Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje hps trnwrck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

dit blijft een discussie die al vaak is gevoerd maar hork komt toch elke x met.de winst ik ben ook eigenweis enzo hahaha maar hork heeft zelfs mij overtuigt dus voor de mensen die twijfelen heheh

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hoezo Hork met de winst?
      Dus voor de mensen die twijfelen.. wat??
      Hier is niets uitgeklaard
      4 250prulletjes kunnen niet op/niet voordeliger in vergelijking m een 600watter tenzij mss voor scrog, dan is de 1000w en 4 voorschakelaarsstroom het mss waard

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      4 x 250 watt is ook 1000 watt, met als voordeel dat de voetafdruk groter is, de lampen er dichter op kunnen en de lichtspreiding beter verdeeld is. Het is gemakkelijker om 1 op 1 te draaien met een 250 watt lamp dan met een 1000 watter. Dus is het ook gemakkelijker om met vier 250 watters 1 op 1 te draaien.

Oorspronkelijk geplaatst door Tijnie82 View Post
    dit blijft een discussie die al vaak is gevoerd maar hork komt toch elke x met.de winst ik ben ook eigenweis enzo hahaha maar hork heeft zelfs mij overtuigt dus voor de mensen die twijfelen heheh
    Zo is dat! Het is eigenlijk een no brainer.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Heb net een paar 250 watt kweekjes bekeken en ik moet toch eerlijk toegeven dat de scores mij tegenvallen. Boven de 100 gram ben ik ze nog niet tegengekomen. Dus misschien heeft Rietslang een punt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je weer eens zaden koopt let maar eens op wat ik zei over de opbrengst per m2 zo ga jij het ook wel redden en elke kweek is weer meer ervaring

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat is zo maar wat de verkoper zegt geloof ik niet zo in dat mij dat gaat lukken dan moeten alle omstandigheden zo goed zijn daar heb ik het apparatuur niet voor

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        gaat er niet om wat de verkoper zecht maar ben dr zelf ook wel achter gekomen dat een groot deel daardoor word bepaalt

Nou met 3planten hoop ik toch dat ik er 100 van af haal. Aan de toppen te zien en vergelijkbaar met eerdere kweekjes zal dat wel goedkomen. Echter de plant linksachter is 53cm hoog. De zijtakken 10cm lager dan de hoofdtop. Plant rechtsachter is 71cm hoog maar daar hangen de zijtakken 23cm onder de hoofdtop. Dus wellicht in stages oogsten, en volgende keer weer mooi lst.

Comment

Ik ben nu denk wel blij dat ik dit laatste rondje voor de zomer op hps kweek. De lv is erg hoog als de lamp uitgaat, gelukkig is dat maar 4 uurtjes. Dan zakt hij langzaam weer naar de 40. Hoop dat de kans op rot zo nog kleiner word de laatste 2/3 weken. Wat in wel merk is dat de toppen niet echt "ondergesneeuwd" zijn met kristallen. Zou dit door de warmte kunnen komen?

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik meen juist dat de plant trichomen aanmaakt ter bescherming tegen de elementen. Door trichomen aan te maken houd ze het langer uit bij koude?

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Das ook een soort van stress ja

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ohh sorry netel, ik heb over je antwoord heen gelezen. Ja inderdaad de nieuwe suikerblaadjes geen suiker.

Ik herken bovenstaande probleem. Dit is een foto van mijn orange punch auto op dit moment,in allerlaatste fase. Vind de trichomen....
        Attached Files

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Als de trichs nog niet allemaal troebel zijn zou ik nog even wachten.

• Canaboid
          Canaboid commented
          Editing a comment
          Het lijken wel allemaal foxtails te zijn.
          Die gaan nog wel even door met groeien.
          Ziet er niet echt ok uit.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          meer foxtail dan thc op de wiet

Hier even 2fotos met de flits, toch wel redelijk sneeuw na 9weken. 2/3 weken op mijn handen zitten word lastig DSC_2325.jpg DSC_2326.jpg

Comment

• Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Prachtig dikke HPS toppen!!

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Mooi hoor.

• Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Hele fraaie toppen. Vele avondjes plezier!!

Het zijn geen 1,5flessen maar wel 0,5flessen zo dik

Comment

Hmm de twijfel slaat weer toe, hieronder 2 dezelfde foto's de een met daglicht en de ander met xtra licht van het lampje van de microscoop. Op de ene lijken ze helder en de andere aardig Molly.
          DSC_2333.jpg DSC_2334.jpg

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Als je goed kijkt zie je onderin al wat amber, zou nog een weekje wachten

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ja hier en daar al wat amber maar echt minimaal. Die week z ik zeker wachten misschien ook wel langer. Maar komende week word het 30graden, toprot-alarm. Ik denk dat ik een grote ventilator half in de tent zit voor goed te laten woehoeien😑

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Goed idee

De voorste plant begint te foxtailen. Ze is in principe klaar, ik wilde haar eigenlijk nog weekje laten staan. Maar ja het word de komende 5dagen er warm. Dus wat zal ik doen; de foxtails laten groeien de komende week, of de plant nu knippen. En hopen dat de trichs verder troebeleren tijdens het drogen?
          DSC_2344.jpg DSC_2339.jpg
          De andere planten zijn minder rijp, daar ook voorals nog geen foxtails. Die krijgen nog volop gkb en een beetje bloei en wat calmag.
          DSC_2340.jpg DSC_2343.jpg

​​​​​​ DSC_2341.jpg

Comment

• Krisdc
            Krisdc commented
            Editing a comment
            Ik ben vorig jaar omgeschakeld van 20/4 naar 24/0 van de ene dag op de andere zonder problemen.

Je kan eventueel per dag de lamp een uurtje langer laten branden.

Tegen zaterdag wanneer het zo warm wordt sta je dan op 24/0 en hebben ze rustig kunnen wennen zonder(teveel) stress

Denk dat Wesley pipes in zijn vorig verslag hetzelfde gedaan heeft als ik mij niet vergis.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            als de planten zouden still staan boven 30graden groeit op de helft van onze wereld nooit weer ganja nee das echt onzin

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            @Tijnie wat een vreemde opmerking. Heb je wel eens gekeken hoe die landrassen er uit zien op warme plaatsen op deze aardkloot. Als ik zo'n planten had in me tent zou ik ze meteen fusilleren. Er zit wel weed aan, maar is ver onder onze maatstaven. Wel heel belangrijk voor ons qua veredelen. https://youtu.be/89RH475eZYc

Foxtails betekent meer wiet toch? Laten staan lijkt me!

Tot dan klik HIER.

Comment

• kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Daar gaat wel een weekje overheen.

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Her zijn autoflowers, denk niet dat die terug gaan groeien. De lamp staat zowiezo al de hele kweek op 20/4. Maar bedankt voor alle tips heren

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Kan ook een PK ding zijn volgens repelsteeltj.

De trichomen beginnen zich nu pas echt te vormen lijkt het wel. Dinsdag wilde ik de voorste oogsten maar weet niet of dat correct gaan zijn. Dinsdagochtend nog maar eens trichomen-check DSC_2356.jpg

Comment

Ziet er goed uit, zo te zien ga jij mijn theorie bewijzen met je kweek!

Tot dan klik HIER.

Comment

Wie weet!!!!! De hoofdtop van de plant rechtsachter begint monsterlijk te worden al zeg ik het zelf.

DSC_2357.jpg

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Zeker weten, daar is de eerste 75 gram droog al!

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Nou zo groot is hij ook weer niet 🤭🤭dan heb ik ook nieuwe ⚱️ nodig!!

Screenshot_20220618-125543.png
              Het zal nog wel wat warmer worden in de tent.

Comment

• Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Goed water blijven geven
            Bezig...
            X