Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnen, SF1000, 60x60x140, fems

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste keer binnen, SF1000, 60x60x140, fems

    Korting op 420shop
    Beste mede growers , na heel wat gelezen te hebben is het nu tijd voor mijn eerste binnen kweekje.

    De keuze wat te zetten was echt lastig, er zijn zoveel mooie soorten, het zijn uiteindelijk fem zaden van Zamnesia geworden.
    Runtz
    Gorilla Glue
    Wedding Cake
    Monster Zkittlez
    Blue Berry

    image_427299.jpg
    Tent is 60x60x140cm met een SF1000 led lamp. Potgrond is lightmix van Canna en Batmix van Plagron waarvan ik 10% ga gebruiken in de grotere potten.
    Er moeten nog wat zaken gekocht worden waaronder stoffen 11 liter potten, Empire 250m3 filter, vents quietfan duo, sonodec slang, sms fancontroller, kleine fan en secret jadin flenshouder met lichtdemper zodat er voldoende lucht aangezogen kan worden. Tevens kan ik hierop een slang aansluiten om warmere lucht van elders aan te zuigen.
    Ik zit te denken om aan de binnenkant van de tent, over het dak van het frame een blusdeken te plaatsen, dit puur voor extra veiligheid en veel minder brandbaar dan de stof van de tent, wat is jullie mening hierover?
    In de tent is een rookmelder aanwezig en wil misschien een Brel brandblusbal plaatsen, kost€ 15,-.
    Alles is aangesloten op een aparte groep met een goede stekkerdoos.
    Veiligheid voorop.

    Temperatuur zonder lamp zit tussen de 15 en 18 graden. Als ik de lamp om 17.00 uur aan laat gaan zal deze tijdens de koudste periode (nacht) de tent iets moeten opwarmen.

    Voeding van biobizz:
    1000 ml Bio·Bloom™
    1000 ml Bio·Grow®

    500 ml Top·Max™

    250 ml Bio·Heaven™

    250 ml Root·Juice™

    Ik wil de calmag en ph- nog bijbestellen. Ph- voeg ik alleen toe als ik alleen water geef.
    Hardheid water is 6,9 en zuurgraad 7,9.

    Zaadjes zijn 23 december gepoot nadat ze een mooi worteltje hadden en 4 steken een dag later hun kopje al boven de grond.
    Zo te zien gaan ze het allemaal redden, even kijken wat we gaan doen aangezien ik maar 4 potten wil zetten. Misschien zet ik de minst mooie en een kleine hoge pot in het midden, we zullen wel zien hoe het loopt.
    Staan nu onder de lamp (18/6) op 50cm van de pot, lamp op 20% licht, temperatuur is bijna 20 graden.

    24 december, 2 helmpjes zijn er al af, 4 boven de grond, de wedding cake moet nog boven komen maar laat zich al een stukje zien.
    image_427300.jpg

    25 december, 5 dames boven de grond, temperatuur 16-20 graden.
    image_427301.jpg

    26 december, lamp iets lager gehangen (35cm) en vermogen op 35%, thx Fuego
    image_427302.jpg
    Jullie tips zijn welkom
    PS hoe krijg ik de foto's mooi tussen de tekst
    Last edited by Beginner70; 27 December 2021, 20:52.

    #2
    Upload je foto's met de knop Upload attachments, je kan er meerdere tegelijk selecteren, onderin zie je je foto's staan met de maten erachter, je typt nu je text en wanneer je een foto wil plaatsen zet je je cursor op de volgende regel of twee regels lager en klik dan op de grote van de foto die je wil plaatsen, zo verschijnt de foto onder je text, suc6
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Top, gelukt en aangepast.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Goed bezig, maar jij bent niet de enige die het niet weet, komt vaker voor, suc6 met je kweek, kom wel af en toe binnen vallen.

    #3
    Succes, mooie setup !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Dank je, jij ook succes.

    #4
    Voor de eerste 3 dagen is 35% prima, maar daarna kan die wel naar 60% op 35cm ben ik achter gekomen. Maar goed als ze gaan strekken gewoon wat omhoog schroeven

    Comment


    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Morgen eens kijken of ze nog strekken ander wat meer power geven.

    #5
    Leuke soorten om mee te beginnen.
    Ook al een paar van gehad.
    Heb wel wat tips voor je.

    De lamp heb je al best laag hangen voor zulke kleine plantjes.
    Volgens mij adviseert Spider Farmer iets anders.
    50-60 cm lijkt me beter nu.

    lamphoogte.jpg

    Denk niet dat je 5 planten kwijt kunt op 60 x 60 cm.
    Zelf heb ik een kweekruimte van 55 x 90 cm.
    Daar heb ik 6x 8 liter potten staan.
    Dacht dat ik 11 liter potten had maar het zijn 8 liter potten.
    Van die 8 liter potten kan jij er 4 kwijt.
    De 11 liter potten zullen vast ook passen.

    Voor de 8 liter potten kan je deze schotels gebruiken voor onder de pot.
    https://www.elho.com/nl/collectie/pr...22-anthracite/

    Weet niet hoe die Biobizz voeding werkt.
    Maar het voedingswater moet volgens mij wel PH van 5,8 - 6,2 hebben.
    Zelf gebruik ik altijd voeding in het water wanneer die van de grond is uitgewerkt.
    Geef alleen enkel water in het begin en tijdens het spoelen.
    ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

    Comment


    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Ik lees verschillende dingen, dacht zelf aan 2 a 3x per week voeding, rest alleen water. Zal me eens verder gaan inlezen.

    • Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Fuego klopt inderdaad, beter elke keer voeding geven, zag het net op filmpje van biobizz. Activera is dan een betere optie. Weer iets geleerd, bedankt voor de tip. Ga er vandaag mee beginnen.

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      @beginner70

      Ja komt helemaal goed joh, je geeft meestal ook niet elke dag water, die SF-1000 wordt ook niet zo warm dat alles direct verdampt

    #6
    Zal ik voor 11 liter (23x23x24cm) of 15 liter (24,5x24,5x25cm) stoffen potten gaan? Wilde de 11liter halen maar nu is de 15 liter ook weer op voorraad.
    gezien hoogte van de tent leek me 11 liter wel voldoende.

    Comment


    • Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      11 liter lijkt me meer dan voldoende.
      Past ook wel meer in dan 11 liter

    #7
    6 dagen oud (sinds ze in de grond gepoot zijn), lamp net op 55% gezet. Licht gaan we langzaam iets opvoeren, ze stretchen nu niet meer.

    Voor de eerste keer 50ml met wat vitamintjes gegeven, root juice en bio heaven.
    Volgende week gaan de 4 mooiste in 11 liter potten, 1 in een smalle lange pot.

    20211229_221156.jpg
    Temperatuur en luchtvochtigheid zonder afzuiger.
    Screenshot_20211229-223958_Mi Home.jpg
    Last edited by Beginner70; 29 December 2021, 22:12.

    Comment


      #8
      Dag 8
      20211231_180633.jpg
      Dag 9
      20220101_195938.jpg

      Totaal 75ml water gegeven (met 2ml/liter) root juice, bio heaven en bio grow.

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ze strekken wel wat, hoe heb je de lamp staan momenteel?

      • Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        De steeltjes zijn afgelopen dagen niet langer geworden, lamp staat op 40cm en 55%.

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Dat is positief!

      #9
      Hopelijk zijn de foto's nu zichtbaar.

      Comment


        #10
        11 dagen oud, wat vervormd blad. Staan niet te nat, een dikke sateprikker gaat zo door de luchtige grond en voelt na 8 minuten niet echt vochtig aan.
        Misschien hangt de lamp toch iets te laag? Heb hem verhangen naar 55cm en sterkte op 35%.
        20220104_000400.jpg

        Comment


          #11
          Langzaam tijd voor ze te transplanteren. En waarom de lamp niet 75% ipv 35%. Kunnen ze zeer aan!

          Comment


            #12
            Wat Kunichika zegt, de dimmer opschroeven. En van daaruit langzaam opschroeven naar 100%, Vanaf 75 naar 100 zie je maar minimaal verschil, maar van 35 naar 75 merk je aanzienlijk.
            Dat redden ze makkelijk.

            Direct voluit naar 100 kan ook, het is maar net waar je je prettig bij voelt.

            Comment


              #13
              Bij mij gaat 35cm op 80% helemaal prima, ik zie ze genieten

              Comment


                #14
                14 dagen oud 20220108_002658.jpg
                ​​​​​​Ze gaan wel ok, volgende week over naar 11 liter potten die ik knijp nat wil maken met water, halve dosis root juice, bio maxen en bio grow. (Canna lightmix met 10% bat mix)
                De gorilla glue gaat denk ik in een 10x10x30cm pot in het midden van de andere potten, kan moeilijk een keuze maken.
                Lamp staat nu op 60% op 45cm. Dagje of 2 na verpotten gaat die naar 75%. Heb nog weinig water hoeven te geven, misschien totaal 200ml tot nu toe.
                ​​toe. Worteltjes zijn al goed zichtbaar onderaan de potjes.
                Zal is ze een cm of 4 lager in de grond zetten bij het over potten zodat de stam iets korter is?
                ​​​​

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Wortels hebben de voorkeur om naar beneden en opzij te wortelen. Maar uiteindelijk zullen ze de hele pot vol wortelen.
                  De bovenste paar cm van de grond droogt uit.. Daar houden wortels niet van en daar blijven ze ook weg. Dek je de potgrond af met bijvoorbeeld een stuk plastic, dan blijft de bovenste laag vochtig en zie je de wortels letterlijk bovenkomen.

                  Edit: zo afdekken dat het ook geen licht doorlaat, wortels houden van donker

                • Beginner70
                  Beginner70 commented
                  Editing a comment
                  Dank je, weer iets geleerd. Zo gaat de lamp aan, kan ik weer evenkijken hoe het met ze is.

                • Beginner70
                  Beginner70 commented
                  Editing a comment
                  Lamp op 45cm en 70% gezet, zal morgen weer een foto posten.

                #15
                19 dagen oud, net totaal 150 ml water gegeven.

                20220111_231754.jpg 20220111_231749.jpg

                Deze week gaan ze in 11 liter potten, de canna light gisteren binnen gezet om op temperatuur te komen.

                Screenshot_20220111-234140_Mi Home.jpg
                Potten afgedekt om luchtvochtigheid iets te laten teruglopen. Binnenkort de fan erin en om het uur kwartiertje laten afzuigen.

                Comment


                • Canaboid
                  Canaboid commented
                  Editing a comment
                  Gaan lekker.
                  Kunnen wel snel grotere pot gebruiken.
              Bezig...
              X