Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag !

    ik zal maar onmiddelijk met de deur in huis vallen zeker ? ik heb een darkroom gekregen van mijn vriendin met alles op en aan van afzuiging en verlichting (600 W )
    Nu heb ik mijn zaadjes geplant en die zijn bovengekomen nu had ik eigelijk geen idee waar ik aan begon blijkbaar want door al hier en daar wat te lezen weet ik al een beetje meer maar ik tast nog in het duister rond heel wat zaken.

    mijn plantjes zijn nu ongeveer 10 cm groot hebben net hun 4 set blaadjes en ik zit nu wat in de problemen rond het water geven van mijn plantjes. de man in de growshop heeft me al geholpen door mij te laten weten dat ik mijn plantjes te veel water aan het geven was maar nu vraag ik mij af wanneer ik ze weer water mag gaan geven en hoeveel ?

    Ze staan in potten van 3L en staan nu al 2 dagen zonder water. de bovenzijde is al uitgedroogd en onderaan beginnen ze nu ook droog te komen. dus wat nu ??
    P1000468.jpgP1000466.jpg

    op de ene foto is bij het plantje te zien dat hij al bruine vlekjes vertoont op zijn eerste set blaadjes nu weet ik niet hoe dat komt en bij sommige plantjes zien de blaadjes er uit als een propellor van een vliegtuig. helemaal gedraait .

    ik had ze water gegeven met een ph van 5.2 en elke keer wortelvoeding elke dag 100 ml.

    kan mij iemand verder helpen ? tnx

    #2
    Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

    Ik vermoed dat de bladverkleuring komt omdat de planten te nat hebben gestaan. Dan komt er te weinig zuurstof bij de wortels. Behoudens wortelstimulator zou ik ze voorlopig geen andere voeding geven.
    Succes.

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

      nee voorlopig doe ik er niets bij ze staan in potgrond uit de growshop dus die zou voor een week of 3 goed moeten zijn. ik weet alleen nu niet goed wanneer ik weer mag beginnen watergeven en hoeveel. ik kan toch moeilijk elke dag bv 50cc watergeven en mijn vinger onderaan in de pot duwen ? of kan dit geen kwaad voor de wortels ?

      greetz

      Comment


        #4
        Last edited by Xtreme; 15 April 2011, 17:42.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

            Je kunt ook gewoon een laagje water in de bak gieten waar de potten in staan: door de capillaire werking van de grond en de zuigkracht van de wortels "klimt" het water naar boven toe. Dus als het waterpeil op de bodem van je bak zakt neemt de grond water op. Velen zijn overigens voorstander van water geven via de onderkant, omdat dan de bovenkant van de aarde lekker luchtig blijft. Broodkwekers doen het zelfde: die smijten een plens voedingswater in houten bekistingen -met aan de binnenkant vijverfolie- waarin de potten staan.

            Comment


              #7
              Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

              maar heb je dan niet meer kans op wortelrot ? en hoe maak je dan uit hoeveel water je in de bak mag gieten ?

              greetz

              Comment


                #8
                Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                de dame's zijn tot nu toe ok. het water geven daar ben ik nog niet helemaal uit maar ik voel regelmatig eens hoe zwaar de potten zijn. en tot nu toe lukt het wel. morgen zal ik eens nieuwe foto's plaatsen want ik heb nog niet veel tijd gehad .

                zou er mij iemand eens kunnen zeggen wanneer je ze eigelijk in bloei moet zetten om een hokje vol te krijgen ??? nu is het de 3de week dat ze op 18/6 staan gerekend van ontkiemen.

                greetz

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste binnenkweek : 10 White widow dame's

                  hier nogmaals update van de plantjes:

                  geplant op 26 maart onder 2 tl lampen om te laten uitkomen.
                  9 april overgepot naar 3 l potten en onder hps op 18/6

                  het waterprobleem daar ben ik ongeveer wel uit maar ik zit nog met het probleem dat ik niet goed weet wanneer ik op 12-12 moet gaan om mijn tent netjes vol te krijgen maar toch mijn planten niet te groot laat worden voor mijn tent. ik ga morgen overpotten naar 11l potten .

                  plantjes zijn nu ongeveer 12.5 cm hoog en 18 cm breed.

                  staan nog in potten van 3 l maar dit word morgen 11 L

                  P1000486.jpgP1000479.jpgP1000489.jpg

                  voolopig staan ze mooi groen alleen het onderste blaadje begint geel te worden bij sommige planten maar dat is normaal denk ik. ik heb dit al bij meerdere kweek verslagen gezien dat ze dit vermelden toch ???

                  nu krijgen ze nog geen voeding mee enkel water afgezuurd tot ph van 5.9
                  daar wil ik volgende week mee starten met voeding van canna

                  greetz

                  wat denken jullie er van ? voorlopig goed bezig ?

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                    Je planten staan er kerngezond bij, dus het water geven heb je onder de knie. Als je gaat verpotten naar 11 liter containers hebben de planten weer voldoende voeding dus bijvoeden is vooralsnog niet nodig. Afhankelijk van de grondsoort zul je na verloop van tijd moeten gaan bijvoeden: bij lightmix na zo'n 2 a 3 weken, bij de gewone grond na zo'n 4 weken en bij batmix na zo'n 6 weken. Er gaan nu eenmaal meer planten dood aan over- dan aan ondervoeding.
                    Wanneer op 12/12 zetten? Daar wordt verschillend over gedacht. De een zweert bij 12/12 vanaf het zaaien (bijv. SpeesCees van No Mercy) en de ander kiest voor een later tijdstip. Zelf top of fim ik na de 4e of 5e node, kijk het 1 week tot 2 weken aan (of de nieuwe verlengenissen zich goed ontwikkelen) en zet ze nadien op 12/12. Maar ik ben nu eenmaal een liefhebber van flink uit de kluiten gewassen planten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                      nog even update over de plantjes :

                      deze staan er nu zo bij de foto's zijn genomen gisteren de plantjes zien er voor mij vrij gezond uit juist de onderste bladeren zijn geel geworden en zullen waarschijnlijk afsterven of zijn al afgestorven voor de rest staan ze mooi groen volgens mij.

                      4 de dag op 12/12

                      voeding :

                      Terra flores 40 ml op 10l
                      Rhizotonic 5ml op 10l
                      Cannazym 25 ml op 10l

                      op een ec van 1 en ph waarde van 5.9

                      Wat denken jullie er van ?? en zou ik hier nog cannabooster aan toevoegen of nog een ander product om betere opbrengst te krijgen ????

                      greetz enjoy the pic
                      P1000498.jpgP1000500.jpgP1000501.jpgP1000505.jpgP1000503.jpgP1000502.jpg

                      als er nog tips zijn deze zijn zeker welkom !
                      Last edited by vleuie; 3 May 2011, 21:41.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                        lekker hoor ik hou je kweek in de gaten, want ik wil ook ww volgende kweek

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                          De dame's gaan vrij goed voorlopig de topjes beginnen nu goed te verschijnen.
                          3de week op 12 /12 nu . ze staan mooi groen en krijgen elke dag 400 ml water + voeding op ph van 6.0

                          foto's spreken voor zich
                          P1000684.jpgP1000688.jpgP1000687.jpg

                          heeft er nog iemand opmerkingen ???

                          deze week krijgen ze van voeding

                          canna flores , cannazym , rizhotonic , pk 13/14 en canna boost

                          ik gebruik alles zoals op de verpakking staat aangegeven maar tips zijn welkom voor betere opbrengst of extra producten die ik kan gebruiken ???

                          greetz

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                            kan mij iemand eens wat uitleg geven ivm rizothonic ? nu lees ik hier een verslagje waar er in staat dat rizotonic niet meer mag gebruikt worden tijdens de bloei ? klopt dat ? omdat ik een voedingschema gebruik van canna en daar staat in dat je nog 5ml mag toevoegen op 10L water ????

                            en nog iets anders : ik hoorde vandaag van een andere grower dat je je medium (aarde ) om de 2 weken moet spoelen om verzuring tegen te gaan ??? klopt dit ??

                            greetz

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste binnenkweek : 10 White widdow dame's

                              spoelen gaat niet echt op aarde,want dan krijg je gewoon blubberzooi in je potten.om verzuring tegen te gaan moet je gewoon in grootepotten kweken,minimaal 15 liter.dan heeft je aarde een behorlijke buffer.omdat je van 3 liter naar 11 liter potten ben gegaan zal het met verzuren van je grond wel meevallen.je gebruikt nu best wel veel voeding dus,lees hier op het forum hoe je een grondmonster moet nemen.en neem dan elke week een grondmonster.als je de ph van je grond weet dan kan je de ph van je watergift hierop afstellen.de laatste week van de bloei alleen watergeven komt de smaak tengoede

                              Comment

                              Bezig...
                              X