Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Test kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dag 33.
    4dagen geleden probleem gespot, blaadjes hangde allemaal slap.
    Wist niet door teveel of te weinig water.
    Moest ik aan de blaadjes gevoeld hebben had ik kunnen voelen dat die niet slap hingen en het een te veel probleem was.
    Heb dit niet gedaan en er vanuit gegaan dat het een te weinig probleem was en natuurlijk extra veel water bij gegeven.
    Dom dom dom.
    Heb nu al 48 u geen water gegeven maar veranderd niet veel.
    Heb ook 2 blaadjes gespot met gele bruine kleur.
    1ste keer in kweek dat ze er zo bijhangen.,
    Hoop dat overbewatering het probleem is, laat me weten als jullie denken dat het mss iets anders is.
    Foto's zijn van 48u na laatste keer water te geven.
    Tx
    Attached Files

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik heb nu hetzelfde voor, maar met jongere plantjes. Ik had ook te veel water gegeven waardoor de wortels geen lucht kregen. De groei stond stil en ik had hangende blaadjes. Ik wil je geen schrik aanjagen maar 2 weken na het feit zijn mijn plantjes nog steeds niet hersteld. Het zal waarschijnlijk ook wel aan mijn onkunde liggen. 1 plantje is terug voorzichtig beginnen groeien maar de andere staat nog steeds zo goed als stil. Ik hoop dat jij de jouwe beter kunt redden. Veel succes!
      Gelukkig staan ze nog niet in bloei.

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Ze zullen na een dag of 4 wel bijtrekken..

    #32
    Dag 36
    Na 5 dagen zonder water te geven is het duidelijk dat ik afstand moet nemen van 2 planten.
    Zijn de overbewatering nooit te boven gekomen.
    Morgen wordt er afscheid nemen
    De derde is er doorgekomen..
    Die derde zou ik willen dieven, maar is dat wel een goed plan na alle stress?.
    Staan er wel 2 goed te groeien dus zou eventueel nog met 3 de eindmeet kunnen bereiken.
    Tot de volgende -
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Wat jammer zeg, probeer eens een plant van die wat me wegdoet juist eens een halve liter water te geven. In dacht ook dat ik te veel gaf omdat de potten loeizwaar waren. Bleek later dat ik juist te weinig gaf

    • Woodiewood
      Woodiewood commented
      Editing a comment
      Ik had in mijn voorgaande rondes ook altijd wat last met de watergift. Heb dan maar tensiometers van Blumat aangeschaft. Zijn redelijk prijzig, maar ze maken je het wel een stuk gemakkelijker!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Grow bags zijn vergevingsgezinder dan pvc potten vind ik voor de watergift. Hydrokorrels onderaan bij pvc potten en meer perliet erdoor helpt ook. Dagelijks posten is ook goed omdat we dan van dag tot dag verschil zien, was dus toch goed om er paar meer te zaaien he. Zat er beetje mee in. Hopelijk gaan ze goed de 3 .

    #33
    Dag 40
    Begonnen met beetje voeding te geven.
    Helft van wat kweekschema voorschrijft.
    Heb mijn verloren gewaande plantjes gediefd en goed gewaterd, tx @wesleypipes en beslist ze nog paar daagjes respijt te geven.
    Ze herpakken hun wel beetje maar vrees toch het ergste.
    Toekomst zal het uitwijzen zeker.
    Voor volgende kweek ga ik Woodiewood
    Attached Files

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ze zien er al een pak beter uit vind ik.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment

    #34
    Dag 44.
    Geef nu dagje voeding, dagje water.
    Blaadjes lijken zich kwa sterkte wel te herpakken, vooral aan bovenkant lijken ze weer meer rechtop komen te staan.
    Wat ik nu wel opmerkt is dat sommige blaadjes geler worden.
    Heb in paar kweekverslagen gelezen dat dit eventueel door overvoeding zou kunnen komen maar dat betwijfel ik omdat ik nog maar 3maal voeding gegeven heb en telkens helft van wat kweekschema voorschrijft.
    Weet dat geel niet goed is, maar ze zien er toch nog veel beter uit dan tijdje geleden toen ze praktisch ten dode opgeschreven stonden .
    Heb nog wel een vraagje over de afstand lamp-plant.
    Mijn probleem is dat ik na een week of 3 nog 2 nieuwe plantjes gezet heb met als resultaat dat ik nu plantjes van 40 cm hoog en plantjes van 20 cm hoog heb.
    Wat raden jullie mij aan van hoogte lamp, op welke plantjes berekenen?
    Ok da was het voor vandaag, tot binnen paar dagen amigo
    Attached Files

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nog interesse in de tensios Yves?

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Heb dezelfde opstelling als jij.. bij mij hangt de lamp op 25cm.. als ik de power verhoogt terug op 30cm.. bloei op 20 of 15cm

    #35
    Kunichika heb gisteren dm gestuurd

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Klopt vandaar dat ik ook vraag of je er NOG interesse in had. Aangezien ik gister al daarop gereageerd had en ik je vandaag hier weer had zien posten.

    #36
    Dag 48
    Laat ons beginnen met het goede nieuws.
    Er zijn geen gele bladeren bijgekomen.
    De gele zijn nog geel, maar denk dat dat wel logisch is.
    Heb kelderkastje's raad opgevolgd en gewoon voorzichtig verder gedaan.
    Voor de rest zie ik de blaadjes meer en meer terug steviger worden, das dus ook positief.
    Verschil van dag en nacht met vorige week.
    Tot hier het goede nieuw.
    Momenteel is het precies, 1probleem is zich aan het oplossen en daar verschijnt het volgende probleem al.
    Deze keer heb ik te maken met bladeren die bruin beginnen te worden, en na wat opzoekwerk maak ik mij eerlijk wel wat ongerust.
    Lees veel, beter voorkomen dan genezen..
    Vind het ook moeilijk om juist te constateren wat er juist mis is.
    Lees soms dat het komt door te hoge temperaturen of te hoge luchtvochtigheid maar die zijn bij mij best ok denk ik.
    24,5 graden met lamp 20 in de nacht.
    Luchtvochtigheid 30.
    Ook lees ik dat het zou komen door dat er teveel planten bijeen staan, maar heb er 6 dus dat kan volgens mij ook het probleem niet zijn.
    Gebrek aan calcium zou ook kunnen lees ik..
    Ik geef ze voeding plagron 100% terra en dit volgens het schema.
    En het zijn niet alle plantjes die het probleem hebben, slechts 2.
    Nochtans krijgen ze allemaal hetzelfde en evenveel te eten en te drinken.
    Het is me wat, elke keer ik denk dat het zo maar zou kunnen dat het mij gaat lukken om mijne 1ste joint ooit eigen kweek te smoren komt er een nieuw probleem piepen haha.
    ​​​​​​​Ach ja we zien wel, dees was het voor vandaag tot binnen paar dagen amigos
    Attached Files

    Comment


      #37
      Dag 54
      5 dagen geleden ongeluk gehad, direct geopereerd en 3 dagen ziekenhuis.
      Planten 3 dagen geen eten en drinken gehad.
      Situatie was om te huilen, slap, geel op sterven na dood.
      Geef ze nu al 2 dagen 2x per dag water.
      Heb geen foto's genomen op hun dieptepunt, foto's zijn van vandaag, ze zien er 100 maal beter uit dan 2 dagen eerder, maar toch...
      Niet veel zin om er veel over te schrijven, meer zijn om er mee te stoppen en al mijn gerief te verkopen.
      We zien wel of ze hun herpakken, had helemaal niet gehoeven als vriendin had water gegeven, maar die is ze liever kwijt danrijk
      Attached Files

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Dat is vervelend, beterschap en sterkte! Nu niet opgeven! Als je opgeeft weet je zeker dat er niks te roken vanaf komt. Hier bijna dezelfde situatie maar dan anders. Ik heb 5 planten op blumat aangesloten en 1 adoptieplantje van mevrouw Waldpiek. Soms kom ik na 5 dagen thuis en heeft ze maar 1x water gegeven aan haar adoptieplantje. Ze wil er wel van roken..... maar verzorgen.... er gaat zeker wat te roken vanaf komen

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Wow gelukkig ben je weer aan het herstellen. Die plantjes kunnen wel wat hebben. Mij. Planten zijn redelijk goed gegaan de eerste kweek, maar nou toppen zien er 2x zo dik uit als de mijne. Iets van hart onder de riem!!!!!!

      #38
      Dag 60 of 61,ben den tel kwijt.
      Door gezondheidsredenen dagboek beetje verwaarloosd, te veel pijn.
      Vorige week van ladder gevallen, verschillende breuken en momenteel nen halve ijzerwinkel in mijn lichaam.
      Maar gaat gelukkig elke dag beter en beter.
      Bon, update van de plantjes..
      Allereerst de blaadjes.
      Door die dagen zonder water waren heel veel blaadjes afgestorven, echt echt afgestorven. Als ik het steeltje aanraakte vielen ze spontaan van de stam. Heb die er allemaal afgehaald, niet geknipt gewoon aanraken en ze vielen eraf.
      Heb een foto van die blaadjes, bakje is niet helemaal vol met die blaadjes, onderste in bakje waren gediefde bladeren.
      Dus weet niet of dat een groot probleem is, planten zonder blaadjes, maar er was geen andere optie.
      Dan de stam en stengels.
      Van alle planten, uitgezonderd 1,zijn die paars geworden, de stammen zijn net rabbarbers.
      Nu hebben ze al bijna alle kleuren vd regenboog gehad haha
      Opgezocht en kan vele oorzaken hebben, van oa schimmel tot fosfortekort.
      Ik denk persoonlijk fosfortekort want heeft met HP te maken las ik.
      Heb mijn water nog eens gemeten en kwam tot de vaststelling dat mijn HP veel te hoog is.. 8,2.
      Snap dit niet goed, heb in begin bijna dagelijks gemeten en was altijd onder de 7.
      Zelfde kraantjeswater dat ik 24u op kamertemperatuur laat staan.
      Water uit de kraan hoort toch altijd zelfde HP te hebben of zie ik dat verkeerd?
      In ieder geval had het elke dag moeten meten, kleine moeite..
      Heb plagron HP min online besteld.
      Voeding.
      Vanaf vorige week nadat ik mijn planten in erbarmelijke staat aantrof, heb ik enkel water gegeven, en moet zeggen dat ze er goed doorgekomen zijn.
      Maar ondertussen heb ik op die 60 dagen nog maar 2 weken voeding gegeven.
      Zou ik gewoon tot het einde water blijven doorgeven of toch terug starten met voeding?
      Zit in een fase dat ik bijna alleen maar water durf te geven, zoveel schrik om nog meer de mist in te gaan.
      En nu een oprechte vraag.. Als jullie de foto's van mijn planten bekijken(amper blaadjes, kleur) denken jullie dat ik er iets deftig van ga kunnen afhalen(kwaliteit, kwantiteit)?
      Of door continu van probleem in probleem te sukkelen mss beter herstarten?
      En laatste vraagje, als we doorgaan moet ik mij een loep, microscoopje aanschaffen.
      Iemand een idee wat ik mij het beste aanschaf? Door mijn mobiliteirsprobleem sowieso online.
      Dat was het voor nu, allemaal een prettig weekend gewenst amigos
      Attached Files

      Comment


      • Freedom1984
        Freedom1984 commented
        Editing a comment
        Zijn de stelen zo rood? Of is dat bedrog door de foto/lamp?

      #39
      Freedom1984
      Rood-paars, echt rabarber achtig

      Comment


        #40
        DAG 66
        Niet veel veranderd laatste dagen.
        Geef ze 2 x per week voeding 1Terra Bloom en 1x green sensation.
        Denk dit volgende week ook nog te doen en vanaf dan gewoon water.
        Heb een microscoop besteld, maar de foto's dat ik plaats vandaag zijn getrokken met een vergrootglas app op gsm.
        Hoop van zodra ik microscoop heb betere foto's te plaatsen.
        Volgens mij toch nog sowieso een week of 3-4 om te oogsten.
        Wat natuurlijk wel een probleem gaat zijn is dat ik na paar weken nog 2 planten bijgezet heb.
        1ntje heeft goed ingehaald en zal gelijktijdig kunnen geoogst worden.
        Niet ideaal maar is niet anders, het 5de plantje is natuurlijk iets anders, staat zelfs nog niet echt in bloei.
        Weet niet wat ik daarmee ga moeten doen, want wegens plaatsgebrek moet ik sowieso in kweekkast drogen.
        Als ik er iemand een plezier mee kan doen .
        Weet dat het niet mag maar heb ondertussen zoveel zin om een topje af te knippen en op verwarming te drogen haha.
        De geur als ik mijn kast open doe brengt slechte gedachte naar boven haha.
        Dit was het voor vandaag, zoals gezegd niet veel te melden.
        Hasta Luego
        Attached Files

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          het voordeel is je bent eigen baas , ik zou al wel eens proeven , hou ons op de hoogte

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Snoeptopje, waarom niet , neem eentje met wat amber al op, maar idd een vergrootglas is handig. Zo een clip on lensje voor op de gsm . Macro . hopelijk rijpen de 2 toch wat sneller , zodat ze bijna gelijk kunnen geoogst worden zoals je zegt. Mooi kweekje, hopelijk valt de pijn mee, en herstel je goed.

        #41
        Foto's vergrootglas app
        Attached Files

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          wat voor microscoop ding heb je aangeschaft ??

        • Nederpiet
          Nederpiet commented
          Editing a comment
          Die witte stengeltjes op de bladen is dat wat jullie bedoelen met "Milky"?
          Jammer dat het zo tegenvalt, maar ik moet zeggen, er valt echt wel wat van te halen nog hoor, mijn buitenplant was ook half verrot geworden, daar zaten nog best goeie stukken tussen.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nee als ze het over milky hebben, dan is dat de staat van de trichomen. De kleur van trichomen is met het blote oog niet te zien. Met een goeie camera flink zoomen. Of inderdaad met zo'n zakmicro wat hieronder staat. Ik denk dat jij de pistes bedoeld met die witte stengeltjes

        #42
        Remco
        Attached Files

        Comment


          #43
          DAG 78
          Tijdje ervan tussen gelegen weeral, paar complicaties na operatie, weer binnen gemoeten voor een week.
          Veel beter terug en gelukkig heeft madam deze keer water gegeven, wat een zonde had het geweest, struikelen net voor de meet hahaha.
          Niet echt veel veranderd, laatste plantje heeft goed ingehaald dus zal ze alle 5 kunnen oogsten.
          Mss niet ideaal maar heb al paar (te veel) keer geproefd, en smaak is natuurlijk niet top top op die manier, maar wel elke keer super stoned.
          Kan jammer genoeg geen foto's trekken door microscoop, kan amper 1 arm deftig gebruiken, dus weer via vergrootglas op gsm..
          Ik denk begin volgende week te oogsten, den dag is ver aangebroken.
          Nooit gedacht maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
          Hasta luego amigos
          Attached Files

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Veel beterschap gewenst , toch niet met de jaarwisseling in't ziekenhuis gelegen hoop ik !!

            Da oogsten gaat da lukken , of wil vrouw lief ook helpen !!

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Gaan mooi gevulde potjes worden, ziet er lekker wietje uit ook ! Veel beterschap !

          #44
          DAG 86
          Maandag was het zover... KNIPPENDAG.
          ​​​​​​@Remco.. Ja was niet zo simpel met 1 deftige arm.
          Dacht ze eerst ondersteboven te hangen aan de steel maar door mijn accident heb ik last minute van plan moeten veranderen en mij vlug vlug een droognet aangeschaft en ze gewoon geknipt, ging veel gemakkelijker met 1 arm. Moet wel zeggen dat het veel langer geduurd heeft dan gedacht.
          Heb van 5 plantjes 380 gram nat..
          ​​​​​​Was, meer maar al goed van geproefd hahaha.
          Varieerde tss 65 en 85 gr de plant.
          Wiet zag er wel verschillend uit en rook ook verschillend, bizar want waren allemaal zelfde zaadjes, foto's van wiet volgende keer als ik ga curen.
          Over curen nog 1 vraagje... Is het aan te raden om zo'n strips te gebruiken die je in uw potten steekt ivm luchtvochtigheid of is dat niet echt nodig?
          Zo dat was het, hasta luego amigos
          Attached Files

          Comment


            #45
            Is't al wat beter met uwen arm ??

            Ik zou zeggen ze staan er mooi bij , maar nu liggen ze daar !!

            Op de juiste moment de pot in met een Lv metertje en dan luchten maar
            tot de gewenste Lv bereikt is , ik stop met luchten rond 55% en das redelijk
            droog maar zo heb ik hem graag !!




            Remco.

            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment

            Bezig...
            X