Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Solo RUNTZ op een vierkante meter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Solo RUNTZ op een vierkante meter.

    Korting op 420shop
    Zoooo..
    Het is voor mij al weer eventjes geleden dat er nog iets in de tent heeft gestaan.

    Tent is een Secret Jardin DS 90
    LED paneel is voorlopig nog een LED Grow Hans Panel 180w maar we zijn aan een upgrade aan het werken.
    Zaad is van Zamnesia zaadbank.

    Ik heb er bewust voor gekozen om maar 1 dame in de tent te zetten nu,
    omdat het heel lang geleden is dat ik nog iets gedaan heb in de tent en zo dus al men aandacht op haar kan vestigen.

    Voorlopig nog niet veel beweging,
    Ze is nog maar 6 dagen uit het zaad.

    Ik zal proberen op regelmatige basis een update te posten maar ik ga geen beloftes maken

    Groetjes


    #2
    Nou,
    Gisteren hingen de blaadjes er enorm droevig bij.

    Waarschijnlijk heb ik de avond er voor paar milliliter teveel water gegeven dus ik heb ze gisteren geen water gegeven..

    Ik keek net in de tent en ze hangen er nog droeviger bij .

    Dan toch andere oorzaak?

    Foto is van gisteren
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Potje optillen of op de weegschaal wegen dan voel je vanzelf of ze water moet hebben of niet.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Nou ja,
        voelde echt alsof ze water nodig hadden.
        Heb ze wat bespoten met een plantenspuit..

        Deze ochtend hetzelfde liedje, ...
        Ik vermoed dat de nachttemperatuur in men hok te laag is..

        De tent staat in een schuur en die is niet verwarmd noch geisoleerd.

        Ik denk dat ik maar een klein hok ga bouwen er rond en isoleren. Zo hoop ik dat de lamp genoeg warmte gaat afgeven 's nachts..
        Ik zal vanaf komende nacht ook de ventilatie minderen zodat er minder koude lucht wordt binnen getrokken.

        Comment


          #5
          Ik heb het geprobeerd, in een garage zonder isolatie. In de winter te koud, in de zomer te warm. Als je je hok alleen isoleert, zuig je de warme lucht sneller uit je hok dan dat je het op kan warmen. De truc is om warmere lucht aan te zuigen, de ruimte waar je hok of tent staat te verwarmen. Ik kweek tegenwoordig in een kelder en zuig de lucht van onder mijn woonkamervloer aan. Stukken beter.

          Echter, de nachttemperatuur op het moment lijkt mij geen probleem, de planten buiten doen het ook goed dus ik denk dat je het in een andere hoek moet zoeken. Maar zo slecht staat ze er toch niet bij?

          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Njah beetje heel droevig vind ik.
            Post straks nog eens een foto.

            Nu ik ga enkel zomer lente herfst doen. De winter sla ik over.. warme lucht kan ik helaas niet aanzuigen. Eer ik via een slang tot aan de woning ben en de warme lucht in de garage is is ze sowieso afgekoeld. Dus ik ga nu gewoon een poging doen om de tent in een geïsoleerd hokje te plaatsen en 's nachts de ventilatie te verminderen naar het absolute minimum en alles van elektronica in het hok om daar de warmte van te nemen. De lamp staat telkens 's nachts aan wat ook ten goede zal doen aan de temperatuur als de temperatuur begint te dalen. Want als ik nu drie a vier maanden reken is dat toch al gauw eind december haha wordt nog een uitdaging.

            Comment


              #7
              Als je dat hok groot genoeg maakt zodat jij er zelf ook nog bijpast kan je dat hok verwarmen. Dat scheelt al een slok op een borrel. Was in eerste instantie ook mijn plan maar mijn garage heeft ook geen water en afvoer. Daarom heb ik besloten om verder te gaan in de kelder. Kan ik lekker rommelen zonder dat de buren meekijken en hoef ik geen emmers te slepen.

              Hoe groot zijn die potjes en hoeveel water geef je ?
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • blisty
                blisty commented
                Editing a comment
                Dat potje is euuuh zo'n klein formaat medium formaat. Haha zo ongeveer 0,7liter inhoud.

                Water gegeven met plantenspuit en in t begin rond het zaailingetje

              #8
              Heb een hok gemaakt waar de tent in past. Ik doe vanavond ook eens de grote poort dicht, even nakijken of dat de minimum temperatuur wat omhoog haalt.

              Over buren en water hoef ik me geen zorgen te maken
              Ik heb enkel voor mezelf altijd de afspraak gemaakt dat ik het buitenshuis doe.

              Nu ja.. we zien wel wat dit uithaalt.
              Indien het niets uithaalt is het geen verloren werk want alle materialen had ik en kan ik eventueel hergebruiken.

              Comment


                #9
                Begrijp ik het nu goed dat je gaat buiten gaat kweken in een tentje zonder koolstoffilter. Ik kan je nu al vertellen dat dit erg vermakelijk gaat worden. Het word veels te koud ook in het vroege najaar. Maar dan zit je ook met een ander probleem. Snachts de lamp aan voor hogere temperatuur, dan is het overdag lamp uit misschien wel warmer als met de lamp aan snachts. Qua vochtigheid tja word ook een kriem. 2kw ventilatie. Beter in de kelder als dat mogelijk is. Afzuiging mooi naar buiten laten zuigen, dan ook geen geurtjes. Succes gewenst

                Comment


                  #10
                  Wél met koolstoffilter,
                  Vuile lucht gaat naar buiten.
                  Tent staat in een loods/garage van 10m*7m.

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ah ok, deze informatie staat niet in het verslag vandaar deze vragen.

                  • blisty
                    blisty commented
                    Editing a comment
                    Ja oops.
                    Ja ik heb binnen geen ruimte vrij dus ik moet het zo doen.
                    In de toekomst ga ik die loods verbouwen naar een geïsoleerde werkplaats maar voorlopig is het zo te doen.

                  #11
                  Nog steeds zo droevig.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Weet je zeker dat ze niet te droog staat?

                  • blisty
                    blisty commented
                    Editing a comment
                    Nou, ik heb wel schrik om teveel water te geven. Zo is het vorige keer misgelopen. Ik geef ze zometeen wat. Potje voelde 'normaal' aan van gewicht.
                    De bovenste laag was droog, onderaan voelde het niet vochtig vochtig maar ook niet droog droog.

                  • blisty
                    blisty commented
                    Editing a comment
                    Dus gisterenavond water gegeven in een cirkelvormige beweging van buiten naar binnen.
                    En zeker voldoende.

                    Ziet er net hetzelfde uit.

                    Beetje vreemd vind ik.

                    Gaat ook heel traag me dunkt?

                  #12
                  Water dat ik geef komt voorlopig uit de kraan, PH waarde van 9.0.

                  Ik lees hier en daar dat het water afzuren om naar 6.0/6.5 te gaan zinloos is,
                  de ander zegt dan dat het echt wel moet.

                  Wat is jullie opinie?

                  Comment


                    #13
                    Ze gaat inderdaad trager dan dat ik gewend ben. Ik neem aan dat je onder deze lamp wel al goede resultaten hebt gehaald?

                    Aanzuren doe ik ook niet, water de aarde in met kraanwater, plant het zaadje en zet het potje onder de lamp. Dan houd ik de aarde vochtig tot het plantje gekiemd is. Zodra ze boven is til ik iedere dag het potje even op en als dit licht aanvoelt krijgt ze eens scheutje water. Ik gebruik (meestal) een tneon om voor te groeien maar heb ze ook wel eens onder de cob’s gekiemd en dat ging ook goed.

                    Wat is het voor soort? Een photosynthese of auto flower?



                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • blisty
                      blisty commented
                      Editing a comment
                      Nog geen wortel te zien onderaan.

                      Ik heb nog een zaadje ja, dat zal ik ook ontkiemen.
                      Dat gaat zometeen in een glas water.
                      Ik wist dat het wat trial and error ging zijn.

                      Ik heb trouwens wel al een zak batmix staan ondertussen. Kan ik het ontkiemde zaadje daar direct in potten of beter eerst gewone potgrond?

                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Batmix is te sterk bemest, je zou deze eventueel kunnen spoelen met water zodat de voedingsstoffen eruit gaan. Staat geloof ik ook op de zak vermeld. Ik kiem altijd rechtstreeks in de light mix die ik ook de gehele kweek gebruik, ik doe ook niet aan voorweken in water of tussen papier. Ging te vaak mis. Sinds ik rechtstreeks in de aarde plant is alles uitgekomen.

                      Wat ik zou doen is een grotere pot nemen, je zou de potten kunnen nemen waar je ze ook in af gaat bloeien. Dus niet overpotten. Vul deze tot aan de rand met de aarde die je gaat gebruiken, helemaal vol dus. Hoe meer aarde, des te meer ruimte voor wortelgroei.

                      Gooi de aarde in een grote ton, ik gebruik hiervoor een speciekuip. Voeg ca. 10 % aarde toe, als je een hand aarde neemt en erin knijpt moeten er net een paar druppels water uitvallen dan is het goed ingewaterd. Doe de ingewaterde aarde losjes in de pot, klop deze op de grond zodat het een beetje aan trilt. Hoeft niet als een gek, gewoon zo dat de pot weer netjes tot de rand gevuld is.

                      Prik met je vinger tot het eerste kootje een gat in de aarde en laat je zaadje erin vallen. Vul het gaatje weer met wat aarde en vanaf dan is het een kwestie van wachten tot ze boven komen. Dit kan tot een week duren, het ene zaadje is sneller dan het andere zaadje. Geduld is hier het toverwoord, ga niet in de aarde wroeten want geheid maak je wat kapot. Houd de aarde licht vochtig, indien nodig bevochtigen met een plantenspuit. Met gieten heb je kans dat je het zaadje dieper in de aarde spoelt en dat het niet uitkomt.

                      Je kan de pot wegzetten in het donker tot er iets boven is, steek wel meteen de lamp aan als je iets van plant ziet anders krijg je strek. Ik steek de lamp al aan op het moment dat ik gezaaid heb, heb een voorgroeilamp van 110 watt dus dat zijn de kosten niet. Zeker in de winter kan dit helpen om een correct klimaat te krijgen, ze kiemen het beste als je de temp vooraan in de 20 graden houdt heb ik gemerkt.

                      Zodra de plant boven is ga je de pot in de gaten houden of er behoefte is aan water of niet. Je kan dit doen door een vinger in de aarde te steken of de pot te wegen. Licht is water, zwaar is geen water. Je kan ook de oningewaterde aarde in de pot pot wegen en als je hebt ingewaterd ook weer wegen. Als je dan vervolgens je pot opnieuw weegt weet je hoeveel water er nog ongeveer in de aarde zit en of je moet wateren of niet. Houd er rekening mee dat het verschil niet alleen verbruikt wordt door je plant maar ook verdampt in de pot door de warmte. Als je bijv. merkt dat ze 500 gram gewicht is verloren wilt dit niet zeggen dat ze een halve liter gedronken heeft en je dit voortaan standaard kan geven. Na een tijdje krijg je vanzelf feeling erin en dan kan je water geven op gevoel. In de groei niet te nat, in de bloei niet te droog.

                    • Highrider
                      Highrider commented
                      Editing a comment
                      Zaai en stekgrond, lightmix, coco. Beter niet te veel voorbemest.

                    #14
                    Ok ok.
                    Blaadjes waren zo goed als volledig gekruld naar beneden. Zag er niet goed uit.

                    Heb Flip z'n raad opgevolgd en twee nieuwe potjes gemaakt met ingewaterde potgrond. Daar zitten nu twee zaadjes in.

                    Flip zei dat ik ze direct in de pot moet steken waarin ik ga afbloeien..nou..zoveel potgrond heb ik niet dus heb ze nu terug in twee kleinere potjes gestoken. Als ze een beter wortelgestel hebben steek ik ze in gespeelde batmix.

                    Bedankt voor de tips alvast!

                    Langs de andere kant..eer deze zaadjes hun hoofdje laten zien is de nieuwe lamp er misschien wel. Direct alles met de nieuwe lamp dan.

                    Groetjes

                    Comment


                      #15
                      Ik zag vandaag al een heel klein hoofdje dat kwam kijken.
                      De nieuwe lamp is er, is gemonteerd.

                      Morgen de tent herschikken en dan beginnen we gewoon opnieuw!
                      Misschien start ik wel een nieuwe thread dan.

                      Comment

                      Bezig...
                      X