Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RQS Amnezia Haze sunlight + LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RQS Amnezia Haze sunlight + LED

    Korting op 420shop
    Ik ga een dubbel kweekje beginnen die ik in 2 zal opsplitsen. 5x amnesia haze van royal queen seeds die ik buiten zal starten voor een 2 tal kleine weken voor over te gaan naar de tent onders HPS 400W.

    Terwijl mijn ander kweekje binnen op zijn einde loopt binnen 2 weken zal ik genieten van het gratis licht dat de zon mij nog brengt deze zomer.

    Beginnend in een klein potje om over te gaan naar growbags van 25l met pragron growmix.

    Zojuist de zaadjes in het water gedaan om te ontkiemen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Silas; 12 December 2022, 19:41. Reden: op aanvraag

    #2
    Heb ook met die zaden gekweekt, zeer over te spreken. Goed groeiende planten, lekkere dikke toppen, en de wiet smaakt goed en is kneitersterk. Succes!
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bedankt

    #3
    3 van de 5 hebben een worteltje ontkiemd. Maar ik heb ze al geplant uit de hoop ze toch nog ontkiemen. Laat de kweek beginnen🥳

    Comment


      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het kan soms lang duuren heb ook wel eens na een week een pot weggezet met de gedachten komt niks meer uit was het al vergeten ondertussen was er gewoon als nog een uitgekomen in een hoekje

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        De andere zaadjes zitten al in het water. Die niet uitgekomen zijn, zijn ook niet ontkiemt in het water. We zullen zien anders zal ik een paar potjes moeten bijplaatsen. Spannend 😊

      #5
      Kleine update.
      3 hoofdjes steken uit de grond.
      Ik vermoed dat de andere 2 niet meer zullen boven komen dus ben ik nog 3 zaadjes aan het ontkiemen uit de hoop er 2 over te houden.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        👍🏼👍🏼👍🏼

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan wat langer duren.

        Volgende keer een derde waterstofperoxide toevoegen.

      #6
      Tijnie82 een 4de is nu aan het uitkomen

      Comment


        #7
        Rreppellsteeltjam bedankt. Dit was een trukje die ik nog geen weet van had 😊

        Comment


          #8
          Kleine update. 1 van de 3 nieuwe amnesia haze zaden zijn ontkiemd en ze toont haar hoofdje. Momenteel gebruik ik natuurlijk licht doordat ik mijn tent niet kan gebruiken voor een tweetal weken.

          Graag daarna zou ik die in mijn tent plaatsen. Met dat de maanden kouder zullen worden, zou ik graag de lampen laten branden tijdens de koudste periode van de dag… de nacht dus, wat mij voor een dilemma zorgt. Het zijn periodieke planten… .

          Als ik tijdens de 18/6 cyclus een overgangsdag heb met langere aantal lichturen om een verschuiving in de tijdslijn te creeëren, om een 18/6 cyclus te creeeren maar die dan grotendeels tijdens de nacht de lampen aan gaan.

          Is dit aan te raden of is dit de slechtste wat ik kan doen omdat dit zal zorgen dat mijn plant hermafrodiet zal worden?

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Ik heb een paar keer voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik kies er meestal voor om de lichtcyclus in stapjes van 2 a 3 uur te verschuiven. Maar jouw idee zal ook werken, zal misschien beetje stress geven maar denk niet dat ze in 1 klap herma worden. Ze zullen wss meer last hebben van de overgang van zonlicht naar lamplicht. En met een beetje pech beginnen ze al te bloeien voor je ze de tent in kan doen.

          #9
          Een klein updatje. Hier heb ik even dom gedaan. Het was als volgt. Een paar zaadjes kwamen niet uit, ik had graad 5 of 6 plantjes zodat ik zeker mijn tent vol zal krijgen.

          Nuja er kwamen er maar 3 uit.
          Dus heb ik er 3 nieuwe amnezia zaden die ik had in water laten ontkiemen waar er 2 van uit kwamen. Joepie 3+2=5. Een poosje later kwam een vierde uit. Dus 6 plantjes. En nog een poosje later zag ik dat 1 potje er 2 plantjes uitkwamen😅. Dus bij gevolg teveel plantjes. Ik ga ze allemaal proberen te onderhouden (op 1m2😅), kan ik mss een experimentje doen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            experimenteren dien tijd is voorbij , leer geld betaal je altijd , maar het zijn mooie plantjes da komt wel goe , kèép it grèén

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            tuurlijk kan je experimenteren dat kan altijd en in de groei kan je dr mee doen wat je wil eigelijk maar je kan ook de mooiste selecteren en die afbloeien of wat stekjes maken zodat je de ronde hierna gratis nieuwe plantjes hebt

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ja stekjes maak je als de plant nog groeit inderdaad je kan voor paar euro een propogator halen bij action ofzo stek blokjes of iets dergelijks en stekken kan je lang bewaaren klein led lampje dr boven heb zelf een van 4watt erboven less is more zeg maar je kan er zeg maar ook stekken vanaf halen en de rest laten afbloeien de planten of bijwijze van je pakt een plant en daar maak je stekkies van als.je zoveel plantjes hebt kan je dr wel een missen en als de stekken te groot zijn geworden snoei je ze of je maakt van een stek weer nieuwe stekken zo kan je eindeloos door gaan en hoef je niet speciaal.een moederplant te appart te houden super simpel kost haast niks en zo kan je elke.x je hok vol zetten super simpel en iedereen kan het stekjes schuin afsnijden en in de stekblokken drukken stekblokjes laten ff paarmin laten weken in voeding water wel laag in ec zitten in een propogator met klein led tl dr boven en gaan met de banaan

          #10
          Tijnie82 ja stekjes zou ik ook willen doen. Maar moet je dat niet in de vegative periode. Amnesia haze moet 10 tot 11 weken bloeien… dan heb ik toch een tweede tent nodig om parallel nog een kweek groot te brengen? Of hoe doe jij dat voor stekjes groot te brengen (voor planning enal zo)?

          Comment


            #11
            Tijnie82 kan je uw setup eens tonen? Heel interessant wat je al verteld. En kwa voeding is dat dan nog goedkoper dan zaadjes?
            Als je stekjes 10 weken moet houden kan ik veronderstellen dat de voeding in de soil waar de stekjes zich bevinden op geraakt?

            Comment


              #12
              de kleintjes zijn de stekken en bij de laaste foto zo zijnnze zeg maar als je de stekken van de plant haalt en in de stekblokken doet
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.

              Comment


                #13
                als je de stekken hebt gesneden en in stekblokken duurt het ook nog wel even voor ze goed geworteld zijn en dus kunt gebruiken ben je zo al paar week verder dan pot je ze in zand of wat je wil en dan slaan ze met dag of twee aan en kun je ze beginnen voor te groeien als je het goed plant kun je ze zo door schuifen als je hok klaar is met bloeien klok om en kan je gelijk de ronde starten de 2de snap je

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  je hoeft er niet perzee een extra hok of tent maar kan wel klein tentje of klein kastje is ook al genoug naar kan ook.zonder met propogator met led tl los er op wil ook wel

                #14
                Tijnie82 ik denk dat ik voor een tweede tent ga kijken. Nog even research doen of in vegative stage wietplanten goed groeien onder een tl lamp mits ik nog een 250W 6500k cfl lamp liggen heb. Kan ik later mss upgraden naar led 😊.

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  onder tl kan je ook ceker goed wiet voor groeien en bloeien ook alleen haal je daar wat minder af dan met een goede nieuwe led natuurlijk led tl zou ik persoonlijk voor gaan gaat langer mee goed koper met stroom en je hebt maar weinig wattage nodig om goed voor te groeien ik heb zelf ook wel eens met een spiegel kap van hps lamp gepakt en daar tl ingemaakt werkt super heb je toch wat beter licht verspreid

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  onder tl kan je ook ceker goed wiet voor groeien en bloeien ook alleen haal je daar wat minder af dan met een goede nieuwe led natuurlijk led tl zou ik persoonlijk voor gaan gaat langer mee goed koper met stroom en je hebt maar weinig wattage nodig om goed voor te groeien ik heb zelf ook wel eens met een spiegel kap van hps lamp gepakt en daar tl ingemaakt werkt super heb je toch wat beter licht verspreid

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  de led tl wat ik heb gekocht komt gewoon bij de gamma weg voor paar tientjes works like a dream

                #15
                Tijnie82 ik heb een beslissing genomen. Er zal binnenkort mars hydrotent toekomen met tsw2000 lamp.

                Comment

                Bezig...
                X