Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Gelato onder Spectrabox bb's, verboden toegang voor beestjes ditmaal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Green Gelato onder Spectrabox bb's, verboden toegang voor beestjes ditmaal!

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allemaal !

    Ondertussen ben ik weer een nieuwe ronde begonnen , de specs:

    Garden highpro 80x80x200
    4x spectrabox bb 200
    16x 5l potten
    Plagron growmix
    Bio granulaat
    Diatomeenaarde
    Plagron algo bloom
    Plagron lemon kick
    Plagron green sensation
    Calmag

    na meerdere goeie tips te hebben gekregen wou ik kijken als ik de tripsen en vrm kon verslaan.

    Op de toplaag heb ik perliet gebruikt ipv grind wat me werd aangeraden omdat ik dacht dat dit de toplaag nog goed vochtig zou gaan houden en tot nu toe is dat idd het geval !

    Vandaag zijn de dames 2 week oud en sinds gister staan ze op 12/12.


    Sinds kort ben ik begonnen door bubblegum te verwarmen in de over en dit later te mixen door chocola heen en ow wat slaap ik daar toch goed op
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 24 December 2021, 14:05. Reden: herstellen bericht.

    #2
    Perliet stuift als het droog is, niet zo goed voor de longen.
    Algengroei heb je ook en je kan het niet hergebruiken.

    Comment


    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Hergebruik vind ik nieteens zo'n punt maar algengroei is natuurlijk een ander verhaal.

      Zodra dat begint zuig ik het perliet met de stofzuiger op en vervang ik het alsnog voor aquariumgrind.

    #3
    Hallo!




    Ik kijk mee. Zijn dus geen AFjes, en na twee weken op 12/12. Precies wat ik ook eens wil gaan doen. Geen getop neem ik aan?

    Perliet was bij mij geen succes tegen de mugjes, daar kwamen ze gewoon doorheen. Samen met die diatomeeenaarde zal dat wel lukken verwacht ik. Vochtigheid en dus wortelgroei is wel degelijk beter onder zo'n laag. Staat er prachtig bij in ieder geval!

    Ben je direct gestart in growmix?

    Suuces!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Idd geen af en op 1 dag na na 2 week op 12/12 en ook geen getopt, wel haal ik de kleine onderste topjes weg in de 3e week bloei.

      Valt echt te merken dat de toplaag nog steeds vochtig is na 2 week, voorheen besproeid ik de toplaag 2maal per dag maar tot op heden hebben ze nog maar 1x water gehad dat was vlak voor het strooien van het perliet.

      Ja direct in growmix begonnen, alle potten bewaterd met een liter water voor het plaatsen van de zaadjes, misschien iets teveel van het goeie want de potten zijn nog steeds goed zwaar maarja scheelt weer met water geven
      Last edited by Sykes; 3 October 2021, 16:52.

    #4
    Ziet er goed uit, SOG wel goed om na twee weken al op 12/12 te gaan want anders wordt het wel heel vol, heb ooit uit stek gekweekt en dat ging na een week al op 12/12, suc6 in ieder geval, kom wel af en toe meekijken, ben wel benieuwd.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Vorige x met toen 2 lampen heb ik de timer op 12/12 gezet na 3.5 week dus ben benieuwd naar het verschil !

      Ik probeer wekelijks een update te plaatsen.

    #5
    De dames zijn vandaag 19 dagen oud en staan 6 dagen met 12/12.

    Vandaag voor het eerst maar een echte waterbeurt gegeven van 150ml voor 12 vd 16 dames, die 4 waren echt nog goed zwaar, ook zijn deze wat kleiner dan de rest.

    0.7ml calmag op 2l water toegevoegd met ph 6.2.

    Normaal bewaterde ik de potten met 10% water van de inhoud vd pot maar ditmaal met 20% water dit icm met perliet zorgt ervoor dat ze blijkbaar er genoeg aan hebben gehad zo'n lange tijd.

    En tot op heden geen beestjes kunnen ontdekken !
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Proper, dat is wel toepasselijk
      Wel jammer van die ene, misschien kun je die wat hoger zetten?

    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Zal ik vanavond direct gaan doen, niet aan gedacht. Thanks!

    #6
    Ook benieuwd , subke gedaan , succes , gaat mooi veldje worden !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #7
      Vandaag 25 dagen oud en 6 dagen op 12/12, geen merkbare bloeiverschijnselen dus volgende keer na 1 week op 12/12 of overpotten want ik voeg liever geen alga grow toe als dat niet hoeft.

      Sinds vandaag lampen op vol vermogen. En sinds gister calmag meegegeven met het afgezuurde water op 6.5, wou 200ml om de dag gaan proberen op dit moment.

      Vind watergifte ditmaal moeilijker als anders, paar dames hadden zware potten maar vroegen toch echt om water, kan dat aan de soort plant liggen ?
      Attached Files

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Is dat grind of perliet als deklaag? Grind geeft veel extra gewicht. Nat perliet misschien ook wel voelbaar, geen idee

        Ik heb hetzelfde streven; geen groeivoeding. Ik geef de eerste 2 maanden geen voeding, 1x verpotten bij omschakelen na 5 weken

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        "Normaal bewaterde ik de potten met 10% water van de inhoud vd pot maar ditmaal met 20% water dit icm met perliet zorgt ervoor dat ze blijkbaar er genoeg aan hebben gehad zo'n lange tijd."

        Daar ben je denk ik de fout in gegaan, gewoon 10% blijven geven. Die toplaag gaat vooral verdamping tegen, daardoor hoef je minder vaak te geven, wel dezelfde hoeveelheid

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Hopelijk trekt het nog bij.

        Perliet ligt er bovenop, durf wel.te.zeggem dat het gewicht nat daar niet in zit.
        Jouwn werkwijze heeft het eerder ook al goed gedaan bij mij ! Ik wou alleen vam het overpotten af.

        Potten waren ook extreem zwaar na het inwateren dus het klinkt als een logische verklaring ! Waarom ik het ditmaal anders heb gedaan weet ik ook niet.

      #8
      Vandaag geen water gegeven en de potten met de hangende dames zijn goed zwaar.
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En dat zie je dan ook duidelijk.

      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Dat ze teveel aan water hebben ?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja.

      #9
      @ Rreppellsteeltjam

      Zo staan ze er deze avond bij, weer geen water gegeven.
      Attached Files

      Comment


        #10
        Het lijkt de goede kant weer op te gaan, gisteravond hingen er 12 dames aardig slapjes bij, nadat hun water hebben gekregen stonden ze er vandaag weer zo bij
        Attached Files

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Kiekusaan!


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Inderdaad een betere foto als de vorige, nu staan ze weer te stralen in de zon.

        #11
        ik kijk mee , maar ik denk dat je tentje stiekem te vol staat hoor :d

        Comment


        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Daar gaan we binnenkort achterkomen

          Volgende ronde ronde zal ik ook een week eerder op 12/12 gaan.

        #12
        niet van groot , maar de bladeren werken als zonnepanelen , en dus het beste als ze zich mooi kunnen strekken/openen ,
        als alles zo dicht opeen staat ...

        Comment


        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Dit weekend was ik van plan om te beginnen met lollipoppen, dat zal ook wel.weer wat schelen.

        #13
        Deze avond begonnen met het lolipoppen, 2 foto's voor en 2 na.

        Geef nu voeding met ec 1.5 en ph 6.3/6.5

        Nieuwe ec meter bevalt me meer dan goed!

        en nu mogen ze bijkomen
        Attached Files

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Poppe met die lollies

        #14
        Is bij lollipoppen de bedoeling om enkel de hoofdtop over te houden?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja toch ?

        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Was in dit geval niet perse de bedoeling, heb de takken helemaal onderaan verwijderd en vervolgens de topjes en bladeren wat onder 2/3 van de plant zat verwijderd met dit als resultaat.

          @ Rreppellsteeltjam , toppen van dat formaat klinkt niet verkeerd! Maar vanwaar de diepe zucht

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Geen ruimte voor.

        #15
        Helaas gister niet aan water gegeven toegekomen maar vandaag, 1 dag telaat, wel. En dat laten ze dan ook zien dat ze het er niet.mee eens zijn.

        Ec 1.9 ph 6.4, voor t eerst ook green sensation erbij.

        Lampen weer tussen de 25/30cm gehangen.

        Hoe belangrijk is t temperatuur van t voedingswater eigenlijk? Vanavond maar eens gemeten en blijkt dat ik rond de 30graden zit aangezien ik het doe op gevoel.

        Beestjes zijn tot nu toe gelukkig weggebleven dus Rreppellsteeltjam bedankt voor je tips hiervoor want het lijkt z'n werkt te doen ! Ben ook achter een nadeel gekomen van het perliet, dit drijft op het water met het water geven waardoor ik het weer op z'n plek moet drukken om.t aarde te bedekken na watergifte. geef nu 250ml om de dag.
        Attached Files

        Comment


        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment

        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
      Bezig...
      X