Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eeste ronde sinds jaren, Hulkberry Auto's mars TSW-2000 1m2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vandaag de nieuwe 2 ook boven en nu staan er 5 boven
    de laatste van de eerste serie lijkt geen beweging te hebben na het ontkiemen dus ook maar er uit gehaald

    1 van de 5 die nu staan lijkt wel al een paar dagen (bijna) stil te staan terwijl de andere al bezig zijn met de 2 set bladeren
    ik zal dus waarschijnlijk met 4 stuks verder gaan

    Ik zal morgen even een paar foto's maken

    Comment


      #17
      deze 5 moeten het doen
      RV: 80-90
      temp: 25-28
      hier de kleine achterblijver #6, maar ook deze lijkt toch weer iets te groeien sinds gister avond
      6-3.3.jpg
      hier de mooiste van het stel #8
      6-3.2.jpg
      #1 een beetje raar blad
      6-3.4.jpg
      zo staan ze er nu bij
      6.3-1.jpg

      vraag(jes) van vandaag
      is de groene verkleuring op de aarde een probleem?
      blaadjes lijken iets een aparte kleuren te hebben, hier iets mee doen of trekt dat later wel bij als ik weer water kan geven

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zou de afzuiging niet aanzetten met zo'n hoge lv, gaat de filter naar de kloten, lamp wat meer vermogen en een ventilator en een week of twee geen water geven, even testen met optillen of satéprikker, zelfde pot vullen met droge grond dan merk je wel het verschil.

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Mooie uit leg Corleone1933

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik begrijp je punt Cor, maar ik denk toch dat als je hem aanzet de lv goed naar beneden gaat. Buiten is het erg droog dat zou binnen dan ook moeten schelen. Ik blaas wel af naar buiten maar op het moment is het in mijn tentje 31%rlv. Dus een uurtje proberen zal het filter niet doen volzuigen.

      #18
      8-3 iets minder mooie bladeren bij de grootste
      het begint al iets droger te worden gelukkig


      hier de grote met iets minder mooie randen van de bladen
      IMG_5399.jpg
      deze begint nu ook iets te verkleuren
      IMG_5400.jpg

      Vraag(jes) van vandaag:
      kan dit ook door het te veel aan water komen?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Die eerste.. Misschien nat gesproeid met het licht aan?
        Potgrond lijkt ook een beetje dicht te slaan, da's ook niet helemaal ideaal.

      • harfie001
        harfie001 commented
        Editing a comment
        aarde even los "harken"?
        deze plant kan inderdaad in het begin wel druppels op de bladeren hebben gehad met de lamp aan

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Gewoon laten uitdrogen dan , paar dagjes laten wortel trekken dan es langs de rand geven misschien...

      #19
      Het gaat weer de goede kant op

      alles lijkt weer langzaam betere bladeren te maken
      alles aarde ook even bovenin losgemaakt
      IMG_5411.jpg

      Comment


        #20
        3,2,1 Actie!

        Alles lijkt weer goed te gaan en de groei zit er nu wel lekker in.
        Temp en LV redelijk stabiel tussen 20-24gr en 70-80%

        IMG_5418.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Als het koper wat donker is, met een schuursponsje even lichtjes opschuren, geeft hij weer de goede waardes, doordat er aanslag op zit geeft hij te droog aan.

        • harfie001
          harfie001 commented
          Editing a comment
          Bas Haze
          1 liter ook als ze zo klein zijn?

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Als ze in de 19l zak zitten ja. soms sla ik het ook wel over om dat de potgrond boven in meestal nog wel nat is dan

          In het begin doen ze daar 2 dagen mee en als ze echt groot beginnen te worden kan het elke dag

        #21
        Verhuizing

        Gisteren alles in de 100x100 tent geplaatst met de TSW2000 boven de dames.
        In deze tent heb ik een camera hangen en zal dus proberen de dames in de zelfde formatie te houden.
        Vandaag hebben dame #4, #5 30ml en #8 60ml water gehad
        water met daarin 1ml rhizotonic, 1.2ml cannazym en 1.5 ml Terravega (per liter)

        IMG_5437.jpg

        Lamp hangt nu op 110cm ongeveer maar wel 100%
        IMG_5429.png IMG_5430.png IMG_5431.png

        Na de verhuizing vergeten de luchtbevochtiger aan te zetten en zag dus dan de LV naar 30% gezakt was, max temp vind ik een beetje vreemd en zal dit dus even in de gaten houden.
        Vorige ronde kwam de max meestal niet boven de 28 en daarna zelfs de voeding nog naar buiten heb verplaatst.

        MIN < ----- > MAX

        IMG_5466.jpg IMG_5465.jpg

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Raar , hangt de sensor ergens anders mss dan vroeger ?

        • harfie001
          harfie001 commented
          Editing a comment
          ik heb hem er gewoon in laten hangen zoals hij hing, maar wellicht dat hij nu meer in de licht hangt omdat de lamp hoger hangt en de planten veel kleiner zijn natuurlijk
          zal morgen eens kijken of dat verschil maakt
          Ook zal de kamer temperatuur nu iets anders zijn dan vorige ronde aangezien het buiten ook veel warmer is dan de afgelopen 3 maanden
          Kamer temp is 21-22 graden en die was 18-20, ook geen enorm verschil maar misschien wel net genoeg waardoor hij nu over de 29 gaat.
          Gelukkig heb ik nog een raam achter de tent die open kan voor koelere luchtaanvoer mocht het echt te hoog blijven.

        #22
        14 dagen onderweg

        De dames staan nu ongeveer 14 dagen boven de grond en ben opzich wel positief over het groeien.
        Ze hebben allemaal 40ml (#8 zelfs 60ml) gedronken in iets minder dan een dag (18 uur), dus nu even iets meer water gegeven als gister om morgen een dagje niks te geven.
        Ik zet ze nu dagelijks op de weegschaal om in de gaten te houden hoeveel ze drinken en zo steeds genoeg te geven voor ongeveer 2 dagen.

        IMG_5480.jpg

        #1 14 dagen oud
        IMG_5478.jpg
        #4 9 dagen

        IMG_5474.jpg
        #5 9 dagen

        #5 IMG_5476.jpg

        #6 13 dagen

        IMG_5479.jpg
        #8 18 dagen

        IMG_5477.jpg

        Vandaag ook even mijn nieuwe weerstation geïnstalleerd

        MIN <----> MAX
        IMG_5483.jpg IMG_5482.jpg

        Temperatuur vandaag toch weer even richting 28.7, daarna wel even een papiertje boven de sensor geplakt om te kijken of het niet vertekend beeld is door de zwarte sensor recht onder de lamp.
        Ook naar aanleiding van de max temp even gemeten hoe de CO2 nu is met de co2 emmer aan, kwam nu met afzuiging aan op standje 1 nog rond de 900PPM dus de 28 a 29 graden is zeker geen probleem.


        Fijne avond weer allemaal!
        Attached Files

        Comment


          #23
          15 dagen - Another day in paradise

          Inmiddels komen de wortels tevoorschijn onder de potten, nog een paar dagen en dan overzetten in de 18L potten om daar tot het einde in te blijven
          Vandaag een dagje geen afzuiging aan gehad om de LV iets op te hogen en te kijken wat het doet
          vanaf morgen de ventilator ook zachtjes laten blazen en samen met de afzuiging en bevochtiger 30 min aan 30 min uit

          MIN < ------- > MAX
          IMG_5528.jpg IMG_5527.jpg

          #4 de mooiste van het stel
          IMG_5518.jpg IMG_5519.jpg

          #1 staat er iets vreemd bij en nog steeds iets verkleuring in de bladen
          IMG_5523.jpg IMG_5524.jpg

          #1 ook deze iets verkleuring in de bladen, blijft ook enorm compact
          IMG_5522.jpg IMG_5525.jpg

          #8 na de eerste rare bladeren eigenlijk niks meer op aan te merken
          IMG_5521.jpg

          en nog even een groepsfoto

          IMG_5520.jpg

          zie nu dat ik alleen van #5 geen losse foto heb gemaakt maar die is eigenlijk 1 op 1 met #4 te vergelijken
          De stam van #4 en #5 zijn nu ook de dikste en deze zijn beide nu 10 dagen boven de grond (12 dagen incl ontkiemen)


          Fijne avond weer allemaal


          Attached Files

          Comment


            #24
            mooie plantjes.

            Alleen denk ik dat iets de groei van je planten tegen houdt. voor 14 dagen hadden ze wel iets groter mogen zijn?

            Comment


            • harfie001
              harfie001 commented
              Editing a comment
              ze stonden aan de start inderdaad veel te nat en daardoor wat vertraagd

            #25
            ojeee...
            sinds vandaag gaan ook de 2 mooiste de verkleuring vertonen (geel tussen nerven)

            de groei lijkt ook iets te stagneren, laat ze inmiddels om de dag droog trekken om weer te wateren PH6.4
            iemand een idee??

            IMG_5555.jpg IMG_5557.jpg IMG_5556.jpg IMG_5558.jpg IMG_5559.jpg

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Weet ik niet , zou goed kunnen Old dawg . Mss teveel cal mag? Dagelijks gewone voeding is beter, al geef ik zelf soms veel dan dagen niks, heb ook wel wat perikelen maar allemaal verschillend. Moeilijk te zeggen zo...
              Last edited by Wesley pipes; 19 March 2022, 11:55. Reden: Niet dagelijks cal mag bedoelde ik maar gewone voeding...

            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Een magnesium tekort ontstaat o.a. meestal door een teveel aan kalium en/of calcium.
              Ook een te zure grond kan het probleem zijn.
              Je zou een bodemmonster kunnen nemen.
              Hier een link hoe je het beste een monster kan nemen:

              https://www.ecogardenshop.com/nl/ser...eten-in-aarde/

              En lees ook het kweekverslag eens van Remco, die als ik het goed heb zijn ph van voedingswater op 6.4 heeft afgestemd, dit vanwege het feit dat een ph lager dan 6.3 het moeilijker wordt om magnesium op te nemen.

            • harfie001
              harfie001 commented
              Editing a comment
              toen jullie begonnen over PH dacht ik toch maar ff mijn ph meter checken op kalibratie,bleek 1 punt ph afwijking ( te laag )te hebben... maar ff dubbel check gedaan met kalibreren. nu alles verpot en even een plasje water gegeven met de juiste ph waarde

              toch maar vaker doen denk ik...

              komende dagen maar eens zien wat ze er nu van vinden

            #26
            Board te laag?

            Comment


            • harfie001
              harfie001 commented
              Editing a comment
              kan dit door ligt verbranden zijn?

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Kan

            • Beginner70
              Beginner70 commented
              Editing a comment
              Had ik ook toen ze zo klein waren, komt goed als ze 2at groter worden.

            #27
            Heey medekwekers!

            Even wat minder updates de laatste week, helaas door omstandigheden even geen tijd voor een update gehad.
            Alles begint langzaam weer wat te herstellen en groeit langzaam door.
            Ik hoop dat ik komende week weer even tijd heb foto's te maken een een complete update te plaatsen (met foto's )

            Comment


              #28
              Problemen van hierboven lijken me toch op een klassiek gevalletje van te nat (gestaan te hebben). Zeker als ze nog zo klein zijn, moet je zeker niet om de 2 dagen water geven, ook al ziet de aarde er langs de buitenkanten wel droog uit. Benieuwd naar nieuwe foto's in de 18L-omgeving
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #29
                Hoe is het nog afgelopen?

                Comment

                Bezig...
                X