Goedendag vrienden en vriendinnen van de Kweek!!

Na het abrupte beëindigen van de vorige ronde ben ik zo snel mogelijk weer opnieuw opgestart, alleen had ik niet echt de zin en energie om er direct een verslag van bij te houden. Energie is wat lastig de laatste tijd, maar de zin is er zeker weer! Ik begon het echt te missen dit...

Eerst maar eens de setup:
Voorgroeikastje met 2x55 watt Tneon lamp
Tententuin van 90x160x200
2 diy cree cobs lampensets; 1 van 200 watt en 1 van 250 watt. Deze zijn dimbaar
Gtools EC-TC afzuiger, deze is ook regelbaar en ZONDER brom
Plagron voeding:
-Terra grow en terra bloom
-PK 13/14
-Vita Race
-Green Sensation
-pH min
-Lightmix potgrond
Atami CaMg
Blumats
Aquariumgrind
De titel zegt het al; ik draai 3 rondes van elk 2 dames in de tententuin. Voorgroeien doe ik in een apart kastje. Zodra er een ronde op de helft van de bloeitijd zit worden er nieuwe zaadjes geplant. Het kastje staat dus altijd op 18/6 en de tententuin altijd op 12/12.
Dat is een beetje noodgedwongen zo gekomen maar ontzettend fijn kweken. Ik ben chronisch ziek en heb nauwelijks energie. Vier of meer dames tegelijk kweken was met bijna alle handelingen niet meer te doen, simpelweg te vermoeiend. Nu doe ik dus alles per twee dames.

Laten we eerst maar eens een kijkje nemen in het voorgroeikastje:
20210915_225756.jpg
Links een Manderine Punch, rechts een Amnesia Lemonator. Ze zijn nu 4 weken jong, en worden binnen 2 weken verpot.

AMNESIA LEMONATOR
Dit is de derde keer dat ik haar zet. Eerste keer was ze mijn lekkerste wiet ooit, tweede keer wat minder. Ben benieuwd wat ze nu gaat doen
MANDERINE PUNCH
Sensi Seeds
Voornamelijk Indica
Feminised
8 - 10 weken
Van hun Research serie, en nog weinig van bekend. Maar die naam alleen al....

Er staan ook nog 2 Super Skunk stekken, waarvan er eentje echt goed aanslaat. Geïnspireerd door Hork heb ik een poging gedaan, 50% succes!
20210915_214602.jpg
Bij het toppen haal ik ook de onderste scheuten weg, en daar heb ik nu stekken van gemaakt. Erg leuk om erbij te doen, al moet ik nog gaan bedenken waar ik ze straks neerzet. Als ik geen plaats heb maar ik wel weer nieuwe stekken van deze stek trek. Stektrekker

Ik heb altijd hetzelfde 2 maanden schema voor de groei:
-Zaadjes ontkiemen in koffiefilter
-Overzetten in 3 liter potten
-Bij 6-7 nodes toppen en dieven. Ik hou altijd 4 takken over van een dame, en die moeten afkomstig zijn van een vijfvingerig blad
-Verpotten in 11 literpot na ongeveer 5 weken of eerder als de onderste bladeren (één en drie vingerig) vergelen
-Direct op 12/12 in de tententuin, blumats aansluiten
Zo duurt het dus ongeveer 8 weken voordat de dames in bloei staan; 5 weken groei en een kleine 3 weken om op 'start bloei' uit te komen.
In de tussentijd worden de dames getraind (LST) om ze wat gelijk te houden. Bij start bloei worden de dames nog een keer gediefd, en dan is het ook de eerste keer dat ik ze voeding geef.

De Tententuin:
20210915_225601.jpg
Nu is te zien wat het plan is met "3 ronden - 1 tent". Al staat ronde drie nog in het kastje...
Linksvoor staat de Super Skunk waar ik de stekken van heb, daarboven een Afghani #1. Beide van Sensi.
Rechtsvoor is een Twilight en daarboven een California Indica
SUPER SKUNK
Erg lekker wietje! Ik ben een echte Skunkliefhebber en heb er al veel gekweekt. Dit is veruit de beste!
AFGHANI #1
Pure Indica!
CALIFORNIA INDICA
Deze heb ik nog nooit mogen proeven
TWILIGHT
Pure Indica met paarse wiet!

De twee linkerdames staan nu officieel 4 dagen in bloei. De kleintjes zijn gisteren verpot en staan ook sinds gisteren op 12/12. Deze worden nu getraind om ze wat gelijk te krijgen.
SUPER SKUNK
20210915_215637.jpg
Deze moet ik vanavond een kwartslag draaien
20210915_215622.jpg
AFGHANI #1
20210915_215653.jpg
20210915_215629.jpg
....
....
Nou, we zijn dus weer begonnen!
20210915_221303.jpg

Grote Groeten!

Na het abrupte beëindigen van de vorige ronde ben ik zo snel mogelijk weer opnieuw opgestart, alleen had ik niet echt de zin en energie om er direct een verslag van bij te houden. Energie is wat lastig de laatste tijd, maar de zin is er zeker weer! Ik begon het echt te missen dit...

Eerst maar eens de setup:
Voorgroeikastje met 2x55 watt Tneon lamp
Tententuin van 90x160x200
2 diy cree cobs lampensets; 1 van 200 watt en 1 van 250 watt. Deze zijn dimbaar
Gtools EC-TC afzuiger, deze is ook regelbaar en ZONDER brom
Plagron voeding:
-Terra grow en terra bloom
-PK 13/14
-Vita Race
-Green Sensation
-pH min
-Lightmix potgrond
Atami CaMg
Blumats
Aquariumgrind
De titel zegt het al; ik draai 3 rondes van elk 2 dames in de tententuin. Voorgroeien doe ik in een apart kastje. Zodra er een ronde op de helft van de bloeitijd zit worden er nieuwe zaadjes geplant. Het kastje staat dus altijd op 18/6 en de tententuin altijd op 12/12.
Dat is een beetje noodgedwongen zo gekomen maar ontzettend fijn kweken. Ik ben chronisch ziek en heb nauwelijks energie. Vier of meer dames tegelijk kweken was met bijna alle handelingen niet meer te doen, simpelweg te vermoeiend. Nu doe ik dus alles per twee dames.

Laten we eerst maar eens een kijkje nemen in het voorgroeikastje:
20210915_225756.jpg
Links een Manderine Punch, rechts een Amnesia Lemonator. Ze zijn nu 4 weken jong, en worden binnen 2 weken verpot.
AMNESIA LEMONATOR
| Huismerk |
| 50/50 sativa indica |
| Feminised |
| 9 - 10 weken |
MANDERINE PUNCH
Sensi Seeds
Voornamelijk Indica
Feminised
8 - 10 weken
Van hun Research serie, en nog weinig van bekend. Maar die naam alleen al....
Er staan ook nog 2 Super Skunk stekken, waarvan er eentje echt goed aanslaat. Geïnspireerd door Hork heb ik een poging gedaan, 50% succes!
20210915_214602.jpg
Bij het toppen haal ik ook de onderste scheuten weg, en daar heb ik nu stekken van gemaakt. Erg leuk om erbij te doen, al moet ik nog gaan bedenken waar ik ze straks neerzet. Als ik geen plaats heb maar ik wel weer nieuwe stekken van deze stek trek. Stektrekker

Ik heb altijd hetzelfde 2 maanden schema voor de groei:
-Zaadjes ontkiemen in koffiefilter
-Overzetten in 3 liter potten
-Bij 6-7 nodes toppen en dieven. Ik hou altijd 4 takken over van een dame, en die moeten afkomstig zijn van een vijfvingerig blad
-Verpotten in 11 literpot na ongeveer 5 weken of eerder als de onderste bladeren (één en drie vingerig) vergelen
-Direct op 12/12 in de tententuin, blumats aansluiten
Zo duurt het dus ongeveer 8 weken voordat de dames in bloei staan; 5 weken groei en een kleine 3 weken om op 'start bloei' uit te komen.
In de tussentijd worden de dames getraind (LST) om ze wat gelijk te houden. Bij start bloei worden de dames nog een keer gediefd, en dan is het ook de eerste keer dat ik ze voeding geef.

De Tententuin:
20210915_225601.jpg
Nu is te zien wat het plan is met "3 ronden - 1 tent". Al staat ronde drie nog in het kastje...
Linksvoor staat de Super Skunk waar ik de stekken van heb, daarboven een Afghani #1. Beide van Sensi.
Rechtsvoor is een Twilight en daarboven een California Indica
SUPER SKUNK
| Sensi Seeds |
| Voornamelijk indica |
| Feminised |
| 6 - 7 weken |
AFGHANI #1
| Sensi Seeds |
| Puur indica |
| Feminised |
| 8 - 9 weken |
CALIFORNIA INDICA
| Sensi Seeds |
| Voornamelijk indica |
| Feminised |
| 7 - 8 weken |
TWILIGHT
| Dutch Passion |
| Puur indica |
| Feminised |
| 7 - 8 weken |

De twee linkerdames staan nu officieel 4 dagen in bloei. De kleintjes zijn gisteren verpot en staan ook sinds gisteren op 12/12. Deze worden nu getraind om ze wat gelijk te krijgen.
SUPER SKUNK
20210915_215637.jpg
Deze moet ik vanavond een kwartslag draaien
20210915_215622.jpg
AFGHANI #1
20210915_215653.jpg
20210915_215629.jpg
....
....Nou, we zijn dus weer begonnen!
20210915_221303.jpg

Grote Groeten!

Comment