Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e ronde GSC & Gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    01-03-2023


    Alles sal reg kom


    01-03-23-bovenaanz.jpg

    Scherm­afbeelding 2023-03-01 om 20.34.54.png
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Mooie volle tent Jim!

    #17
    05-03-2023, week 6, dag 36


    Op welk punt beginnen jullie met het verwijderen van blad?
    Dit zijn zeer dichte struiken met grote bladeren waardoor ik met moeite nog de achterse Tensio's kan aflezen en watergeven is ondanks het stuk tuinslang ook best onhandig.

    Achteraf was het ook niet zo handig om het dwergje naar voren te halen, want die heb ik nu op een verhoging staan waardoor ik nauwlijks nog bij de plant erachter kom.



    5-3-23-blad.jpg

    5-3-23-overz.jpg

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Dan idd voorlopig niet teveel blad weghalen zolang het niet nodig is. Die 'parasols' zou ik idd naar beneden vouwen en als ze je echt gaan storen gewoon de schaar erin. Zal hem geen 10g schelen op het einde vd rit ondanks wat sommigen hier beweren Ben het ook nog van plan bij 1ne van mij die moeilijk doet

    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Okay, bedankt iedereen, ik blijf even vouwen en zal de dames van onder een beetje opruimen...

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dr.komt bij mij toch wel sereus meer wiet aan een plant als.k de top locaties weg haal die niet verder komen dan 50 % van de plant en blad van onder

      Wat zich uit in dikkere toppen die alle energy pakken die ze nodig hebben je hebt wat minder toppen maar
      De focus licht bij mij op de bovenste 50 % van de plant
      Uit eindelijk ga je het verschil wel merken veel fluffie wiet of alleen compacte en goede wiet wat goed kan afbloeien omdat niks in de weg zit
      En gezonde planten hebbe dr niet zoveel last van die herstellen snel en gaan weer door

      Die kleine topjes onder aan de plant weegt
      net niks en kost alleen energy wat de grote toppen nodig hebben om dik te worden

      K heb ook planten waar k niks mee heb gedaan je merkt nu al toppen veel minder dik wel meer topjes maar gaat haast niks wegen dus geef mij maar de mooie toppen en zo voorkom je die kleine topjes en onder het net gaat toch alles afsterven het blad en de toplacaties daaronder doen toch amper wat

    #18
    Viparspectra zie ik p600 of de 1000?

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      P600 en dik tevreden voor de €80 die ik ervoor betaald heb. Goed regelbaar en wordt niet warm.
      P1000 was iets handiger geweest met de lichtverdeling maar die was onevenredig veel duurder.

    #19
    10-03-23 Week 6, dag 41


    Ondanks wat ik eerder schreef over het voedingsschema heb ik ze gisteren pas voor het eerst weer wat grow en bloom gegeven.
    Niet omdat ze eruitzien of ze wat nodig hebben maar meer omdat ik niet wil dat ze in de bloei plotseling iets te kort gaan komen.
    Mogelijk over een weekje weer opnieuw wat voeding, ik doe maar wat op gevoel.

    Ondertussen groeien ze de tent uit.


    10-03-23-boven.jpg

    10-03-23-onder.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      t'go lekker hier , goe bezig !!èé!!

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      mooi scrogje idd

    #20
    17-03-2023, Week 7 (bijna 8), dag 48


    Ze drinken flink, nog geen gele blaadjes gezien, de eerste roestplekjes bovenaan beginnen op te duiken.
    Wel laten ze bladeren aan de onderkant gewoon vallen (is dat normaal?).

    Ze staan wel regelmatig even droog (tensio 300), maar nooit lang. Dat is bijna niet te voorkomen, ik kijk 's ochtends dan staan de tensio's op 80, en om half zeven savonds zijn ze dan ver over de 200 geschoten.


    17-03-23-klein.jpg

    17-03-23-zij.jpg

    17-03-23-boven.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Of de ventilator een kleine die onder het blader dek blaast en miss de grote ventilator aan het dak maken zodat die goed naar benden blaast over alle toppen heen ook al.heb je dan een hoge lv is geen probleem dan als je lucht stroom maar goed is en ventilatie dat blad valt sws af van onder niks aan te doen krijgt niet genoug licht


      Verder zir niks slechts kerel goed voor mekaar deze ronde blad nooit te veel weghalen alleen waar het in de weg zit en de beentjes meer is ceker niet nodig

    • JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Dat ziet er veelbelovend uit Jim!
      Dit volledig met de vipar spectra 600?
      Dat is mooi! 😀

    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      95 wattjes...scheelt aan het eind van de maand

    #21
    ik volg je

    Comment


      #22
      26-03-2023, week 9, dag 56


      De roest heeft nu hier ook zijn intrede gedaan. Ik had vermoedelijk wat eerder moeten beginnen met Calmag maar de tijd gaat zo snel voorbij dat er inmiddels al vele gietertjes overheen zijn gegaan waarbij alleen de PH naar 6.8 is gebracht.
      Ze krijgen dus ondanks wat ik eerder schreef ook nauwelijks eten.
      Hoe verder de kweek vordert, des te meer ben ik met mijn hoofd al weer bij het volgende project (zaadjes maken).

      Overzicht voor de grote schoonmaak. Het blijft een erg dicht woud, misschien had ik ook eerder rigoreuzer moeten plukken.

      overzv-26-03-2023.jpg

      Wat trouwens ook opvalt is dat de roest vooral recht onder de lamp zit, langs de randen blijft alles mooi groen...hoe kan dat als dit om een gebrek gaat...
      De GSC heeft er vele malen meer last van dan de Gelato die donkergroen blijft.

      Gelato #33

      gel-26-03-23.jpg

      Girl Scout Cookies

      gsc-26-03-23.jpg

      Ik vind de GSC sowieso wat achterblijven.

      Het overzicht na een flinke pluk en knip sessie:

      overzn-26-03-23.jpg

      Links de GSC en rechts de Gelato.
      Edit: Kleine toevoeging nog...de lamp hangt in zijn hoogste positie...25cm boven de middelste toppen...

      Last edited by JimBean; 26 March 2023, 12:40.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        geregeld die ph meter ijken en maak elke keer een vat of gieter met zelfde verhouding koop een druppelflacon en tel je druppels ph min tot je ph goed staat onthou dit en je kan die ph meter opbergen.dit is voor enkel water zonder additieven.
        ik gebruik alleen wormenkak als voeding door heel men kweek dus ik geef alleen afgezuurd water 5 druppels ph min op 5 l water.
        bij bio voeding ,grow en bloom moet je ph niet regelen dat doet bio voeding.

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Jamzieman
        Ergens heb ik een artikel gezien van Biobizz waarin ze een vergelijkende test doen, een aantal planten krijgen puur onafgezuurd water en een aantal planten krijgen afgezuurd water. Beide werden gezonde planten maar degene die het afgezuurde water kregen werden twee keer zo groot.

        Ik heb echter liever wat kleinere planten dan grote met nutrient lockouts dus zit ik liever aan de wat hogere kant.
        En zoals al blijkt heb je dan ook meer marge als je PH meter plotseling de weg kwijt is.

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        JimBean dan laat je ze gewoon niet te lang voorgroeien.3 4 weken groei en omschakelen maar gooi je zaadje ineens in de eindpot.
        minder stresmomenten voor de plant.geen stress geen groeistop.
        of kijk voor kleine soorten indica dominant

      #23
      29-03-2023, Week 9, dag 60

      Bij een deel van de takken krullen de blaadjes hard, andere schijnen hier geen enkele last van te hebben.
      Sowieso zien de takken het verst van de lamp er het best uit...vraag me af of het misschien een beetje overkill is. Helaas kan de lamp niet meer hoger en hangt hij op max 25cm van sommige toppen....



      29-03-droog1.jpg

      29-03-droog3.jpg
      29-03-droog2.jpg
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Dat is ph probleem niet elke soort vertoont dezelfde problemen,sommige wat meer onderhevig aan schimmel andere aan ph andere aan voedin anderen aan bewerken plant.
        verbranden van de lamp lijkt me sterk

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Tja wie zal het zeggen...even snel ge-googled:

        Bron 1. Cannabis leaf edges may wrinkle and become dry/crispy and curled if your temperatures get too high. In hot conditions the leaf cells transpire water faster than it can be supplied, resulting in unusual leaf curling.

        Bron 2.Why are my cannabis plants leaves curling up?
        If your leaves are curling at the tips and the veins are yellowing, it may be a nitrogen deficiency, and you can increase the amount of fertilizer.

        Bron 3. Why are my cannabis leaves crispy and curling up?
        This occurs when plants lose their moisture content, curl up, and feel fragile and crunchy to the touch. Several environmental factors give rise to this issue—nutrient problems, too much water, and excess heat are just a few of the common culprits.

        Bron 4: If your plants' leaves are looking scorched, curled, and crispy, and it's in direct sunlight, there's a chance it might want a little shade. Move it to shadier part of your home and see how it fares.


        Er hangt een verwarming iets boven tophoogte met hierop een ventilator gericht...nu ik erover nadenk...dat zal af en toe best een warme luchtstroom opleveren...en dat gecombineerd met de lamp die te laag hangt...als ik moet wedden zet ik daar mijn vijf cent op

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Te dŕoog gestaan of ph denk ik ook. Niets van lightbleach te zien...

      #24
      Vochtigheid knalt alle kanten op met dit weer.
      De zigzag in temperatuur komt door de tent verwarming.


      Scherm­afbeelding 2023-03-29 om 20.39.01.png
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


        #25
        31-03-23, dag 62, week 10 begint morgen.


        Temperatuur wat omlaag gezet, nu de vochtigheid onder controle houden.
        De trichomen zijn allen milky hoewel ze nog wel even moeten.
        Een deel van de kleinere buds heb ik weggehaald, dat had ik natuurlijk eerder moeten doen. Ik ben daar nog iets te voorzichtig in.


        31-03-23-gel.jpg
        31-03-23-gel2.jpg
        31-03-23-gel3.jpg
        31-03-23-overz.jpg
        Last edited by JimBean; 31 March 2023, 18:49.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Misschien beetje laat, maar je temp gaat niet boven 23 dus daar zou ik het probleem niet zoeken. Ik probeer dat zelfs als minimum te hanteren als de lamp brandt en hier gaat het regelmatig richting de 26-27. Dacht dat ik hier boven ook ergens las dat je lamp niet echt warm wordt dus die verwarming alleen gaat het toch niet ZO warm maken denk ik dan. Heb nu zelf ook toevallig dit bladprobleem bij 1 plant en bij mij komt het meer dan wss door te weinig water op bepaalde momenten.

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Mja, de gedachtegang was meer dat de ventilator op de verwarming gericht staat, en die wordt echt behoorlijk heet. Of de lucht die er dan vanaf komt de bladeren kan verbranden weet ik niet. Maar het was eenmalig dus ik neem aan dat het niet geweest is, anders had het vaker moeten gebeuren.
          Kan goed zijn dat het even te weinig water was...kon het niet meer aanslepen..

        #26
        Mooie plantjes toch!! Nog een beetje indikken en ziet er heerlijk uit 😋!

        Comment


        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Yup, ze moeten nog even..

        #27
        09-04-23 Week 11 dag 71

        We lopen naar het eind en het was weer leerzaam.
        Wat ik echt niet meer doe is moeite en plaats besteden aan planten met een mankement.

        De Gelato rechtsvoor had al snel een knoop in de stam waardoor hij extreem laag bleef.
        Ondanks dat ik hem op een verhoging heb gezet zal hij als de rest over de eindstreep komt nog niet klaar zijn.
        Ik ga daar verder ook geen tentruimte meer aan besteden, dus jammer.
        Ik had hem alleen acht weken eerder moeten weg mieteren dat had vocht en ruimte gescheeld.


        9-4-34-knoop.jpg



        Nog hooguit een week of twee dan gaan de AFjes om, ik hou de trichoompjes in de gaten.


        i9-4-23-overz.jpg

        Gelato #33

        9-4-23-gelato.jpg

        Hierna ga ik iets heel anders doen.
        Daarbij is het eerste goede voornemen al gesneuveld, namelijk om het bij goedkope lampen te houden.

        Deze komt in een Mars Hydro 70x70x160 tent te hangen (nog onderweg) en zal 12/12 gaan draaien.

        attis.jpg
        Last edited by JimBean; 9 April 2023, 18:28.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          nja, je kan op beide bijhouden wat het totaal opgenomen vermogen is en dat per gram wiet uitdrukken, dan heb je ook een getal

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ik kan je bij deze zeggen dat de lumatek vele malen beter is dan vipar spectra is niet een erg beste lamp

          En voor de opbrengst ook niet

          Zou de lumatek pakken is sws de beste keus van deze 2

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Achja, deze kweek is zo goed als klaar dus om dan nog de lamp te verwisselen is waarschijnlijk niet de moeite.
          Ik heb nu gelukkig twee tenten en in principe wordt deze (lekke Highpro) tent de 18/6 tent met de ViperSpectra en de Mars Hydro met de Lumatek de bloei tent.

        #28
        15-04-23 Week 12 dag 77

        Het loopt nog steeds langzaam op zijn einde.
        Langs de randen van het veld foxtailing, maar ook mooie besneeuwde topjes.

        Johnny the fox:

        15-04-23-fox.jpg

        He calls to Jimmy the weed:

        15-04-23-frost.jpg

        Hey man, I know your name...

        15-04-23-overz.jpg
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Mooi de tijd voor een nieuwe ronde dus

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Je wil net als met je boodschappen e en voorraad kast met wiet keuse is altijd fijn als je blowt vind ik

          In mijn opzicht je kan nooit soortjes genoug hebben

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          De val kuil van zelf telen is dat je daarna meer gaat roken 😮 be strong! Stand your ground!

        #29
        30-04-23 Laatste update

        Was de aandacht een beetje verloren door de andere tent maar deze is inmiddels ook klaar.
        De laatste weken te vroeg gestopt met voeden waardoor de toppen wat onder de maat bleven. Maar vanwege de vorige groei was ik te bang voor overvoeding en daardoor weer een vaag ruikende oogst.

        25-04-23-overz.jpg

        Dat was ergens vorige week (geloof ik).
        Vond het wel klaar zo.

        25-04-23-Gelato.jpg
        Dus de tent uit getrokken en knippen maar.

        25-04-23-eruit.jpg

        Helaas net als de vorige keer is het net weer kurkdroog in de ruimte waar de tent staat, dus ging weer heel hard...maar dit keer laat ik ze gewoon nog even wat langer hangen onder het momen, beter te droog dan te nat in de pot.

        30-04-23-droog.jpg

        Ziet er wat schamel uit zo op de foto maar valt wel mee. Is de opbrengst van drie planten. Nummer vier met de kronkel in de stam had nog een maand langer mogen staan maar daar gaan we niet op wachten. De volgende keer trek ik zo'n plant er meteen uit.

        Misschien plaats ik van de week nog even een update van de opbrengst...die zal niet heel schokkend zijn maar zeker genoeg voor mijn zeer gedoseerde ver/gebruik.

        Vermoedelijk zet ik nu of een of twee AFjes in deze tent met als doel wat zaden te maken (collodial silver heb ik inmiddels), maar kan ook zijn dat ik er wat stekjes in ga zetten van de zaadmoeders in de andere tent. Maar ik weet niet of die groot genoeg gaan worden om daar ook stekken van te nemen.
        Geen haast, we zien wel.​

        Iedereen weer bedankt voor alle support en tips en nieuwe ronde nieuwe kansen.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          👍🏼🥳👍🏼

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Nice
          Als het altijd te droog is in je droogruimte kan je eens proberen de plant in zijn geheel omgekeerd te hangen.
      Bezig...
      X