Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag Dance World

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 8 van de zaailing gaat prima. PXL_20221217_174837177.jpg PXL_20221217_174827255.jpg
    Niet veel meer te melden dan dat er groei in zit in het vormen van bladeren.

    ​​​​​​temp overdag 25, nacht 20,
    lv 60%
    Hoogte 45 cm, sterkte 75%

    Potjes wegen nu rond de 150 gram. Morgen ga ik weer een beetje bij wateren.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Mooi bijgedraait👌 lekker gehydrateerd ook👍

    #17
    Dag 14, zaailingen

    Ik heb niet veel spannends te melden.

    Temperaturen dag/nacht zitten op 25/20
    Lv rond de 60%
    Lamp 45cm, sterkte 75%

    Als mn potjes richting de 130 gram gaat, geef ik ze weer wat water. Laatste waterbeurt heb ik er 3 druppels powerroots van plagron in 0,5L er bij gedaan. Ik geef per plantje rond de 100ml.
    Ph zit op 6.0 PXL_20221222_211441222.jpg ​​​​​ PXL_20221222_211446501.jpg
    ​​​​​​
    Deze vertoond iets wat verbrand? Of is er iets anders aan de hand.

    PXL_20221222_211503592.jpg
    PXL_20221222_211514931.jpg

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      lijkt wel op te droog slap hangent blad

    #18
    Ik maak me toch een beetje zorgen om deze. Onderste blad begint iets geliger te worden.

    ​​​​​​water heb ik niet veel gegeven. Potje weegt 150g van de 120g
    kan het zijn dat hij voeding te kort komt? Ik had een mix gemaakt van 75% stek en zaaigrond en 25% royal mix van plagron. Dit was 14 dagen terug.
    PXL_20221222_211441222.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Had je de potjes afgewogen toen je de zaden er in ging doen? Had je toen knijp natte potgrond of gwn zo uit de zak er in gedaan zonder wasser?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd te droog denk ik ook . Groot plantje , kleine pot, es goe verzadigen doe ik dan . Of verpotten en watergeven.

    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ik ga de boel over potten op 11L zakken. Zal de boel droog wegen en daarna bewateren.

      Kijken wat er dan gebeurd.

    #19
    Dag 17

    Bedankt mannen voor jullie reacties! Erg blij mee.
    Aangezien ik een noob ben op dit gebied, heb ik het op zn tijd nodig .

    Ik denk dat het gewoon tijd was om te verpotten.
    In mijn volgende ronde kan dit zeker al op dag 13 of 14.

    PXL_20221226_084740024.jpg PXL_20221226_084736132.jpg

    Mn nieuwe setting is, 2x 11L zakken met royal mix. Hier zou voldoende voeding in moeten zitten t/m de bloeifase.

    De zakken wegen droog 4150 gram, dit is zonder plant en water.
    Met 1 Liter water wegen ze 5150 gram (zonder plant)
    Aan deze 1 liter water per zak heb ik 1ml power roots toegevoegd.

    De lamp heb ik op 60cm hangen en 80% sterkte. Dit zal ik elke dag een beetje opvoeren.

    PXL_20221226_090458527.jpg
    Voor de rest heb ik 1ml vita race van plagron op 1L water gedaan. Dit heb ik een klein beetje gesprayed op het blad. De rest heb ik in de luchtbevochtiger gedaan.

    Dit was het voor nu. Over een aantal dagen weer een update.

    Fijne dagen!

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Is het niet handiger om de lamp een kwart slag te draaien? Dan hangt hij in de breedte boven de planten.

    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Uhm... Ja, waarom ook niet. Ik ga zo eens even kijken hoe dat zit. Ik ging er een beetje vanuit dat ie vierkant zou zijn, lol

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Je kunt ook de planten een slag draaien

    #20
    Dag 20

    ​​​​​​Het gaat best lekker. Morgen weer een beetje water geven met cal/mag van biobizz.
    ​​​​​
    Temp 26-20
    Lamp 60 - 100%
    Lv 40-80

    1e plant

    PXL_20221229_142748497.jpg PXL_20221229_142744790.jpg PXL_20221229_142753675.jpg

    2e plant
    Deze ziet er wat schaler uit
    PXL_20221229_142738396.jpg PXL_20221229_142732556.jpg PXL_20221229_142727477.jpg

    Dat was het.

    Comment


    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ik had wat moeite met de temperatuur, toen het zo vroor buiten. Heb een dubbele bodem gemaakt met een nachtkachel en een dagkachel. Nu zorgen dat mn planten niet te hoog gaan

      Van die pluis weet ik niet waar het vandaan komt. Het viel me ook al op... Ik gebruik pantykous materiaal om mijn 2 inlaten dicht te houden.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dacht dat het de zwarte vezels vd nieuwe mammoth tent zijn die loskomen bij het sluiten en openen en zich in de ventilator hechten maar gebruik ook voor het eerst een actieve inlaat. Ook met panty bij de ingang en geperforeerde invoerdarm met filter waar de aangezogen lucht wordt doorgeblazen dus daarvan kan het bijna niet zijn.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Idd want die gaan door de tijd heen nog flink zakken. Ik heb al 3 x alles gevuld met metselzand tot aan de rand en nu is het weer 2cm onder de rand gezakt..metselzand doe ik voor die vliegjes en blijkbaar houdt het ook beter je vocht vast in de grond/voorkomt wat verdamping ofzo🙃

    #21
    Gaat goed zo, volgende keer aarde tot aan de rand vullen dan maak je gebruik van die 11L tenzij je ze expres wat kleiner wilt houden. Ik kom er ook bijzitten.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Gezellig! Kom er bij.

    #22
    Vandaag mn eerste topping gedaan. Net na node 4. Mn 2e plant, de schalere, is net bezig met z'n 5e node. Deze wil ik morgen of overmorgen gaan doen en als het wat zichtbaarder is. Best spannend zo de eerste keer!

    PXL_20221230_210211102.jpg

    Comment


    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Over toppen lees je idd veel verschillende meningen. Over deze strain lees ik geen kweek verslagen en kan niets vinden bij de zaadboer erover. Ik heb gekozen voor na de 4e node te toppen. Ik ga het wel zien en ervaren. Bevalt het deze kweek niet, dan kies ik voor een andere strategie de volgende keer.
      Haast heb ik ook niet met het omzetten naar 12/12. Kan niet meteen een 2e kweek starten ivm met geplande vakantie. Dus iets langer in de groei is prima.
      Komt helemaal goed

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Daarom worden hier geen vakanties meer geboekt. Wil de vrouw op vakantie? Dan mag ze in de tent gaan zitten lekker warm in de natuur..

    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ghehehe

    #23
    Vandaag weer een nieuw waterbeurt gegeven. Ze drinken aardig door. Zo om de 2 a 3 dagen een klein litertje per plant.
    Elke waterbeurt geef ik inmiddels een beetje calmag mee. Dosering 0,5ml per liter water.

    Na de topping 1 dag stagnatie. Volgende dag gingen ze weer lekker door.

    Morgen zit ik op 4 weken in totaal. Ik laat ze nog 1 week groeien voordat ik naar 12/12 omschakel.
    ​​​​​
    plant nummer 1

    PXL_20230104_110518028.jpg PXL_20230104_110522464.jpg PXL_20230104_110529929.jpg

    Plant nummer 2

    PXL_20230104_110549463.jpg PXL_20230104_110545062.jpg PXL_20230104_110559693.jpg

    Dat is het voor deze keer. Adios.

    Comment


    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Pfff, die eerste weken waren turbulent ;p
      , maar heb nu de slag wel te pakken met het bewateren.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat heb k ook hoor het begin kan best lastig zijn als je over potten gewent bent en je gaat starten in de eind pot word water geven best lastig

      te nat heb je snel en signalen lijken in het begin ook nog op elkaar maar gelukkig ze zijn onder weg

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar snap niet waarom je een kachel onder een plant zet niet veilig en niet goed voor de planten warme lucht wil.je aanzuigen je tent in niet in de tent verwarmen

    #24
    Die zien er pico bello uit
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #25
      Dag 32

      Als ik per dag kijk lijkt het best langzaam te gaan, maar als de foto's vergelijkt van 4 dagen terug is er best een hoop gebeurd.

      Net voeding gegeven. Calmag, sugar royal, power roots in ieder 1 liter water.

      ​​​​​​Plant 1

      PXL_20230109_145053697.jpg PXL_20230109_145014516.jpg PXL_20230109_145111417.jpg
      Plant 2

      PXL_20230109_145102586.jpg PXL_20230109_145107207.jpg PXL_20230109_145032397.jpg

      Nieuwe opstelling:

      PXL_20230109_145246232.jpg
      16732891114527668538896440196783.jpg
      Heb de manier van verwarmen veranderd. Ik had hiervoor 1 dag (convector)kachel en 1 nacht (convector)kachel eerst onderop met daarboven een rooster waar de planten op stonden (zie verslag aantal dagen terug)
      Ik kwam best wel in de knoei met de hoogte. Nu denk ik dat deze plant wel was gelukt, maar toekomstige (andere strains) waarschijnlijk niet.

      Heb nu een warmte ventilator bij mijn inlaat staan (dag). Van de week komt er een 2e, die 24 uur op minimaal 20°c komt te staan (nacht). Deze komt aan de andere kant van de tent staan.

      Heb wel iets meer schommelingen. Dag 23-27, nacht 18-21.

      De flexibele buis is tijdelijk. Zoals je ziet laat die licht door en zo meteen op 12/12 gaat dat een probleem worden. (Momenteel is het tussen 23u en 05u is het pikken donker in de kamer. Heb nog geen haast er mee.


      ​​​​​​Vraagje, geeft het planten veel stress als ik het scrognetje omhoog haal, plant er uit halen voor water en dan weer terug scroggen, dit 2 a 3 maal oer week?
      Last edited by MarkE; 9 January 2023, 18:32.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Tja die kachel ist probleem niet, daar zit een bi-metaal in om te voorkomen dat ie in de fik vliegt, maar die slang wat je eraan koppelt is niet zo’n goed idee. Misschien kun je eens kijken naar wat warmtekabel ofzo of iig die kachel op een thermostaat aansluiten.

      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Ketelhuis deze slang is inderdaad tijdelijk. Ik heb hem van mn airco afgejat om uit te proberen. Zal morgen eens wat bouwmarkt en afstruinen.

        Die verwarming staat op een externe temperatuurregelaar. Deze zorgt ervoor dat hij afslaat als het in de tent 26°c wordt. Dan gaat de stroom er af en slaat pas weer aan als het 24 °c wordt dit gaat zo om de 5 minuten aan, dan weer 5 minuten uit. Deze tijden schat ik nu in.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k snap wat je bedoult maar als nog als je in de tent verwarmt blaas ie gelijk naar buiten die warmte ben je gelijk kwijt

        als je de ruimte opwarmt ondanks dat die niet super is geisoleert scheelt enorm

        zo zuig je de warmte rustig naar buiten en doe je dr dus veel langer over dat de ruimte afkoelt


        als je in de tent verwarmt precies het zelfde
        kost veel meer stroom en je houdt de warmte onmogelijk binnen

        denk als je de ruimte verwamt zelf dat je kachel miss uurtje of3-4 aanstaat terwijl die nu bijna niet afslaat de ruimte verwarmen tot 20graden is goed ja

        met de warmte van de lamp er bij zit je wel goed en hou je flink wat knaken in je zak

      #26
      Dag 36

      Inmiddels heb ik mn inlaat buizen aangepast en snap inderdaad dat die ventilator kachels iets te heet zijn voor die buizen wanneer ze er vlak tegen aan staan. De buis kan het wel hebben, maar mocht daar iets tegenaan liggen dan zou dat nare gevolgen kunnen hebben.

      Eigenlijk heb ik 2 adviezen opgevolgd. Heb ze een halve meter er van afgezet waardoor de hele kamer word verwarmd en toch in de buis wordt geblazen.
      (De buizen kunnen met de hand aangeraakt worden.)

      Hij staat nu 3 minuten op 2000w te draaien, dan berijkt hij z'n temp en na 11 minuten doet die dat weer opnieuw, enzovoort.



      De plantjes gaan aardig. Drinken goed en voeg met elke beurt calmag bij.

      Morgen ga ik over op 12/12!
      Heb bij de meest linker plant, de gene die het best gaat. 3x een setje schutbladen afgeknipt. Dit was onderop. Rechts lijkt het niet nodig.

      PXL_20230112_205735457.jpg

      Vraagje over de bloei periode. Moet je 2 weken voorbloei rekenen voordat je begint met de "echte" bloei? Of zitten die 2 weken in die 8-10 weken die ze bij de zaadboer zeggen dat die nodig heeft?
      Last edited by MarkE; 13 January 2023, 17:03.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Voorbloei kan met led vaak wel 3 week duren afhankelijk van de soort natuurlijk

      #27
      Echte bloei begint wanneer je pruikjes ziet met pakweg 20 haren. Voorbloei laat je plant zn geslacht zien en maakt de plant zich klaar voor de bloei maar dit kan ook gewoon op 18/6 zijn , niet zo heel interessant als je feminized kweekt of stekjes gebruikt.

      die x aantal weken is dus echte bloei.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Met licht schema 18/6 ga je geen voorbloei krijgen alleen op 12-12

        Dat de plant op 18/6 het geslacht laat zien klopt wel

        Voorbloei duurt zoon 2-3 week voor je echte pruikjes ziet en ja zoon 20 bloeiharen mag je wel gaan tellen met bloei

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        En hoe noemt dat dan , de plant die zn geslacht laat zien Tijnie82

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k heb het met een vorige kweekje een paar planten gehad die op 24uur ineens begon te bloeien me lemon h en toen zij iedereen ja het is voorbloei terwijl k nog aan het voor groeien was op 24uur licht met femms willen ze nog wel eens raar doen als je lang genoug de klok er op hebt staan


        heb dat nog nooit eerder gehad nornaal schakel ik zo na een week of 4-6

        k dacht lekker de lamp op 24uur om tijd te winnen maar had weinig zin

      #28
      Hoe zit dat eigenlijk met voorbloei qua hoogte van de lamp?

      Ik zit nu op 60 cm 100% en in de bloei zou die op 30 cm 100% moeten staan (van wat ik er over lees)
      Last edited by MarkE; 15 January 2023, 09:20.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        In me tent met de ts600 hou ik ze 35cm erboven, heb gelezen op andere forums dat onder de 30cm met die lamp je planten aanbranden, is ook 100w lamp. Dus altijd goed in de gate houden , kunt je hand ook eens eronder houden ter hoogte van je bladerdek om te voelen of t te warm is.

        Zou eerst eens 40cm proberen en dan 30-35 ipv meteen de helft dichter erop gaan zitte

        Edit: ik had trouwens op 30cm ook lightburn maar t waren wel zaailingen.

      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Top, ik had het me zelf ook al bedacht. Over een paar daagjes zak ik richting de 30

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        wel bijzonder k heb er 480 watt quantum boards er boven hangen en heb geen last van licht bleach ook niet op 20cm

        dat verschilt natuurlijk wel flink met lampen remco met ze gbars kan dr zoon 10cm boven het gewas

        gewoon een beetje kijken tot hoever je kan gaan net de lamp wat de fabricant zegt zijn richtlijnen en vaak kan je nog wel wat lager

        gewoon goed blijven kijken of je niet te veel strekk krijgt gewoon een beetje sturen op wat de plant aan kan

        ja je kan wel alles lezen maat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is

      #29
      Dag 46

      12/12 Dag 10


      Geen bericht is goed bericht! Weinig te melden iedergeval dan her en der wat water + toevoegingen die ik heb gegegeven.

      Onderop wel wat verkleuring in het blad. Heb een klein beetje groei en bloei gegeven bij het water. Het kan ook te veel of te weinig water zijn.... Vindt het wel lastiger nu ik niet meer weeg.

      Welke tensiometers gebruiken jullie die betaalbaar en goed zijn?

      PXL_20230123_123242037.jpg

      PXL_20230123_132253244.jpg

      Vraagje over voeding geven.
      Hieronder is mijn voedingschema. Zijn er middelen die niet bij elkaar mogen?

      100-natural-plagron-1674342769.pdf

      Comment


      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Ik zal mn flesjes eens beter bestuderen. Iedergeval geen terra en alga door elkaar heen.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Terra is mineraal, mineraal killed je bodemleven vandaar dat je die 2 niet moet mengen aangezien alga (bio) juist bedoeld is je bodemleven te voeden en mineraal bedoeld is je plant direct te voeden.

      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        En bio heeft een paar dagen nodig heeft om opgenomen te worden.

      #30
      Tensiometers , denk 99% van de mensen hier gebruiken doe van Blumat, 40€ ongveer
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Top. Zal dit voor mn volgende kweek misschien gaan aanschaffen

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Is natuurlijk ff een smak geld afhankelijk van hoeveel potten je in de tent hebt maar ik heb na 4 meters nog geen spijt.

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        beste is nog altijd je plant leren lezen of steek jij binnen bij je huisplanten ook tensiometers.
        probeer te onthouden hoeveel een plant ongeveer doet met het water lees de bladeren eens je dit onder de knie hebt heb je die tensioshit niet nodig.
        Ik geef men plantjes in de eerste 3 weken 2 keer water.na verpotten tot de pruikjes ook een 2 tal keer kan ook 3 keer zijn aanvankelijk temp.
        Van het moment de pruikjes zichtbaar zijn geef ik om de 2 dagen een kleine dosis om het vocht niet te snel laten stijgen in de tent.
        Een plantje is laten droog trekken kan geen kwaad integendeel stimuleer je de wortels om op zoek te gaan naar water.
    Bezig...
    X