Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Skywalker Haze - I Am Your Father

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 1x Skywalker Haze - I Am Your Father

    Korting op 420shop
    Breeder: Dutch Passion
    Soort: 1x Skywalker Haze - Fem Fotoperiodiek
    Tent: 70x70x160 cm
    Lamp: Mars Hydro TS1000
    Lichtcyclus: 18/6 groei, 12/12 bloei
    Medium: Voorkweek in 1L pot 100% Biobizz lightmix, overpotten in 15L autopot met 70% Biobizz allmix + 30% perliet
    Voeding: Biotabs, 2 tabs bij het overpotten.

    Na 2 keer autoflowers met veel succes gekweekt hebbend, ga ik nu een keer fotoperiodiek proberen.
    Vorige keer was 3 planten in een 70x70 erg krap, maar niet onverdienstelijk, in totaal ruim 200 gram onder 150 watt vandaan gehaald. Die kweek heb ik gedaan op autopots+biotabs en dit beviel enorm goed omdat het extreem makkelijk was in onderhoud, de tank af en toe bijvullen met water en beetje CalMag en klaar. Nog wel even met de gedachte gespeeld om deze kweek op kokos te doen, maar dat komt later. Eerst maar eens mijn huidige voorraadje grond+tabs en dergelijke opmaken in plaats van weer nieuwe spullen kopen, het idee van kweken was namelijk geld besparen

    Er is een hoop gebeurd in mijn leven waardoor ik geen tijd/prioriteit had om een nieuwe kweek op te zetten, zoals papa geworden enzo. En ook geen noodzaak omdat er genoeg voorraad was. Maar nu het voorraadje weer wat begint te slinken, wordt het tijd om weer wat lekkers te kweken.
    Dit keer ga ik voor 1 plant die de beperkte ruimte moet gaan vullen, dit wil ik gaan doen met toppen en vervolgens ScrOG in de hoop om zo de hoogte beperkt te kunnen houden in het minitentje.

    Als het goed is komt vandaag nog de postbode met een pakketje bestaande uit een nieuwe grinder, nieuw draait traytje en de Skywalker Haze zaden.
    De keuze is op Skywalker Haze gevallen omdat ik graag haze/sativa dominant rook. Leuk natuurlijk om de altijd heerlijke Silver Haze te kweken, maar die kan ik altijd even snel in een shop halen mocht ik er zin in hebben, de Skywalker Haze heb ik nooit eerder gehad maar het smaakprofiel spreekt mij erg aan evenals de genetica. Dit weekend ga ik beginnen met ontkiemen en ga ik ook de tent weer eens klaarmaken voor gebruik door grondig te reinigen, alles weer in de tent te hangen en de afvoer naar buiten te maken dit keer.

    Hopelijk gaat het een mooie kweek worden

    #2
    Proficiat met het vaderschap!
    Hopelijk heb je nog eens goed kunnen uitslapen want die tijd is nu even voorbij😀

    Heb zelf ook jaren silver, lemon haze gerookt👌
    1x cannalope haze gehad, en moet zeggen dat dat de beste haze was die ik ooit gerookt heb.
    95% sativa geloof ik.

    Geniet van jullie kleintje want ze zijn toch zo snel groot en veel succes met je ronde🍀🍀🍀
    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Dank je! Tot dusver mogen we eigenlijk niet klagen qua slaap. Ze is nu een maandje oud en slaapt snachts 2x4 uur, al kan het natuurlijk zo weer anders zijn.

      Toevallig heb ik ook na zitten denken over Cannalope Haze. Keuze voor Skywalker Haze gevallen omdat ik citrus net wat lekkerder vind, maar je maakt het nu erg verleidelijk om volgende keer wél voor Cannalope te kiezen

    #3
    Lekker soortje Skywalker!
    Zet hem op papa

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      We gaan ons best doen, wie weet krijgt de kleine ook groene vingers

    #4
    Proficiat, en succes deze ronde! Subke
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Dankje en welkom!

    #5
    Weekend, dus mooi even de tijd om alles klaar te maken. Tentje is gesopt, ontsmet, op orde gemaakt en alle benodigde spullen erin gehangen.
    Grond zit alvast in de potten, dus wat dat betreft ben ik er helemaal klaar voor.
    Nu moet het zaadje nog ontkiemen...48 uur geleden in een glas water gegooid en donker weg gezet, maar nog niets te zien van open breken oid helaas...
    Ben toch een beetje ongeduldig aan gezien vorige kweek rond dit tijdstip op alle drie de planten al een wortel zat van minstens een centimeter.

    Heb nu nog twee knutselprojectjes staan voor het succesvol afronden van deze kweek, eerste is een SCrOG opstelling bouwen wat me verder wel duidelijk is;
    Het tweede is iets verzinnen om de lucht direct naar buiten te kunnen leiden en hier heb ik misschien gelijk even jullie input voor nodig.

    Het raam op de foto wil ik hier voor gebruiken, direct de slang naar buiten gooien is natuurlijk niet zo handig met het oog op bemoeizuchtige buren, voor als het straks kouder wordt aangezien de oogst pas op z'n vroegst in december zal zijn en natuurlijk ook licht lekkage... Het raam is 130 cm x150 cm (BxH).
    Ik wil het raam in de kiep stand fixeren zodat deze niet per ongeluk dicht kan waaien, gordijn dicht laten en dan een zwarte plaat erover heen maken zodat het niet opvalt? En in die plaat dan natuurlijk een rond gat maken + flens fixeren voor de afvoerslang. Moet dat voldoende zijn?

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je nog geur ruikt heb je afzuiging niet goed voor mekaar als je dat wel.hebt ruik je niks
      of je filter is niet meer 100%of je verbindingen zijn niet 100% dicht dan de een heeft liever licht aan in de nacht dat is maar net wat je fijj vind k vind dan lastig als je bij de dames wild kijken licht alweerr uit staat hehe
      Last edited by Tijnie82; 15 August 2022, 10:07.

    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Thanks Tijnie voor je input. Filter was samen met de ventilator nieuw bij vorige kweek. PK125EC-TC ventilator met PK1604 filter dus zou goed moeten zijn. Kan zijn hoor dat een of ander niet goed aangesloten zat, alles nu los gehad en weer gemonteerd, maar ik zal het allemaal extra nalopen nog!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik doe ook altijd ductape op de punten waar de slang aan de afzuiger gaat of aan de koolstof filter meestal zit daar net een klein lucht lek maar als je hooge lv hebt gehaf kan die naar een kweek filter al kapot zijn maar ga dr niet vanuit vast ergens een kleine lucht lekje

    #6
    maar de flesn op de hout plaat moet genoug zijn dan heb je een goede uitblaas naar buiten

    Comment


      #7
      Ben benieuwd. Ik volg.

      Comment


      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Welkom!

      #8
      Zaadje in het water kunnen we helaas afschrijven denk ik, zondagavond in ieder geval een nieuwe in een koffiefilter gedaan. Deze had vandaag een klein worteltje dus heb haar toegestopt in een ingewaterd potje met grond.
      kamer met het tentje is een graadje of 23-24 en LV is 70-75%. Hoeven we ook weinig voor de doen met het weer buiten.

      kwam een sample potje met Atami Bcuzz root stimulator tegen. Zodra ze haar kopje laat zien zal ik deze voor een week of 2 geven.

      mocht die andere het toch nog gaan doen, zet ik er gewoon een extra pot bij
      20220817_145756.jpg

      Comment


        #9
        Stoeltje erbij , haze altijd leuk

        Comment


        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Welkom bij de club, maak het jezelf gemakkelijk

        #10
        Eventjes een screen gemaakt voor op m'n green, aardig zweten in het sporadische avondzonnetje dus ik heb wel wat lekkers verdiend.

        Tentje is 24.5 graden C en 65% RH. Ik ben benieuwd wanneer ze haar koppie laat zien.

        Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor de hoogteverstelling van het scherm. Ik wil er namelijk geen vaste poten onder maken... Iemand een vernuftig idee, of gewoon ophangen aan katrollen?
        20220818_180911.jpg

        Comment


          #11
          Katrollen is een optie, ik zou peroonlijk voor ketting gaan. Katrollen willen wel eens door slippen naar mijn idee.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Een slippende katrol, nee daar is het ontwerp van oudsher te goed voor🤭🤭

          #12
          4 oogvijsjes en kettingen

          Comment


            #13
            Ben bang dat je rek opgetild wordt als je planten gaan groeien. Kan je geen balken in de hoek maken en daar iets inschroeven waar je rek op komt te liggen en waar je het aan vast kan maken?

            Proficiat nog met het vaderschap & succes met je kweek!
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Dat is inderdaad ook wel een goed punt. Ik kan t wel verzwaren met gewichten aangezien ik een complete homegym heb :p

              Dankjewel verders!

            #14
            Ty- rappys aan de buisjes van de tent en hoppa!!

            Comment


            #15
            Wat voor autoflowers had je toen als ik vragen mag?

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Hoe kom jij toch altijd aan die Mephisto zaden. Ze adverteren altijd met nog over 2dagen gooien we een nieuwe batch. Kijk ik sochtends is de hele klambam alweer uitverkocht!!!!👹

            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Ze geven ook aan hoelaat de drop is, 5 minuten later is bijna alles alweer uitverkochtinderdaad... Beetje zoals kaartjes voor populaire festivals :p

            • CobyBE
              CobyBE commented
              Editing a comment
              Klein beetje off topic maar momenteel kan je nog seeds bestellen van Mephisto genetics
              https://www.mephistogenetics.co.uk/
          Bezig...
          X