Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterkweek 2 presents:Mimosa x orange punch 😛

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Winterkweek 2 presents:Mimosa x orange punch 😛

    Korting op 420shop
    Beste Forummaatjes!

    We zijn er weer bij na een half jaartje rust. Gelukkig laat deze tijd van het jaar om een kweek te starten 👌 luchtvochtigheid was in huis te hoog van de zomer en najaar.

    Deze keer kweek ik mimosa x orange punch van barneys farm. Ben wel benieuwd wat het gaat brengen. Vorige kweek was 150 gram ongeveer onder de spider Farmer sf1000. Best blij mee voor de 2e kweek. Ik ben benieuwd hoeveel ik dit keer kan verbeteren om nog een beter resultaat te krijgen.

    IMG_20221204_170035.jpg
    Net als vorige kweek zet ik er 4x 11 liter potten in een tent van 60x60. Ik zal gebruik maken van LST en misschien dat ik ze nog ga toppen, maar moet me daar eerst even weer wat over inlezen, omdat dit alweer even geleden is 🙂

    Ik heb ze gister in de light mix van janeco gezet, en nu wachten tot ze uitkomen.

    IMG_20221204_165816.jpg

    Hier nog als laatste een kleine extra voor mensen die het leuk vinden. Een supa gro psilosybe cubensis hawaiien growsetje. Even proberen hoe dat gaat. Nooit eerder gedaan dus is nog een beetje aankloten maar goed.

    IMG_20221204_165904.jpg

  • Answer selected by Fuego at 6 March 2023, 22:45.

    90 is het aantal dagen dat de dames nu in leven zijn (nog wel)

    Weinig gepost deze kweek, mag het eigenlijk amper een verslag noemen maar goed. Als ik weinig te melden heb, dan ben ik over het algemeen tevreden met de gang van zaken.

    De 3 dames staan flink in de bloei, met naar schatting nog een week of 2 te gaan. Best blij met het resultaat tot nu toe. Merk dat na 3 kweken de kennis en skills ver genoeg reiken om er een meer dan prima resultaat te genereren met een budget set up.
    Op zich wel tijd voor een volgende stap qua setup mochten de omstandigheden dat toelaten!

    hier wat foto's, groet'n thuus
    IMG_20230306_231132.jpg
    IMG_20230304_203036.jpg
    IMG_20230306_231202.jpg IMG_20230306_231202.jpg IMG_20230306_231221.jpg
    IMG_20230306_231239.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Doet m’n vriendin ook. Ik heb dr zelf niks mee of merk er niks van.. ieder z’n ding!🙃

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ng ad moeten nemen? Dat neemt hoogtes en laagtes weg, vroeger had ik veel meer inzicht en vermogen. Afgevlakt van antidepressiva. Md zou dat behelpen...

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Haha nee klopt hoor, heb al wel meer ervaring met psilocybine in hogere doseringen. Alleen eigen kweek is even aftasten.

      Wil zelf ook proberen op psilocybine te microdosen. Van al die dexamfetamine wordt een mens ook niet beter namelijk, merk ik aan mezelf. Beetje proberen of ik verschil merk aan mezelf

    #2
    Succes met beide rondes, subke!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      He's back!!
      succes my menn

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ik heb er weer zin in! Gaat een mooi kweekje worden hopelijk

      #4
      Leuk soortje, wil ik ook nog wel eens gaan zetten in de toekomst. Heb de mimosa evo auto nu voor volgend jaar buiten.

      Je growkit stelt niks voor. Je hebt er nu water inzitten. Niks meer mee doen tot dat je pinnetjes ziet, zodra je die ziet kun je binnen een week of 2 oogsten afhankelijk van de temperatuur vochtigheid ect. Ik heb hier afgelopen jaar 6 van die kits versleten, en heb maximaal 6 keer kunnen flushen met een kit mc kennai. Zorg wel dat je steriel te werk gaat. Laatste x keer ik niet zo nauw en daardoor was het ook na de 2e flush afgelopen en had uiteindelijk maar 150gr droog uit die kit

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nja ik bestel nu op nextlevel growkit en daar heb je bakken van 2100cc dat zijn beetje door werkers. Ik doseer best hoog dus heb voor 1 ronde 25a 30 gr droog nodig dus dan zijn die kits we handig want als je geluk hebt haal je van 1flush 400gr nat 40gr droog volgens mij zelfs meer maar dat weet ik effe niet precies.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je kan 3tot 4x oogstem van de zelfde kit soms meer zelfs

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mijn record staat meen ik op 6 flushes

      #5
      Ziet er goed uit. Ik gebruik van die stoffen zakken voor luchtdoorlaatbaarheid van de pot. Ik heb echt bang om van die plastieke potten te nemen. Hebt iemand ervaring dat dit best meelvalt ipv van die stoffen potten?

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        light mix of stek rn zaai grond blijft het beste inderdaad veel snellere groei veel beter en je kan makkelijk op maat voeden en zelf alles toevoegen wat ze nodig hebben de dames zijn je erg dankbaar met stek en zaai grond

        wat vooe grond gebruik je als ik vragen mag en ga je ook tensio meters gebruiken nemen veel fouten weg en kan je dus al mooiere en gezondere planten mee kweeken en word er veel.makkelijker door water geven je weet precies waarneer

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Tijnie82

        Ik gebruik janeco lightmix. Nee ik gebruik geen tensiometers. Ik kijk gewoon naar de aarde en naar de plant. En ik begin met weinig water geven en voer dat op als het nodig is

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        das een perfecte start dus light mix

        die pvc potten zijnn goed hoor heb met grow bags gewerkt en met pvc potten ben nu toch weer over gestapt naar pvc potten die growbags schimmelen heel snel aan de bodem en zijkant en je lv stijgt met die potten dat zijn dingen wat je niet wil in een kleine tent en neem aan dat je maar een inlaat hebt

      #6
      Dag 1!

      2 zaailingen laten hun blad al zien, en de andere 2 komen al omhoog. Even kijken hoelang ik ze in deze kleine potjes houd. Denk 2 weken.

      IMG_20221207_000423.jpg
      IMG_20221207_000509.jpg

      De paddostoelen beginnen ook te komen! Een paar mini's al
      IMG_20221207_000212.jpg

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Als de temperatuur beetje mee zit heb je je eerste flush al binnen een 7-10 dagen denk ik.👌🏼 is dat de enige pin wat er is 🧐

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        @Bo$wachter

        Nee is niet de enige pin. Momenteel zijn er een stuk of 8 en wel wat zwarte puntjes. Maak morgen wel even een nieuwe foto!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tot de wortels er onder uit komen.

      #7
      Die bak staat trouwens op een warmte matje, blijft 23 graden als het goed is. In huis komt de temperatuur niet onder de 20

      Comment


      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Hoe hoog had jij je lamp voordat ze omhoog kwamen?
        Ps, ik bedoel voor je planten.
        Last edited by MarkE; 8 December 2022, 11:14.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Voor je shrooms is die temperatuur perfect! Dan zal t hard gaan

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        @MarkE

        Lamp hangt op 30cm

      #8
      Even tijd voor een kleine update, dag ben ik even vergeten. Kijk volgende post wel even welke dag precies 😂 veel te baked voor nu.
      IMG_20221217_152049.jpg

      Zo staat het er momenteel bij. 1 heeft het helaas niet gered, en de vervanger heeft het ook niet gered. De vervanger van de vervanger (watermelon candy, Zamnesia) zit nu in een glas water. Moet dan nog wel een beetje bijtrekken, maar dat komt vast goed uiteindelijk.

      Heb sinds 2 dagen ook weer een thermometer/hygrometer hangen. We zullen volgende week is kijken wat voor data daarin opvalt.

      1e paddo flush was 100g vers. Groeien nu alweer nieuwe. Update sooooon.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jaa dat verschild echt per persoon. M’n wederhelft zit al met 1gr droog op de maan.

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ik moet zeggen dat ik qua psychedelica over het algemeen een vrij hoge dosering nodig heb ten opzichte van de meeste mensen. Maar 10g lijkt me nog wat heftig. Ik wil psilocybine wel met respect behandelen, misschien dat ik eerst 5-6g gedroogd doe en dan wel zie hoe dat is bevallen. Meer kan altijd nog.

        1e trip van deze kweekset gaan we met wat vrienden dus wil ook niet helemaal in mezelf keren natuurlijk. Die therapeutische sessie doen we wel een keer alleen. Ook een beetje last van een winterdipje, dus misschien nog niet helemaal het juiste moment voor. Nu ben ik als psycholoog misschien ook wel wat voorzichtiger

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik doe het ook meestal met vrienden, en het kan natuurlijk afhankelijk zijn per persoon maar in je zelf keren is hier nog nooit gebeurd. Lullen elkaar de oren van de kop af en lachen onze ballen uit de broek! Maar gewoon doen wat t beste voelt voor je! Geniet ervan ben benieuwd hoe het was.

      #9
      Dag 14!

      Voor de 3 mimosa x orange punch zitten we op dag 14! De watermelon candy verwacht ik morgen boven de grond. Even kijken hoe ik die op dezelfde hoogte ga krijgen. Maar aangezien ik nog wil toppen en dus een iets langere vegetatieve fase wil aanhouden, dus komt vast goed!

      IMG_20221220_010809.jpg IMG_20221220_010823.jpg
      De 3 mimosa moeten deze week echt in grotere potten, even kijken wanneer.

      Temperatuur en RV Screenshot_20221220-011242.jpg
      Moet het klimaat in huis nog een beetje bijstellen zie ik. Helemaal prima

      Voor de shrooms ziet het er ook goed uit!! Nieuwe flush is gaande
      IMG-20221219-WA0020.jpg
      Dit is de 1e 10g gedroogd
      IMG-20221219-WA0018.jpg

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Goeie wel op zich!

        Ik heb zelf geen idee, omdat het voor mij de 1e keer is. Maar zie bij anderen veel beter resultaat, maar kan prima aan mijn eigen onkunde liggen

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee, ligt aan de kit. Als het aan jou lag had je heel je bak vol met zwarte schimmel door onhygiënisch te werk te gaan net als ik bij m’n laatste kit. Dat substraat van die kit heeft amper sporen wss, gewoon klacht in dienen dan zie je je volgende kit wss vrij snel verschijnen. Als je de kit nog niet wilt gebruiken zet je m gwn in de koeling

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Thanks voor de tip! Zal die lui is een mail sturen

      #10
      Nou zijn we weer dag later, ook het vervangende zaadje van de vervanger is niet uitgekomen, dan maar 3 planten in de tent. Het verschil tussen de planten wordt dan ook gewoon te groot. Herinnerde me ineens dat ik nog van die 5 gallon (18,93L) textiel potten had. Gaan dit is een keer proberen. Zo leert men IMG_20221220_212724.jpg IMG_20221220_212730.jpg

      Meer aarde met 3 planten dan vorige keer met 4 planten (11L)

      Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Had ook te weinig aarde, dus moet nog even wat bij! Voor de critici die vinden dat de potten niet vol genoeg zitten nog.

      ​​​​​​​

      Comment


        #11
        Ik zag dat ik nog niet heb gepost welke voeding ik ga gebruiken. Ik gebruik een groot deel van de lijn van Biobizz. Is vorige 2 kweken goed bevallen, en organisch kweken is wel wat ik wil.

        Ga nu niet al die flesjes uit de koelkast halen om een foto te maken. Jullie weten zelf ook wel hoe die flessen eruit zien.

        De dames hebben na het overpotten direct 330ML water gekregen met 3ML/L rootjuice, 2ML/L bio heaven en 2ML/L activera

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Had ze altijd al in bags zitten? Blijkbaar doen die dingen ook veel met lv tegenover plastic potten

        • Fuego
          Fuego commented
          Editing a comment
          1e keer in bags. Kwam er gister op de harde manier achter dat je water niet teveel aan de buitenkant moet geven, want dan kan je dweilen 😂

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hahah, achja doe je wss maar 1 x en nu is alles weer mooi proper😂

        #12
        Dag 29!

        Beetje drukke periode gehad en kon de motivatie ook even niet vinden om te posten.
        IMG_20221226_164153.jpg IMG_20221226_164158.jpg
        Het gaat erg goed met de dames, ze zijn na het toppen goed hersteld, en zijn bijna toe aan de 2e keer toppen.
        Even wat foto's, maak van het weekend even een groot compleet verslag!


        Zo staan ze er nu bij:
        IMG_20230104_170200.jpg IMG_20230104_170204.jpg

        Comment


          #13
          Dag 40 vandaag alweer, en ze staan vanaf woensdag op 12/12

          Ik heb ze 2 keer getopt, en daarna lst toegepast zoals ik ook deed bij de vorige kweek.

          Momenteel staan ze er zo bij:
          IMG_20230114_203230.jpg IMG_20230110_193109.jpg

          Ze werder een beetje geel van onderaf. Ik heb het erg druk momenteel, dus was een beetje inconsistent met water geven. Hierdoor hebben ze iets te droog gestaan. Vanaf nu goed opletten en er aandacht aan besteden.

          Screenshot_20230115-120609.jpg

          Temperatuur moet in de nacht wel wat omhoog, qua RV gaat het wel oke, maar kan en moet nog beter. Als het buiten nou iets kouder wordt en minder regen.

          Voeding:

          Biobizz biogrow: 2ML/L Biobizz bloom:. 1ML/L
          Biobizz topmax:. 1ML/L
          Biobizz algamic:. 2ML/L

          1x per week

          Activera: 1ML/L
          Bioheaven: 1ML/L

          ze krijgen momenteel zo'n 700ML per keer, ongeveer 3 keer per week

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien blumat water systeem aanschaffen.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Is zeker wel een idee inderdaad. Dit is ook nog een vrij budget setup. Straks klaar met de studie en dan is er ook meer budget beschikbaar voor upgrades 👌

            Zal me is inlezen in zo'n systeem!

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            das wel erg weinig water als je maar 3x water geeft in de week

            beginnen al flinke planten te worden die lusten wel flink wat water

          #14
          Ik merk dat ik door wel wat te doen te hebben overdag weinig motivatie heb om mijn verslag bij te houden...
          Mijn excuses hiervoor.

          Bij deze even een update!

          Dag 62 nu, dames staan week of 3 bloei nu
          IMG_20230206_073501.jpg IMG_20230206_073515.jpg IMG_20230206_073525.jpg

          Krijgen op dit moment 3x per week een liter water. Gaat nu hard omhoog met de watergift

          Bio grow: 2ML/L
          Bloom 2ML/L
          Top max 1ML/L
          Algamic 2ML/L

          1x per week
          Bioheaven 2ML/L
          Acti vera 2ML/L

          rv:
          Screenshot_20230206-182022.jpg
          ​​​​​
          ​​​​​

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Gooi er eens 2 liter in zodat het echt goed verzadigt is.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Dan stroomt het er aan de onderkant uit met die stoffen potten. Koet even een nieuwe bak halen die zo groot is als de tent zelf.

            Gooi er vanavond nog wel plens water bij.

          • Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Als je maar wel je best blijft doen voor de meisjes!

          #15
          Kleine fotoupdate, met foto's van begin van de week. Zal morgen weer uitgebreid verslag maken.

          Gaat wel lekker op zich IMG_20230222_201806.jpg IMG_20230222_201900.jpg IMG_20230222_201920.jpg

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Bij de onderste foto lijkt wel paarse bloei haren

            Heb ik ook bij een amnesia haze appart om te zien
        Bezig...
        X