Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Ice Cream Cake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5 x Ice Cream Cake

    Korting op 420shop
    Ahoy!

    Na vele jaren niets te hebben gedaan kriebelt het toch weer, en ik vind de prijzen gewoon te hoog worden in de shops, zeker voor die cali weedjes...
    In het verleden veel bezig geweest, ooit begonnen met aarde en later met 'hydro' bezig geweest, LED bestond toen nog niet, alles was HPS.
    Ben dus pas net weer begonnen en heb al van alles ontdekt aan tenten en equipment na mijn eerste aankoop, dus alles wordt nog uitgebreid, vernieuwd en verberterd

    De strains uit USA/Cali vind ik toch wel de mooiere soorten hebben persoonlijk, ik heb deze gevonden; Ice Cream Cake van humboldt omdat ik de exotic genetix iet wat te duur vind.
    - https://en.seedfinder.eu/strain-info..._Organisation/

    My ladies;

    Zaadjes 18 a 24 uur in donker glas water, vervolgens met de schoteltjes methode gekiemd(twee schotels op elkaar met keukenpapier als bodem en deksel, goed nat maken, etc)

    Tent A
    - SecretJardin HS60
    - MarsHydro TS600
    - 3 x 11L

    - Voor defoil een van de dames, ergens dag 35 was dit;

    IMG_00000245.jpg

    - Dag 42 groei;

    IMG_00000250.jpg image_448693.jpg

    Deze ga ik morgen flippen naar bloei.
    Even aankijken hoeveel ze gaan strekken, heb nog een hogere tent en wil nog kijken of ik nog wat kan scroggen want het wordt krap denk ik...
    Verder gaan ze best goed denk ik, ze zijn fast flowering, iets wat ik helemaal niet ken uit het verleden, maar ze hebben 57 dagen bloei nodig volgens de seed maker.

    Tent B
    - SecretJardin DR60
    - ViparSpectra P600
    - 2 x 11L

    - Dag 15 groei;

    IMG_00000271.jpg IMG_00000268.jpg

    Deze twee dames dus in een ander tentje, verder identiek aan Tent A, maar deze tent heeft een ViparSpectra LED.

    Tot zoverre even, binnenkort weer een update.

    Groetjes,
    IceCreamCake
    Attached Files
    Last edited by IceCreamCake; 26 July 2022, 00:07.

    #2
    Succes, subke. Toffe setup!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Ziet er heel goed uit! Succes!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Lekker bezig zo plantjes gaan goed, zien er gezond uit

        Succes

        Comment


          #5
          Je hebt het goed voor elkaar. Daaraan zal het niet liggen

          Er wordt hier niet vaak USA zaden gekweekt dus ik ben benieuwd.
          Suc6
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


            #6
            Staan er goed bij, suc6
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #7
              Hey All,

              Dank voor de leuke replies, hierbij een update;

              Het was me wel een week, maar we hebben het overleefd.
              Na enige vermoedens heb ik thrips ondekt dus werk aan de winkel want ze staan in week 1 van de bloei.
              Ik had al neem olie gespoten een paar weken geleden omdat ik al wat dacht gezien te hebben, weet niet of dat werkt want de plaag werd groter en meer en meer bladeren was het zichtbaar.
              Ook roofmijten in de grond, maar ik bleef ze zien dus heb ik besloten om spruzit-r erover heen te spuiten en heb ze niet meer gezien, mischien nog een keer na 7 dagen als het nodig is, even goed in de gaten houden.
              Het spul bevat pyrethrum en je spuit het met water met een drukspuit op de planten.
              De hitte was ook leuk deze week, tropisch buiten maar het ging gelukkig prima met een airco erbij.

              - 3 x bloei, week 1, gisteren nog niet echt iets te zien maar vandaag is de bloei erin gekomen

              IMG_00000283.jpg IMG_00000295.jpg

              IMG_00000292.jpg IMG_00000293.jpg

              - 2 groei, week 2;

              IMG_00000276.jpg IMG_00000279.jpg
              IMG_00000284.jpg IMG_00000288.jpg

              Inmiddels de 3 planten die in de bloei staan naar een grotere tent verhuisd, heb nu een DR120 ipv. een HS60
              De 2 die in de groei staan nog even laten gaan en dan beginnen met toppen.
              Nu hopen dat die vervelende thrips helemaal weg zijn, even goed dagelijks bljven spotten.

              Tot zover weer, groeten,
              Ice Cream Cake

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ze geraken resistent aan neemolie denk ik. Roofmijt he als het te erg word in de bloei ook...

              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Je "moet" de behandeling met neemolie meestal ook herhalen bij een plaag, als je zeg maar een keer hebt behandeld, dien je dat na (dacht ik) 10 dagen te herhalen.

                Maar zoals Wesley pipes al opmerkte zijn roofmijten tijdens de bloei het beste, liefst tijdens de bloei niet sproeien.

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                tijdens bloei sproeien is sws een no go die troep wil je niet in je toopen hebben en roken ze lijken wel wat naar het licht willen groeien de lamp er dicht genoug op ???

              #8
              He Ho!

              Update van de tenten met ice cream cake.

              - 3 x ICC in DR120;
              De thrips heb ik bestreden met cucumeris en pyrethrum en het ziet er goed uit, ben nog niet 100% zeker.
              Ze strekten nog wat door en zijn nu best groot geworden, ik twijfel nog of ik ze in het trellis net ga steken of dat ik ze laat gaan en dit achter de hand houd, ze krijgen nog wel een defoil beurt deze week om het wat meer open te maken.

              Week 3 bloei;
              IMG_00000314.jpg IMG_00000342.jpg
              IMG_00000346.jpg IMG_00000348.jpg

              - 2 x ICC in DR60;
              Deze zijn inmiddels getopped en gaan deze week de bloei in nu ik ongeveer weet hoever ze strekken.
              Twijfel of ik ze in de andere tent ga zetten ivm de thrips.

              Week 5 groei:
              IMG_00000304.jpg IMG_00000355.jpg
              IMG_00000321.jpg IMG_00000359.jpg

              Tot zoverre even, Groetjes!
              Attached Files

              Comment


                #9
                Je planten zien er gezond uit, maar je zegt 3de week dat klopt geloof ik niet.

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
                  Je planten zien er gezond uit, maar je zegt 3de week dat klopt geloof ik niet.
                  Mischien heb je gelijk, ik zit, vanaf de dag dat het zaad in glas ging, nu op dag 66(10-8-22) in de bloei week 4, ze zijn op dag 42 in bloei geflipt met een 24 uur donker periode, ik poste op zondag avond de update overigens.

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    En toch denk ik dat je volgende week pas de eerste bloeiweek moet gaan tellen. Of denk je dat ze over 6weken al klaar zijn . Of ik lees de foto's helemaal verkeerd, zie nog niet veel bloeiverschijnselen als ik eerlijk ben.

                  • IceCreamCake
                    IceCreamCake commented
                    Editing a comment
                    Ben blij dat je het zegt, ik zelf vind het erg langzaam gaan, maar ik kom uit 'stekken kennis' zeg maar...
                    Door de neem olie acties zullen ze stress hebben gekregen en de thrips ook dus ik dacht dat dit voor vertraging heeft gezorgd.
                    Het zijn zogenaamde 'fast flowers' maar ook ik heb mijn twijfels over de bloei tijd.

                  • IceCreamCake
                    IceCreamCake commented
                    Editing a comment
                    Lees veel dat zaadjes per definitie 8 weken groeien, is dat zo?
                    Ik heb 42 dagen op 18/6 gedraaid, als ik dan eigenlijk 8 weken zou moeten rekenen, betekent dit dat mijn schema nu niet klopt en je gelijk hebt dat ik nu pas 1 week bloei achter de rug heb.

                    Als ik kijk naar hoeveel ze hebben gestrekt zou het zomaar kunnen kloppen, hmmm nog zoveel te leren...

                  #11
                  Wesley pipes Ja die cucumeris heeft denk ik wel geholpen, thx. Ik zie ze niet meer dus fingers crossed en goed blijven opletten

                  Old dawg Dat neem olie is best lastig toe te passen vond ik, ik heb nu een degelijke drukspuit wat veel beter werkt dan een simpele fles spuit, en ik gebruik nu 'rimulgan' als emulgator ipv zeep(seepje, bio zeep) zodat de olie beter mixed met het water, iets wat de vorige keer niet goed is gegaan denk ik.

                  Dat ze resistent worden voor neem olie, zou kunnen, dat pyrethrum heeft zeker geholpen, maar je weet maar nooit met die trip-dingen, het heeft mij aardig bezig gehouden.

                  Comment


                  • Old dawg
                    Old dawg commented
                    Editing a comment
                    Je kan het ook kant en klaar kopen, heb ik ook gekocht, alleen ff mengen met water that's all
                    Bijvoorbeeld deze:

                    https://www.amazon.nl/Wesentlich-Nee...s%2C351&sr=8-7

                  • IceCreamCake
                    IceCreamCake commented
                    Editing a comment
                    Nice, dank je.

                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Als je roofmijt uitzet , mag je voor en na het uitzetten geen neem of pyretrum gebruiken.... 2 weken tussenlaten minimum...
                Bezig...
                X