Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben als leek begonnen aan mijn kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

    Nog wat foto's



    100_5645.jpg100_5641.jpg
    100_5636.jpg100_5638.jpg100_5639.jpg100_5642.jpg100_5645.jpg100_5637.jpg100_5646.jpg100_5647.jpg100_5648.jpg100_5649.jpg100_5652.jpg 100_5651.jpg100_5653.jpg100_5650.jpg


    Comment


      #32
      Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

      De laatste foto's


      100_5656.jpg 100_5657.jpg 100_5660.jpg 100_5663.jpg 100_5666.jpg 100_5667.jpg 100_5659.jpg

      Comment


        #33
        Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

        De vsa is oud , ga je daarmee kweken heb je kans dat je met een oude vsa rond de 800 wat gebruik, dus heel duur, en voor 45 euro heb je een philips 600w .

        verder zou ik een relay kast halen met tijdklok, want een oude vsa opstarten met een oude tijdklok zonder een degelijk relay is vragen om brand.

        Ik wens je veel suc6 en gebruik niet te veel van je flesjes.

        Groetjes amnees.

        Comment


          #34
          Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

          Oorspronkelijk geplaatst door Amneeshigh View Post
          De vsa is oud , ga je daarmee kweken heb je kans dat je met een oude vsa rond de 800 wat gebruik, dus heel duur, en voor 45 euro heb je een philips 600w .

          verder zou ik een relay kast halen met tijdklok, want een oude vsa opstarten met een oude tijdklok zonder een degelijk relay is vragen om brand.

          Ik wens je veel suc6 en gebruik niet te veel van je flesjes.

          Groetjes amnees.
          Wat betreft de tijdklok deze is splinternieuw en daar zit toch ook een relay in ?

          het zijn die gewone tijdsklokken dus de analoge waar geen relay in zit .

          Comment


            #35
            Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

            Ja klopt maar is niet gemaakt om een 600w hps te schakelen, als hij blijft kleven dan verbrand hij en geloof me je ben niet de eerste .Je 600w gebuikt met de opstart echt een hoge pieksrroom en die kloken zijn er niet voor gemaakt . Weet niet hoe oud je balast is maar die is oud en na een jaartje goed gebruiken gebruiken ze steeds meer dus uiteindelijk kost het je alleen maar . Koop een philips met een philips lampje .

            Dus koop even een degelijk schakelkastje davin of iets wat daar op lijkt .

            groetjes amnees.

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                Ik vind dat mijn plantjes traag groeien het is nu reeds 17 dagen en de grootste is 6 cm omdat dit mijn eerste maal is vraag ik mij af of dit normaal is ??

                Comment


                  #38
                  Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                  gaat niet echt snel misschien vinden ze je aarde niet goed genoeg?zaadjes laten ontkiemen ,dan n zaai en stekgrond zetten,en bj een cm of 15 overpotten n de lightmix,die heeft een ec van 1.2,vinden ze heerlijk in het begin.

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                      gaat niet echt snel misschien vinden ze je aarde niet goed genoeg?zaadjes laten ontkiemen ,dan n zaai en stekgrond zetten,en bj een cm of 15 overpotten n de lightmix,die heeft een ec van 1.2,vinden ze heerlijk in het begin.
                      Ik heb ze nu enkele dagen op 12 u licht gezet en ze een paar dagen gemeten en ze groeien ongeveer 1 cm per dag is dat genoeg of niet ??

                      Comment


                        #41
                        Kweekserre.jpg plastiek bak.jpgdubbel tl.jpgsproutpad.jpg

                        Ik hoop dat dit goed is !!
                        Attached Files
                        Last edited by filouke79; 15 April 2011, 14:15.

                        Comment


                          #42
                          Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                          Wil er een goede ziel toch eens reageren en eventjes alles bekijken en zien of ik goed of slecht bezig ben en wat tips geven AUB


                          Last edited by filouke79; 16 April 2011, 12:18.

                          Comment


                            #43
                            Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                            Je hebt voor een vrij unieke manier van ontkiemen gekozen: ik ben het in ieder geval nog niet zo tegengekomen. De een kiest er voor om te ontkiemen in uitsluitend water, dat dagelijks ververst dient te worden, de ander ontkiemt tussen vochtige watten of keukenpapier en weer een ander kiest er voor om de zaden rechtstreeks in de grond/cocos te stoppen. Wat jij doet is een combinatie van water ontkiemen en grond ontkiemen. De zaden liggen dus in kletsnatte cocos. Ik heb geen flauw idee of dit gaat lukken. Vaststaat dat je er een vieze kledderboel van hebt gemaakt. Ik vraag me af wat je heeft bezield om voor zo'n ongebruikelijke methode te kiezen in plaats van een gangbare. Ik heb geen flauw idee of jouw methode gaat lukken. Het is wellicht niet het antwoord wat je verwacht.
                            Overigens zou het geen kwaad kunnen dat je wat minder vrijmoedigheid ten toon zou spreiden in je persoonlijke presentatie. Met een wat minder prominent lettertype zou je ook wel antwoord hebben gekregen.
                            Last edited by Xtreme; 16 April 2011, 08:42.

                            Comment


                              #44
                              turfpotjes.jpg

                              En dit was de bedoeling:

                              mini serre.jpg
                              Deze zin die u geschreven heeft begrijp ik niet goed maar dat komt misschien omdat ik een belg ben:
                              (Overigens zou het geen kwaad kunnen dat je wat minder vrijmoedigheid ten toon zou spreiden in je persoonlijke presentatie)

                              Groeten filouke
                              Last edited by filouke79; 16 April 2011, 13:23.

                              Comment


                                #45
                                Re: Ben als leek begonnen aan mijn kweek

                                Beste filouke,

                                In de ongewijzigde versie van je herhaalde oproep gebruikte je een uitermate fors letterformaat. Met een bescheidener lettertype komt je boodschap ook wel over. De manier van een boodschap overbrengen vormt een onderdeel van iemands persoonlijke presentatie. Vandaar mijn reactie. Overigens, no hard feelings.
                                Xtreme

                                Comment

                                Bezig...
                                X