Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's in de tent. 70x70 met ts600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Auto's in de tent. 70x70 met ts600

    Korting op 420shop
    Het kriebelt teveel.

    Keuze is gevallen op :

    16330168762587010222274756198910.jpg 2x sticky beast , zamnesia
    1x nl , zamnesia
    1x blueberry , zamnesia
    En test 1,2,5 van cnnbs , onbekend dus voor ons. Is mss nu al geweten welke het zijn. Was een wedstrijd van vorig jaar.

    Ontkiemen in root riot cubes, dan naar definitieve pot, al weet ik nog niet welke.

    Terra grow en bloom ging zo goed, opnieuw dan maar.

    en lichtschema denk ik aan 20/4 ...

    ik denk aan een handje perliet, vermiculiet, bokashi, per pot, en een snufje mychorizza en trichoderma in het plantgat.

    Vrder hebben ze minder voeding nodig dan fems, juist ? Calmag staat wel klaar indien nodig. Ga ik nog niet meegeven van het begin.

    Tent is 70x70x160 cm, en de lamp is ts600 mars hydro. De ene site zegt 100w , andere 150w .

    ik hoop records te breken in tijd en opbrengst per watt ?

    Wees welkom , het word vast wel iets moois , hoop ik toch

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    #2
    Yes

    Klinkt goed, zal tentje vol worden
    Ik volg graag mee!

    Veel succes ​​​​​​!

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welkom , en bedankt. Hopelijk snelle groei en bloei. We zullen zien

    #3
    Vind dat lampje wel echt warm worden.
    De stickers drogen direct op en vallen er af ..
    Qua brandgevaar vind ik dat niet zo’n goede zet.

    Veel succes met je ronde

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd sticker krult op, warm. Maar er zouden wel meer berichten komen of productiestop zijn, moesten ze vuur vatten . Ik vertrouw er wel op. Je zou wel overal lezen dat ts600 niet betrouwbaar zou zijn. Thx !

    #4
    Inderdaad tentje vol dadelijk, ik had er 2 in dezelfde tent wel in 25 liter potten maar had ook een tentje vol, succes.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik ga selecteren denk ik. 4-5-6 mooiste mogen mee, zowiezo neem ik potten van max 18l ... 3,5l is heel weinig, liefst rond de 15l fzo, en thx !

    #5
    Kijk mee

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welgekomen !

    #6
    Eerste 2 weken water.
    Vanaf de 3e week gaf ik 0.5ml/L groei en bouwde dit wekelijks op tot een max van 2ml/L.

    Boven de 2ml begonnen ze verbrande puntjes te krijgen dus 2ml zal de max geweest zijn bij mijn auto's.

    Hoop dat je er wat aan hebt.
    Ga je volgen. Veel succes met je ronde.
    Is je gegund
    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Plagron terra ook? Ga ik es proberen te volgen ook, bedankt ! Verder ga ik sugar royal en pure zym meegeven..

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Ik gebruik biobizz grow, bloom en topmax.
      Denk sowieso bij auto's dat het altijd halve dosissen (of een beetje meer) van het voedingsschema zijn, gelijk welk merk je gebruikt.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx . En denk je additieven zoals sugar royal en purezym ook de helft dus ? Ga ik lichtjes toch opvoeren toch mss...

    #7
    je gaat blij zijn met Sticky Beast van zamnesia, ik heb er nu ook 2 staan in een 60x60x160 met een Mars Hydro TS600 en mag niet klagen tot nu toe!

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Verslagje?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tof om te horen , klinkt wel goed he ook als naam . En enkel de 2 ? Dan ga ik wel plaats tekort krijgen straks

    • bergturtle
      bergturtle commented
      Editing a comment
      ik heb er geen verslag van gemaakt en niet echt regelmatig foto's gemaakt sorry dames en heren! maar kan je zeggen nu ze klaar zijn en in potten zit ze met de dag beter gaat smaken! En ik ga er van slapen dus al met al een lekker klein compact plantje!
      Ze kwamen niet hoger dan 80 cm in de volle bloei.

      Volgende ronde wordt een Foto periodieke plant en ik ben er nog niet over uit welke het gaat worden.
      Ik heb de keuze uit ;

      Purple Punch - Zamnesia
      Quick Caramel - Zamnesia
      Holy Grail Kush - DNA Genetics ( was kado van Zamnesia, en ken het niet)
      Sweet ZZ - Royal Queen Seeds

      En heb nog wat autoflowers liggen maar vind het een lage opbrengst, er kan meer uit gehaald worden denk ik met een normale dus gaan we dat maar eens proberen!

    #8
    Dat zijn een boel plantjes voor t oppervlak, succes met de kweek

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik ga moeten selecteren he , teveel anders nu

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Kleine potjes kan ook. Dan blijven ze kleiner.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hmmm kleiner dan 3,5 l dan waarschijnlijk nog...

    #9
    Dag 0

    20211004_162438.jpg

    Enkele tonen al dat ze er zin in hebben. Dag 1 morgen hopelijk 6 fiere plantjes.

    Ik denk van 3,5l rozenpotten te gebruiken. Daar kunnen ze een langere penwortel maken , en toch misschien ietwat compacter blijven, hopelijk.

    Morgen, of overmorgen gaan ze dus al in hun eindpot. Van cube rechtstreeks naar eindpot. Scheelt wel wat in tijd en stress, komt zeker van pas bij deze autoflowers.

    Dan vraag ik mij nog af:

    Toppen, wel of niet?

    En welk lichtschema is het best ??

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Kunichika ook met 6-7 planten op 70x70 ?
      kelderkastje dan vast vroeg overschakelen zeker, tentje halfvol? Ik ga ze op 21 zetten . Ook ivm temperatuur...

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dan worden de auto's denk ik niet heel groot, en je zegt overschakelen. Auto's hoef je niet over te schakelen qua lichtschema.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol idd, gewend van fems he. Nu het word dan een test , Even kijken hoever ik kan gaan met deze potten

    #10
    Dag 1

    16334317957208256606347904204044.jpg
    Test 2 en blue zitten klaar maar test 2 bv. Die zit niet gedraaid in de cube waardoor het hoesje moeilijk gaat doen , denk ik nu toch al.

    Het mooie aan die rozenpotten is de diepte. Als ik bv gewone 11l potten neem zit de penwortel na 1 dag beneden. Al heb ik geen ervaring met gewone kleine potten neig ik toch nog naar de rozenpot.

    ik laat ze nu nog in de cubes, alhoewel ik binnen 2uur mss toch verpot.

    Kwestie van ze alles te geven , diegene die snel starten moeten eigenlijk niet wachten op de rest he. Vanaf de gewortelde cube contact maakt met de aarde kunnen ze verder dus gaan we dat dan ook doen he.

    Grondmix wordt dus

    5 delen potgrond waar cocos inzit van de fabrikant !
    1 deel perliet
    1 deel vermiculiet
    0,5 delen bokashi 20210929_174233.jpg

    Verder laagje hydrokorrels onderaan en myco+start in het plantgat.

    eerst zaailingen van vaste planten uit de rozenpotten halen , kuisen , grondmix maken en myco+start erbij zetten . Update van verpotting volgt nog.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kijk uit met die perliet, dat stof is schadelijk voor de longen, dus afzuiging erbij of nat maken.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Merci, vermiculiet is beter voor de worteling en maakt geen stof ook. Vervang ik perliet misschien in de toekomst volledig met vermiculiet...

    #11
    Verpotingsdag
    20211005_145451.jpg 20211005_144017.jpg
    HYdrokorrel onderaan
    20211005_145200.jpg

    20211005_145558.jpg 20211005_151824.jpg 20211005_151854.jpg 20211005_150206.jpg 20211005_145417.jpg ik load ze up , wanneer ik wil posten zegt ie . You need to upload at least one foto. Terwijl er al 11 staan. Bij deze is zelfs mijn merk niet lol

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      508

    • Ritagrasaf
      Ritagrasaf commented
      Editing a comment
      Duw op het foto icoontje, zodat de optie ‘upload’ of ‘select from photo album’ is verdwenen. Dan krijg je die foutmelding niet.

      Je hebt er je werk van gemaakt !

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx Ritagrasaf , probeer ik vandaag uit! Ik had alles nog liggen van vroeger, daarmee. Ook een hele reeks vaste planten gekocht zoals de monstera en wil ze de perfecte bodem meegeven ook...

    #12
    Dag 2
    16335360633257601898441057551165.jpg 16335361484807784647384248713689.jpg
    Beetje water langs de rand van de potten . Cubes besproei ik wel en binnenkant kweekkasje.

    Strek of geen strek , twijfelgeval

    ph is 7 uit de kraan , ik kan regenwater gebruiken , maar meer calcium en magnesium in kraantjeswater?

    Koffietoetertijd
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Het begin is er.

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      50/50 kraan en regenwater hebben ze het altijd goed gedaan.
      Wel niet je regenwater vergeten te filteren.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx , maar ik ga deze keer nog kraanwater geven . Niet dat ik veel ga kwijt zijn eraan en ph blijft effen zo . Met voeding erbij 6.5 dacht ik...volgende ronde es regenwater en filteren dan, dankt u !

    #13
    Dag 3

    Tja , ze wortelen he, weinig te zien
    16336792397616508603246861494303.jpg
    De blue en de test 5 nog altijd weinig zin, alsof ze voelen dat ze mss wat overbodig zijn.
    16336793409735393821511365055445.jpg
    Verder heb ik wel meer vertrouwen in het spectrum van de sp3000 dan de ts600, qua groeisnelheid. Maar deze past niet in een 70x70 jammer genoeg.
    16336792898594374174428988576723.jpg 1633679399018747974280408987833.jpg wat strek in de laatste, lamp hangt nu mooi in de midden.

    Wat kraantjeswater niet afgemeten en niet afgezuurd langs boven.

    Ganja always does the trick.

    Comment


      #14
      Dag 6

      16339739684363039527572399802756.jpg

      De 2 kneusjes zullen zo blijven denk ik.

      16339742408856921120210189229365.jpg

      Met 5 verder dan , ik geef ze nog een paar dagen.

      Vanaf morgen voeding , 2ml terra grow, 2ml sugar royal en 2 ml pure zym op 2 l kraantjeswater ph 7. 6.5 denk ik na toevoegingen .

      Buiten plantje omgedaan.
      20211011_165252.jpg 20211011_190728.jpg 20211011_165308.jpg 20211011_165320.jpg
      WAzig maar er zat een beetje amber in , en rot ook ,niet veel. ruikt ferm , binnen bezig , om .

      Nu bezig met de knip !




      Attached Files
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #15
        Wie heeft dit al gezien , is een effect van die monstercrop, stekken uit de bloei terug laten groeien.

        Hopelijk kan je het zien , de stam is plat maar breed, 3x zo breed, net zoals de top en een paar zijtakken .
        20211011_163544.jpg 20211011_163505.jpg 20211011_163523.jpg


        Zeer tof en het verhaal krijgt toch wel vorm zo. Ze staat in de halfschaduw, ideaal zou deze potentieel een monstertop kunnen krijgen. Ik blijf dit toch proberen

        wel maar 1 op deze manier nu ontdekt, beste resultaat in volle grond na de stekpot, andere in potten blijven klein.

        Ganja always does the trick.

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Zeker breede stam, met drie knoppen er in. Klote weer ook. Baal er wel van eigenlijk. Bij ieder kon het nog wel een paar weken....

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Inderdaad nuja ik had er binnen he , deze zijn reserve

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Toch lekr als de reserve, ook wat geven...
      Bezig...
      X