Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Skywalker Haze - I Am Your Father

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Dag 30 bloei als ik nog goed kan rekenen .
    Volgens Dutch Passion zou dat al bijna halverwege de bloei zijn (9-10weken) maar ik ga toch maar uit van eerder minstens 12 weken.

    Watertank weer eventjes met 40 liter water en 40 ml Calmag gevuld, deze was weer helemaal leeggedronken door de dames. Eens kijken hoe lang het duurt tot de tank weer leeg is. Gelijk weer een 750 ml bovenlangs gegeven, dit probeer ik 1 a 2x per week te doen, dag van te voren watertoevoer uit, water bovenlangs en dan weer volgende ochtend Autopot toevoer open.

    Het begint ondertussen echt een genot te worden als je de tent open ritst en even aan de dames zit om wat blad weg te stoppen. Mn handen ruiken nu heerlijk subtiel naar zoete bessen met een licht zuur citrusachtig vleugje. Kan echt niet wachten om de dames te proeven.

    De lamp staat er behoorlijk dicht op en dat lijken ze helemaal niet erg te vinden. Ik wil nog wel een extra fan hebben voor wat meer luchtverplaatsing anders ben ik toch bang ergens rot te gaan krijgen. Ontvochtiger staat nu 12/12 op 50 of 55%, snachts loopt het dan op naar 65 a 70%. Laatste paar weken bloei laat ik de ontvochtiger gewoon continu draaien.

    20221029_124210.jpg
    20221029_124247.jpg
    20221029_124242.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb je die ontvochtiger in je kamer of tent staan?

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      buiten de tent is naar mijn weten makkelijker omdat je dan droge lucht aanzuigt maar beide kan

    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Staat in de kamer, buiten de tent

    #47
    Sfeerfotootjes uit de tent
    20221031_185619.jpg
    20221031_185628.jpg

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Het gaat goed zo te zien

    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Ik mag niet klagen denk ik Corleone, ze groeien goed, zien er tevreden uit, ze ruiken heerlijk. Zo door naar de eindstreep

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik hou wel van een goeie sfeer 😀

    #48
    Weinig bijzonders nog altijd.

    Dag 36 bloei, DOEI!

    20221104_184912.jpg

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooi hoor!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die rechtse aan de wand die gaat lekker dik worden

    #49
    Dag 43 bloei;
    Watertank was weer helemaal leeg, 40 liter water in 13 dagen dus de twee dames gebruiken samen ruim 3 liter water per dag. Calmag supplement ga ik iets minder geven. Nu 20 ml op 30 liter gedaan.
    waterkraantje weer dicht, morgen weer een 750 a 800 ml bovenlangs.

    Laatste tijd weinig tijd de planten liefde en aandacht te geven. Lamp was nu ook alweer uit voordat ik er bij was en zie nu op de foto wat gekke dingen, sommige toppen hebben veel bruine haren, wat gekke vlekken op een paar bladeren en dergelijke. Morgen maar eens goed inspecteren allemaal.

    Lights off fotootje:
    20221111_191556.jpg

    Comment


      #50
      Ik heb even jullie ervaringen nodig heren;
      Wat denken jullie van dat vergeelde/bruine blad? Via een app die ik heb kom ik op kopertekort, maar dat zou met leidingwater geen probleem mogen zijn.

      De al vrij bruine haartjes op de toppen, lichtstress?
      De paarsachtige bladeren op de toppen en sommig groen blad met ook deze paarse vlekken? Soort afhankelijk? Kou? Eveneens lichtstress want zit vooral op de hoogste bladeren en toppen?20221112_072059.jpg

      Comment


      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Thanks voor de geruststelling, zal inderdaad aan het soortje liggen al dan niet versterkt door relatief koude omgeving.
        Zit nu ruim 6 weken bloei dus mag hopen over de helft te zijn ja

        Lamp stond net een minuut of 2 uit, was net te laat maar anders had ik het ook niet gedaan hoor. Kamer is verder ook helemaal donker dus was alleen 1 flitsje

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De regel is dat je 5 minuten speling hebt, maar een flitser gebruiken........

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        1 Flitsje , da meende ni - da kost grammetjes kerel ‼️ 🤪 ‼️

      #51
      Dag 48 bloei;

      Ik kan niet wachten om de dames te proeven, komt steeds dichterbij maar nog even een paar weken geduld. Toppen mogen nog wel even flink aanzwellen van mij.

      20221116_140622.jpg

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Goe bezig - Ene aanzwellen gaan ze zeker doen , gaat een mooi resultaatje geven !👍🏼!

      #52
      Dag 53 bloei;
      Steeds een beetje meer paarsig/herfstig, de tweede plant begint nu ook duidelijk mee te doen en het ziet er wel mooi uit zo.
      Het is wel wat aan de koude kant aan het worden met zo'n koude dag als t van het weekend, radiator op de kweekkamer staat ook maar volop open. Grotere kast met een 600w HPS zou niet misstaan voor de temperatuur

      20221120_181821.jpg

      Comment


      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Zou zoiets nu nog zin hebben en toegevoegde waarde hebben? Nu idd enkel biotabs en calmag

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ah bio. Dat wist ik ff niet meer. Dan hoef je niet te spoelen zegt men.

        Of je zou écht moeten spoelen, liters en liters water door de pot heen totdat water niet meer zo sterk verkleurd. Ooit eens gedaan om enorme overvoeding weg te krijgen
        Zou ik niet doen aangezien ze al enorm in de herfst zitten, maar wou het toch ff delen.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Hoor toch wel goede verhalen over biotabs.. wel makkelijk alleen watergeven!

      #53
      kelderkastje zouden die top stimulators zo ver in de bloei nog zin hebben? Geen ervaring mee namelijk

      giinnoo ik vind het ideaal, zeker in combinatie met die autopots. Was wel bang dat zo'n lange groei+bloei misschien te lang zou zijn voor alleen biotabs maar tot nu toe lijkt het prima. Voor mijn autoflowers vorige keer was het ook perfect. Volgende keer ga ik kijken of kortere voorgroei misschien juist overvoeden veroorzaakt. Beetje uitproberen

      Comment


      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        giinnoo biobizz light mix als zaailing en dan pot ik over in biobizz all mix.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Geen idee. Producenten beweren van wel. Nooit zonder gedaan. Dat is mijn manier van prutsen met plantjes. Maar nu is het idd. wat aan de late kant.

      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Ik ben ff in mn doos met voedingen enzo gaan kijken en vond nog een nieuw flesje biobizz top max. Gooi daar deze week en volgende week nog ff paar keer paar ml gemixt in een liter water van bovenlangs. Gewoon omdat het kan

      #54
      Verdorie. Uit 1 topje lijkt ineens een banaantje te groeien!

      Dat specifieke topje eruit halen en de rest scherp in de gaten blijven houden? Mijn prachtige dame voortaan Herman noemen? De hele kutzooi omzagen en in de fik steken? Advies graag
      20221124_182722.jpg

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Iedere dag even goed inspecteren, ook ooit gehad met PP van dutch passion 1 banaan gevonden meteen weg gesneden. Gelukkig bleef het hierbij!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb ook ng naantjes gehad op verschillende, zelfs niks mee gedaan en geluk gehad. Nog geen 10 zaadjes op 400gr. Van stuifmeel naar zaad duurt het een paar weken . Het ene naantje zit vol stuifmeel, andere weer niets denk ik zo.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar wel.goed in de gaten houden en de tent straks als een malle poetsen en ontsmetten wand dat stuifmeel is hardnekkig en kan je wel paar rondes last van hebben dus voor nu is het geen ramp maar als je het meerdere keren hebt zal ik wel ff nagaan waarom je ze krijgt k heb het nu ook 2rondes achter elkaar omdat ik de eerst x de tent niet goed heb schoon gemaakt dus mij overkomt het niet weer hoop.ik je hebt zelf veel controle dr over en kan je zelf al veel.dingen uitsluiten beter voorkomen dan genezen zeggen ze toch zal hier onder foto plaatsen kan je zien wat je kan doen om het te voorkomen

      #55
      dit is wat je dr aan kan doen voor volgende x
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Of genetica

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat kan ook maar als je dit al kan uitsluitrn scheelt al een hoop

      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Al die punten lijken wat mij betreft aardig onder controle, geen grote temperatuurschommelingen, water komt uit een vat op kamertemperatuur, voeden doe ik niet, heb 1x getopt en verder LST, lichtlekkage heb ik nagenoeg niet en de kamer is verder altijd donker dus maakt het nog weinig uit.

        Achja paar banaantjes is niet onoverkomelijk en houd het verder scherp in de gaten laatste paar weekjes.

      #56
      20221127_144350.jpg Benieuwd hoeveel langer ik het uberhaupt kan rekken met deze herfstkleuren, het ziet er wel heul mooi uit als ik het tentje open doe.

      Toch van de week maar eens trichroompjes gaan checken want dan zit ik aan de 9 weken bloei zoals ze vanuit Dutch Passion aangeven.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        die kleuren van de herst is normaal de plant trekt het blad leeg om allevoeding er uit tehalen als dutch pasion zegt 9week zou k toch minimaal 10week bloei geven en zoon 25procent amber dan heb je een lekker stoned wietje dat bankplakker valt wel mee vaak vind ik dan moet je al heel veel amber hebben maar de thrichomen goed checken je kan al oogsten als alles cloudy is vind vaak extra week bloei merk je op de weegschaal ook mijn eerst soort moest 8tot 9week bloei heeft 11week bloei gehad en aape stoned

      #57
      Eerste foto een zaadje of zie ik dat verkeerd en is het gewoon een gezwollen calyx?
      Trichs lijken al aardig eind op weg! Morgen nog eens proberen meer betere fotos te maken. 20221128_174412.jpg 20221128_174034.jpg
      Last edited by Sinaasappel; 28 November 2022, 17:04.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als de zaadboer zegt 9week zeg ik minimaal 10week echte bloei heb nog nooit gehad dat ze op de bloeitijd klaar waren als dat de zaadboer zegt

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Bij mij waren ze meestal wel aardig sterk na het aantal weeken wat ze aangegeven

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik zit met dutch passion vaker bij hun opgegeven bloeitijd dan bij bijv zamnesia die duurt vaak 1 a 2 weken langer.

      #58
      Ze gaan voor mn gevoel ook wel sneller dan ik eigenlijk had verwacht maar de trichromen liegen er niet om als je t mij vraagt, voornamelijk troebel met hier en daar amber.

      Ik denk over een week omhakken, dan is het 10 weken bloei.
      20221202_101503.jpg
      20221202_101151.jpg 20221202_101158.jpg 20221202_101253.jpg

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Als je de mooie opgedroogde bloeiharen ziet en dat het troebel kijkt is voor mij hak dag haha. Topjes zien er heerlijk uit!

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het ziet er altijd wel snel klaar uit maar troebel is thc het hoogst maar het effect vind k persoonlijk word pas echt lekker als je ook amber hebt dat bankplakkertje dat ze vaak zeggen valt wel mee

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mooie kleuren pallet daaro!!

      #59
      Plan blijft hetzelfde. Ergens eind deze week de bijl erin. Water staat uit en losgekoppeld zodat ze een beetje drogen in de pot vast.

      Hoe hangen jullie de planten te drogen?
      vorige keren heb ik losse takken gemaakt, grote blad eraf en zo opgehangen aan een wasrek, na het drogen verder manicuren en de pot in. Maar ik sta open voor andere ideeen.
      20221205_172024.jpg 20221205_172051.jpg 20221205_172106.jpg 20221205_172057.jpg

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Speelt gene rol , de moment dat jij klaar bent gaan ze 🪓!!

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Kan op vele manieren. Die waar jij je het best bij voelt.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar sommige doen inderdaad 24 -72 uur lamp uit en dan oogsten heb ik ook wel.eens gedaan

      #60
      20221208_192136.jpg Zo zagen de dames eruit vlak voordat de hakbijl erin ging.
      Nu drogen... Geduld geduld

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        whawaw - ge hebt toch genoeg weckpotten in huis ?👍🏼?

      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Ga er voor de zekerheid een paar bij halen

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Super. Je kunt aan de kleur zien dat ze er klaar voor zijn. Goed gedaan!
    Bezig...
    X