niks mis mee
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekverslag Auto AK (Eerste kweek)
Collapse
X
-
20220501_231720.jpg 20220501_231735.jpg
Klein update.
Ja ik weet het ze hebben een kleine strek gehad in het begin omdat de lamp er niet dicht genoegt op stond.
Ik ben nieuw in het kweken en heb lampen gekocht bij iemand waar ik niet weet van wat het is of hoe sterk het is.
Dus had ze in het begin te hoog staan, en nu gaat het een stuk beter...
En zien ze er naar mijn doen ook goed uit.
Op de eerste foto lijkt net alsof 1 stukje van het blad verbrand is... maar dat is niet zo dat is een stukje perliet wat in het zand ligt.
edit1: Ze zijn vanaf bovenkant zandbed tot onderkant eerste blaadje zo'n 5,8 cm
- Likes 1
Comment
-
Als je een android telefoon hebt kun je de app "ppfd meter" ff installeren. Die geeft een hele grove schatting van de sterkte van je licht.
Je wil toch wel overal rond de 400 ppfd zitten, let liefst rond 800 anders zal het in de bloei niet veel worden.
-
Hmm ik heb de app geinstalleerd, en met 1 bar boven 1 plantje,
Meet ik 405... mischien toch maar een idee om alle lampen aan te zetten .??
En ik denk dat ik toch maar bij me volgende kweek een fatsoenlijke Mars hydro lamp ga aanschaffen...
-
Goed opgepakt!
heb je nog ruimte over om eventueel wat aarde bij te vullen tot net onder de rand van de potten? Zo word je steeltje ook wat kleiner boven de grond namelijk.
Op wat voor hoogte heb je de lamp nu hangen ( gerekend blad-onderkant lamp )
Comment
-
Ja die ruimte heb ik zeker nog wel over, uhm de lampen hangen nu ongeveer 5-10 cm van de planten af..
Heb wel het gevoel dat deze lampen echt troep zijn...
Maar goed wat kun je verwachten voor het hele pakket voor minder dan 200 euro...
We gaan het zien waar deze kweek eindigt, maar ze groeien verder wel heel mooi...
-
-
banna punch.jpg Even een foto gemaakt vanaf de zeikant, strek lijkt behoorlijk om deze foto.. maar dit is ongeveer 5 cm...
- Likes 1
Comment
-
Opzich kan dat wel gewoon hoor, maar hou er dan rekening mee, de ts1000 is geschikt voor.. Nja 60x60 tot 80x80 zegmaar. Omdat jou tent 100x100 is zullen je hoeken en randen van de tent dus niet echt genoeg licht hebben. Je hebt dus niet je hele oppervlak optimaal, of geschikt belicht. Dat is geen ramp, je hoeft ook niet je hele oppervlak te gebruiken.
Het voordeel van een goed gematcht formaat tent/lamp is ook dat je reflectieve wanden dan effectiever zijn.
Maja, 2/4 plantjes in t midden kan prima met een ts1000. Het zal sowieso beter zijn dat dit!
-
Welk merk en waar haal je die hulp led strips aan de zeikant dienje aan je paalnhebt hangen. Kannze nergens vinden op internet.
-
20220503_060033[1344].jpgIk was net te laat waardoor ik geen foto meer kon maken vlak voor dat de lamp aan ging, zonder die paarse licht.Oorspronkelijk geplaatst door Old dawg View PostGaat wel goed zo te zien, probeer de volgende keer een pic te maken zonder dat paarse licht, bv net voordat ze aan/uit gaan, dan kunnen we het beter zien
Voor nu fijne nacht.
ik maak daar vanavond nog een keer een foto van!.
- Likes 1
Comment
-
Je tent is 100x100, en je budget voor een andere lamp is 200 euro zeg je.
hmm, mijn advies zou zijn om nog 100 euro bij te sparen, en dan voor een Mars Hydro FC(E) 3000 te gaan. Dan heb je de hele tent ik 1 klap bijne helemaal optimaal belicht Met een goeie run oogst je dan zo meer dan 500 gram.
De fce variant is trouwens weer wat goedkoper, en ietsie minder oogstpotentie, maar alsnog hele goeie keuze.
Van 200 euro gaat dat net niet lukken.
Een mars tsw2000 komt aardig in de buurt, maar persoonlijk zou ik dan liever wat doorsparen voor echt wat moois.
Wat je nu hebt hangen is geen pijl op te trekken. Lumeri speelt met de wattagea in de advertenties.
als je niet echt weet waar je naar kijkt weet je dus ook niet wat je koopt. Die 130 wat lamp zou zonaar eens 40 wat kunnen zijn.
Comment
-
Dat klopt zeker,
Ik wist al van te voren dat de lampen niet geweldig zou zijn, maar de rest wat ik er bij heb gekregen was voor een prima prijsje.
Nu even kijken wat ik dus ga doen met een lamp.
Maar dat word wel de volgende kweek, eerst ma eens zien wat dit mij brengt, en hier zal ik ook zeker het benodigde van leren.
Kijk voor mij hoef ik er ook niet dikke 500 gram af te halen, het is puur voor me zelf. zou daar een jaar van kunnen roken haha.
-
Niks mis met de tsw2000.. misschien komt die ietsiepietsie tekort bij het afbloeien op 1m2 maar voor de rest heb ik er geen klachten over. De mensen waar ik die lamp geparkeerd heb hebben al met al toch nog een redelijk resultaat geboekt met 0 ervaring.
Wat is volgens jou het voordeel van de fc3000 ten opzichte van de tsw2000 Nederhigh?
-
Italbri Niks mis met de tsw2000 kan ook prima in 1x1m. Gewoon een goedkopere optie. De FC variant gebruikt samsung lm301b diodes, en de fce versie bridgelux diodes.
Bijde kwaliteit chips, de samsung nog wat meer dan de bridgelux. Daardoor zijn ze efficienter, en maken ze meer licht van minder stroom, dan te ts serie die gebruik maakt van epistar LED diodes. De ts serie wordt wat warmer, en is wat minder goed gebouwd, waardoor efficientie en levensverwachting zeer waarschijnlijk wat minder is.
Led's gaan door hun leven langzaam steeds minder licht geven, en zeer waarschijnlijk gaat dat bij de ts serie senller door warmere temperaturen en goedkopere onderdelen.
Ondanks dat zijn er VEEEEl ergere voorbeelden te vinden dan de TS serie. De ts serie alsnog een hele mooie optie, zeker voor t geld.
Edit, bedenk eerst hoeveel je wilt kunnen oogsten, en kies daar een lamp op uit. Als 100 gram per run al genoeg is kun je ook gewoon een ts600 of ts1000 halen, dan heb je alleen een wat te grote tent.. Maja kan wel
Last edited by Nederhigh; 3 May 2022, 17:34.
-
-
Hallo daar ben ik weer,
ik heb even een tijdje niks van me laten weten, dit vooral omdat ik het niet nodig vind om elke dag maar foto's te plaatsen.
Alles ging eigenlijk harstikke goed.
Vooral 1 plant die het goed doet in mijn ogen. Ik heb al 9 vingers geteld! (de plant staat normaal gesproken volledig in het licht, ik heb de lamp iets opzij gehouden zodat ik een betere foto kon maken.)
20220517_183017.jpg 20220517_183026.jpg
1 plant deed het aardig goed, tot ik vandaag ineens weer kom kijken( Dag er voor nog gekeken, er was weinig te zien, en nu hangt ze slap en begint ze gele bladeren onderin te krijgen.(Ik heb haar een beetje water gegeven om te kijken als de medium wel luchtig was en dat was ook zo, ik moet haar deze week overpotten naar een grotere bak,.. zal het hier mee te maken kunnen hebben ), Wat zeggen jullie hier over en zouden jullie mij raad kunnen geven ? Dankje! (Let niet op de rol ducktape, die ligt daar alleen maar zodat de hoogte van de bovenkant plant gelijk is met de rest.
(Deze wou ik na het overpotten naar buiten zetten.)
20220517_183059.jpg
en 1 plantje die had wat moeite met opstarten, maar ze knabbelt er weer helemaal boven op!.
ze heeft volgens mij wel wat beschadigingen in het blad, ik had de lamp er denk ik iets te dicht boven( Lichte vlekken in ht blad zelf.
Wat vinden jullie er tot nu toe van ? voor de eerste keer.
20220517_183035.jpgAttached FilesLast edited by EagleNebula; 17 May 2022, 20:00.
- Likes 1
Comment
-
Ik heb niet zulke beste lampen, zoals je kan zien in mijn eerste bericht.
Ik heb de lamp al zo'n 4 cm van de plant afhangen...dus beter dan dit krijg ik het denk ik helaas niet...
Of ik moet LST er op doen, en dan de lamp nog lager hangen,.. maar goed. Er komt een FC-E3000 aan voor de volgende kweek.
Bedankt voor je tip Kunichika
-
Watergift goed krijgen is inderdaad ff onder de knie krijgen. Trial and error.
t verschilt enorm per run, klimaat, plant, medium etc..
Maar na een tijdje ga je vanzelf gevoel ontwikkelen voor hoe vochtig je de grond wil zien, en hoe zwaar de potten dan ongeveer wegen. Het af en toe optillen van je potten is een goeie manier om aan te voelen hoeveel water er in de grond zit. Zwaar/licht etc..
zelf had ik ook altijd sateprikkers in de grond. Als je die eruit trekt kun je ook mooi aan de prikker zoen hoe vochtig de boel is.
Ik schat dat de dames zometeen makkelijk een halve liter per dag kunnen hebben. Misschien wel meer Zeker met de warmte enzo. Ik had wat grotere fem dames in 22 liter potten, die droken zo 1,5 liter per dag weg.
Geef je iets van voeding trouwens? Nu mooi moment om wat bij te voeren als je dat nog niet gedaan hebt.
Omdat je licht niet heel sterk is kunnen ze ook wat minder voeding hebben, dus beetje zuinig doen.
- Likes 2
Comment
-
Dankje nederhigh!.
Met die sate prikkers is een goede tip! ik ga dit meteen gebruiken.
Wauw 1,5 liter zometeen al ja ?, dan ben ik dus nog veelste zuinig.(Precies wat je zegt, dat heeft ervaring nodig en geen enkele plant heeft de zeflde behoeftes.
Ik merk wel dat het nu al aardig warm op zolder begint te worden,, ondanks dat me zolder geissoleerd is.
Mischien dat ik straks de tent wel verhuis naar een andere kamer.(Als ik de temp niet omlaag krijg.)
Ja ik ben een paar dagen geleden begonnen met het geven van Plagron terra.(Ik heb een hale dosis gedaan van wat er aanbevolen was).
Ja 1 ga ik verpotten, de andere 2 voeg ik wat verse grond bij(Autoflowers),
en 1 is geen autoflower, deze ga ik verpotten in een grotere bak.En meteen voeding bij voegen.
En die wou ik eigenlijk zometeen naar buiten doen.
of de 2 afjes... ben er niet helemaal over uit nog, wat had jij gedaan ?.
Heel erg bedankt Nederhigh
Comment
-
Neee, 1,5 liter in beginfase bloei, eerste 3/4 weken. Met een sterke lamp erboven (Meer licht = meer verdamping), en grotere planten/potten.
Situatie was bij mij dus heel anders dan bij jou, het zou me verbazen als jou dames zo ook 1,5 liter per dag wegkrijgen, maar je weet het nooit
Maar het geeft wel aan dat je misschien best wat meer water mag geven. Hoe groter de dames hoe meer ze gaan drinken, en dat kan best in rap tempo oplopen.
Zeker de eerste fase van de bloei drinken ze vaak erg veel. 2/300 ml klinkt als weinig, maar het is altijd lastig inschatten vanaf een computerscherm.
Wat je wil doen met de planten naar buiten moet je zelf weten eigenlijk.
Persoonlijk vind ik autoflowers binnen kweken onzin. Het enige echte voordeel van een autoflower is dat je geen bepaalde lichtcyclus nodig hebt om ze in de bloei te krijgen.
Maar precies dat kun je binnen heel mooi controleren.
Buiten betekent dat dat je ze in juni/juli/augustus al in de bloei kunt hebben.
Gewone foto planten bloeien als het lang genoeg donker blijft. Buiten eigenlijk haast nooit voor eind september (12 uur licht/12 uur donker), en dan begint het weer net minder te worden waardoor je kans op ziektes etc groter word.
Foto planten hebben wel het voordeel dat ze sterker zijn, meer oogst opleveren, meer voeding/stress kunnen hebben etc.
Ik zou dus je autoflowers naar buiten doen, en je foto plant in de tent laten, en dan op een gewenst moment de klok op 12/12 zetten.
Als je pot groot genoeg is, en je de plant goed traint... (Google: SCROG, LST, HST, Sea Of Green etc,,,) Dan kun je met 1 foto plant makkelijk de hele tent vol krijgen...
Maar omdat in jouw geval niet het hele oppervlak optimaal belicht is is dat eigenlijk niet eens echt nodig.
Hou er wel rekening mee, de zon is een heeel stuk krachtiger dan elke kweeklamp, en zeker dan jou kweeklamp!
Als je ze nu ineens in de volle zon zet zijn ze binnen 24 uur verbrand. Eerst een weekje in de schaduw dus, en langzaam opbouwen.
- Likes 1
Comment
-
Ja precies ik dacht al even van 1,5 liter nu al lijkt me teveel haha.
Ik heb ze inderdaad wat meer water gegeven en ze deed het inderdaad beter, de lamp die ik heb geeft blijkbaar toch meer warmte af dan ik dacht.
Ja over me planten gesproken... ik was met me autoflowers bezig, ik was net klaar met LST op me plant..(Niet het mooiste) maar dat komt vanzelf wel,
Tot ik overeind stap om wat te pakken, en me lamp wat lager wou zetten, valt me lamp naar beneden....ik heb geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren...
De plant waar ik net LST op had gedaan die heeft lichte beschadiging.. die overleeft het wel.
Maar de andere die moest ik nog doen... en daar is dus de complete hoofdstam van afgebroken.. zat enkel nog vast met 2 vezeltjes...
Ik heb het gespalked en vast getaped..en even wat voeding bij gedaan, op hoop van zege krabbelt ze er weer boven op... maar ik ben er bang voor.
Aah dankje wel dat je zei niet meteen vol in de zon, dat was anders wel gebeurd waarschijnlijk haha.
Comment
-
Even een update, Al een enige tijd niks meer geupload.
Dit omdat ik weinig tijd had om foto's temaken.
En ik veel geouwehoer heb gehad met deze lamp...zelfs zo erg dat de lamp gevallen is boven op mijn planten..
1 hiervan heeft het niet overleefd helaas..
Maar de andere 2 groeien als kool.
Ook even LST geprobeerd voor het eerst.. Het kan beter maar ze doet het erg goed naar mijn mening.
Foto is gemaakt op het moment dat het licht uitging
20220522_000418.jpg 20220522_000423.jpg 20220521_232259.jpg
- Likes 2
Comment
-
Mooie lst, jammer van die ene... meer ruimte voor de 2 andere dan, gaan ze wel benutten.
-
Lst ziet er aardig uit hoor👍aldoende leer je het beste, gewoon doen dus, zo hou je het lekker spannend, vind juist dat dat het kweken leuk maakt.
Shit💩 happens af en toe,🙊 vallen en opstaan, trial and error, gaat helemaal goed komen....gewoon doorgaan🥳
-
Dankje jullie wel!
En zo is dat en we gaan gewoon door, ze begint wel weer opnieuw te groeien dus ik heb haar buiten gezet en zie wel wat er af komt haha..
Die andere 2 beginnen nu echt te drinken... gisteren 500ml gehad, vandaag stond ze alweer wat slapjes dus vandaag de dosis maar iets verhogen naar 750ml...kijken hoe ze dat vind.
- Likes 2
Comment
-
Weer een weekje verder!.
En me planten doen het volgens mij wel aardig goed.
Wanneer zou ik met pk13+14 beginnen ?
Ik had ze net weer voeding gegeven(Plagron bloom, vorige week gestopt met grow+bloom).
Excusses voor de slechte kwaliteit foto's dat paarse kleur maakt de plant niet mooier, ik zal van de week even foto maken zodra de lamp uit gaat.
20220603_233254.jpg image_444936.jpg
De banana punch is ook flink aan het groeien(krijgt alleen nog plagron grow).
20220603_233310.jpg 20220603_233303.jpgLast edited by EagleNebula; 6 June 2022, 22:16.
- Likes 1
Comment

Comment