en sugar royal, atami rootbooster, bloombooster boom-nutrients, ph- , CalMag
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.
                    Last edited by Silas; 4 September 2021, 00:06.
                    ~MeanoPheno

                    Comment


                      #13
                      Ik ben maar vanaf dag 18 beetje groeivoeding beginnen geven, ongeveer 0.5ml/L.

                      Het is jou kweek, maar ik zou ze persoonlijk verlopig gewoon water geven.

                      Van water gaan ze niet dood e

                      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

                      Comment


                        #14
                        Op goede grond en beetje grote pot hoef je die eerste weken echt niet te voeden
                        Ik gok op overvoed of te nat

                        Comment


                          #15
                          Oorspronkelijk geplaatst door Krisdc View Post
                          Ik ben maar vanaf dag 18 beetje groeivoeding beginnen geven, ongeveer 0.5ml/L.

                          Het is jou kweek, maar ik zou ze persoonlijk verlopig gewoon water geven.

                          Van water gaan ze niet dood e

                          Voorlopig alleen water. Roger that.
                          Ik gaf extra voeding omdat ik op de canna terra professional website las dat de aarde goed is voor de eerste 7 dagen!
                          De PH op 6.3 is goed? Gooien jullie de PH omhoog tijdens de bloeifase?
                          ~MeanoPheno

                          Comment


                          • MeanoPheno
                            MeanoPheno commented
                            Editing a comment
                            Okay. Doe ik!
                            Ik weet ook niet wat me bezielde om bij een USA forum lid te worden... Blijf wel hier hangen!

                            Had al wat van Remco voorbij zien komen, ziet er lekker uit.

                            Bedankt voor de info!

                          • blawan
                            blawan commented
                            Editing a comment
                            canna zegt PH 5.8 - 6.2
                            maar ben ook aan het knoeien met dat water! je moet zo tensionmeter blumat kopen.
                            komt meer bij zien dan enkel water geven lol

                          • MeanoPheno
                            MeanoPheno commented
                            Editing a comment
                            blawan vandaar dat ik 1000+ euro tegen een tent lamp en nutrients genetica etc aangegooid heb.
                        Bezig...
                        X